Dla graczy
Działy:» Karty postaci
» Odgrywanie
» Rasy
» Klasy podstawowe
» Klasy prestiżowe
» Magia [SP]
» Psionika
» Magia [NP]
» Umiejętności i atuty
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 83.
Sortuj wg:
Bitewny tancerz z Chult
Siła tańca
UWAGA: Niniejsza klasa prestiżowa przeznaczona jest dla edycji 3.5 systemu. Przez setki lat handel niewolnikami był smutną, aczkolwiek nieodłączną częścią życia mieszkańców południowo–zachodniego Faerunu, od Calimshanu aż po Jezioro Pary i Przesmyk Vilhon. Wielu niewolników godziło się ze...Śpiewak kręgu Angharradh
Obrońca Tej, Która jest Trzema
Angharradh jest zjednoczonym aspektem bóstw, które są zarówno trzeba oddzielnymi boginiami – Aerdrie Faenyą, Hanali Celanil i Sehanine Księżycowy Łuk – jak i pojedynczą boginią, łączącą w jedno ową trójcę. Trójca odzwierciedla naturę każdej z trzech bogiń, zależnie od sytuacji. Na wiosnę...Lista mocy psionicznych
Dodatkowe moce i inne specjalne zdolności psioniczne
Poniżej zaprezentowano listy mocy, z których mogą wybierać znane moce postacie awansujące w poszczególnych klasach psionicznych. Uzupełniają one te znajdujące się w Podręczniku Rozszerzonej Psioniki i innych suplementach do systemu D&D. Aby zapoznać się z innymi mocami i zasadami działania psion...Krwawy pirat z Morza Spadających Gwiazd
Pirackie życie dla Ciebie!
Bandyci i rzezimieszki w niemal każdym porcie pretendują do miana "pirata", jednak niewielu z nich może rywalizować z tak zwanymi "krwawymi piratami" z Morza Wewnętrznego - najgroźniejszymi pirackimi grupami Faerunu, takimi jak Bractwo Czerwonego Przypływu czy Banda Immurka. Ci korsarze są w stanie...Lista czarów
Czary, inwokacje, rytuały i inne warianty magii
Poniżej zaprezentowano listy czarów, z których mogą wybierać znane czary postacie awansujące w poszczególnych klasach czarujących. Uzupełniają one te znajdujące się w Podręczniku Gracza i innych podręcznikach do systemu D&D. Aby zapoznać się z innymi czarami i zasadami działania magii, skorzystaj z...Prymas Bhaala
W służbie Pana Mordu
Prymasi i prymaski to przywódcy kultu Bhaala - martwego Pana Morderstw. Sam kult wywodzi się ze Strażniczej Iglicy - wulkanicznej góry, która dumnie wznosi się w samym sercu Nieskończonych Pustkowi, czterysta kilometrów na wschód od Jeziora Mgieł i niemal pięćset na południe od Złotego Szlaku. W ukr...Despota
Czyli drań u władzy
Miejsca takie jak rejon Morza Księżycowego są domem dla jednostek dzikich, bezwzględnych, okrutnych i silnych. Krainy te pełne są despotów, począwszy od malutkich tyranów pełniących funkcję starszyzny wioskowej, a skończywszy na prawdziwych ciemiężcach, którzy rządzą miastami. Od Melvaunt, poprzez M...Galant
Fircyk z klasą
Krainy nie znają chyba bohatera tak niewinnego i romantycznego jak galant. Podróżuje on na skrzydłach prawdziwej miłości i romantyzmu, skradając serca młodym i rozpalając umysły starszych. W głębi serca jest czarującym estetą nie zważającym na powszedniość dnia codziennego, obrońcą czystości i miłoś...Zamaskowany zdrajca Vhaerauna
Podwójny agent w klerze Lolth
Istnieją kapłani, a nawet kapłanki, którzy na pokaz służą Lolth, zaś w głębi serca wyznają Vhaerauna. Sytuacje odwrotne są niemal niespotykane, mimo iż niszczący potencjał takiej osoby sprawia, że myśli o mrocznych, pełnych sekretów snach wywołują błysk w oczach wielu wysoko postawionych kapłanek. ...Strażnik księgi
Obrońcy bezcennych pism
Słynne biblioteki, wielkie skarbce - te oraz podobne im, niezastąpione źródła wiedzy magicznej, od zawsze przyciągały osoby pragnące zgłębić tajemnice nadludzkiej potęgi. Niewiele się mówi o strzegących prawd i magii, ukrytych w murach tych przybytków wiedzy. Przywódcy religijni, kapłani, królowie,...Utracona magia
Opis słabego artefaktu i szkoły magii
06-05-2010 19:29 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 2
Artykuł ten wywalczył sobie pierwsze miejsce w XI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu.
- Skłamałbym, mówiąc, iż cel ważniejszy jest od wędrówki. Należy bowiem w każdej chwili pamiętać, by to, do czego dążymy, nie było jeszcze osiągalne...
Stłumienie emocji (Psi/Fur 3)
27-07-2007 02:41 | Asurmar | Komentarze: 1
Stłumienie emocji
Telepatia [wpływająca na umysł]
Poziom: Psion/Furiat 3
Przejawy: Mentalne
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: Średni (15 m + 3 m/poziom)
Cel: Pojedyncze stworzenie
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na moc: Tak
Punkty mocy: 5
Moc ta wywołuje u podmiotu...
Nadaktywność (Psi/Fur 4)
27-07-2007 02:45 | Asurmar | Komentarze: 3
Nadaktywność
Telepatia [wpływająca na umysł]
Poziom: Psion/Furiat 4
Przejawy: Mentalne
Czas manifestacji: 1 akcja standardowa
Zasięg: Średni (30 m + 3 m/poziom)
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na moc: Tak
Punkty mocy: 7
Moc ta wywołuje u podmiotu stan euforycznego p...
Tworzenie wiarygodnych psychologicznie bohaterów
Czyli drobna pomoc w obmyślaniu postaci
22-08-2007 15:01 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 33
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Wylosowanie współczynników dla postaci jest jedynie pierwszym etapem jej tworzenia. Najbardziej istotna część tego pr...
Siostra Cyrica
Groźne siostrzyczki
05-09-2004 13:12 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 46
Siostry Cyrica to elitarny regiment składający się głównie z kapłanek Cyrica, choć każda ludzka lub drowia kobieta wyznająca Boga Kłamstw może nią zostać. Oddział ten dosiada specjalnie hodowanych w Thay czarnych jednorożców (patrz: Potwory Faerunu str. 41) i jest szkolony do walki na nich. Regiment...
Szpieg Bregan D'Aerthe [PDF]
Drow, renegat, szpieg
02-10-2006 14:43 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 5
Bregan D’Aerthe to znana i bardzo niebezpieczna grupa drowów-najemników z Menzoberanzzan, której członkowie są renegatami wśród swej rasy. [...] Najlepsi członkowie Bregan D'Aerthe byli szkoleni do zadań na powierzchni. Drowy te doskonaliły również swe umiejętności w Podmroku, stając się jedny...
Tancerz śmierci [PDF]
Czy odważysz się z nim zatańczyć?
05-03-2005 10:58 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Muzyka i taniec to prawdziwe pasje wielu bardów - dla nich to coś nieuchwytnego, wręcz magicznego. [...] Wydaje się to niemożliwe, lecz istnieją osoby, których zamiłowanie do tańca przerodziło się w obsesję. Niekończący się taniec istot, które wsłuchują się w graną przez nich muzykę, stał się dla ni...
Charaktery
Czyli rozważania o czterech stronach osobowości
24-09-2007 00:01 | danant | Komentarze: 12
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autorów.
Po co taki artykuł?
Poniższy tekst ma za zadanie uzmysłowić wszystkim, jakim problemem może być odgrywanie charakte...
Gorsi, ale nie najgorsi – część 1
Wiejscy czarownicy w d20
12-11-2014 20:55 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 14
Magia światów D&D i Golarionu jest przepotężna. Począwszy od typowo bojowych zaklęć, przez leczące, transportowe, komunikacyjne, na użytkowych kończąc, czary stanowią – czy raczej powinny stanowić – podstawę ekonomii. Magii tej brakuje jednak życia. Wszystko jest precyzyjne, dokładne...
Wojownik pełni (3 ed.)
Za pan brat z klątwą
20-06-2005 17:18 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 71
I tak oto przyjechaliśmy na miejsce. To tutaj miało stanąć nowe miasteczko, jednak trzeba było wyrąbać drzewa dookoła. Drwale od razu zabrali się do roboty. Nikt nie przeczuwał, że stanie się tragedia.
Wydawało się, że będzie to spokojny, wiosenny dzień. I był, dopóki nie znaleźliśmy rozszarpanego...
Gatunkista (3 ed.)
Dlaczego ja cię tak nienawidzę?
15-02-2005 16:46 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 95
Na świecie żyje wiele różnorodnych, baśniowych istot: elfy, krasnoludy, gnomy i wiele, wiele innych. Są też oczywiście ludzie. Zwykli, szarzy ludzie, nie mający żadnych specjalnych mocy, niczym się nie wyróżniający. Po prostu, na tle innych ras, bezbarwni. Co niektórym z nich działa na nerwy. Bo czy...
Biały nekromanta [PDF]
Śmierć to zaledwie początek
21-12-2005 23:07 | Haer | Komentarze: 33
Biali nekromanci, działający zazwyczaj pod auspicjami kościołów dobrych i neutralnych bóstw śmierci, są zaciekłymi wrogami nieumarłych i osobników z nimi związanych. Są także jednymi z największych ekspertów w sprawach śmierci, gdyż każdy z nich kiedyś jej doświadczył.
Biały nekromanta to klasa pre...
Atuty przyjaciela zwierząt
Zestaw atutów dla druida i tropiciela
21-01-2015 23:14 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 5
Zbiór trzech nowych atutów do D&D 3.5 pozwalający podkreślić silny związek druida i tropiciela z fauną, jak i pozyskać przez nich kolejnego zwierzęcego towarzysza.
Doskonalszy zwierzęcy towarzysz [ogólny]
Twój zwierzęcy towarzysz jest dla ciebie bardzo ważny. Wykorzystujesz...
Vremyonni
10-09-2014 22:44 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 0
Atut regionalny stanowiący alternatywę wobec Vremyonni training z niewydanego po polsku podręcznika Unapproachable East. Nazwa zaczerpnięta została z Przewodnika Gracza po Fareunie.
Vremyonni [regionalny]
Jesteś członkiem bractwa mężczyzn czarodziejów Vremyonni, które w społecz...
Zachowanie formy
12-09-2014 16:00 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 3
Zaklęcie zapewniające niepodatność na wymuszone zmiany postaci oraz dezintegrację.
Zachowanie formy
Odrzucanie
Poziom: Czar/Zak 7, Drd 7, Kap 6
Komponenty: W, S, (KO)
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta istota
Czas trwania: 1 min./poziom
Rzut obronny: Wola neguje (nie...
Skalny pocisk
03-09-2014 21:46 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 6
Skalny pocisk to proste, pierwszopoziomowe zaklęcie ofensywne, którego nie powstrzyma odporność na czary ani antymagia.
Skalny pocisk
Przywoływanie (Tworzenie) [Ziemia]
Poziom: Czar/Zak 1, Drd 2
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Bliski (7,5...
Vhaeraun D'Aron [PDF]
Rycerz Powierzchni
27-12-2006 19:08 | LightFencer | Komentarze: 9
Rycerze Powierzchni, jak zwą ich inne drowy, są paladynami Vhaerauna, a nie tylko marionetkami w rękach kapłanek Pajęczej Królowej. Uwolnili się oni spod władzy Lolth wraz z innymi wyznawcami Zamaskowanego Władcy, uzyskując jednocześnie pozycję jego czempionów. We współpracy z jego kapłanami stworzy...
Netheryjski władca czarów
Mistrzowie manipulacji magią
07-04-2011 14:52 | Przemysław 'Lord Xan' Michałek | Komentarze: 8
Czarodzieje starożytnego Netherilu byli najpotężniejszymi i najwspanialszymi użytkownikami magii w całej historii Faerûnu – przeszłej i przyszłej. Niewyobrażalną stratą byłoby, gdyby ich wiedza zginęła w odmętach czasu… Nie można do tego dopuścić.
Arastus, netheryjski władca czarów
...
Arcynekromanta (3 ed.)
Kwintesencja nekromancji
15-12-2004 19:51 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 133
Często zdarza się, że kiedy mag pozna już podstawy Sztuki, porzuca klasyczne czarodziejstwo na rzecz potężniejszych, bardziej specjalistycznych
ścieżek magii. Nekromanci owych nowych dróg opracowali chyba najwięcej. Ci, którym nie odpowiadają plugawe rytuały panów szarosinych, ani bliski
kontakt...
Wykrycie prezentów (Cza/Zak 1, Kap 1)
25-12-2004 13:56 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 12
Wykrycie prezentów
Wieszczenie
Poziom: Cza/Zak 1, Kap 1
Komponenty: W, S
Czas rzucania 1 akcja
Zasięg: 18 metrów
Obszar: Ćwierć okręgu rozpoczynającego się od czarującego i emanującego do granic zasięgu czaru
Czas trwania: Koncentracja, nie więcej niż 10 minut/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na...
Kolęda (Brd 6)
25-12-2004 13:45 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 45
Kolęda
Zaklinanie (przymus) [Wpływający na umysł]
Poziom: Brd 6
Komponenty: W
Zasięg: Osobisty
Efekt: Okrąg o promieniu 12 m ze środkiem na czarującym
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie
W pewną szczególną noc nie wypada walczyć...
W chwili, w której bard zaczyna...
Nowy pieśniarz klingi
Klasyczny elfi wojownik ubrany w zasady 5-tej ed. D&D
26-08-2015 20:21 | Olórin | Komentarze: 2
Kiedy na tegorocznym Gen Conie padła zapowiedź dostosowania pieśniarza klingi – klasycznego elfiego wojownika rodem z Zapomnianych Krain – do zasad 5. edycji D&D, potraktowałem to jak wyzwanie. Odświeżony pieśniarz ma pojawić się w Sword Coast Adventurer’s Guide ...
Igranie z ogniem (Cza/zak 3, Kpn 3)
Całopalna ofiara czy niebezpieczny kaprys?
04-06-2014 23:48 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Czar ten stworzył pewien możny ifryt, by zabawić się śmiertelnikami. Owej nieśmiertelnej istocie nic nie sprawia takiej radości, jak patrzenie na człowieka dość odważnego lub głupiego, by ryzykować życiem w zamian za cząstkę potęgi Sfery Żywiołu Ognia. Po ową inkantację sięgają zarówno święci gotowi...
Skupienie umysłu (Psi/Fur 1, Pswjk 1)
21-07-2006 14:04 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 3
Skupienie umysłu
Telepatia
Poziom: Psion/Furiat 1, Psychowojownik 1
Przejawy: Mentalne
Czas manifestacji: 1 runda
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas trwania: Chwilowy
Punkty mocy: 1
Manifestacja tej mocy sprawia, że momentalnie skupiasz i koncentrujesz wszystkie swoje myśli i moce, dzięki czemu natychmi...
Kradzież skupienia (Psi/Fur 3)
21-07-2006 14:05 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 1
Kradzież skupienia
Telepatia [Wpływająca na umysł]
Poziom: Psion/Furiat 3
Przejawy: Mentalne
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: Średni (30 m +3 m/poziom)
Cel: Pojedyncza psionicznie skupiona istota
Czas trwania: Chwilowy
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na moc: Tak
Punkty mocy: 5
Dzięki tej mocy...
Rozproszenie umysłu (Psi/Fur 3, Pswjk 3)
21-07-2006 14:07 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Rozproszenie umysłu
Telepatia [Wpływająca na umysł]
Poziom: Psion/Furiat 3, Psychowojownik 3
Przejawy: Mentalne
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy)
Obszar: Okrąg o promieniu 1,5 m
Czas trwania: Chwilowy oraz 1 runda/poziom (patrz opis)
Rzut obronny: Wola neguje
Odporno...
Przegląd elfich artykułów
Wszystkie elfy nasze są
08-12-2010 20:43 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 3
W ramach trwającego właśnie Miesiąca Elfiego przedstawiamy Wam, drodzy Czytelnicy, przegląd dotychczas opublikowanych na naszej stronie tekstów poświęconych elfom. Niektóre są całkiem świeże, inne pochodzą z zamierzchłej historii serwisu. Życzymy miłej lektury!
Bohaterowie Niezależni
Awa – y...
Uliczny drapieżnik (3 ed.)
Kici, kici...
07-10-2004 21:58 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 64
Kot to bez wątpienia najbardziej skuteczny z tych drapieżników, które dostosowały się do warunków panujących w tak zwanych cywilizowanych miastach. Potrafi radzić sobie z głodem, zimnem i brakiem dachu nad głową. Co więcej, takie życie najwyraźniej mu się podoba – koty należą do stworzeń, któr...
Mistrz improwizacji (3 ed.)
Nie każdy może walczyć czym popadnie
10-08-2004 13:33 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 53
Czasem trzeba komuś dać komuś w mordę. To stwierdzenie to nie sekret i o jego słuszności bardzo szybko przekonuje się każdy, kto chce swoje życie związać z wojaczką. Samo jednak wojowanie to jeszcze nie pretekst, a bardziej doświadczeni zbrojni na ogół potrafią znaleźć jakieś wyjście z sytuacji, któ...
Kroczący wśród chwil [PDF]
On zawsze ma czas...
19-04-2006 17:57 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 10
Czas to środek, jakim niewątpliwie każdy chciałby dysponować w jak największych ilościach. Niestety, przeciętny śmiertelnik może zastosować najwyżej pewne doraźne środki, aby nie uznać swego czasu za zmarnowany. Są jednak na tym świecie nieliczne wyjątki, dla których pojęcie 'czas stracony'...
Przejdź do strony: