» Dla graczy

Dla graczy

Działy:
» Karty postaci
» Odgrywanie
» Rasy
» Klasy podstawowe
» Klasy prestiżowe
» Magia [SP]
» Psionika
» Magia [NP]
» Umiejętności i atuty
Wyświetlono rezultaty 41-80 z 83.

Blokada mentalna (Tel 5)

22-12-2006 19:23 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Blokada mentalna Telepatia (Przymus) [Wpływający na umysł] Poziom: Telepata 5 Przejawy: Mentalne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Dotykowy Cel: Jedno żywe stworzenie Czas trwania: 1 godzina/poziom Rzut obronny: Wola neguje Odporność na moc: Tak Punkty mocy: 9 Nakładasz blokadę na wybraną informac...

Ustabilizowanie formy (Ego 6, Pswjk 6)

22-12-2006 19:21 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Ustabilizowanie formy Psychometabolizm Poziom: Egoista 6, Psychowojownik 6 Przejawy: Zapachowe Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: 1 minuta/poziom Punkty mocy: 11, PD Psionicznie utrwalasz swój aktualny kształt. Zapewnia ci to całkowitą niepodatność na wszelkie zaklęci...

Ektoknebel (Twr 1)

22-12-2006 19:16 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Ektoknebel Metakreacja (Tworzenie) Poziom: Twórca 1 Przejawy: Zapachowe Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy) Cel: Jedna istota w zasięgu Czas trwania: 1 runda/poziom Rzut obronny: Brak Odporność na moc: Nie Punkty mocy: 1 Tworzysz kulę z ektoplazmy, którą możesz natych...

Potężniejsze rasy I

Nakładka na rasy standardowe

18-12-2006 20:54 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 25
W czasie prac nad tym artykułem przyświecała mi idea oddania "heroiczności", do której skłania się mechanika D&D, także w statystykach grywalnych ras, a także ich lepszego zbalansowania względem siebie. Wystarczy bowiem porównać "standardowego" krasnoluda z półorkiem, by dost...
Jak przetrwać noc?

Jak przetrwać noc?

O zasadzkach, zabójstwach i zamarznięciach słów kilka

04-12-2006 19:52 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 24
Potężni bohaterowie mają męczące życie. Od rana do wieczora muszą walczyć, unikać pułapek, targować się o wynagrodzenie z upartymi krasnoludzkimi władcami, liczyć zdobyte góry złota, rozszyfrowywać starożytne teksty… Wieczorem powinni więc zasnąć spokojnie, prawda? Nieprawda. Nocne zasadzki są...

Galant

Fircyk z klasą

27-11-2006 20:40 | | Komentarze: 11
Krainy nie znają chyba bohatera tak niewinnego i romantycznego jak galant. Podróżuje on na skrzydłach prawdziwej miłości i romantyzmu, skradając serca młodym i rozpalając umysły starszych. W głębi serca jest czarującym estetą nie zważającym na powszedniość dnia codziennego, obrońcą czystości i miłoś...

Ektoplazmatyczny chwyt (Psi/Fur 2, Pswjk 2)

27-10-2006 22:08 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Ektoplazmatyczny chwyt Metakreacja (Tworzenie) Poziom: Psion/Furiat 2, Psychowojownik 2 Przejawy: Materialne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: 0 m Cel: Dłoń manifestującego Czas trwania: 1 runda/poziom Rzut obronny: Brak Odporność na moc: Nie Punkty mocy: 3 W momencie manifestacji jedna z twoich d...

Rozerwanie więzów (Psi/Fur 5)

27-10-2006 22:07 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 13
Rozerwanie więzów Psychokineza Poziom: Psion/Furiat 5 Przejawy: Dźwiękowe, Materialne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy) Cel: Jeden nieumarły Czas trwania: Chwilowy Rzut obronny: Wola neguje (patrz opis) Odporność na moc: Tak Punkty mocy: 9 Wykorzystując psychokinety...

Przywołanie (Nom 7)

21-10-2006 12:44 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Przywołanie Psychoportacja (Teleportacja) Poziom: Nomad 7 Przejawy: Materialne Czas manifestacji: 1 runda Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy) Cel: Jedno stworzenie lub przedmiot (patrz opis) Czas trwania: Chwilowy Rzut obronny: Wola neguje Odporność na moc: Tak Punkty mocy: 13 Teleportujesz do...

Przeczucie zagrożenia (Psi/Fur 1, Pswjk 1)

21-10-2006 12:41 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Przeczucie zagrożenia Nadświadomość Poziom: Psion/Furiat 1, Psychowojonik 1 Przejawy: Materialne i wizualne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: 1 minuta/poziom Punkty mocy: 1 Potrafisz przeczuwać nadchodzące ataki chwilę przed tym, nim do nich dojdzie. zapewniając ci s...

Szpieg Bregan D'Aerthe [PDF]

Drow, renegat, szpieg

02-10-2006 14:43 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 5
Bregan D’Aerthe to znana i bardzo niebezpieczna grupa drowów-najemników z Menzoberanzzan, której członkowie są renegatami wśród swej rasy. [...] Najlepsi członkowie Bregan D'Aerthe byli szkoleni do zadań na powierzchni. Drowy te doskonaliły również swe umiejętności w Podmroku, stając się jedny...

Psionik - BN [PDF]

Potęga umysłu dla Bohaterów Niezależnych

24-09-2006 15:03 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Moce umysłu są zazwyczaj rzadkie i dotyczą tylko nielicznych, którzy później szkolą swe przyrodzone - czy też przebudzone - mentalne talenty, rozwijając się w klasach psionicznych. [...] W zamkniętych społecznościach nie ma jednak odpowiednich warunków, by osiągnąć wyżyny psionicznego talentu, nie w...

Ektowłócznia (Twr 3, Pswjk 3)

25-07-2006 14:21 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Ektowłócznia Metakreacja Poziom: Twórca 3, Psychowojownik 3 Przejawy: Dźwiękowe i wizualne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy) Cel: Pojedyncza istota Czas trwania: Chwilowy lub 1 runda/2 poziomy (patrz opis) Rzut obronny: Brak (patrz opis) Odporność na moc: Nie Punkty...

Czytanie umysłów (Psi/Fur 1)

25-07-2006 14:19 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 7
Czytanie umysłów Nadświadomość Poziom: Psion/Furiat 1 Przejawy: Mentalne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/poziom) Cel: Pojedyncza istota Czas trwania: Chwilowy Rzut obronny: Wola neguje Odporność na moc: Tak Punkty mocy: 1 Dostrajasz się do siatek mentalnego eteru, co pozwala...

Rozproszenie umysłu (Psi/Fur 3, Pswjk 3)

21-07-2006 14:07 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Rozproszenie umysłu Telepatia [Wpływająca na umysł] Poziom: Psion/Furiat 3, Psychowojownik 3 Przejawy: Mentalne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy) Obszar: Okrąg o promieniu 1,5 m Czas trwania: Chwilowy oraz 1 runda/poziom (patrz opis) Rzut obronny: Wola neguje Odporno...

Kradzież skupienia (Psi/Fur 3)

21-07-2006 14:05 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 1
Kradzież skupienia Telepatia [Wpływająca na umysł] Poziom: Psion/Furiat 3 Przejawy: Mentalne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Średni (30 m +3 m/poziom) Cel: Pojedyncza psionicznie skupiona istota Czas trwania: Chwilowy Rzut obronny: Wola neguje Odporność na moc: Tak Punkty mocy: 5 Dzięki tej mocy...

Skupienie umysłu (Psi/Fur 1, Pswjk 1)

21-07-2006 14:04 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 3
Skupienie umysłu Telepatia Poziom: Psion/Furiat 1, Psychowojownik 1 Przejawy: Mentalne Czas manifestacji: 1 runda Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: Chwilowy Punkty mocy: 1 Manifestacja tej mocy sprawia, że momentalnie skupiasz i koncentrujesz wszystkie swoje myśli i moce, dzięki czemu natychmi...

Inercjał [PDF]

Przekleństwo psioników

08-07-2006 10:13 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 15
Jeśli prawdą jest, iż psionika jest rodzajem talentu, to zdolności inercjałów są jej zaprzeczeniem - swoistym antytalentem. Dziwna moc, tłumiąca metapsychiczne moce pustka wypływająca z ciała, niekiedy otaczająca ich niczym płaszcz, tłamszący talent innych. Inercjał to klasa podstawowa przeznaczona...

Prymas Bhaala

W służbie Pana Mordu

30-06-2006 20:54 | | Komentarze: 22
Prymasi i prymaski to przywódcy kultu Bhaala - martwego Pana Morderstw. Sam kult wywodzi się ze Strażniczej Iglicy - wulkanicznej góry, która dumnie wznosi się w samym sercu Nieskończonych Pustkowi, czterysta kilometrów na wschód od Jeziora Mgieł i niemal pięćset na południe od Złotego Szlaku. W ukr...

Arkaos [PDF]

Magicznie chaotyczny

29-06-2006 15:31 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 13
Zaklinacze czerpią z magii i uczą się kierować nią, nie używając przy tym ksiąg zaklęć i nie korzystając z pomocy nauczycieli. Arkaosi idą krok dalej – oni po prostu otwierają się na magię tak, by moc płynęła przez nich nieprzerwanym strumieniem. Arkaos to klasa podstawowa przeznaczona dla ed...

Kroczący wśród chwil [PDF]

On zawsze ma czas...

19-04-2006 17:57 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 10
Czas to środek, jakim niewątpliwie każdy chciałby dysponować w jak największych ilościach. Niestety, przeciętny śmiertelnik może zastosować najwyżej pewne doraźne środki, aby nie uznać swego czasu za zmarnowany. Są jednak na tym świecie nieliczne wyjątki, dla których pojęcie 'czas stracony'...

Despota

Czyli drań u władzy

08-03-2006 21:07 | | Komentarze: 17
Miejsca takie jak rejon Morza Księżycowego są domem dla jednostek dzikich, bezwzględnych, okrutnych i silnych. Krainy te pełne są despotów, począwszy od malutkich tyranów pełniących funkcję starszyzny wioskowej, a skończywszy na prawdziwych ciemiężcach, którzy rządzą miastami. Od Melvaunt, poprzez M...

Pan szwów [PDF]

"As w rękawie" nabiera nowego znaczenia...

11-01-2006 22:15 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
"Ból i cierpienie to nieodłączny towarzysz każdego, kto zarabia na życie machając mieczem. Niektórzy jednak potrafią się przystosować lepiej niż inni [...]. W pewnym momencie pragnienie osiągnięcia perfekcji staje się tak silne, że wojownik jest w stanie poświęcić wszystko, byle tylko stać się...

Biały nekromanta [PDF]

Śmierć to zaledwie początek

21-12-2005 23:07 | Haer | Komentarze: 33
Biali nekromanci, działający zazwyczaj pod auspicjami kościołów dobrych i neutralnych bóstw śmierci, są zaciekłymi wrogami nieumarłych i osobników z nimi związanych. Są także jednymi z największych ekspertów w sprawach śmierci, gdyż każdy z nich kiedyś jej doświadczył. Biały nekromanta to klasa pre...

Darknower [PDF]

Wiedza zdolna zabijać

09-12-2005 21:00 | The Prophet | Komentarze: 25
Wielu mędrców chodzących po tym świecie może rzec, iż posiadają wiedzę przyćmiewającą to, co wie większość ludzi. Tedy, jeśli porównać pod względem wiedzy mędrców i zwykłych ludzi, to ci drudzy wyglądają niczym ziarenko piasku położone przy wiadrze po brzegi nim wypełnionym. Tedy, jeśli czynić takie...

Śpiewak kręgu Angharradh

Obrońca Tej, Która jest Trzema

20-10-2005 16:30 | | Komentarze: 33
Angharradh jest zjednoczonym aspektem bóstw, które są zarówno trzeba oddzielnymi boginiami – Aerdrie Faenyą, Hanali Celanil i Sehanine Księżycowy Łuk – jak i pojedynczą boginią, łączącą w jedno ową trójcę. Trójca odzwierciedla naturę każdej z trzech bogiń, zależnie od sytuacji. Na wiosnę...

Krwawy pirat z Morza Spadających Gwiazd

Pirackie życie dla Ciebie!

19-09-2005 14:56 | | Komentarze: 30
Bandyci i rzezimieszki w niemal każdym porcie pretendują do miana "pirata", jednak niewielu z nich może rywalizować z tak zwanymi "krwawymi piratami" z Morza Wewnętrznego - najgroźniejszymi pirackimi grupami Faerunu, takimi jak Bractwo Czerwonego Przypływu czy Banda Immurka. Ci korsarze są w stanie...

Tarczownik (3 ed.)

Nic nie jest tak przydatne w walce, jak dobra tarcza

05-09-2005 12:20 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 49
Jedni cenią ciężkie topory, miecze lub młoty. Inni chwytają oręż w obie dłonie, wywijając nim w morderczym tańcu. Jeszcze inni preferują łuki i kusze, z których szyją pociskami ze śmiertelną precyzją. Wobec wszystkich nich tarczownicy stoją w pewnej opozycji. Idą do walki w szeregach armii, krocząc...

Astralny wojownik (3 ed.)

Hop!

14-07-2005 23:53 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 43
Dotknięcie, dziwne mrowienie, potem uczucie spadania, a jednocześnie wznoszenia się. Nagle ostre światło i wrażenie, jakby ktoś wyjął z Ciebie wnętrzności, a potem włożył z powrotem, niekoniecznie zachowując właściwą kolejność. Po chwili wszystko mija, a ty orientujesz się, że stoisz w zupełnie inny...

Wojownik pełni (3 ed.)

Za pan brat z klątwą

20-06-2005 17:18 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 71
I tak oto przyjechaliśmy na miejsce. To tutaj miało stanąć nowe miasteczko, jednak trzeba było wyrąbać drzewa dookoła. Drwale od razu zabrali się do roboty. Nikt nie przeczuwał, że stanie się tragedia. Wydawało się, że będzie to spokojny, wiosenny dzień. I był, dopóki nie znaleźliśmy rozszarpanego...

Bitewny tancerz z Chult

Siła tańca

06-06-2005 22:38 | | Komentarze: 34
UWAGA: Niniejsza klasa prestiżowa przeznaczona jest dla edycji 3.5 systemu. Przez setki lat handel niewolnikami był smutną, aczkolwiek nieodłączną częścią życia mieszkańców południowo–zachodniego Faerunu, od Calimshanu aż po Jezioro Pary i Przesmyk Vilhon. Wielu niewolników godziło się ze...

Mistrz luster (3 ed.)

Jedno niewielkie lusterko może pomieścić w sobie cały wszechświat

16-05-2005 18:20 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 23
UWAGA: Do efektywnego użycia tej klasy prestiżowej w grze potrzebna jest Księga Planów. Magia jest jednym z podstawowych narzędzi, które kształtują świat. Jednak, co szybko odkrywają wszyscy jej adepci, posiada również pewne ograniczenia. Pełna niebezpieczeństw, niepewnych ścieżek, często doprowadz...

Smokokrwiści

Tylko oni mają taki rodowód

11-04-2005 19:57 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 149
Smokokrwiści są odległymi potomkami smoków, ludźmi, w których żyłach znajduje się domieszka smoczej krwi. Nie tak potężni jak półsmoki, posiadają z nimi pewne cechy wspólne. Rodzą się najczęściej jako dzieci półsmoków, o bardziej jeszcze rozcieńczonej krwi. Czasem zdarza się, że w zupełnie zwyczajn...

Tancerz śmierci [PDF]

Czy odważysz się z nim zatańczyć?

05-03-2005 10:58 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Muzyka i taniec to prawdziwe pasje wielu bardów - dla nich to coś nieuchwytnego, wręcz magicznego. [...] Wydaje się to niemożliwe, lecz istnieją osoby, których zamiłowanie do tańca przerodziło się w obsesję. Niekończący się taniec istot, które wsłuchują się w graną przez nich muzykę, stał się dla ni...

Gatunkista (3 ed.)

Dlaczego ja cię tak nienawidzę?

15-02-2005 16:46 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 95
Na świecie żyje wiele różnorodnych, baśniowych istot: elfy, krasnoludy, gnomy i wiele, wiele innych. Są też oczywiście ludzie. Zwykli, szarzy ludzie, nie mający żadnych specjalnych mocy, niczym się nie wyróżniający. Po prostu, na tle innych ras, bezbarwni. Co niektórym z nich działa na nerwy. Bo czy...

Władca przerażenia (3 ed.)

Jeszcze nie wiesz, co to strach...

08-01-2005 10:33 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 52
UWAGA: Do efektywnego użycia tej klasy prestiżowej w grze potrzebny jest Podręcznik Psioniki. Każda istota czegoś się boi. Nawet najpotężniejsi magowie i władcy, na których drobne skinienie tysiące mieczy wznosi się do góry, mają skryte lęki, na myśl o których przechodzą ich ciarki. Właśnie z tyc...

Wykrycie prezentów (Cza/Zak 1, Kap 1)

25-12-2004 13:56 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 12
Wykrycie prezentów Wieszczenie Poziom: Cza/Zak 1, Kap 1 Komponenty: W, S Czas rzucania 1 akcja Zasięg: 18 metrów Obszar: Ćwierć okręgu rozpoczynającego się od czarującego i emanującego do granic zasięgu czaru Czas trwania: Koncentracja, nie więcej niż 10 minut/poziom Rzut obronny: Brak Odporność na...

Kolęda (Brd 6)

25-12-2004 13:45 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 45
Kolęda Zaklinanie (przymus) [Wpływający na umysł] Poziom: Brd 6 Komponenty: W Zasięg: Osobisty Efekt: Okrąg o promieniu 12 m ze środkiem na czarującym Czas trwania: Natychmiastowy Rzut obronny: Brak Odporność na czary: Nie W pewną szczególną noc nie wypada walczyć... W chwili, w której bard zaczyna...

Arcynekromanta (3 ed.)

Kwintesencja nekromancji

15-12-2004 19:51 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 133
Często zdarza się, że kiedy mag pozna już podstawy Sztuki, porzuca klasyczne czarodziejstwo na rzecz potężniejszych, bardziej specjalistycznych ścieżek magii. Nekromanci owych nowych dróg opracowali chyba najwięcej. Ci, którym nie odpowiadają plugawe rytuały panów szarosinych, ani bliski kontakt...

Uliczny drapieżnik (3 ed.)

Kici, kici...

07-10-2004 21:58 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 64
Kot to bez wątpienia najbardziej skuteczny z tych drapieżników, które dostosowały się do warunków panujących w tak zwanych cywilizowanych miastach. Potrafi radzić sobie z głodem, zimnem i brakiem dachu nad głową. Co więcej, takie życie najwyraźniej mu się podoba – koty należą do stworzeń, któr...