Wyświetlono rezultaty 1-40 z 83.
Mistrz magii i psioniki
Psychotronicy to mistrzowie magii wtajemniczeń parający się również psioniką. Traktują oni magię jako siłę, którą można objąć w pełni umysłem, chociaż zaprzestają uczyć się jej ze zwojów, zyskują nowe zaklęcia tak jak zaklinacze - tylko na kolejnych poziomach. Z racji ograniczonego wy...
Klasyczny elfi wojownik ubrany w zasady 5-tej ed. D&D
26-08-2015 20:21 |
Olórin | Komentarze: 2
Kiedy na tegorocznym Gen Conie padła zapowiedź dostosowania pieśniarza klingi – klasycznego elfiego wojownika rodem z Zapomnianych Krain – do zasad 5. edycji D&D, potraktowałem to jak wyzwanie. Odświeżony pieśniarz ma pojawić się w Sword Coast Adventurer’s Guide ...
Zestaw atutów dla druida i tropiciela
Zbiór trzech nowych atutów do D&D 3.5 pozwalający podkreślić silny związek druida i tropiciela z fauną, jak i pozyskać przez nich kolejnego zwierzęcego towarzysza.
Doskonalszy zwierzęcy towarzysz [ogólny]
Twój zwierzęcy towarzysz jest dla ciebie bardzo ważny. Wykorzystujesz...
Wiejscy czarownicy w d20
Magia światów D&D i Golarionu jest przepotężna. Począwszy od typowo bojowych zaklęć, przez leczące, transportowe, komunikacyjne, na użytkowych kończąc, czary stanowią – czy raczej powinny stanowić – podstawę ekonomii. Magii tej brakuje jednak życia. Wszystko jest precyzyjne, dokładne...
Zaklęcie zapewniające niepodatność na wymuszone zmiany postaci oraz dezintegrację.
Zachowanie formy
Odrzucanie
Poziom: Czar/Zak 7, Drd 7, Kap 6
Komponenty: W, S, (KO)
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta istota
Czas trwania: 1 min./poziom
Rzut obronny: Wola neguje (nie...
Atut regionalny stanowiący alternatywę wobec Vremyonni training z niewydanego po polsku podręcznika Unapproachable East. Nazwa zaczerpnięta została z Przewodnika Gracza po Fareunie.
Vremyonni [regionalny]
Jesteś członkiem bractwa mężczyzn czarodziejów Vremyonni, które w społecz...
Skalny pocisk to proste, pierwszopoziomowe zaklęcie ofensywne, którego nie powstrzyma odporność na czary ani antymagia.
Skalny pocisk
Przywoływanie (Tworzenie) [Ziemia]
Poziom: Czar/Zak 1, Drd 2
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Bliski (7,5...
Całopalna ofiara czy niebezpieczny kaprys?
Czar ten stworzył pewien możny ifryt, by zabawić się śmiertelnikami. Owej nieśmiertelnej istocie nic nie sprawia takiej radości, jak patrzenie na człowieka dość odważnego lub głupiego, by ryzykować życiem w zamian za cząstkę potęgi Sfery Żywiołu Ognia. Po ową inkantację sięgają zarówno święci gotowi...
Niekomercyjny dodatek do D&D
Kompendium Śmiałków to liczący 34 strony dodatek do Dungeons & Dragons, oddający nowe możliwości w ręce graczy. Jego zawartość, od nowych zaklęć i atutów po klasy prestiżowe, została starannie opracowana na forum Abasz'Har. Redaktorem naczelnym podręcznika jest Kamil 'Kamulec' Chmiel...
Symbioza magii i technologii
Technomagowie łączą w sobie zalety magów i technologów, jednak sztukę mistyczną opanowują wolniej niż zwykli czarodzieje. Osiągnięcie mistrzostwa w obydwu tych (z pozoru odległych) dziedzinach stanowi wyzwanie, któremu mogą podołać tylko nieliczni. W zamian za to otrzymują różnorakie premie wynikają...
(document.getElementsByClassName("image"))[0].style.display="none";Klasa została opracowana na bazie klasy podstawowej Inżyniera do D&D 3.0, której autorem jest Marcin19. Konwersja została dokonana za zgodą autora.
Nowe zasady
Uwagi wstępne:każda wartość przedmiotu podana na końcu jego opisu nie po...
Czary, inwokacje, rytuały i inne warianty magii
05-09-2012 23:24 |
| Komentarze: 0
Poniżej zaprezentowano listy czarów, z których mogą wybierać znane czary postacie awansujące w poszczególnych klasach czarujących. Uzupełniają one te znajdujące się w Podręczniku Gracza i innych podręcznikach do systemu D&D. Aby zapoznać się z innymi czarami i zasadami działania magii, skorzystaj z...
Trzy nowe czary ułatwiające gospodarowanie magią
Oto trzy nowe zaklęcia przeznaczone specjalnie dla czarodzieja. Klamrą spinającą te inkantacje w całość jest motyw przygotowywania czarów przez przedstawiciela tej klasy podstawowej. Brak spontaniczności w rzucaniu zaklęć stwarzał niewielką lukę, która dotąd wypełniona była tylko czarem Rozszerzenie...
Sługa wielu Mocy
Politeiści to kapłani, którzy zdecydowali się wyznawać więcej niż jedno bóstwo. Często stają się łącznikami pomiędzy Kościołami sprzymierzonych ze sobą bogów lub stacjonują w świątyniach, w których czci się panteon lub jakąś jego część, nierzadko zostają też głównymi kapłanami w takich przybytkach...
Czynią sobie Północ poddaną
Amoltarweni to inteligentne istoty z rodziny pingwinów, zamieszkujące wybrzeża mórz i jezior w chłodnych krainach. Słyną ze swojej wytrwałości oraz błyskotliwości. Istoty te założyły swoje społeczności, tworząc miasta i wioski na podobieństwo ludzi.
Geneza i religia
Magowie oraz antropolodzy twier...
jak to powiedzieć?
Poniższe reguły są częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael.
Większość liter wymawia się tak, jak w polskim.
Wyjątki:
ch czyta się "cz"
jh lub zh czyta się "ż"
q czyta się "k"
ph czyta się "f"
ss czyta się "s"
sh czyta s...
Jak stworzyć imię godne mrocznego elfa?
Poniższy artykuł jest częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael.
Drowy, tak jak ich elfi kuzyni, preferują imiona, które spływają z języka, aczkolwiek ich imiona mają raczej dla nich ostrzejsze brzmienie. Jednym z najczęstszych problemów MP i graczy przy graniu nieludzki...
Poniższe reguły są częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael.
Liczba mnoga
Liczba mnoga jest tworzona przez dodanie: "en" jeśli słowo kończy się spółgłoską; "n" jeśli samogłoską
jabress -> jabressen
velve -> velven
Posiadanie
Oznaczenie posi...
Poniższy słownik jest częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael. Zawiera ono także słowniczek drowio-polski.
A
Adamantyt == llarl
Agent (świątyni) == Yath'abban
Agent (domu) == Qu'abban
Agonia == zakath
Aktywować (w domyśle: przedmiot magiczny) == faentar
Albo ==...
Alfabetyczny spis znanych słów mowy mrocznych elfów
Poniższy słownik jest częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael. Zawiera ono także słowniczek polsko-drowi.
A
a == w, przez
A'quarth == wyznaczyć
Abban == sojusznik
Abbil == przyjaciel
Akh == banda, grupa
Al == dobrze
Alu == iść
Alur = lepszy, starszy grupą
Alurl ==...
Powiedzenia, tytuły, strony świata...
Poniższy spis przydatnych słów i zwrotów z języka drowów jest częścią słownika tej mowy, w całości autorstwa Zireael.
Powiedzenia
Jal khaless zhah waela == Całe zaufanie jest głupie **
Oloth zhah lueth(tuth) abbil lueth ogglin == Ciemność jest i przyjacielem i wrogiem
Xun izil dos phuul quarthen, l...
Mistrzowie manipulacji magią
Czarodzieje starożytnego Netherilu byli najpotężniejszymi i najwspanialszymi użytkownikami magii w całej historii Faerûnu – przeszłej i przyszłej. Niewyobrażalną stratą byłoby, gdyby ich wiedza zginęła w odmętach czasu… Nie można do tego dopuścić.
Arastus, netheryjski władca czarów
...
Wszystkie elfy nasze są
W ramach trwającego właśnie Miesiąca Elfiego przedstawiamy Wam, drodzy Czytelnicy, przegląd dotychczas opublikowanych na naszej stronie tekstów poświęconych elfom. Niektóre są całkiem świeże, inne pochodzą z zamierzchłej historii serwisu. Życzymy miłej lektury!
Bohaterowie Niezależni
Awa – y...
Opis słabego artefaktu i szkoły magii
Artykuł ten wywalczył sobie pierwsze miejsce w XI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu.
- Skłamałbym, mówiąc, iż cel ważniejszy jest od wędrówki. Należy bowiem w każdej chwili pamiętać, by to, do czego dążymy, nie było jeszcze osiągalne...
Mistrz skrajności
UWAGA: Niniejsza klasa prestiżowa przeznaczona jest dla edycji 3.5 systemu.
Dualiści to elfi poprzednicy magów specjalistów z obecnych Krain. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie, z wyłączeniem wszystkich innych odmian Sztuki. Badają i wykorzystują właściwości przeciw...
Barbarzyńca, Wojownik i Druid
03-10-2008 22:36 |
Szatany | Komentarze: 12
Klasy Absolutne to nowe wersje klas postaci, które przygotowano specjalnie dla grup lubiących grę bohaterami posiadającymi prawdziwą potęgę. Ich autor, Szatany, włożył wiele pracy, aby były one jak najbardziej grywalne i zachowały względem siebie równowagę w możliwościach. Wysiłek opłacił się - klas...
Obrońcy bezcennych pism
31-03-2008 11:08 |
| Komentarze: 17
Słynne biblioteki, wielkie skarbce - te oraz podobne im, niezastąpione źródła wiedzy magicznej, od zawsze przyciągały osoby pragnące zgłębić tajemnice nadludzkiej potęgi. Niewiele się mówi o strzegących prawd i magii, ukrytych w murach tych przybytków wiedzy. Przywódcy religijni, kapłani, królowie,...
Prawdziwy agent wywiadu
W XXI wieku nic nie ma wartości większej niż właściwa informacja. Kto ma odpowiednią wiedzę, bez problemów może zyskać pieniądze, wpływy, sławę. Nic więc dziwnego, że tak wielu ludzi zajmuje się pozyskiwaniem wiadomości, przy czym w przypadku bohaterów graczy najczęściej będzie chodzić o te najtrudn...
Dodatkowe moce i inne specjalne zdolności psioniczne
17-02-2008 13:45 |
| Komentarze: 0
Poniżej zaprezentowano listy mocy, z których mogą wybierać znane moce postacie awansujące w poszczególnych klasach psionicznych. Uzupełniają one te znajdujące się w Podręczniku Rozszerzonej Psioniki i innych suplementach do systemu D&D. Aby zapoznać się z innymi mocami i zasadami działania psion...
Czyli rozważania o czterech stronach osobowości
24-09-2007 00:01 |
danant | Komentarze: 12
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autorów.
Po co taki artykuł?
Poniższy tekst ma za zadanie uzmysłowić wszystkim, jakim problemem może być odgrywanie charakte...
Podwójny agent w klerze Lolth
31-08-2007 09:35 |
| Komentarze: 16
Istnieją kapłani, a nawet kapłanki, którzy na pokaz służą Lolth, zaś w głębi serca wyznają Vhaerauna. Sytuacje odwrotne są niemal niespotykane, mimo iż niszczący potencjał takiej osoby sprawia, że myśli o mrocznych, pełnych sekretów snach wywołują błysk w oczach wielu wysoko postawionych kapłanek.
...
Czyli drobna pomoc w obmyślaniu postaci
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Wylosowanie współczynników dla postaci jest jedynie pierwszym etapem jej tworzenia. Najbardziej istotna część tego pr...
27-07-2007 02:45 |
Asurmar | Komentarze: 3
Nadaktywność
Telepatia [wpływająca na umysł]
Poziom: Psion/Furiat 4
Przejawy: Mentalne
Czas manifestacji: 1 akcja standardowa
Zasięg: Średni (30 m + 3 m/poziom)
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na moc: Tak
Punkty mocy: 7
Moc ta wywołuje u podmiotu stan euforycznego p...
27-07-2007 02:41 |
Asurmar | Komentarze: 1
Stłumienie emocji
Telepatia [wpływająca na umysł]
Poziom: Psion/Furiat 3
Przejawy: Mentalne
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: Średni (15 m + 3 m/poziom)
Cel: Pojedyncze stworzenie
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na moc: Tak
Punkty mocy: 5
Moc ta wywołuje u podmiotu...
Czyli grywalne istoty wszelakie
Pierwotnie ta część cyklu - pomyślana nawet jako ostatnia przed szeregiem daleko idących zmian związanych z zebranymi opiniami - miała dotyczyć wyłącznie istot "wodnych", takich jak choćby morski lud. Pierwotnie część wcześniej pominiętych istot, jak chociażby szare elfy, miała zostać pomi...
Nakładka na grywalne potwory
Kilka miesięcy temu mogliście zapoznać się z nakładkami na pospolite rasy grywalnych potworów, takich jak orkowie, gobliny czy gnolle. Wówczas zabrakło jednak kilku popularnych istot, uznawanych za bardziej "potworne" niż "grywalne", jednak wciąż dostępnych dla chętnych graczy i...
Nakładka na rasy psioniczne
Gra postaciami o wyraźnie "heroicznych" zdolnościach posiada swój specyficzny, niepowtarzalny smak – dla jednych przyjemny, dla innych nieznośny. Artykuł ten przeznaczony jest dla tych pierwszych, a ściślej – tych spośród nich, którym nie brak zrozumienia i zamiłowania do psion...
Nakładka na popularne grywalne podrasy
W grze zazwyczaj biorą udział standardowe rasy, znane z Podręczników Źródłowych. Niektórzy jednak lubią smak egzotyki i sięgają po - mniej lub bardziej nietypowe - odmiany ras standardowych czy wręcz po grywalne potwory. Część z nich została już omówiona, warto jednak zastanowić się, co z pozostałym...
Nakładka na pospolite rasy grywalnych potworów
W czasie gry często zdarza się, że drużyna napotyka - i zwalcza - kolejne grupy i rodzaje potworów, które jednak rzadko różnią się czymś naprawdę istotnym. Gnoll jest tylko nieco mocniejszym orkiem, goblin skuteczniejszym koboldem... Jakby tego było mało, twórcy gry wyraźnie nie rozumieją idei gry &...
Rycerz Powierzchni
Rycerze Powierzchni, jak zwą ich inne drowy, są paladynami Vhaerauna, a nie tylko marionetkami w rękach kapłanek Pajęczej Królowej. Uwolnili się oni spod władzy Lolth wraz z innymi wyznawcami Zamaskowanego Władcy, uzyskując jednocześnie pozycję jego czempionów. We współpracy z jego kapłanami stworzy...
284162817827354273672728527267272452692526022257162554915371247822467623133229302292922928229272292622925228602244721579197681845315820154141535212620118681153911132111311077992238726850180968003