Dla graczy
Działy:» Karty postaci
» Odgrywanie
» Rasy
» Klasy podstawowe
» Klasy prestiżowe
» Magia [SP]
» Psionika
» Magia [NP]
» Umiejętności i atuty
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 83.
Sortuj wg:
Psychotronik
Mistrz magii i psioniki
19-11-2015 21:50 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 3
Psychotronicy to mistrzowie magii wtajemniczeń parający się również psioniką. Traktują oni magię jako siłę, którą można objąć w pełni umysłem, chociaż zaprzestają uczyć się jej ze zwojów, zyskują nowe zaklęcia tak jak zaklinacze - tylko na kolejnych poziomach. Z racji ograniczonego wy...
Nowy pieśniarz klingi
Klasyczny elfi wojownik ubrany w zasady 5-tej ed. D&D
26-08-2015 20:21 | Olórin | Komentarze: 2
Kiedy na tegorocznym Gen Conie padła zapowiedź dostosowania pieśniarza klingi – klasycznego elfiego wojownika rodem z Zapomnianych Krain – do zasad 5. edycji D&D, potraktowałem to jak wyzwanie. Odświeżony pieśniarz ma pojawić się w Sword Coast Adventurer’s Guide ...
Atuty przyjaciela zwierząt
Zestaw atutów dla druida i tropiciela
21-01-2015 23:14 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 5
Zbiór trzech nowych atutów do D&D 3.5 pozwalający podkreślić silny związek druida i tropiciela z fauną, jak i pozyskać przez nich kolejnego zwierzęcego towarzysza.
Doskonalszy zwierzęcy towarzysz [ogólny]
Twój zwierzęcy towarzysz jest dla ciebie bardzo ważny. Wykorzystujesz...
Gorsi, ale nie najgorsi – część 1
Wiejscy czarownicy w d20
12-11-2014 20:55 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 14
Magia światów D&D i Golarionu jest przepotężna. Począwszy od typowo bojowych zaklęć, przez leczące, transportowe, komunikacyjne, na użytkowych kończąc, czary stanowią – czy raczej powinny stanowić – podstawę ekonomii. Magii tej brakuje jednak życia. Wszystko jest precyzyjne, dokładne...
Zachowanie formy
12-09-2014 16:00 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 3
Zaklęcie zapewniające niepodatność na wymuszone zmiany postaci oraz dezintegrację.
Zachowanie formy
Odrzucanie
Poziom: Czar/Zak 7, Drd 7, Kap 6
Komponenty: W, S, (KO)
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Dotykowy
Cel: Dotknięta istota
Czas trwania: 1 min./poziom
Rzut obronny: Wola neguje (nie...
Vremyonni
10-09-2014 22:44 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 0
Atut regionalny stanowiący alternatywę wobec Vremyonni training z niewydanego po polsku podręcznika Unapproachable East. Nazwa zaczerpnięta została z Przewodnika Gracza po Fareunie.
Vremyonni [regionalny]
Jesteś członkiem bractwa mężczyzn czarodziejów Vremyonni, które w społecz...
Skalny pocisk
03-09-2014 21:46 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 6
Skalny pocisk to proste, pierwszopoziomowe zaklęcie ofensywne, którego nie powstrzyma odporność na czary ani antymagia.
Skalny pocisk
Przywoływanie (Tworzenie) [Ziemia]
Poziom: Czar/Zak 1, Drd 2
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Bliski (7,5...
Igranie z ogniem (Cza/zak 3, Kpn 3)
Całopalna ofiara czy niebezpieczny kaprys?
04-06-2014 23:48 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Czar ten stworzył pewien możny ifryt, by zabawić się śmiertelnikami. Owej nieśmiertelnej istocie nic nie sprawia takiej radości, jak patrzenie na człowieka dość odważnego lub głupiego, by ryzykować życiem w zamian za cząstkę potęgi Sfery Żywiołu Ognia. Po ową inkantację sięgają zarówno święci gotowi...
Kompendium Śmiałków
Niekomercyjny dodatek do D&D
19-11-2013 14:46 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 0
Kompendium Śmiałków to liczący 34 strony dodatek do Dungeons & Dragons, oddający nowe możliwości w ręce graczy. Jego zawartość, od nowych zaklęć i atutów po klasy prestiżowe, została starannie opracowana na forum Abasz'Har. Redaktorem naczelnym podręcznika jest Kamil 'Kamulec' Chmiel...
Technomag
Symbioza magii i technologii
19-06-2013 22:24 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
Technomagowie łączą w sobie zalety magów i technologów, jednak sztukę mistyczną opanowują wolniej niż zwykli czarodzieje. Osiągnięcie mistrzostwa w obydwu tych (z pozoru odległych) dziedzinach stanowi wyzwanie, któremu mogą podołać tylko nieliczni. W zamian za to otrzymują różnorakie premie wynikają...
Technolog [D&D 3.5]
01-05-2013 22:44 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 4
(document.getElementsByClassName("image"))[0].style.display="none";Klasa została opracowana na bazie klasy podstawowej Inżyniera do D&D 3.0, której autorem jest Marcin19. Konwersja została dokonana za zgodą autora.
Nowe zasady
Uwagi wstępne:każda wartość przedmiotu podana na końcu jego opisu nie po...
Lista czarów
Czary, inwokacje, rytuały i inne warianty magii
Poniżej zaprezentowano listy czarów, z których mogą wybierać znane czary postacie awansujące w poszczególnych klasach czarujących. Uzupełniają one te znajdujące się w Podręczniku Gracza i innych podręcznikach do systemu D&D. Aby zapoznać się z innymi czarami i zasadami działania magii, skorzystaj z...Czarodziej zawsze przygotowany
Trzy nowe czary ułatwiające gospodarowanie magią
05-09-2012 21:09 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 6
Oto trzy nowe zaklęcia przeznaczone specjalnie dla czarodzieja. Klamrą spinającą te inkantacje w całość jest motyw przygotowywania czarów przez przedstawiciela tej klasy podstawowej. Brak spontaniczności w rzucaniu zaklęć stwarzał niewielką lukę, która dotąd wypełniona była tylko czarem Rozszerzenie...
Politeista
Sługa wielu Mocy
01-08-2012 19:45 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 6
Politeiści to kapłani, którzy zdecydowali się wyznawać więcej niż jedno bóstwo. Często stają się łącznikami pomiędzy Kościołami sprzymierzonych ze sobą bogów lub stacjonują w świątyniach, w których czci się panteon lub jakąś jego część, nierzadko zostają też głównymi kapłanami w takich przybytkach...
Amoltarweni
Czynią sobie Północ poddaną
16-06-2011 20:37 | Michał 'von Mansfeld' Przygodzki | Komentarze: 26
Amoltarweni to inteligentne istoty z rodziny pingwinów, zamieszkujące wybrzeża mórz i jezior w chłodnych krainach. Słyną ze swojej wytrwałości oraz błyskotliwości. Istoty te założyły swoje społeczności, tworząc miasta i wioski na podobieństwo ludzi.
Geneza i religia
Magowie oraz antropolodzy twier...
Wymowa języka drowów
jak to powiedzieć?
24-04-2011 23:24 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 0
Poniższe reguły są częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael.
Większość liter wymawia się tak, jak w polskim.
Wyjątki:
ch czyta się "cz"
jh lub zh czyta się "ż"
q czyta się "k"
ph czyta się "f"
ss czyta się "s"
sh czyta s...
Imiona drowów
Jak stworzyć imię godne mrocznego elfa?
24-04-2011 23:21 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 3
Poniższy artykuł jest częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael.
Drowy, tak jak ich elfi kuzyni, preferują imiona, które spływają z języka, aczkolwiek ich imiona mają raczej dla nich ostrzejsze brzmienie. Jednym z najczęstszych problemów MP i graczy przy graniu nieludzki...
Gramatyka języka drowów
24-04-2011 23:19 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 1
Poniższe reguły są częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael.
Liczba mnoga
Liczba mnoga jest tworzona przez dodanie: "en" jeśli słowo kończy się spółgłoską; "n" jeśli samogłoską
jabress -> jabressen
velve -> velven
Posiadanie
Oznaczenie posi...
Słowniczek polsko-drowi
24-04-2011 23:14 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 2
Poniższy słownik jest częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael. Zawiera ono także słowniczek drowio-polski.
A
Adamantyt == llarl
Agent (świątyni) == Yath'abban
Agent (domu) == Qu'abban
Agonia == zakath
Aktywować (w domyśle: przedmiot magiczny) == faentar
Albo ==...
Słowniczek drowio-polski
Alfabetyczny spis znanych słów mowy mrocznych elfów
24-04-2011 23:06 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 0
Poniższy słownik jest częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael. Zawiera ono także słowniczek polsko-drowi.
A
a == w, przez
A'quarth == wyznaczyć
Abban == sojusznik
Abbil == przyjaciel
Akh == banda, grupa
Al == dobrze
Alu == iść
Alur = lepszy, starszy grupą
Alurl ==...
Drowie rozmówki
Powiedzenia, tytuły, strony świata...
24-04-2011 23:01 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 1
Poniższy spis przydatnych słów i zwrotów z języka drowów jest częścią słownika tej mowy, w całości autorstwa Zireael.
Powiedzenia
Jal khaless zhah waela == Całe zaufanie jest głupie **
Oloth zhah lueth(tuth) abbil lueth ogglin == Ciemność jest i przyjacielem i wrogiem
Xun izil dos phuul quarthen, l...
Netheryjski władca czarów
Mistrzowie manipulacji magią
07-04-2011 14:52 | Przemysław 'Lord Xan' Michałek | Komentarze: 8
Czarodzieje starożytnego Netherilu byli najpotężniejszymi i najwspanialszymi użytkownikami magii w całej historii Faerûnu – przeszłej i przyszłej. Niewyobrażalną stratą byłoby, gdyby ich wiedza zginęła w odmętach czasu… Nie można do tego dopuścić.
Arastus, netheryjski władca czarów
...
Przegląd elfich artykułów
Wszystkie elfy nasze są
08-12-2010 20:43 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 3
W ramach trwającego właśnie Miesiąca Elfiego przedstawiamy Wam, drodzy Czytelnicy, przegląd dotychczas opublikowanych na naszej stronie tekstów poświęconych elfom. Niektóre są całkiem świeże, inne pochodzą z zamierzchłej historii serwisu. Życzymy miłej lektury!
Bohaterowie Niezależni
Awa – y...
Utracona magia
Opis słabego artefaktu i szkoły magii
06-05-2010 19:29 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 2
Artykuł ten wywalczył sobie pierwsze miejsce w XI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu.
- Skłamałbym, mówiąc, iż cel ważniejszy jest od wędrówki. Należy bowiem w każdej chwili pamiętać, by to, do czego dążymy, nie było jeszcze osiągalne...
Elfi dualista
Mistrz skrajności
24-04-2009 14:05 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 11
UWAGA: Niniejsza klasa prestiżowa przeznaczona jest dla edycji 3.5 systemu.
Dualiści to elfi poprzednicy magów specjalistów z obecnych Krain. Skupiają się na jednej szkole magii i jej dokładnym przeciwieństwie, z wyłączeniem wszystkich innych odmian Sztuki. Badają i wykorzystują właściwości przeciw...
Klasy Absolutne - część 1
Barbarzyńca, Wojownik i Druid
03-10-2008 22:36 | Szatany | Komentarze: 12
Klasy Absolutne to nowe wersje klas postaci, które przygotowano specjalnie dla grup lubiących grę bohaterami posiadającymi prawdziwą potęgę. Ich autor, Szatany, włożył wiele pracy, aby były one jak najbardziej grywalne i zachowały względem siebie równowagę w możliwościach. Wysiłek opłacił się - klas...
Strażnik księgi
Obrońcy bezcennych pism
Słynne biblioteki, wielkie skarbce - te oraz podobne im, niezastąpione źródła wiedzy magicznej, od zawsze przyciągały osoby pragnące zgłębić tajemnice nadludzkiej potęgi. Niewiele się mówi o strzegących prawd i magii, ukrytych w murach tych przybytków wiedzy. Przywódcy religijni, kapłani, królowie,...Szpieg (d20 Modern)
Prawdziwy agent wywiadu
21-02-2008 23:40 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 14
W XXI wieku nic nie ma wartości większej niż właściwa informacja. Kto ma odpowiednią wiedzę, bez problemów może zyskać pieniądze, wpływy, sławę. Nic więc dziwnego, że tak wielu ludzi zajmuje się pozyskiwaniem wiadomości, przy czym w przypadku bohaterów graczy najczęściej będzie chodzić o te najtrudn...
Lista mocy psionicznych
Dodatkowe moce i inne specjalne zdolności psioniczne
Poniżej zaprezentowano listy mocy, z których mogą wybierać znane moce postacie awansujące w poszczególnych klasach psionicznych. Uzupełniają one te znajdujące się w Podręczniku Rozszerzonej Psioniki i innych suplementach do systemu D&D. Aby zapoznać się z innymi mocami i zasadami działania psion...Charaktery
Czyli rozważania o czterech stronach osobowości
24-09-2007 00:01 | danant | Komentarze: 12
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autorów.
Po co taki artykuł?
Poniższy tekst ma za zadanie uzmysłowić wszystkim, jakim problemem może być odgrywanie charakte...
Zamaskowany zdrajca Vhaerauna
Podwójny agent w klerze Lolth
Istnieją kapłani, a nawet kapłanki, którzy na pokaz służą Lolth, zaś w głębi serca wyznają Vhaerauna. Sytuacje odwrotne są niemal niespotykane, mimo iż niszczący potencjał takiej osoby sprawia, że myśli o mrocznych, pełnych sekretów snach wywołują błysk w oczach wielu wysoko postawionych kapłanek. ...Tworzenie wiarygodnych psychologicznie bohaterów
Czyli drobna pomoc w obmyślaniu postaci
22-08-2007 15:01 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 33
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Wylosowanie współczynników dla postaci jest jedynie pierwszym etapem jej tworzenia. Najbardziej istotna część tego pr...
Nadaktywność (Psi/Fur 4)
27-07-2007 02:45 | Asurmar | Komentarze: 3
Nadaktywność
Telepatia [wpływająca na umysł]
Poziom: Psion/Furiat 4
Przejawy: Mentalne
Czas manifestacji: 1 akcja standardowa
Zasięg: Średni (30 m + 3 m/poziom)
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na moc: Tak
Punkty mocy: 7
Moc ta wywołuje u podmiotu stan euforycznego p...
Stłumienie emocji (Psi/Fur 3)
27-07-2007 02:41 | Asurmar | Komentarze: 1
Stłumienie emocji
Telepatia [wpływająca na umysł]
Poziom: Psion/Furiat 3
Przejawy: Mentalne
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: Średni (15 m + 3 m/poziom)
Cel: Pojedyncze stworzenie
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na moc: Tak
Punkty mocy: 5
Moc ta wywołuje u podmiotu...
Potężniejsze rasy VI
Czyli grywalne istoty wszelakie
02-07-2007 23:33 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Pierwotnie ta część cyklu - pomyślana nawet jako ostatnia przed szeregiem daleko idących zmian związanych z zebranymi opiniami - miała dotyczyć wyłącznie istot "wodnych", takich jak choćby morski lud. Pierwotnie część wcześniej pominiętych istot, jak chociażby szare elfy, miała zostać pomi...
Potężniejsze rasy V
Nakładka na grywalne potwory
02-04-2007 19:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 24
Kilka miesięcy temu mogliście zapoznać się z nakładkami na pospolite rasy grywalnych potworów, takich jak orkowie, gobliny czy gnolle. Wówczas zabrakło jednak kilku popularnych istot, uznawanych za bardziej "potworne" niż "grywalne", jednak wciąż dostępnych dla chętnych graczy i...
Potężniejsze rasy IV
Nakładka na rasy psioniczne
12-03-2007 19:24 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 25
Gra postaciami o wyraźnie "heroicznych" zdolnościach posiada swój specyficzny, niepowtarzalny smak – dla jednych przyjemny, dla innych nieznośny. Artykuł ten przeznaczony jest dla tych pierwszych, a ściślej – tych spośród nich, którym nie brak zrozumienia i zamiłowania do psion...
Potężniejsze rasy III
Nakładka na popularne grywalne podrasy
17-02-2007 14:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 23
W grze zazwyczaj biorą udział standardowe rasy, znane z Podręczników Źródłowych. Niektórzy jednak lubią smak egzotyki i sięgają po - mniej lub bardziej nietypowe - odmiany ras standardowych czy wręcz po grywalne potwory. Część z nich została już omówiona, warto jednak zastanowić się, co z pozostałym...
Potężniejsze rasy II
Nakładka na pospolite rasy grywalnych potworów
08-01-2007 21:52 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 19
W czasie gry często zdarza się, że drużyna napotyka - i zwalcza - kolejne grupy i rodzaje potworów, które jednak rzadko różnią się czymś naprawdę istotnym. Gnoll jest tylko nieco mocniejszym orkiem, goblin skuteczniejszym koboldem... Jakby tego było mało, twórcy gry wyraźnie nie rozumieją idei gry &...
Vhaeraun D'Aron [PDF]
Rycerz Powierzchni
27-12-2006 19:08 | LightFencer | Komentarze: 9
Rycerze Powierzchni, jak zwą ich inne drowy, są paladynami Vhaerauna, a nie tylko marionetkami w rękach kapłanek Pajęczej Królowej. Uwolnili się oni spod władzy Lolth wraz z innymi wyznawcami Zamaskowanego Władcy, uzyskując jednocześnie pozycję jego czempionów. We współpracy z jego kapłanami stworzy...
Przejdź do strony: