Dla Mistrzów Podziemi
Działy:» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 41-80 z 185.
Sortuj wg:
Rzeźbiarz cz. 2
12-04-2004 20:52 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 13
Siedziba rzeźbiarza.
1. Okolica – Okolica siedziby szalonego maga to nic więcej poza paroma niskimi drzewami, krzakami i kilkoma tonami skał. Na uwagę zasługuje uczęszczana droga, prowadząca z jednego miasta krainy do drugiego. Jest ona na tyle szeroka, by z przejazdem po niej dał sobie radę...
Rzeźbiarz cz. 1
08-04-2004 15:36 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
Przygoda w pierwotnej wersji startowała w ogólnopolskim konkursie Quentin 2004. Komentarze Jury na jej temat możecie przeczytać tutaj.
Na początek.
Poniższy scenariusz przeznaczony jest dla trzech-czterech graczy na poziomach 7-9, grających w dowolnym świecie trzeciej edycji systemu Dungeons & Dr...
Ruiny Thamaran
Praca z I Konkurs(ik)u Krótkiej Formy
25-12-2010 23:19 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 6
Thamaran to dawne elfickie miasto, które zostało opuszczone i zniszczone w wyniku wydarzeń, o których pamiętają jedynie nieliczni. Upadkowi miasta towarzyszyło powstanie skupisk dzikiej magii o niejasnym pochodzeniu.
Thamaran otacza aura niesamowitości – z jakiegoś powodu efekty dzikiej magii...
Romeo i Julia
Historia tragicznej miłości z happy endem
Opowieść o tragicznej miłości dwojga młodych ludzi należących do nienawidzących się rodów zna każdy. Scenariusz niniejszej przygody da graczom możliwość dopisania do niej szczęśliwego zakończenia. Przygoda została przygotowana z myślą 4-5 osobowej drużynie postaci na 9-10. poziomie doświadczenia. W...Rękawice magicznego chwytu
Rękawice dla każdego zbrojnego
30-08-2006 02:53 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
Nareszcie! Tyle dni biegania i kręcenia się za własnym ogonem, ale wreszcie go miał - gnojek stał plecami do nich w ślepym zaułku, nie mając przy sobie nawet sztyletu. I pomyśleć, że taki chłystek sprawiał im tyle kłopotu. Sergam Enroun, jeden z najwyższych rangą thayskich rycerzy w enklawie w Krucz...
Przygody ze Starą Szkołą
Stara Szkoła RPG od podstaw: część druga
22-09-2010 19:48 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 19
W poprzednim artykule pisałem o grach Renesansu Starej Szkoły i ich mechanice. Tym razem będzie o starym stylu pisania i prowadzenia przygód oraz o kwestiach z tym związanych: chodzeniu po podziemiach i poza nimi, liniowości lub jej braku, zdawaniu się na los i stereotypowym killing monsters and ta...
Przegląd Unearthed Arcana V
Jesienne nowości od Czarodziejów z Wybrzeża
29-12-2016 15:37 | Olórin | Komentarze: 0
Dla serii Unearthed Arcana jesień stanowiła wyjątkowy pracowity okres. W ciągu zaledwie trzech miesięcy opublikowano aż sześć porcji nowego materiału. Tym razem autorzy znów pochylili się nad klasą tropiciela, przedstawili pierwotny system kalkulowania skali wyzwania spotkań oraz zaprezentowali zupe...
Przegląd Unearthed Arcana IV
Mistrzowie oręża, losowe postacie i gorliwi wyznawcy
31-08-2016 08:23 | Olórin | Komentarze: 6
Nastał czas na czwartą letnią, odsłonę Przeglądu Unearthed Arcana. W omawianych artykułach przedstawiono m.in. nową porcję atutów, generator do tworzenia szybkich postaci, jak również "uduchowione" opcje dla klas dotychczas nie związanych ściśle z wiarą. Wśród opcjonalnych zasad znala...
Przegląd Unearthed Arcana III
Wiosenne odkurzanie serii
27-04-2016 21:50 | Olórin | Komentarze: 1
W trzeciej odsłonie przeglądu Unearthed Arcana dwukrotnie zajrzymy do Podmroku, powspominamy AD&D 2nd oraz pospacerujemy po okrytych mgłą ziemiach Ravenloftu.
Listopad 2015
Listopadowe Unearthed Arcana nawiązywały do zbliżającej się wielkimi krokami premiery kampanii Rage of Demons...
Przegląd Unearthed Arcana II
Jesienna porcja nowych zasad opcjonalnych
21-10-2015 20:15 | Olórin | Komentarze: 0
Od ostatniego przeglądu Unearthed Arcana upłynęły trzy miesiące. Oznacza to pojawienie się trzech nowych, solidnych porcji zasad opcjonalnych, mających urozmaicić 5. edycję D&D. Warto przyjrzeć im się bliżej, zwłaszcza, że wszystkie dotykają kwestii tworzenia postaci, czyli tematu w równym stopn...
Przegląd Unearthed Arcana
Oceniając nowe zasady opcjonalne
23-07-2015 22:42 | Olórin | Komentarze: 1
Piąta edycja Dungeons and Dragons poza oficjalną linią wydawniczą, systematycznie obrasta w dodatkową treść za sprawą Unearthed Arcana (UA). Jest to cykl nazywany przez samych autorów "warsztatem", za pomocą którego co miesiąc prezentowane są graczom nowe rozwiązania mechaniczne i fabularn...
Próżnica (ed 3.5, SW 2-5)
Fae chciwa ludzkiej uwagi
14-05-2014 21:23 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Można dostać pomieszania zmysłów, gdy próbuje się coś uczynić, za przewodnika mając klechdy i bajania. Dla każdego morału z jakiejś baśni można znaleźć dwie opowieści, które zupełnie się z nim nie zgadzają. Najwięcej problemów jest wtedy, kiedy trzeba coś zrobić z obcym. Ugościć? Wygn...
Prowadzenie walk, cz. II
22-12-2006 19:08 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 39
Poniżej, w ramach dodatku, znajdują się jeszcze trzy inne przykłady spotkań, rozpisane podobnie jak w przypadku otyughów. Mam nadzieję, że okażą się pomocne.
Zdarza się niezwykle często, że potencjał nietypowych przeciwników marnuje się przez nieodpowiednie podejście. Najwięcej jednak tracą owe naj...
Prowadzenie walk, cz. I
12-12-2005 20:24 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 27
Czasem podczas gry zdarza się walka - mniejsza już o jej przyczyny. Dla niektórych jest to podstawa dobrej zabawy, dla innych jedynie przerywnik w głównym nurcie akcji. Jednak nawet najzagorzalsi wielbiciele śmiertelnych potyczek dość szybko znudzą się jednostajnymi spotkaniami - w końcu ile razy mo...
Pożeracz wrzasku (SW: 6)
Od wina wolą śpiew
31-05-2006 19:08 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 13
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.
Średni humanoid-potwór
Kości Wytrzymałości: 6k8 (33 pw)
Inicjatywa: +5 (+1 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 9 m
KP: 15 (+1 Zr, +2 skórznia, +2 d...
Powrót do Świątyni Matki Pająków
27-11-2013 11:45 | Kordian 'sil' Krawczyk | Komentarze: 30
Chcąc pomóc staremu krasnoludowi, drużyna podejmuje się wyprawy do prastarej świątyni w celu odzyskania rodowej pamiątki.
Wstęp
Poniższa przygoda przeznaczona jest dla w miarę standardowej i w miarę pozytywnej grupy awanturników na poziomach 2-4 i w zależności od potęgi bohaterów m...
Postrach (3.5, SW 8)
Strach bywa śmiertelny
05-01-2019 13:50 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 1
Postrach to na wpół materialny demon żywiący się przerażeniem. Spędził wieki na antycznych rytuałach, które miały wpleść strach w samą esencję jego istnienia i sprawił dzięki temu, że jego imię – nie Postrach, ale niewymawialne demoniczne miano – budzi nieskończoną grozę.
Ten, kto pozna...
Poradnik: Zarządzanie dużą liczbą Bohaterów Niezależnych
Jedna sesja, jeden MG, wielu BN-ów
02-10-2022 00:06 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 9
Zapamiętywanie imion, wyglądu oraz odgrywanie dużej liczby BN-ów na jednej sesji jest nie tylko pracochłonne i kłopotliwe dla MG, ale może także sprawić sporo trudności samym graczom. Chociaż osobiście unikam wprowadzania wielu nowych postaci (6 czy 10+) na pojedynczej sesji, są scenariusze gdzie je...
Poradnik: Projektowanie scen na sesję
Jak tworzyć sceny w które chce się grać.
01-03-2023 18:32 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 8
Doświadczeni Mistrzowie Gry tworzą niezapomniane sceny, w trakcie których nie sposób się nudzić. Choć wielu takich MG buduje sceny instynktownie, warto spojrzeć na to, co te najlepsze mają wspólnego. Pozwoli nam to ocenić własny warsztat lub pisać scenariusze w sposób bardziej świadomy.
Podsta...
Poradnik: Angażujące rozpoczynanie sesji
Nie zaczynacie w karczmie. Ani na trakcie. Zaczynacie w środku przygody.
07-05-2023 00:17 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 12
Znudzony sesjami, które zaczynają się od przyjęcia zlecenia i stopniowego budowania napięcia? Zaplanujmy sesje, które ten porządek rzeczy wywracają do góry nogami, a akcja zaczyna się z przytupem. Jak to ujął Hitchcock – "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie...
Pomurnik (SW: 5)
04-06-2007 20:04 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 27
Średni śluz
Kostka Wytrzymałości: 6k10+24 (57 pw)
Inicjatywa: +6
Szybkość: 6 metrów (4 pola), wspinanie 6 metrów (4 pola)
Klasa Pancerza: 12(+2 Zr), dotyk 12, nieprzygotowany 10
Bazowy atak/zwarcie: +4/+4
Atak: walnięcie +8 wręcz (1k6+4 plus 1k4 kwas)
Całkowity atak: 2 walnięcie +8 wręcz (1k6...
Podziemne kłopoty cz. II
Kontynuacja poradnika tworzenia i prowadzenia przygód w lochach
09-04-2008 23:30 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 14
Artykuł ten jest drugą częścią tekstu, który uzyskał wyróżnienie i wywalczył sobie drugie miejsce w VI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Informacji o organizowanych konkursach szukaj zawsze na stronie głównej oficjalnej polskiej...
Podziemne kłopoty cz. I
O tworzeniu i prowadzeniu przygód w lochach
04-04-2008 18:15 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Artykuł ten uzyskał wyróżnienie i wywalczył sobie drugie miejsce w VI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Informacji o organizowanych konkursach szukaj zawsze na stronie głównej oficjalnej polskiej strony D&D i d20.
Wprowadzenie
...
Pocztówka z D&D: Zwodniki
Gryzonie, które mogą być wszędzie. Dosłownie wszędzie...
23-03-2011 20:39 | Michał 'von Mansfeld' Przygodzki | Komentarze: 9
Co takiego niezwykłego jest w tym stworzonku? Otóż każdy zwodnik potrafi zmieniać maść swojego futra na dowolne (znany zwierzowi) kolory i wzory (nawet niewystępujące w naturze), dzięki czemu tego małego gryzonia niezwykle trudno odróżnić od otoczenia, gdy myszowaty ukrywa się przed zagrożeniem. Pon...
Pocztówka z D&D: Rdzewiacze
Teraz żadna zbroja nie jest bezpieczna...
26-01-2011 16:57 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 8
Bestie te tworzone były z myślą o heroicznym fantasy, gdzie stanowią wyzwanie dla zakutych w pełne zbroje wojowników. Gdy drużyna natrafi na rdzewiacza, automatycznie wzrasta wartość postaci władających magią, łuczników – groty strzał rdzewieją dopiero po wbiciu się w ciało potwora – ora...
Pocztówka z D&D: Listy czarów
By magia nie stała się nudna...
23-02-2011 23:11 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
W rozmaitych Brawurowych i nie tylko światach mogą istnieć wymyślne i specyficzne zaklęcia, ale graczom nie za bardzo będzie opłacało się po nie sięgnąć –mają one mniej zastosowań, a w dodatku używanie ciągle tej samej sztuczki, choćby najbardziej fantazyjnej, w końcu się znudzi. O wiele korzy...
Pocztówka z D&D: Illithidy
Dla łupieżców pomysłów
11-12-2010 17:17 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 17
Illithidy to jedne z najpopularniejszych istot z „kanonu” D&D. Nie ma się co dziwić – genialni, źli, obdarzeni telepatycznymi talentami mózgozdziercy z ośmiornicą zamiast głowy to brawurowe (i grywalne, przynajmniej jako przeciwnik) połączenie mrocznych spiskowców, pożerającej mózg...
Pocztówka z D&D: BNi bez klas
Postaci szyte na miarę
11-05-2011 22:43 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Tworzenie wieloklasowych postaci, potworów z poziomami w klasach itp. to naprawdę żmudna robota, mająca sens tylko w przypadku Bohaterów Graczy. Gdy tworzymy BNa, nie ma sensu brnąć w tak szczegółowe obliczenia, jak przy BG. [...] Jeżeli jednak tworzonego BNa nie da się oddać w mechanice gry bez b...
Pochmurnik (SW: 1 - 5) [PDF]
Ptasi zwiastun złej pogody
31-12-2011 18:11 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Pochmurniki to przeznaczone do edycji 3.5 systemu Dungeons & Dragons magiczne ptaki posiadające zdolność wpływania na pogodę. Obdarzone są również inteligencją, która pozwala im porozumiewać się z rasami zamieszkującymi powierzchnię. Niektóre służą nawet jako wysłannicy bóstw burzy takich jak Talos...
Planarne kompasy
Czyli niezbędnik obieżysfera
06-07-2007 21:12 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Na różnych światach Pierwszej Materialnej sprytniejsze trepy stosują niekiedy kompasy, które pomagają im utrzymać wybrany kierunek wędrówki. Na sferach nie ma z nich jednak zbyt wielkiego pożytku. Jak wskazać północ na nieskończonym planie? Jednak na niezliczonych planach nie ma rzeczy niemożliwych...
Pięści Waukeen
Twarda waluta...
15-08-2003 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 30
Historia: Każdy musi czasem przywalić komuś w mordę. Czy to kapłan, czy to mnich – nie zawsze udaje się utrzymać gniew na wodzy i ni stąd ni zowąd stoimy nad nieprzytomnym jegomościem, którego skosiliśmy z nóg jednym silnym, porządnym ciosem. Oczywiście siła uderzenia nie zawsze drzemie tylko...
Pierścień Reriwen - Potężny artefakt
Szlachetna elfka (niemal) na zawołanie
04-01-2005 20:53 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 30
Wygląd i zachowanie: Ten potężny pierścień, wyglądający jak zwykła prosta obrączka ze złota lub srebra (zależnie od tego, którego kruszcu właściciel bardziej nie lubi) dla większości ludzi zostaje prostą biżuterią.
Zidentyfikowanie jego mocy jest prawie niemożliwe, można to zrobić tylko za pomocą cz...
Perfect HGM
Czyli jak zostać najlepszym Heroic Game-Masterem...
19-12-2005 19:42 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 39
W tekście, który właśnie czytacie postaram się podać parę wskazówek dotyczących "mistrzowania" w grze Dungeons & Dragons. Owe przemyślenia nie wynikają li tylko z abstrakcyjnych pomysłów, ale także z idei zastosowanych w praktyce, a co za tym idzie – przetestowanych. Prawdopodobnie o niektó...
Pathfinder: Carrion Crown – podsumowanie
Bezcenny klejnot, czy zwykła błyskotka?
16-11-2011 22:33 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 3
Przygody z Koroną Padliny
W ciągu ostatnich kilku miesięcy na łamach serwisu ukazywały się recenzje poszczególnych przygód z kampanii Carrion Crown. Odnośniki do nich można znaleźć poniżej.
1. The Haunting of Harrowstone.
2. Trial of the Beast.
3. Broken Moon.
4. Wake of the Watcher.
5. Ashes at Daw...
Papierowy golem (SW 2) [PDF]
Coś więcej niż origami
07-01-2009 15:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Papierowe golemy są znacznie słabsze od swoich cielesnych i glinianych (nie wspominając już o żelaznych) odpowiedników. Co jednak za tym idzie, są również znacznie prostsze do skonstruowania – nie wymagają potężnych zaklęć ani spędzania długiego czasu w laboratorium. Wykorzystywane są głównie...
Oślizg (SW: 2)
Ni to ważka, ni to wąż
30-05-2008 23:30 | Kamil 'Breeg' Sabasiński | Komentarze: 8
Oślizg
Średnia magiczna bestia
Kostka Wytrzymałości: 4k10+4 (26 pw)
Szybkość: 6 m (4 pola) i 12 m latanie (przeciętna)
Inicjatywa: +3
Klasa Pancerza: 17 (dotyk 13, nieprzygotowany 14); ( +3 Zr, + 4 naturalny)
Bazowy atak/zwarcie: +4/+5
Atak: +5 wręcz (ugryzienie, 1k6+1 plus namierzone rozproszenie m...
Ostatnia podróź
10-09-2008 20:19 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Śmierć jest nieodłącznym elementem egzystencji w dowolnym z uniwersów. Nic dziwnego, że w pełnych zła, przemocy i brutalności światach wyrosła wokół niej niewielka, ale istotna, gałąź gospodarki. Istnienie wielu różnych bóstw, magii i złych mocy sprawia, że zajmowanie się trupami jest znacznie cieka...
Osobliwe gobliny
Spotkanie dla postaci na 7. poziomie
03-02-2010 23:05 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 9
Opis spotkania:
Niniejsze spotkanie może zostać wprowadzone do dowolnej kampanii w jakimkolwiek świecie niepozbawionym psioniki. Zostało opracowana z myślą o postaciach będących mniej więcej na 7. poziomie. Od graczy nie wymaga się posiadania konkretnych zdolności, aczkolwiek niektóre z nich mogą z...
Opisy cudownych świec cz. 2
04-07-2005 13:51 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Świeca urodzinowa: Takie świeczki występują w baśniach i opowieściach o prezentach składanych przez potężnych magów. Świeca ta działa inaczej niż zwykłe: również może płonąć przez godzinę, jednak pierwsza postać, która ją zdmuchnie, otrzyma jedno ograniczone życzenie (istnieją również potężniejsze Ś...
Opisy cudownych świec cz. 1
13-06-2005 20:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 7
Świeca blasku: Tego rodzaju świeca nie musi być zapalana w zwykły sposób. Zamiast tego trzymając ją w ręce wystarczy wypowiedzieć słowo rozkazu, by wywołać efekt analogiczny do efektu zaklęcia światło. Inne słowo rozkazu pozwala ją zgasić. Jeśli jednak powtórzone zostanie to hasło, które służy do z...
Przejdź do strony: