Dla Mistrzów Podziemi
Działy:» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 185.
Sortuj wg:
Zmiennik (SW: 3*)
Nie tylko kobieta zmienną jest
16-10-2006 19:47 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Średnie wynaturzenie (zmiennokształtne)
Kości Wytrzymałości: 8k8 + 8 (44 pw)
Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 9 m
KP: 16 (+3 Zr, +3 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 13
Bazowy atak/zwarcie: +6/+8
Ataki: walnięcie +8 wręcz (1k6 + 2)
Pełny atak: 2 walnięcia +8 wręcz (1...
Ziarno Cienia
Mroczny scenariusz dla postaci na dowolnym poziomie
11-06-2008 11:43 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 6
Prezentowane scenariusz i ilustracja promująca setting Midnight wywalczyły sobie zwycięstwo w Pierwszym Konkursie Północno-Galaktycznym zorganizowanym wspólnie przez redakcję oficjalnej polskiej strony D&D i d20 i Wydawnictwo Galakta.
Wstęp i plan przygody
Niniejsza przygoda jest kompatybilna z sys...
Zasadzka we mgle
Czasem myśliwy staje się zwierzyną
Scenariusz niniejszej przygody przedstawia spotkanie losowe do rozegrania w zamglonym lesie, które dla pazernej drużyny na 3-5. poziomie doświadczenia (w zależności od liczby postaci i myśliwych) może zakończyć się zabójczą zasadzką. Tę przygodę można wykorzystać jako uzupełnienie spotkania: Wi...Zapomniane Krainy odkryte na nowo
Jasne strony piątoedycyjnego Faerunu
28-06-2017 23:53 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Wraz z premierą piątej edycji Dungeons & Dragons Zapomniane Krainy stały się de facto domyślnym światem najsłynniejszej gry fabularnej. Od tego czasu ukazała się cała seria artykułów, dodatków, przygód i kampanii, które w ten czy inny sposób rozwijały autorskie dzieło Eda Greenwooda. Po trzech l...
Zamiennik (szablon)
15-02-2012 13:14 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 8
Cóż może być gorszego od doppelgangera, zdolnego przybrać czyjąś postać i skraść mu życie? Odpowiedź jest prosta – zmiennokształtny, który w dodatku nadaje ofierze swą własną, ohydną i znienawidzoną postać. Takim właśnie stworzeniem jest zamiennik, istota zdolna wymieniać się wyglądem.
Nie jes...
Zamek na Czarnej Skale
Drugie życie straconego marzenia
15-07-2020 20:48 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Siedziby królów, symbole władzy, bastiony cywilizacji pośród dzikich ostępów, centra systemów fortyfikacji – to tylko niektóre z ról pełnionych przez zamki i twierdze gęsto rozrzucone po praktycznie wszystkich krainach Faerunu. Czasem jednak historia fortec okazuje się nadzwyczaj przewrotna.
...
Zaklęte księgi czarów
Grimuary godne prawdziwego maga
21-12-2007 21:50 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Moc czarodzieja tkwi w jego zapiskach, zebranych w księdze czarów. Wystarczy go jej pozbawić, a wkrótce - nie mogąc przygotowywać nowych zaklęć - utraci dostęp do całej swej nadludzkiej potęgi. Nic dziwnego w tym, iż większość doświadczonych czarodziejów posiada liczne, dobrze zabezpieczone kopie sw...
Zagubiona narracja o historii
Zapomniane aspekty Zapomnianych Krain
17-05-2023 01:00 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Z dużą dozą pewności można powiedzieć, że Zapomniane Krainy pozostają jednym z najdokładniej opisanych światów fantasy. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat najsłynniejsze dzieło Eda Greenwooda doczekało się ogromnej liczby podręczników, powieści, artykułów, komiksów i gier komputerowych.
Dzisiaj Kra...
Wyboiste początki nowych kampanii
Szkolne błędy weteranów
04-10-2023 19:57 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Drukowane w podręcznikach i publikowane w Internecie poradniki skierowane są najczęściej do początkujących Mistrzów Gry, którzy, stawiając pierwsze kroki w grach fabularnych, są narażeni na różnego rodzaju potknięcia. Nie znaczy to jednak, że doświadczeni prowadzący nigdy się nie mylą.
Właśnie błęd...
Wstęp do starej szkoły RPG
Graj jak w latach 70.
Wstęp do starej szkoły RPG to tłumaczenie artykułu "A Quick Primer for Old School Gaming" Matta Fincha, autora Swords & Wizardry. Tekst opowiada o specyfice starszego podejścia do gier fabularnych, w którym zasady są jedynie ramą dla opowieści i nie starają się odwzorować każdego szczegółu świata pr...Wspomnienie Murann
Niedoszły postrach Morza Mieczy
30-07-2014 22:59 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
W pieśniach i opowieściach bardów bez trudu można znaleźć historie o różnego rodzaju klątwach zesłanych przez kapryśnych bogów lub nierozważnych czarodziejów. Bez mała każdy bywalec gospody zna jakieś przeklęte miejsce lub osobę. Czasem zdarza się jednak, że fatum jest efektem złych decyzji a n...
Wiosenna Gawęda – tworzenie postaci
A więc, czyimi rękoma chcesz naprawiać świat?
30-06-2010 09:55 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 3
Opowieść, jaką chcemy stworzyć, będzie wymagała entuzjazmu i emocjonalnego zaangażowania graczy, powinieneś więc zawczasu poinformować ich o planowanej konwencji. Upewnij się, że podoba im się ona lub przynajmniej chcą dać Ci szansę wciągnięcia ich w nią – w przeciwnym razie, lepiej sięgnąć p...
Wiosenna Gawęda - wstęp
Opowieść o naprawianiu świata
30-06-2010 09:55 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Przewodnik Mistrza Podziemi do 4. edycji Dungeons & Dragons podaje wiele propozycji motywów przewodnich kampanii. Wiele z nich wykorzystuje fakt, że "świat D&D to mroczne i niebezpieczne miejsce"... ale zwykle jako tło wydarzeń. Poniższy tekst otwiera serię artykułów o prowadzeniu D&D 4E w bardziej...
Wilk w potrzasku (spotkanie do D&D 5E)
Mini-przygoda na mroźnych bezdrożach
Drużyna podczas wędrówki przez mroźne bezdroża napotyka na śnieżnego wilka, który wpadł w sidła. W zależności od podjętych decyzji bohaterowie mogą zyskać w bestii sprzymierzeńca albo liczyć się z zemstą watahy wilków i... myśliwych. Streszczenie Niniejsza mini-przygoda składa się z trzech spotk...Wieża Cieni cz. 3
Rozdział X – Wrota się otwierają. Jednak loch! Jednak bez smoka... Tak czy inaczej, w momencie gdy drzwi się otworzą, wszystkich ogarnie nienaturalny, grobowy chłód. Sponad kamiennego kręgu uniesie się potężna chmura, przypominająca esencję najczystszej ciemności. Bezkształtna czerń uformuje...Wieża Cieni cz. 2
Rozdział V – Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Ten dzień zapowiada się jeszcze bardziej ekscytująco! Eliminacje turnieju łuczniczego, prośba Edgara i jeszcze tajemniczy starzec. Ale po kolei! Śniadanie przy stole łuczników upłynie w ciszy. Wszyscy wydają się podekscytowani,...Wieża Cieni cz. 1
Przygoda zajęła pierwsze miejsce w ogólnopolskim konkursie Biała Dama na najlepszy scenariusz napisany przez przedstawicielkę płci pięknej. Na prośbę autorki - nie umieściliśmy w nim żadnych statystyk. Ten scenariusz przeznaczony jest dla dowolnej ilości graczy na w zasadzie dowolnych poziomach doś...Wędrowiec [PDF]
09-01-2009 23:50 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 2
W wielu miejscach na Torilu istnieje lokalna wersja legendy o magicznej chacie, która podróżuje po świecie. Zamieszkuje ją dziwny człowiek, władający potężnymi mocami. Wśród szczególnie prymitywnych ludów, takich jak na przykład społeczność dzikich krasnoludów w Chulcie istnieje przekonanie, jakoby...
Warsztat dedekowca
Jak Gerard robił planszę do D&D i co z tego wynikło
10-10-2008 16:11 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 20
Zapewne wiecie, jak to jest. Postacie stworzone, przygoda wymyślona – czas grać! Zaraz… czegoś nam jeszcze brakuje. W 4 edycji D&D oprócz standardowych akcesoriów (podręczniki, karty postaci, kostki, ołówki i gumki) do gry potrzeba czegoś więcej. Jeśli zamierzamy w pełni wykorzystać zal...
Utracona magia
Opis słabego artefaktu i szkoły magii
06-05-2010 19:29 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 2
Artykuł ten wywalczył sobie pierwsze miejsce w XI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu.
- Skłamałbym, mówiąc, iż cel ważniejszy jest od wędrówki. Należy bowiem w każdej chwili pamiętać, by to, do czego dążymy, nie było jeszcze osiągalne...
Urgath (SW: 3) (3 ed.)
08-05-2005 19:41 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Duża bestia
Kości Wytrzymałości: 4k10+8 (36 pw)
Inicjatywa: +4 (Zr)
Szybkość: 12 m, wspinanie 12 m
KP: 15 (-1 rozmiar, +4 Zr, +2 naturalny)
Ataki: 2 szpony +7 wręcz
Obrażenia: szpony 1k6+5
Front/Zasięg: 1,5 m na 1,5 m/3 m
Specjalne ataki: oszałamiający cios, naskok
Specjalne cechy: węch
Rzuty obronn...
Ullythis de Lioncourt
10-10-2013 17:36 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 19
Zacni słuchacze, wyobraźcie sobie łupieżcę umysłów. Bardzo dokładnie – pomarszczona, nadgniła, fioletowa skóra, twarz w kształcie ośmiornicy z czterema pełnymi ssawek i ociekającymi śluzem mackami, oczy bez źrenic patrzące wzrokiem przywykłym do łamania woli i wydawania rozkazów. Wyobraż...
Ukochana studnia [PDF]
Ukryte niebezpieczeństwo
23-12-2005 20:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 14
Rockslide to cicha mieścina ukryta wśród gór. Wydaje się jednak, że zbyt cicha. Jej mieszkańcy są apatyczni i zdają się w ogóle nie zauważać sporadycznie przejeżdżających przez osadę podróżników. Coś dziwnego wisi w powietrzu... A może pływa w wodzie? Czy bohaterom uda się rozwiązać zagadkę i sprawi...
Topór chciwości
Nie wszystko złoto, co się świeci.
15-02-2003 00:00 | ercon | Komentarze: 80
Historia i wygląd: W podziemiach ciągnących się pod Wrotami Baldura, w miejscu przez niektórych zwanym Głębokimi Piwnicami, kilkakrotnie w ciągu dziesieciodnia odbywały się walki gladiatorow. Niezrównanym wśród nich był krasnolud - niejaki Khondar Skulldark, o którym chodziły słuchy, że miał w swej...
Talia iluminacji (potężny artefakt)
Wspomnienia o Tyche
27-05-2015 21:03 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 4
Wielu zna historię narodzin Beshaby i Tymory, ale tylko nieliczni wiedzą o pewnym efekcie ubocznym związanym z ich pierwszą walką. Wytworzyła ona bowiem potężną energię, która wypełniła wnętrze byłego domu Tyche. Czas mijał i tylko Lathander odwiedzał czasem to miejsce, prze...
Święty pektorał - Słaby artefakt
Pomoc dla tych, którzy stają w świetle
23-11-2005 19:52 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 14
Historia: Historia powstania Świętego Pektorału ginie w mroku dziejów. Wiadomo, że został stworzony bardzo dawno temu. Wiadomo również, że nie był jedyny w swoim rodzaju, istnieją bowiem przekazy o całych zastępach kapłanów noszących go z dumą. Jednak to, co pozostaje tajemnicą, to kto lub co go stw...
Święty Mikołaj - szablon
Nie chciałbyś nim zostać...
25-12-2004 12:43 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 41
Niemal każda humanoidalna rasa ma w roku jakieś święto, podczas którego jej przedstawiciele obdarowują się wzajemnie prezentami i upominkami. - niezależnie od tego, czy owymi upominkami są ślicznie zapakowane, mniej lub bardziej praktyczne przedmioty, czy tylko kolejny posiłek, na który składa się g...
Śniegowy golem - potwór (SW: 10)
Strzeż się bałwanka...
25-12-2004 13:11 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 22
Duży konstrukt
Kości Wytrzymałosci: 11k10 (65 pw)
Inicjatywa: -2 (Zr)
KP: 21 (-1 rozmiar, -2 zr, +14 naturalny)
Szybkość: 4,5 m
Ataki: 2 walnięcie +14 wręcz lub wieka miotła +15/+10 wręcz
Specjalne Ataki: powiew mrozu, śnieżna piguła
Specjalne Cechy: asymilacja zimna, konstrukt, niepodatność na magi...
Szablony i demony
Rozszerzenie znanej demonologii D&D
10-12-2013 15:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
Znajdujesz starą, zakurzoną księgę o szarej okładce. Po wstępnych oględzinach i rozszyfrowaniu niezbyt dobrze znanego przez ciebie dialektu stwierdzasz, że to bestiariusz. Wieczór upływa ci na czytaniu o wielu stworach, jakich udało ci się już zabić. Gdy niemal masz ochotę odłożyć książkę, natrafias...
Syn Eberron
03-12-2013 09:49 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wśród przepastnych dżungli Xen’drik znaleźć można setki cudów i tajemnic. Jednym z nich jest pięciogłowy idiota, któremu przywidziało się, że jest bogiem – i, rzecz dziwna, radzi sobie z bogowaniem całkiem dobrze.
Syn Eberron jest owocem gwałtu mosiężnego smoka Xilelixa na hydrze, spłod...
Strach na ludzi
Groza z pola kukurydzy
29-10-2014 23:41 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 1
Kiedy nekromanta chce wywołać grozę w ludzkich sercach, nie musi tworzyć armii szkieletów i zombie. Jeśli jest cierpliwy, posłuży się subtelniejszym sposobem – stworzy sługę, którego sam widok wzbudzi w jego ofiarach przerażenie. Strach na ludzi przyjmuje rozkazy, nie uczyni nic bez polecenia...
Starcie w Szarej Polanie
Drugi zdobywca 3. miejsca w Konkurs(ik)u XIV
26-10-2011 22:13 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 1
Wstęp
Starcie w Szarej Polanie jest przygodą dla drużyny na 3-4 poziomie. Opowiada o konflikcie pomiędzy społecznościami ludzi i elfów. Drużyna zostaje zmuszona do podjęcia decyzji, po której stronie się opowiedzieć. Może to być szczególnie interesujące, gdy w drużynie znajdują się zarówno ludzie j...
Stara Szkoła RPG od podstaw
Zostań człowiekiem Renesansu Starej Szkoły
19-08-2010 23:57 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 39
O Starej Szkole RPG zrobiło się głośno. Rośnie popularność retrogamingowych blogów, pudełka z grami do złudzenia przypominającymi stare edycje D&D sprzedają się jak ciepłe bułeczki, pojawiło się polskie wydanie retroklona Swords & Wizardry: Whitebox. O tym, dlaczego wielu graczy wybiera właśnie syst...
Spellslinger: Suncity - miasto pojedynków
Jedyne takie miasto na Terytoriach
10-03-2008 22:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 8
Wstęp
Spellslinger jest settingiem w unikatowym sposób łączącym klimaty westernu i fantasy. Ta praca wykorzystuje szczególnie ten drugi czynnik. Stosunkowo łatwo zapomnieć, że fantasy to nie tylko magiczny pocisk i rewolwer +2, ale też klimaty na pograniczu baśni i obecność niewyjaśnionych zjawisk,...
Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)
Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów
11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin
Duża magiczna bestia
Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw)
Inicjatywa: +1
Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury
Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13
Bazowy atak/zwarcie: +6/+16
Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9)
Całkowity atak: bodnię...
Spellslinger: Czarne dłonie, krwawe kły [PDF]
Pierwsza przygoda do Spellslingera
28-08-2006 10:36 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 9
W miasteczku Greyhorn dochodzi do serii makabrycznych morderstw. Strach mieszkańców potęguje fakt, że miejscowe władze są całkowicie bezradne. Wszystko wskazuje na to, że za zabójstwami stoi owiana ponurą sławą grupa, znana pod nazwą Kłów...
Czarne dłonie, krwawe kły to przygoda osadzona w realiach...
Specjalne moce pancerzy i broni
Poniżej znajdują się opracowane dodatkowe magiczne właściwości pancerzy i broni, w które można "zaopatrzyć" ekwipunek przewijający się przez sesje. Obok nazwy każdej z nich znajduje się pseudonim jej autora. Informacje o aktualizacjach w tej kategorii będą ukazywały się na stronie głównej...Smokogłowie
Z głową pełną złudzeń
30-04-2014 23:57 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Pomieścić ogromne smocze ego w ciele śmiertelnika to rzecz niezwykle niebezpieczna - tak dla rzeczonego śmiertelnika, jak i dla całego świata. Dlatego właśnie najbardziej światli uzdrowiciele Khorvaire, Faerunu i innych Pierwszych Materialnych traktują niepozorne smokogłowie jako zarazę gorszą, niż...
Sieciowisko
Magiczne więzienie
20-09-2008 23:36 | Antara | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Poniżej znajduje się opis Sieciowiska - magicznego więzienia, w którym przechowuje się niebezpiecznych i niewygodnych...
Shazzelim - Słaby artefakt
Zguba Grających na Harfach
27-02-2004 13:40 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 39
Historia: Shazzelim jest magicznym sejmitarem stworzonym przez zulkira Lauzorila (lub z jego rozkazu) tylko w jednym celu – zabijania jego zaprzysięgłych wrogów - Harfiarzy. Mędrzec Elminster z Cienistej Doliny po raz pierwszy spotkał się z tym ostrzem, gdy kapitan thayjskich armii imieniem Ah...