» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 121-160 z 185.
Pocztówka z D&D: Listy czarów

Pocztówka z D&D: Listy czarów

By magia nie stała się nudna...

23-02-2011 23:11 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
W rozmaitych Brawurowych i nie tylko światach mogą istnieć wymyślne i specyficzne zaklęcia, ale graczom nie za bardzo będzie opłacało się po nie sięgnąć –mają one mniej zastosowań, a w dodatku używanie ciągle tej samej sztuczki, choćby najbardziej fantazyjnej, w końcu się znudzi. O wiele korzy...

Cudowne świece - informacje ogólne

13-06-2005 20:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Cudowne świece: Do tej kategorii wliczają się cudowne przedmioty o postaci świecy i dość szczególnej formie działania. Ich cechy wspólne opisano poniżej – dotyczą one każdego spośród podanych dalej przedmiotów, chyba że w opisie zaznaczono inaczej. Wygląd: Każda wygląda nieco inaczej, ale wsz...

Opisy cudownych świec cz. 2

04-07-2005 13:51 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Świeca urodzinowa: Takie świeczki występują w baśniach i opowieściach o prezentach składanych przez potężnych magów. Świeca ta działa inaczej niż zwykłe: również może płonąć przez godzinę, jednak pierwsza postać, która ją zdmuchnie, otrzyma jedno ograniczone życzenie (istnieją również potężniejsze Ś...

Forgotten Realms: Pod wieczną przysięgą

Gospoda jakich wiele...

03-10-2012 20:03 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Na pierwszy rzut oka gospoda "Pod wieczną przysięgą" to typowy zajazd, jakich setki można spotkać przy traktach przecinających południowy Faerun. Niewielki, jednopiętrowy budynek przywodzi na myśl budynki, wznoszone przez mieszkańców Ziem Centralnych, choć widać pewne elementy charakterystyczne dla...
Kłopoty w Starym Stawie

Kłopoty w Starym Stawie

Typowe zlecenie z etnicznymi kłopotami w tle

16-01-2014 19:25 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 4
Zwykłe z pozoru zlecenie stawia BG w środku konfliktu. Wstęp Poniższy scenariusz jest przeznaczony dla 3-5 osobowej drużyny bohaterów na drugim poziomie doświadczenia, o charakterach dobrych lub neutralnych (choć i złe, ale skłonne do współpracy za pieniądze się nadadzą). Można go rozegrać w więks...
Syn Eberron

Syn Eberron

03-12-2013 09:49 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wśród przepastnych dżungli Xen’drik znaleźć można setki cudów i tajemnic. Jednym z nich jest pięciogłowy idiota, któremu przywidziało się, że jest bogiem – i, rzecz dziwna, radzi sobie z bogowaniem całkiem dobrze. Syn Eberron jest owocem gwałtu mosiężnego smoka Xilelixa na hydrze, spłod...

Imp chaosu (SW: 2)

Planarny psotnik

23-11-2011 20:20 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Imp chaosu Malutki przybysz (chaotyczny, pozaplanarny) Kości Wytrzymałości: 3k8 (13 pw) Inicjatywa: +7 (+4 Doskonalsza inicjatywa, +3 zr) Szybkość: 6 m, latanie 12 m (doskonała) Klasa pancerza: 18 (+3 naturalny, +2 rozmiar, +3 zręczność), dotyk 15, nieprzygotowany 15 Bazowy atak/zwarcie: +3/-6 Atak...

Drenkron - magiczny narkotyk

Magiczny narkotyk, półplan i epicki potwór albo Co Wam się podoba

31-10-2007 20:52 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 4
Pierwotna wersja tego tekstu ukazała się na łamach serwisu dnd.pl. Prezentowany poniżej artykuł została powtórnie zredagowany oraz wzbogacony o szczegółowe opisy mechaniczne (dostosowane do zasad wersji 3.5 systemu) przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowany za zgodą autora.   Wykorzy...

Klątwy Duchów Skał

Zwycięzca Konkurs(ik)u XIII

02-02-2011 19:51 | Szarlih | Komentarze: 4
Od teraz – ostrożnie! Trzymajcie się mnie, nie dotykajcie niczego gołą skórą, unikajcie wody i patrzcie, po czym stąpacie, W tych tunelach można złapać coś o wiele gorszego, niż zwykła powierzchniowa gorączka – Yrmi, krasnoludzki tropiciel, przeprowadzający karawany przez podziemia. Kr...

Druidzi cz. II

Czy druidzi składali ofiary z ludzi?

17-12-2007 19:31 | Adi Cherryson | Komentarze: 4
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Ofiary z ludzi. Dzisiaj zapewne większości z nas wydaje się to odrażające i w odpowiedzi na pytanie: "Czy druidzi s...

Druidzi cz. IV

Magia druidów

14-01-2008 21:36 | Adi Cherryson | Komentarze: 4
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Powoli nadchodzi świt. Z naszego ogniska została ledwie sterta popiołów, jednak w kilku miejscach wciąż jeszcze tli...

Kostka Nieskończonego Więzienia

II. miejsce w Konkurs(ik)u XI

07-07-2010 23:25 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 4
Artykuł ten wywalczył sobie drugie miejsce w XI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu. Kostka Nieskończonego Więzienia to potężny magiczny artefakt w kształcie białego sześcianu, wielkości mniej więcej ludzkiej pięści, pokryty 6 rodzajami...

Liber obsidio - Słaby artefakt

08-02-2006 12:48 | Michał 'Razzed' Walicki | Komentarze: 4
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w I edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.   Stary czarodziej wszedł do swojej biblioteki, wypowiedział słowo mocy rozpalające wszelkie pochodnie w pomieszczeniu i rozejrzał się. Obszerne reg...
Talia iluminacji (potężny artefakt)

Talia iluminacji (potężny artefakt)

Wspomnienia o Tyche

27-05-2015 21:03 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 4
Wielu zna historię narodzin Beshaby i Tymory, ale tylko nieliczni wiedzą o pewnym efekcie ubocznym związanym z ich pierwszą walką. Wytworzyła ona bowiem potężną energię, która wypełniła wnętrze byłego domu Tyche. Czas mijał i tylko Lathander odwiedzał czasem to miejsce, prze...

Ostatnia podróź

10-09-2008 20:19 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Śmierć jest nieodłącznym elementem egzystencji w dowolnym z uniwersów. Nic dziwnego, że w pełnych zła, przemocy i brutalności światach wyrosła wokół niej niewielka, ale istotna, gałąź gospodarki. Istnienie wielu różnych bóstw, magii i złych mocy sprawia, że zajmowanie się trupami jest znacznie cieka...
Wspomnienie Murann

Wspomnienie Murann

Niedoszły postrach Morza Mieczy

30-07-2014 22:59 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
W pieśniach i opowieściach bardów bez trudu można znaleźć historie o różnego rodzaju klątwach zesłanych przez kapryśnych bogów lub nierozważnych czarodziejów. Bez mała każdy bywalec gospody zna jakieś przeklęte miejsce lub osobę. Czasem zdarza się jednak, że fatum jest efektem złych decyzji a n...

Greyhawk: Pod trzema iglicami

Tajemniczy dom w sercu Wolnego Miasta

22-05-2013 16:25 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
Wolne Miasto Greyhawk i należące do niego ziemie od wieków pozostawały sercem Flanaess. To tu podejmowano najważniejsze decyzje, które określały przyszłość państw i regionów. Rozrastająca się metropolia przyciągała także licznych przybyszy: magów, kupców, poszukiwaczy przygód, naukowców oraz zwykłyc...

Wiosenna Gawęda – tworzenie postaci

A więc, czyimi rękoma chcesz naprawiać świat?

30-06-2010 09:55 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 3
Opowieść, jaką chcemy stworzyć, będzie wymagała entuzjazmu i emocjonalnego zaangażowania graczy, powinieneś więc zawczasu poinformować ich o planowanej konwencji. Upewnij się, że podoba im się ona lub przynajmniej chcą dać Ci szansę wciągnięcia ich w nią – w przeciwnym razie, lepiej sięgnąć p...
Pathfinder: Carrion Crown – podsumowanie

Pathfinder: Carrion Crown – podsumowanie

Bezcenny klejnot, czy zwykła błyskotka?

16-11-2011 22:33 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 3
Przygody z Koroną Padliny W ciągu ostatnich kilku miesięcy na łamach serwisu ukazywały się recenzje poszczególnych przygód z kampanii Carrion Crown. Odnośniki do nich można znaleźć poniżej. 1. The Haunting of Harrowstone. 2. Trial of the Beast. 3. Broken Moon. 4. Wake of the Watcher. 5. Ashes at Daw...

Księga chaotycznej magii - Słaby artefakt

Grimuar przesiąknięty chaosem

01-04-2008 14:35 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 3
Księga chaotycznej magii - słaby artefakt: Mędrcy badający Plany mawiają, że nie ma dziwniejszego magicznego przedmiotu niż pewna niezwykła księga czarów. Zapiski tychże uczonych podają, że księga ta zawiera w sobie esencję najbardziej nieprzewidywalnego z Planów - chaotycznego Limbo. Snuje się przy...

Magiczne przedmioty - d20 Modern

04-07-2008 12:00 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Jedną z wielu zalet d20 Modern, jako gry łączącej współczesność z wysokomagicznym fantasy, jest możliwość tworzenia nietypowych zaklętych przedmiotów. Choć w podręczniku podstawowym znajdziemy głównie ekwipunek gwarantujący premie do statystyk czy kopiujących działanie czarów, to już podręcznik Urba...
Naszyjnik negacji

Naszyjnik negacji

Drowie wyrzeczenie

19-11-2014 21:03 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 3
Przedmiot ten był darem od Eilistraee dla jednej ze swoich wyznawczyń – Belare, drowiej zaklinaczki. Belare była przywódczynią niewielkiego ugrupowaniu drowów i drowich niewolników, którym udało się wydostać z Ched Nasad i utorować sobie drogę na powierzchnię. Elfka nie była zbytnio doceniana...

Wędrowiec [PDF]

09-01-2009 23:50 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 2
W wielu miejscach na Torilu istnieje lokalna wersja legendy o magicznej chacie, która podróżuje po świecie. Zamieszkuje ją dziwny człowiek, władający potężnymi mocami. Wśród szczególnie prymitywnych ludów, takich jak na przykład społeczność dzikich krasnoludów w Chulcie istnieje przekonanie, jakoby...
Moczary Ysfell (PDF)

Moczary Ysfell (PDF)

Dzień Darmowych Gier Fabularnych 2014

21-06-2014 23:23 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Moczary Ysfell to rozbudowany opis niezwykłego bagniska, które niegdyś stanowiło centrum kultu jednego z książąt demonów a obecnie stanowi miejsce wielu niezwykłych wydarzeń oraz pole walki dla istot czczących dwa odmienne aspekty potężnego czarta. Autorem artykułu jest Marek 'Planeto...
Hordy potworów i bale arystokracji

Hordy potworów i bale arystokracji

Klasyczne podręczniki do FR w piątej edycji - cz. III

20-04-2017 11:13 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Najnowsza edycja Dungeons & Dragons przygodami stoi. Od chwili swojej premiery w 2014 roku doczekała się pięciu dużych kampanii, którym towarzyszyło kilkadziesiąt niewielkich turniejowych modułów. Większość z nich osadzona została w Zapomnianych Krainach, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w...
Zapomniane Krainy odkryte na nowo

Zapomniane Krainy odkryte na nowo

Jasne strony piątoedycyjnego Faerunu

28-06-2017 23:53 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Wraz z premierą piątej edycji Dungeons & Dragons Zapomniane Krainy stały się de facto domyślnym światem najsłynniejszej gry fabularnej. Od tego czasu ukazała się cała seria artykułów, dodatków, przygód i kampanii, które w ten czy inny sposób rozwijały autorskie dzieło Eda Greenwooda. Po trzech l...
Dragon, Dungeon i listy mailingowe

Dragon, Dungeon i listy mailingowe

Klasyczne podręczniki do FR w piątej edycji - cz. IV

18-05-2022 09:41 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Początek XXI wieku ze względu na towarzyszące mu upowszechnienie się internetu był doskonałym czasem dla fanów Dungeons & Dragons. Autorzy przy pomocy nowego medium udostępniali masę bezpłatnych materiałów, z których wiele nawet dzisiaj pozostaje wartościowych. W trzech poprzednich ar...

Druidzi cz. III

Filozofia i Mądrość, Prawda i Słowo

14-01-2008 21:34 | Adi Cherryson | Komentarze: 2
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Co jest słodsze niż miód? - Bliska rozmowa. Co jest bielsze niż śnieg? - Prawda. Co jest szybsze niż wiatr? - Myśl...

Druidzi cz. V

Bogowie i mity

06-02-2008 23:00 | Adi Cherryson | Komentarze: 2
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. By przywołać martwą religię z zapomnianego grobu i kazać jej opowiedzieć swe dzieje, potrzeba by czarodziejskiej ró...

Utracona magia

Opis słabego artefaktu i szkoły magii

06-05-2010 19:29 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 2
Artykuł ten wywalczył sobie pierwsze miejsce w XI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu. - Skłamałbym, mówiąc, iż cel ważniejszy jest od wędrówki. Należy bowiem w każdej chwili pamiętać, by to, do czego dążymy, nie było jeszcze osiągalne...
Eliksir czarów (D&D 5E)

Eliksir czarów (D&D 5E)

Panaceum na brak komórek zaklęć

03-06-2020 21:47 | | Komentarze: 2
Twoja postać zbyt szybko wyczerpuje wszystkie komórki czarów? Ta mikstura pomoże w rozwiązaniu tego problemu. Eliksir czarów Po wypiciu tego magicznego wywaru postać odzyskuje jedną komórkę czarów, maksymalnie poziomu odpowiadającego poziomowi mikstury. Jeżeli postać wypije eliksir wyższego poziom...

Nyligehem

Miejsce Czasu

08-09-2010 07:45 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 1
Artykuł ten wywalczył sobie drugie miejsce w XII edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu. Nyligehem - Miejsce Czasu - stanowi składowisko i magazyn czasu całego multiwersum, czekającego na swój moment by upłynąć, a także miejsce ostatecznego s...

Forgotten Realms: Unduruninum

Zapomniane marzenie krasnoludzkiego królestwa

19-09-2010 23:57 | Nefarius | Komentarze: 1
Srebrne Marchie są bardzo młodym tworem na tle historii Krain, lecz kwitnące w tym regionie osady, wioski i miasta nie są jedynymi wartymi uwagi miejscami na mapie. Różnorodnie ukształtowany teren, od wysokich szczytów górskich, po ogromne połacie lasów na równinach, kryje w sobie wiele, zapomnianyc...

Starcie w Szarej Polanie

Drugi zdobywca 3. miejsca w Konkurs(ik)u XIV

26-10-2011 22:13 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 1
Wstęp Starcie w Szarej Polanie jest przygodą dla drużyny na 3-4 poziomie. Opowiada o konflikcie pomiędzy społecznościami ludzi i elfów. Drużyna zostaje zmuszona do podjęcia decyzji, po której stronie się opowiedzieć. Może to być szczególnie interesujące, gdy w drużynie znajdują się zarówno ludzie j...
Cienie nad Haven

Cienie nad Haven

Scenariusz o walce z cieniem

19-02-2014 23:29 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 1
Badając skażone apatią miasto Haven, bohaterowie trafiają do jego upiornego, cienistego odbicia i spotykają tam czarnoksiężnika, który powinien już dawno być martwy. I poniekąd jest, ale nie przeszkadza mu to knuć zguby Haven. Cienie nad Haven to przygoda dla drużyny na 3-4 poziomie, co o...

Forgotten Realms: Polana Wiecznej Śmierci

Mroczny sekret obrońców cywilizacji

06-02-2013 20:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Północ Ziem Centralnych Faerunu usłana jest ruinami, zapomnianymi grobowcami i pamiątkami po marzeniach, które nigdy się nie spełniły. Wiele ras i narodów próbowało ujarzmić tę krainę, ale nie udało to się ani elfom z ich pradawną magią, ani niepokonanym armiom krasnoludów czy najwszechstronniejszym...
Wilk w potrzasku (spotkanie do D&D 5E)

Wilk w potrzasku (spotkanie do D&D 5E)

Mini-przygoda na mroźnych bezdrożach

06-05-2020 00:19 | | Komentarze: 1
Drużyna podczas wędrówki przez mroźne bezdroża napotyka na śnieżnego wilka, który wpadł w sidła. W zależności od podjętych decyzji bohaterowie mogą zyskać w bestii sprzymierzeńca albo liczyć się z zemstą watahy wilków i... myśliwych. Streszczenie Niniejsza mini-przygoda składa się z trzech spotk...
Zamek na Czarnej Skale

Zamek na Czarnej Skale

Drugie życie straconego marzenia

15-07-2020 20:48 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Siedziby królów, symbole władzy, bastiony cywilizacji pośród dzikich ostępów, centra systemów fortyfikacji – to tylko niektóre z ról pełnionych przez zamki i twierdze gęsto rozrzucone po praktycznie wszystkich krainach Faerunu. Czasem jednak historia fortec okazuje się nadzwyczaj przewrotna. ...
Strach na ludzi

Strach na ludzi

Groza z pola kukurydzy

29-10-2014 23:41 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 1
Kiedy nekromanta chce wywołać grozę w ludzkich sercach, nie musi tworzyć armii szkieletów i zombie. Jeśli jest cierpliwy, posłuży się subtelniejszym sposobem – stworzy sługę, którego sam widok wzbudzi w jego ofiarach przerażenie. Strach na ludzi przyjmuje rozkazy, nie uczyni nic bez polecenia...
Postrach (3.5, SW 8)

Postrach (3.5, SW 8)

Strach bywa śmiertelny

05-01-2019 13:50 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 1
Postrach to na wpół materialny demon żywiący się przerażeniem. Spędził wieki na antycznych rytuałach, które miały wpleść strach w samą esencję jego istnienia i sprawił dzięki temu, że jego imię – nie Postrach, ale niewymawialne demoniczne miano – budzi nieskończoną grozę. Ten, kto pozna...