» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 185.

D&D Ablem gier fabularnych?

16-08-2005 17:03 | Wojciech 'Wojteq' Popek | Komentarze: 238
System Dungeons & Dragons stał się jednym z najpopularniejszych i najczęściej aktualizowanych systemów na polskim rynku. Wszystko to za sprawą Wydawnictwa ISA, które w miarę regularnie spolszcza i wydaje nowe dodatki (splatbooki, opisy światów, jak na przykład Zapomniane Krainy). Oczekiwaną reakcją...

Topór chciwości

Nie wszystko złoto, co się świeci.

15-02-2003 00:00 | ercon | Komentarze: 80
Historia i wygląd: W podziemiach ciągnących się pod Wrotami Baldura, w miejscu przez niektórych zwanym Głębokimi Piwnicami, kilkakrotnie w ciągu dziesieciodnia odbywały się walki gladiatorow. Niezrównanym wśród nich był krasnolud - niejaki Khondar Skulldark, o którym chodziły słuchy, że miał w swej...

Hypnotnik (SW: 3) (3 ed.)

22-08-2003 11:26 | Ranferiel | Komentarze: 72
Wszystko to, co Widzę, wiem – Snem jest tylko... We śnie snem. Edgar Allan Poe Średni humanoid Kość Wytrzymałości: 4k8+4 (30 pw) Inicjatywa: +5 (Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 11 (+1 Zr) Ataki: w zależności od broni i poziomu hypnotnika. Obrażenia: w zależności od broni i poziomu...

Brzytwotrawa (SW: -)

Małe lub Średnie Zagrożenie* Roślinne

07-09-2003 14:07 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 69
Nie wszystkie rośliny nieinteligentne są z natury neutralne. Bywają też niestety takie, których skażenie złem zaowocowało nieodwracalna przemianą. Jedną z takich hybryd jest właśnie brzytwotrawa, rosnąca w miejscach, gdzie skupienie energii negatywnej jest na tyle niskie, że rośliny są w stanie ją p...

Niestandardowy oręż

23-06-2006 16:30 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 63
Każdy ma ochotę jakoś "spersonalizować" swoją postać do D&D. Jedną z metod jest dobranie niestandardowej broni, której pozazdrości jej każdy inny bohater. Podręczniki jednak nie zawsze zawierają to, co mamy ochotę wcisnąć w rękę naszemu herosowi. Właśnie dlatego stworzyliśmy dla was po...

Wieża Cieni cz. 3

23-03-2004 19:15 | | Komentarze: 62
Rozdział X – Wrota się otwierają. Jednak loch! Jednak bez smoka... Tak czy inaczej, w momencie gdy drzwi się otworzą, wszystkich ogarnie nienaturalny, grobowy chłód. Sponad kamiennego kręgu uniesie się potężna chmura, przypominająca esencję najczystszej ciemności. Bezkształtna czerń uformuje...

Wieża Cieni cz. 1

10-03-2004 14:29 | | Komentarze: 57
Przygoda zajęła pierwsze miejsce w ogólnopolskim konkursie Biała Dama na najlepszy scenariusz napisany przez przedstawicielkę płci pięknej. Na prośbę autorki - nie umieściliśmy w nim żadnych statystyk. Ten scenariusz przeznaczony jest dla dowolnej ilości graczy na w zasadzie dowolnych poziomach doś...

Forgotten Realms: Pająk z Cormanthoru [PDF]

Pająk w wersji deluxe!

30-01-2005 14:03 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 55
Jako, że Pająk z Cormanthoru spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem z waszej strony, postanowiliśmy porządnie dopracować kampanię i opublikować ją w postaci dokumentów w formacie PDF. Poniższe pliki, oprócz poprawionej i zmodyfikowanej wersji scenariuszy, zawierają wiele dodatków (jak nowe zaklęcia...

Specjalne moce pancerzy i broni

14-02-2004 20:11 | | Komentarze: 51
Poniżej znajdują się opracowane dodatkowe magiczne właściwości pancerzy i broni, w które można "zaopatrzyć" ekwipunek przewijający się przez sesje. Obok nazwy każdej z nich znajduje się pseudonim jej autora. Informacje o aktualizacjach w tej kategorii będą ukazywały się na stronie głównej...

Mgły nad Ruathymem cz. 1

17-03-2003 00:00 | | Komentarze: 46
Do syta napojeni miodem i winem Jasnym szykiem wyrwali naprzód, Razem siadali do misy. Za ucztę w górskiej twierdzy mieli zginąć. Zbyt wielu straciłem prawdziwych braci. Trzystu mężów w złotych torkach, Co szli na Catraechth, Uszedł, o! Biada, tylko jeden. Orszak Goddinów znad ostrogrzywych Koni ba...

Mgły nad Ruathymem cz. 2

17-03-2003 00:00 | | Komentarze: 45
Akt IV Scena I – Poznajemy Las Gracze powinni opuścić siedziby druidów przed świtem następnego dnia (wliczając w to czas snu). Sean zobowiąże się pojechać z nimi aż pod las i poczekać tam na nich przez trzy dni. Cały czas przypomina bohaterom o pośpiechu. Fladrif nie ma już dużo czasu. Tyl...

Ekwipunek Świętego Mikołaja

Zedrzyj go z niego!

25-12-2004 13:26 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 43
Strój Świętego Mikołaja Ta dziwna szata początkowo wydaje się być zwyczajnym ubraniem maga – trochę za szerokim, wykonanym z czerwonego materiału, obszytym białym futrem i upstrzonym cekinami. Zawsze jest do niej dołączona szlafmyca zaopatrzona w puszysty pompon. Pod niegroźnym wyglądem, stró...

Święty Mikołaj - szablon

Nie chciałbyś nim zostać...

25-12-2004 12:43 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 41
Niemal każda humanoidalna rasa ma w roku jakieś święto, podczas którego jej przedstawiciele obdarowują się wzajemnie prezentami i upominkami. - niezależnie od tego, czy owymi upominkami są ślicznie zapakowane, mniej lub bardziej praktyczne przedmioty, czy tylko kolejny posiłek, na który składa się g...
Stara Szkoła RPG od podstaw

Stara Szkoła RPG od podstaw

Zostań człowiekiem Renesansu Starej Szkoły

19-08-2010 23:57 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 39
O Starej Szkole RPG zrobiło się głośno. Rośnie popularność retrogamingowych blogów, pudełka z grami do złudzenia przypominającymi stare edycje D&D sprzedają się jak ciepłe bułeczki, pojawiło się polskie wydanie retroklona Swords & Wizardry: Whitebox. O tym, dlaczego wielu graczy wybiera właśnie syst...
Perfect HGM

Perfect HGM

Czyli jak zostać najlepszym Heroic Game-Masterem...

19-12-2005 19:42 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 39
W tekście, który właśnie czytacie postaram się podać parę wskazówek dotyczących "mistrzowania" w grze Dungeons & Dragons. Owe przemyślenia nie wynikają li tylko z abstrakcyjnych pomysłów, ale także z idei zastosowanych w praktyce, a co za tym idzie – przetestowanych. Prawdopodobnie o niektó...

Prowadzenie walk, cz. II

22-12-2006 19:08 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 39
Poniżej, w ramach dodatku, znajdują się jeszcze trzy inne przykłady spotkań, rozpisane podobnie jak w przypadku otyughów. Mam nadzieję, że okażą się pomocne. Zdarza się niezwykle często, że potencjał nietypowych przeciwników marnuje się przez nieodpowiednie podejście. Najwięcej jednak tracą owe naj...

Babie zęby - Słaby artefakt

Uważaj na latające szczęki!

11-11-2004 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 39
Często zastanawiałem się co zrobić, by raz na zawsze przystopować zapędy graczy do bezmyślnego zbierania magicznych przedmiotów. Odpowiedź okazała się niezwykle prosta – stworzyłem przeklęty artefakt, który skutecznie uprzykrzał życie posługującym się nim herosom. Poniżej przedstawiam jego kró...

Shazzelim - Słaby artefakt

Zguba Grających na Harfach

27-02-2004 13:40 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 39
Historia: Shazzelim jest magicznym sejmitarem stworzonym przez zulkira Lauzorila (lub z jego rozkazu) tylko w jednym celu – zabijania jego zaprzysięgłych wrogów - Harfiarzy. Mędrzec Elminster z Cienistej Doliny po raz pierwszy spotkał się z tym ostrzem, gdy kapitan thayjskich armii imieniem Ah...

Igła Yondalli

Coś, co każdy niziołek powinien mieć w swojej kuchni

20-08-2003 23:07 | Ranferiel | Komentarze: 37
Historia i wygląd: Garry Plunckett z Silverymoon był kupcem, podróżnikiem, a także zupełnie przypadkowym współ-wynalazcą pewnego dość nietypowego artefaktu. Nie wiadomo kiedy i w jakich okolicznościach ten wesoły i przedsiębiorczy halfling po raz pierwszy zjawił się w Cytadeli Adbar. Choć w sumie, a...
Wstęp do starej szkoły RPG

Wstęp do starej szkoły RPG

Graj jak w latach 70.

19-06-2010 11:40 | | Komentarze: 37
Wstęp do starej szkoły RPG to tłumaczenie artykułu "A Quick Primer for Old School Gaming" Matta Fincha, autora Swords & Wizardry. Tekst opowiada o specyfice starszego podejścia do gier fabularnych, w którym zasady są jedynie ramą dla opowieści i nie starają się odwzorować każdego szczegółu świata pr...

Minogon (SW: 8)

07-08-2006 15:37 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 36
Duży konstrukt Kości Wytrzymałości: 10k10 + 33 (98 pw) Inicjatywa: +0 Szybkość: 9 m KP: 25 (-1 rozmiar, +16 naturalny), dotykowy 9, nieprzygotowany 25 Bazowy atak/zwarcie: +7/+17 Ataki: wielki topór +13 wręcz (3k6+9), lub walnięcie +12 (2k8+6) Pełny atak: wielki topór +13/+8 wręcz (3k6+9), lub 2 wa...

Dar Yennekena

Charyzma nie zawsze jest zaletą...

11-11-2004 00:00 | | Komentarze: 36
Historia: Działo się to dawno temu - w czasach, gdy królowi Azounowi z Cormyru jeszcze nawet przez myśl nie przeszła jego poźniejsza krucjata przeciwko Tuiganom, zaś przodkowie obecnego kalifa Calimshanu - Rashida Djenispoola, dopiero mocno kombinowali, jak tu dojść do władzy. W rzeczonych czasach ż...

Dymiak (SW: 12) (3 ed.)

21-03-2005 17:41 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 36
Duży żywiołak (powietrza) Kości Wytrzymałości: 10k8 + 10 (63 pw) Inicjatywa: +8 (+4 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 6 m, latanie 15 m (doskonała) KP: 21 (-1 rozmiar, +4 zręczność, +5 odbicie, +3 naturalny) Ataki: pochłonięcie +15 Obrażenia: pochłonięcie 5k6 plus zatrucie, przejście 3k6 Front...

Cztery przykazania

Czyli od zera do bohatera...

11-09-2006 20:24 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Historia: Tero Wisemind od początku swojej nauki w prywatnej akademii magii w Waterdeep był kłopotliwym uczniem. Jego zdolności znacznie przewyższały talent innych adeptów, co często prowadziło do kłótni i niesnasek między nimi. Z czasem jednak nie to zaczęło najbardziej martwić rektora szkoły. Tym,...

Urgath (SW: 3) (3 ed.)

08-05-2005 19:41 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Duża bestia Kości Wytrzymałości: 4k10+8 (36 pw) Inicjatywa: +4 (Zr) Szybkość: 12 m, wspinanie 12 m KP: 15 (-1 rozmiar, +4 Zr, +2 naturalny) Ataki: 2 szpony +7 wręcz Obrażenia: szpony 1k6+5 Front/Zasięg: 1,5 m na 1,5 m/3 m Specjalne ataki: oszałamiający cios, naskok Specjalne cechy: węch Rzuty obronn...

Beholderowate, Złe oko (SW: 5)

30-01-2006 14:22 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 35
Średnie wynaturzenie Kości Wytrzymałości: 5k8 +5 (34 pw) Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa) Szybkość: 3 m, wspinaczka 6 m, latanie 9 m (dobra) KP: 17 (+3 Zr, +4 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 14 Bazowy atak/zwarcie: +3/+4 Ataki: macka +4 wręcz (1k4+1 i paraliż), ugryzienie...

Brutalne przebudzenie [PDF]

Czyli przygoda na pełnym morzu

20-03-2006 20:07 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Kapitan statku, który do tej pory trudnił się jedynie handlem, natrafia na przedziwną mapę. Skuszony obietnicą skarbu, zatrudnia kilki śmiałków i udaje się na niewielką wyspę, która okaże się być czymś więcej, niż tylko wielką łachą piachu... Brutalne przebudzenie to przygoda dla edycji 3.5 systemu...
Powrót do Świątyni Matki Pająków

Powrót do Świątyni Matki Pająków

27-11-2013 11:45 | Kordian 'sil' Krawczyk | Komentarze: 30
Chcąc pomóc staremu krasnoludowi, drużyna podejmuje się wyprawy do prastarej świątyni w celu odzyskania rodowej pamiątki.  Wstęp Poniższa przygoda przeznaczona jest dla w miarę standardowej i w miarę pozytywnej grupy awanturników na poziomach 2-4 i w zależności od potęgi bohaterów m...

Pierścień Reriwen - Potężny artefakt

Szlachetna elfka (niemal) na zawołanie

04-01-2005 20:53 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 30
Wygląd i zachowanie: Ten potężny pierścień, wyglądający jak zwykła prosta obrączka ze złota lub srebra (zależnie od tego, którego kruszcu właściciel bardziej nie lubi) dla większości ludzi zostaje prostą biżuterią. Zidentyfikowanie jego mocy jest prawie niemożliwe, można to zrobić tylko za pomocą cz...

Pięści Waukeen

Twarda waluta...

15-08-2003 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 30
Historia: Każdy musi czasem przywalić komuś w mordę. Czy to kapłan, czy to mnich – nie zawsze udaje się utrzymać gniew na wodzy i ni stąd ni zowąd stoimy nad nieprzytomnym jegomościem, którego skosiliśmy z nóg jednym silnym, porządnym ciosem. Oczywiście siła uderzenia nie zawsze drzemie tylko...

Abraxus (SW: 13)

05-12-2005 19:45 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 30
Duży konstrukt Kości Wytrzymałości: 16k10 + 30 (130 pw) Inicjatywa: -1 (-1 Zr) Szybkość: 9 m KP: 28 (-1 Zr, +20 naturalny, -1 rozmiar), dotykowy 8, nieprzygotowany 28 Bazowy atak/zwarcie: +12/+26 Ataki: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15) Pełny atak: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15) Obszar/zasięg: 3 m/1,5 m ...

Oko Tyra - Potężny artefakt

20-07-2005 16:23 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 28
Historia i wygląd: Wokół reliktów związanych z bóstwami Torilu narosło już wiele legend i mitów. Mędrcy od wieków spierają się w kwestii losu tych legendarnych przedmiotów. Wśród mieszkańców Faerunu krążą legendy mówiące o potężnych artefaktach dzierżonych niegdyś przez Bogów, a niekiedy nawet będąc...

Pomurnik (SW: 5)

04-06-2007 20:04 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 27
Średni śluz Kostka Wytrzymałości: 6k10+24 (57 pw) Inicjatywa: +6 Szybkość: 6 metrów (4 pola), wspinanie 6 metrów (4 pola) Klasa Pancerza: 12(+2 Zr), dotyk 12, nieprzygotowany 10 Bazowy atak/zwarcie: +4/+4 Atak: walnięcie +8 wręcz (1k6+4 plus 1k4 kwas) Całkowity atak: 2 walnięcie +8 wręcz (1k6...

Prowadzenie walk, cz. I

12-12-2005 20:24 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 27
Czasem podczas gry zdarza się walka - mniejsza już o jej przyczyny. Dla niektórych jest to podstawa dobrej zabawy, dla innych jedynie przerywnik w głównym nurcie akcji. Jednak nawet najzagorzalsi wielbiciele śmiertelnych potyczek dość szybko znudzą się jednostajnymi spotkaniami - w końcu ile razy mo...

Artefakty Szass-Tama

Co takiego kryje licz?

04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...

Nagolenniki wiatru

Marzenie każdego sprintera

28-12-2003 17:15 | Estel | Komentarze: 26
Historia: Jothun Blizarderth i Hillert’th Datrath, wyszkoleni przez tego samego mistrza, od zawsze rywalizowali ze sobą w sztukach magicznych. Z biegiem lat, już jako samodzielni, doświadczeni magowie, niezmiennie nie potrafili dojść do porozumienia kłócąc się o to, który z nich jest lepszy. Z...

Eliksiry Mellifleura - Słabe artefakty

Mikstury i olejki nieśmierci

02-04-2008 23:30 | | Komentarze: 23
Mellifleur cenił te magiczne eliksiry tak bardzo, że przechwalał się ich niezwykłymi właściwościami nawet wobec innych bóstw. Podobno to właśnie te przechwałki przyciągnęły uwagę większego bóstwa kradzieży, które ukradło mikstury i wrzuciło je do zmiennego portalu, w każdej sekundzie prowadzącego na...

Wieża Cieni cz. 2

19-03-2004 19:24 | | Komentarze: 23
Rozdział V – Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Ten dzień zapowiada się jeszcze bardziej ekscytująco! Eliminacje turnieju łuczniczego, prośba Edgara i jeszcze tajemniczy starzec. Ale po kolei! Śniadanie przy stole łuczników upłynie w ciszy. Wszyscy wydają się podekscytowani,...

Golem żywej stali, Zbrojmistrz (SW: 10)

16-08-2006 18:35 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 23
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Średni konstrukt Kości Wytrzymałości: 10k10 + 20 (85 pw) Inicjatywa: +1 (+1 Zr) Szybkość: 6 m KP: 25 (+1 Zr, +14 naturalny), dotykowy 11, nieprzygotow...

Błyskotka [PDF]

Nie tylko sroki zbierają błyskotki

29-07-2003 16:03 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 22
W drodze z jednego miejsca do drugiego bohaterowie natykają się na dwóch kamiennych gigantów, którzy zgubili swoją zabawkę. Czy opłaca się pomóc komuś, kogo oko jest większe niż głowa przeciętnego człowieka? Błyskotka to spotkanie losowe dla edycji 3.5 systemu, przeznaczone dla graczy na dowolnych...