Dla Mistrzów Podziemi
Działy:» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 81-120 z 185.
Sortuj wg:
Wstęp do starej szkoły RPG
Graj jak w latach 70.
Wstęp do starej szkoły RPG to tłumaczenie artykułu "A Quick Primer for Old School Gaming" Matta Fincha, autora Swords & Wizardry. Tekst opowiada o specyfice starszego podejścia do gier fabularnych, w którym zasady są jedynie ramą dla opowieści i nie starają się odwzorować każdego szczegółu świata pr...Utracona magia
Opis słabego artefaktu i szkoły magii
06-05-2010 19:29 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 2
Artykuł ten wywalczył sobie pierwsze miejsce w XI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu.
- Skłamałbym, mówiąc, iż cel ważniejszy jest od wędrówki. Należy bowiem w każdej chwili pamiętać, by to, do czego dążymy, nie było jeszcze osiągalne...
Osobliwe gobliny
Spotkanie dla postaci na 7. poziomie
03-02-2010 23:05 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 9
Opis spotkania:
Niniejsze spotkanie może zostać wprowadzone do dowolnej kampanii w jakimkolwiek świecie niepozbawionym psioniki. Zostało opracowana z myślą o postaciach będących mniej więcej na 7. poziomie. Od graczy nie wymaga się posiadania konkretnych zdolności, aczkolwiek niektóre z nich mogą z...
Gra pozorów
Spotkanie w karczmie
28-08-2009 18:09 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 8
Artykuł ten wywalczył sobie zwycięstwo w X edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.
Gra pozorów to uniwersalny, krótki scenariusz do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5, przeznaczony do wykorzystania jako przerywnik pomiędzy dłuż...
Midnight: Kosiarz (SW 10)
27-07-2009 13:59 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 16
Wstęp
Bohaterowie w Midnight muszą nauczyć się kochać noc, ponieważ często to ona będzie scenerią, w jakiej przyjdzie im walczyć o swoje ideały. Płaszcz ciemności chroni ich przed wzrokiem ludzkich sługusów Izradora, a ulice miast pustoszeją, gdy zwykli mieszkańcy zamykają się na cztery spusty, mod...
Wędrowiec [PDF]
09-01-2009 23:50 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 2
W wielu miejscach na Torilu istnieje lokalna wersja legendy o magicznej chacie, która podróżuje po świecie. Zamieszkuje ją dziwny człowiek, władający potężnymi mocami. Wśród szczególnie prymitywnych ludów, takich jak na przykład społeczność dzikich krasnoludów w Chulcie istnieje przekonanie, jakoby...
Papierowy golem (SW 2) [PDF]
Coś więcej niż origami
07-01-2009 15:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Papierowe golemy są znacznie słabsze od swoich cielesnych i glinianych (nie wspominając już o żelaznych) odpowiedników. Co jednak za tym idzie, są również znacznie prostsze do skonstruowania – nie wymagają potężnych zaklęć ani spędzania długiego czasu w laboratorium. Wykorzystywane są głównie...
Monstrone (SW: 11) [PDF]
Duch Dzikości
17-10-2008 20:09 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 9
(...) Nagle przed wami pojawia się niematerialna istota przypominająca wilkołaka o czerwonym futrze. Choć jego ciało imponuje potężnymi mięśniami i stalowymi pazurami, o wiele większe zaniepokojenie budzi jego twarz. Wygląda niczym pysk wilka – wściekłego i żądnego mordu wilka. Dopiero po chwi...
Warsztat dedekowca
Jak Gerard robił planszę do D&D i co z tego wynikło
10-10-2008 16:11 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 20
Zapewne wiecie, jak to jest. Postacie stworzone, przygoda wymyślona – czas grać! Zaraz… czegoś nam jeszcze brakuje. W 4 edycji D&D oprócz standardowych akcesoriów (podręczniki, karty postaci, kostki, ołówki i gumki) do gry potrzeba czegoś więcej. Jeśli zamierzamy w pełni wykorzystać zal...
Sieciowisko
Magiczne więzienie
20-09-2008 23:36 | Antara | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Poniżej znajduje się opis Sieciowiska - magicznego więzienia, w którym przechowuje się niebezpiecznych i niewygodnych...
Ostatnia podróź
10-09-2008 20:19 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Śmierć jest nieodłącznym elementem egzystencji w dowolnym z uniwersów. Nic dziwnego, że w pełnych zła, przemocy i brutalności światach wyrosła wokół niej niewielka, ale istotna, gałąź gospodarki. Istnienie wielu różnych bóstw, magii i złych mocy sprawia, że zajmowanie się trupami jest znacznie cieka...
Magiczne przedmioty - d20 Modern
04-07-2008 12:00 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Jedną z wielu zalet d20 Modern, jako gry łączącej współczesność z wysokomagicznym fantasy, jest możliwość tworzenia nietypowych zaklętych przedmiotów. Choć w podręczniku podstawowym znajdziemy głównie ekwipunek gwarantujący premie do statystyk czy kopiujących działanie czarów, to już podręcznik Urba...
Forgotten Realms: Smoczy Kieł
Ciekawa lokacja w Zapomnianych Krainach
18-06-2008 23:56 | Łukasz 'Voaraghamanthar' Lozio | Komentarze: 6
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w VII edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu.
Smoczy Kieł
- Więc mówisz, że Smoczy Kieł to niebezpieczne miejsce? - zapytał Lithrian, stawiając kolejny kufel poznanemu przed zaledwie godziną milicjantowi z n...
Ziarno Cienia
Mroczny scenariusz dla postaci na dowolnym poziomie
11-06-2008 11:43 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 6
Prezentowane scenariusz i ilustracja promująca setting Midnight wywalczyły sobie zwycięstwo w Pierwszym Konkursie Północno-Galaktycznym zorganizowanym wspólnie przez redakcję oficjalnej polskiej strony D&D i d20 i Wydawnictwo Galakta.
Wstęp i plan przygody
Niniejsza przygoda jest kompatybilna z sys...
Bezmyślni nieumarli
Część I: tworzenie i zastosowania
05-06-2008 23:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 15
Szkielety i zombie to typowi przeciwnicy, występujący chyba w każdej niskopoziomowej przygodzie do Dungeons & Dragons. Najczęściej stoją w brudnych komnatach, bezproduktywnie czekając na zniszczenie przez drużynowego kapłana, atakując bez żadnej taktyki i pomysłu, przez co spotkania z nimi pełnią ro...
Oślizg (SW: 2)
Ni to ważka, ni to wąż
30-05-2008 23:30 | Kamil 'Breeg' Sabasiński | Komentarze: 8
Oślizg
Średnia magiczna bestia
Kostka Wytrzymałości: 4k10+4 (26 pw)
Szybkość: 6 m (4 pola) i 12 m latanie (przeciętna)
Inicjatywa: +3
Klasa Pancerza: 17 (dotyk 13, nieprzygotowany 14); ( +3 Zr, + 4 naturalny)
Bazowy atak/zwarcie: +4/+5
Atak: +5 wręcz (ugryzienie, 1k6+1 plus namierzone rozproszenie m...
Czarny amorek (SW 3 lub 7)
Miłość nie zawsze jest piękna
21-05-2008 17:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 17
Baśnie pełne są historii o miłości, potężnej więzi łączącej parę istot, która pomaga im przezwyciężyć wszelkie przeciwności losu, a czasem nawet śmierć. Nie brakuje jednak przypadków, w których destrukcyjne uczucie przydaje światu jedynie cierpień. Dlaczego okrutny los każe bohaterom zakochiwać się...
Druidzi cz. VI
Upadek. Ostatni przemarsz druidów
12-05-2008 23:40 | Adi Cherryson | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Świt. Przebudzenie ze świata pięknego snu.
Cudownie i magicznie spędzona noc kończy się nagle, gdy zastępy celtyck...
d20 Modern: Nocny
Zgubne skutki oszczędności
19-04-2008 00:59 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 19
Każdy musi czasem podróżować w nocy - bohaterowie graczy nie są w tym przypadku żadnym wyjątkiem. Gdy pewne okoliczności uniemożliwiają jazdę własnym samochodem, a koszty taksówki okazują się za wysokie lub też nie można takowej zamówić, nocne autobusy okazują się ostatnią deską ratunku. Podczas teg...
Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)
Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów
11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin
Duża magiczna bestia
Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw)
Inicjatywa: +1
Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury
Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13
Bazowy atak/zwarcie: +6/+16
Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9)
Całkowity atak: bodnię...
Podziemne kłopoty cz. II
Kontynuacja poradnika tworzenia i prowadzenia przygód w lochach
09-04-2008 23:30 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 14
Artykuł ten jest drugą częścią tekstu, który uzyskał wyróżnienie i wywalczył sobie drugie miejsce w VI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Informacji o organizowanych konkursach szukaj zawsze na stronie głównej oficjalnej polskiej...
Podziemne kłopoty cz. I
O tworzeniu i prowadzeniu przygód w lochach
04-04-2008 18:15 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Artykuł ten uzyskał wyróżnienie i wywalczył sobie drugie miejsce w VI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Informacji o organizowanych konkursach szukaj zawsze na stronie głównej oficjalnej polskiej strony D&D i d20.
Wprowadzenie
...
Eliksiry Mellifleura - Słabe artefakty
Mikstury i olejki nieśmierci
Mellifleur cenił te magiczne eliksiry tak bardzo, że przechwalał się ich niezwykłymi właściwościami nawet wobec innych bóstw. Podobno to właśnie te przechwałki przyciągnęły uwagę większego bóstwa kradzieży, które ukradło mikstury i wrzuciło je do zmiennego portalu, w każdej sekundzie prowadzącego na...Księga chaotycznej magii - Słaby artefakt
Grimuar przesiąknięty chaosem
01-04-2008 14:35 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 3
Księga chaotycznej magii - słaby artefakt: Mędrcy badający Plany mawiają, że nie ma dziwniejszego magicznego przedmiotu niż pewna niezwykła księga czarów. Zapiski tychże uczonych podają, że księga ta zawiera w sobie esencję najbardziej nieprzewidywalnego z Planów - chaotycznego Limbo. Snuje się przy...
Spellslinger: Suncity - miasto pojedynków
Jedyne takie miasto na Terytoriach
10-03-2008 22:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 8
Wstęp
Spellslinger jest settingiem w unikatowym sposób łączącym klimaty westernu i fantasy. Ta praca wykorzystuje szczególnie ten drugi czynnik. Stosunkowo łatwo zapomnieć, że fantasy to nie tylko magiczny pocisk i rewolwer +2, ale też klimaty na pograniczu baśni i obecność niewyjaśnionych zjawisk,...
Lista magicznych przedmiotów
Obdarzone nadzwyczajną mocą przedmioty i artefakty
Poniżej zaprezentowano listę specjalnych przedmiotów (od obiektów przeklętych po potężne artefakty) i dodatkowych zasad ich dotyczących (od usprawnień po defekty i klątwy). Uzupełniają one te znajdujące się w Przewodniku Mistrza Podziemi i innych suplementach do systemu D&D oraz innych gier opar...Druidzi cz. V
Bogowie i mity
06-02-2008 23:00 | Adi Cherryson | Komentarze: 2
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
By przywołać martwą religię z zapomnianego grobu i kazać jej opowiedzieć swe dzieje, potrzeba by czarodziejskiej ró...
Druidzi cz. IV
Magia druidów
14-01-2008 21:36 | Adi Cherryson | Komentarze: 4
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Powoli nadchodzi świt. Z naszego ogniska została ledwie sterta popiołów, jednak w kilku miejscach wciąż jeszcze tli...
Druidzi cz. III
Filozofia i Mądrość, Prawda i Słowo
14-01-2008 21:34 | Adi Cherryson | Komentarze: 2
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Co jest słodsze niż miód? - Bliska rozmowa.
Co jest bielsze niż śnieg? - Prawda.
Co jest szybsze niż wiatr? - Myśl...
Zaklęte księgi czarów
Grimuary godne prawdziwego maga
21-12-2007 21:50 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Moc czarodzieja tkwi w jego zapiskach, zebranych w księdze czarów. Wystarczy go jej pozbawić, a wkrótce - nie mogąc przygotowywać nowych zaklęć - utraci dostęp do całej swej nadludzkiej potęgi. Nic dziwnego w tym, iż większość doświadczonych czarodziejów posiada liczne, dobrze zabezpieczone kopie sw...
Druidzi cz. II
Czy druidzi składali ofiary z ludzi?
17-12-2007 19:31 | Adi Cherryson | Komentarze: 4
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Ofiary z ludzi. Dzisiaj zapewne większości z nas wydaje się to odrażające i w odpowiedzi na pytanie: "Czy druidzi s...
Forgotten Realms: Klucz do szaleństwa
Przygoda dla postaci na 6-8 poziomie
12-12-2007 13:58 | Renald | Komentarze: 17
W tej przygodzie przeznaczonej do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5 bohaterowie graczy, wraz z czarodziejem Suiravetem, podejmą się misji odszukania tajemniczego przedmiotu zwanego kluczem zakazanych tajemnic, tajemniczej rzeczy pozwalającej na wyrwanie się poza granice czasu i rzeczywistości...
Nihiltar (SW: 6)
Złodziej magii
23-11-2007 19:52 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 8
Nihiltar
Mały żywiołak (powietrza)
Kostka wytrzymałości: 12k8+12 (80 pw)
Inicjatywa: +11
Szybkość: latanie 12 m (doskonała)
KP: 18 (+1 rozmiar, +7 Zręczność), dotyk 18, nieprzygotowany 11
Bazowy atak/zwarcie: +9/+5
Atak: Walnięcie +9 wręcz (1k4 i duszenie)
Całkowity atak: 2 walnięcie +9 wręcz...
Druidzi cz. I
Wstęp albo opowieści przy leśnym ognisku
19-11-2007 15:33 | Adi Cherryson | Komentarze: 7
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Grimuar ten jest twoim przewodnikiem po świecie celtyckich druidów. Czytaj bacznie, a odkryjesz więcej z chwały, bo...
Hippolder (SW 4) [PDF]
Koniowaty kuzynek beholderów
Nowe wyzwanie dla Twoich graczy! Poznaj hippoldera - przerażającą bestię z piekła rodem, która zwodzi podróżników swoim całkiem niepozornym wyglądem. Sprawdź, czy Twoi gracze dadzą się nabrać na sztuczki szalonego pasterza i czy zdołają rozwiązać tajemnicę okrutnych morderstw. W nagrodę za ich dzia...Drenkron - magiczny narkotyk
Magiczny narkotyk, półplan i epicki potwór albo Co Wam się podoba
31-10-2007 20:52 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 4
Pierwotna wersja tego tekstu ukazała się na łamach serwisu dnd.pl. Prezentowany poniżej artykuł została powtórnie zredagowany oraz wzbogacony o szczegółowe opisy mechaniczne (dostosowane do zasad wersji 3.5 systemu) przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowany za zgodą autora.
Wykorzy...
Grimoire (SW: 6 lub 8)
Żarłoczne książeczki
17-10-2007 22:03 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Grimoire to niezwykle niebezpieczne istoty, które bardzo często są mylone
z mimikami, pomimo iż nie mają z nimi nic wspólnego. Z wyglądu przypominają zwykłe księgi czarów, zaś ich ofiary przeważnie zdają sobie sprawę z pomyłki dopiero wtedy, gdy zaczynają analizować tekst "księgi". Zawartość wolumi...
Magiczne przedmioty dla bogaczy
Czyli echa splendoru
03-10-2007 11:04 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Magiczne przedmioty i sama magia są domeną potężnych i niezwykłych istot – a wśród nich bogaczy. Możni często otaczają się zbytkiem, a cóż w fantastycznym świecie może stanowić lepszy jego przejaw, niż powszechność drogocennych magicznych drobiazgów? Większość magicznych obiektów opisywanych w...
Księga poprawnych życzeń - Słaby artefakt
Czyli dżin spętany w książeczce
10-09-2007 16:56 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Historia: Pytasz panie, co to za cieniutka książeczka? Niechaj nie zwiedzie cię jej niezbyt imponująca objętość! Ten przedmiot to coś, za co umierali najpotężniejsi magowie i władcy. Naprawdę!
Jak to, pytasz? To niezbyt długa historia i za marnego srebrnika opowiem ci ją, jeśli masz chwilkę czasu...
Beszamel: O rety! Galarety! [PDF]
Rondell kontraatakuje - w nowej, kanapkowej szacie
O rety! Galarety! to odnowiony i gruntownie przebudowany scenariusz, który jako Rondell szlamu został osadzony w Zapomnianych Krainach. Akcja O rety! Galarety! opiera się o tę samą intrygę, jednak rozgrywa się w realiach settingu Beszamel, którego konwencja jest opisywana jako "straszno-śmieszne gas...Przejdź do strony: