» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 81-120 z 185.
Wstęp do starej szkoły RPG

Wstęp do starej szkoły RPG

Graj jak w latach 70.

19-06-2010 11:40 | | Komentarze: 37
Wstęp do starej szkoły RPG to tłumaczenie artykułu "A Quick Primer for Old School Gaming" Matta Fincha, autora Swords & Wizardry. Tekst opowiada o specyfice starszego podejścia do gier fabularnych, w którym zasady są jedynie ramą dla opowieści i nie starają się odwzorować każdego szczegółu świata pr...

Utracona magia

Opis słabego artefaktu i szkoły magii

06-05-2010 19:29 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 2
Artykuł ten wywalczył sobie pierwsze miejsce w XI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu. - Skłamałbym, mówiąc, iż cel ważniejszy jest od wędrówki. Należy bowiem w każdej chwili pamiętać, by to, do czego dążymy, nie było jeszcze osiągalne...
Osobliwe gobliny

Osobliwe gobliny

Spotkanie dla postaci na 7. poziomie

03-02-2010 23:05 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 9
Opis spotkania: Niniejsze spotkanie może zostać wprowadzone do dowolnej kampanii w jakimkolwiek świecie niepozbawionym psioniki. Zostało opracowana z myślą o postaciach będących mniej więcej na 7. poziomie. Od graczy nie wymaga się posiadania konkretnych zdolności, aczkolwiek niektóre z nich mogą z...
Gra pozorów

Gra pozorów

Spotkanie w karczmie

28-08-2009 18:09 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 8
Artykuł ten wywalczył sobie zwycięstwo w X edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Gra pozorów to uniwersalny, krótki scenariusz do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5, przeznaczony do wykorzystania jako przerywnik pomiędzy dłuż...

Midnight: Kosiarz (SW 10)

27-07-2009 13:59 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 16
Wstęp Bohaterowie w Midnight muszą nauczyć się kochać noc, ponieważ często to ona będzie scenerią, w jakiej przyjdzie im walczyć o swoje ideały. Płaszcz ciemności chroni ich przed wzrokiem ludzkich sługusów Izradora, a ulice miast pustoszeją, gdy zwykli mieszkańcy zamykają się na cztery spusty, mod...

Wędrowiec [PDF]

09-01-2009 23:50 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 2
W wielu miejscach na Torilu istnieje lokalna wersja legendy o magicznej chacie, która podróżuje po świecie. Zamieszkuje ją dziwny człowiek, władający potężnymi mocami. Wśród szczególnie prymitywnych ludów, takich jak na przykład społeczność dzikich krasnoludów w Chulcie istnieje przekonanie, jakoby...
Papierowy golem (SW 2) [PDF]

Papierowy golem (SW 2) [PDF]

Coś więcej niż origami

07-01-2009 15:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Papierowe golemy są znacznie słabsze od swoich cielesnych i glinianych (nie wspominając już o żelaznych) odpowiedników. Co jednak za tym idzie, są również znacznie prostsze do skonstruowania – nie wymagają potężnych zaklęć ani spędzania długiego czasu w laboratorium. Wykorzystywane są głównie...
Monstrone (SW: 11) [PDF]

Monstrone (SW: 11) [PDF]

Duch Dzikości

17-10-2008 20:09 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 9
(...) Nagle przed wami pojawia się niematerialna istota przypominająca wilkołaka o czerwonym futrze. Choć jego ciało imponuje potężnymi mięśniami i stalowymi pazurami, o wiele większe zaniepokojenie budzi jego twarz. Wygląda niczym pysk wilka – wściekłego i żądnego mordu wilka. Dopiero po chwi...
Warsztat dedekowca

Warsztat dedekowca

Jak Gerard robił planszę do D&D i co z tego wynikło

10-10-2008 16:11 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 20
Zapewne wiecie, jak to jest. Postacie stworzone, przygoda wymyślona – czas grać! Zaraz… czegoś nam jeszcze brakuje. W 4 edycji D&D oprócz standardowych akcesoriów (podręczniki, karty postaci, kostki, ołówki i gumki) do gry potrzeba czegoś więcej. Jeśli zamierzamy w pełni wykorzystać zal...

Sieciowisko

Magiczne więzienie

20-09-2008 23:36 | Antara | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Poniżej znajduje się opis Sieciowiska - magicznego więzienia, w którym przechowuje się niebezpiecznych i niewygodnych...

Ostatnia podróź

10-09-2008 20:19 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Śmierć jest nieodłącznym elementem egzystencji w dowolnym z uniwersów. Nic dziwnego, że w pełnych zła, przemocy i brutalności światach wyrosła wokół niej niewielka, ale istotna, gałąź gospodarki. Istnienie wielu różnych bóstw, magii i złych mocy sprawia, że zajmowanie się trupami jest znacznie cieka...

Magiczne przedmioty - d20 Modern

04-07-2008 12:00 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Jedną z wielu zalet d20 Modern, jako gry łączącej współczesność z wysokomagicznym fantasy, jest możliwość tworzenia nietypowych zaklętych przedmiotów. Choć w podręczniku podstawowym znajdziemy głównie ekwipunek gwarantujący premie do statystyk czy kopiujących działanie czarów, to już podręcznik Urba...

Forgotten Realms: Smoczy Kieł

Ciekawa lokacja w Zapomnianych Krainach

18-06-2008 23:56 | Łukasz 'Voaraghamanthar' Lozio | Komentarze: 6
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w VII edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu. Smoczy Kieł - Więc mówisz, że Smoczy Kieł to niebezpieczne miejsce? - zapytał Lithrian, stawiając kolejny kufel poznanemu przed zaledwie godziną milicjantowi z n...

Ziarno Cienia

Mroczny scenariusz dla postaci na dowolnym poziomie

11-06-2008 11:43 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 6
Prezentowane scenariusz i ilustracja promująca setting Midnight wywalczyły sobie zwycięstwo w Pierwszym Konkursie Północno-Galaktycznym zorganizowanym wspólnie przez redakcję oficjalnej polskiej strony D&D i d20 i Wydawnictwo Galakta. Wstęp i plan przygody Niniejsza przygoda jest kompatybilna z sys...

Bezmyślni nieumarli

Część I: tworzenie i zastosowania

05-06-2008 23:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 15
Szkielety i zombie to typowi przeciwnicy, występujący chyba w każdej niskopoziomowej przygodzie do Dungeons & Dragons. Najczęściej stoją w brudnych komnatach, bezproduktywnie czekając na zniszczenie przez drużynowego kapłana, atakując bez żadnej taktyki i pomysłu, przez co spotkania z nimi pełnią ro...

Oślizg (SW: 2)

Ni to ważka, ni to wąż

30-05-2008 23:30 | Kamil 'Breeg' Sabasiński | Komentarze: 8
Oślizg Średnia magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 4k10+4 (26 pw) Szybkość: 6 m (4 pola) i 12 m latanie (przeciętna) Inicjatywa: +3 Klasa Pancerza: 17 (dotyk 13, nieprzygotowany 14); ( +3 Zr, + 4 naturalny) Bazowy atak/zwarcie: +4/+5 Atak: +5 wręcz (ugryzienie, 1k6+1 plus namierzone rozproszenie m...

Czarny amorek (SW 3 lub 7)

Miłość nie zawsze jest piękna

21-05-2008 17:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 17
Baśnie pełne są historii o miłości, potężnej więzi łączącej parę istot, która pomaga im przezwyciężyć wszelkie przeciwności losu, a czasem nawet śmierć. Nie brakuje jednak przypadków, w których destrukcyjne uczucie przydaje światu jedynie cierpień. Dlaczego okrutny los każe bohaterom zakochiwać się...

Druidzi cz. VI

Upadek. Ostatni przemarsz druidów

12-05-2008 23:40 | Adi Cherryson | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Świt. Przebudzenie ze świata pięknego snu. Cudownie i magicznie spędzona noc kończy się nagle, gdy zastępy celtyck...

d20 Modern: Nocny

Zgubne skutki oszczędności

19-04-2008 00:59 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 19
Każdy musi czasem podróżować w nocy - bohaterowie graczy nie są w tym przypadku żadnym wyjątkiem. Gdy pewne okoliczności uniemożliwiają jazdę własnym samochodem, a koszty taksówki okazują się za wysokie lub też nie można takowej zamówić, nocne autobusy okazują się ostatnią deską ratunku. Podczas teg...

Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)

Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów

11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin Duża magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw) Inicjatywa: +1 Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+16 Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9) Całkowity atak: bodnię...
Podziemne kłopoty cz. II

Podziemne kłopoty cz. II

Kontynuacja poradnika tworzenia i prowadzenia przygód w lochach

09-04-2008 23:30 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 14
Artykuł ten jest drugą częścią tekstu, który uzyskał wyróżnienie i wywalczył sobie drugie miejsce w VI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Informacji o organizowanych konkursach szukaj zawsze na stronie głównej oficjalnej polskiej...
Podziemne kłopoty cz. I

Podziemne kłopoty cz. I

O tworzeniu i prowadzeniu przygód w lochach

04-04-2008 18:15 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Artykuł ten uzyskał wyróżnienie i wywalczył sobie drugie miejsce w VI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Informacji o organizowanych konkursach szukaj zawsze na stronie głównej oficjalnej polskiej strony D&D i d20. Wprowadzenie ...

Eliksiry Mellifleura - Słabe artefakty

Mikstury i olejki nieśmierci

02-04-2008 23:30 | | Komentarze: 23
Mellifleur cenił te magiczne eliksiry tak bardzo, że przechwalał się ich niezwykłymi właściwościami nawet wobec innych bóstw. Podobno to właśnie te przechwałki przyciągnęły uwagę większego bóstwa kradzieży, które ukradło mikstury i wrzuciło je do zmiennego portalu, w każdej sekundzie prowadzącego na...

Księga chaotycznej magii - Słaby artefakt

Grimuar przesiąknięty chaosem

01-04-2008 14:35 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 3
Księga chaotycznej magii - słaby artefakt: Mędrcy badający Plany mawiają, że nie ma dziwniejszego magicznego przedmiotu niż pewna niezwykła księga czarów. Zapiski tychże uczonych podają, że księga ta zawiera w sobie esencję najbardziej nieprzewidywalnego z Planów - chaotycznego Limbo. Snuje się przy...

Spellslinger: Suncity - miasto pojedynków

Jedyne takie miasto na Terytoriach

10-03-2008 22:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 8
Wstęp Spellslinger jest settingiem w unikatowym sposób łączącym klimaty westernu i fantasy. Ta praca wykorzystuje szczególnie ten drugi czynnik. Stosunkowo łatwo zapomnieć, że fantasy to nie tylko magiczny pocisk i rewolwer +2, ale też klimaty na pograniczu baśni i obecność niewyjaśnionych zjawisk,...

Lista magicznych przedmiotów

Obdarzone nadzwyczajną mocą przedmioty i artefakty

18-02-2008 00:00 | | Komentarze: 0
Poniżej zaprezentowano listę specjalnych przedmiotów (od obiektów przeklętych po potężne artefakty) i dodatkowych zasad ich dotyczących (od usprawnień po defekty i klątwy). Uzupełniają one te znajdujące się w Przewodniku Mistrza Podziemi i innych suplementach do systemu D&D oraz innych gier opar...

Druidzi cz. V

Bogowie i mity

06-02-2008 23:00 | Adi Cherryson | Komentarze: 2
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. By przywołać martwą religię z zapomnianego grobu i kazać jej opowiedzieć swe dzieje, potrzeba by czarodziejskiej ró...

Druidzi cz. IV

Magia druidów

14-01-2008 21:36 | Adi Cherryson | Komentarze: 4
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Powoli nadchodzi świt. Z naszego ogniska została ledwie sterta popiołów, jednak w kilku miejscach wciąż jeszcze tli...

Druidzi cz. III

Filozofia i Mądrość, Prawda i Słowo

14-01-2008 21:34 | Adi Cherryson | Komentarze: 2
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Co jest słodsze niż miód? - Bliska rozmowa. Co jest bielsze niż śnieg? - Prawda. Co jest szybsze niż wiatr? - Myśl...

Zaklęte księgi czarów

Grimuary godne prawdziwego maga

21-12-2007 21:50 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Moc czarodzieja tkwi w jego zapiskach, zebranych w księdze czarów. Wystarczy go jej pozbawić, a wkrótce - nie mogąc przygotowywać nowych zaklęć - utraci dostęp do całej swej nadludzkiej potęgi. Nic dziwnego w tym, iż większość doświadczonych czarodziejów posiada liczne, dobrze zabezpieczone kopie sw...

Druidzi cz. II

Czy druidzi składali ofiary z ludzi?

17-12-2007 19:31 | Adi Cherryson | Komentarze: 4
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Ofiary z ludzi. Dzisiaj zapewne większości z nas wydaje się to odrażające i w odpowiedzi na pytanie: "Czy druidzi s...

Forgotten Realms: Klucz do szaleństwa

Przygoda dla postaci na 6-8 poziomie

12-12-2007 13:58 | Renald | Komentarze: 17
W tej przygodzie przeznaczonej do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5 bohaterowie graczy, wraz z czarodziejem Suiravetem, podejmą się misji odszukania tajemniczego przedmiotu zwanego kluczem zakazanych tajemnic, tajemniczej rzeczy pozwalającej na wyrwanie się poza granice czasu i rzeczywistości...

Nihiltar (SW: 6)

Złodziej magii

23-11-2007 19:52 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 8
Nihiltar Mały żywiołak (powietrza) Kostka wytrzymałości: 12k8+12 (80 pw) Inicjatywa: +11 Szybkość: latanie 12 m (doskonała) KP: 18 (+1 rozmiar, +7 Zręczność), dotyk 18, nieprzygotowany 11 Bazowy atak/zwarcie: +9/+5 Atak: Walnięcie +9 wręcz (1k4 i duszenie) Całkowity atak: 2 walnięcie +9 wręcz...

Druidzi cz. I

Wstęp albo opowieści przy leśnym ognisku

19-11-2007 15:33 | Adi Cherryson | Komentarze: 7
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Grimuar ten jest twoim przewodnikiem po świecie celtyckich druidów. Czytaj bacznie, a odkryjesz więcej z chwały, bo...
Hippolder (SW 4) [PDF]

Hippolder (SW 4) [PDF]

Koniowaty kuzynek beholderów

14-11-2007 19:39 | | Komentarze: 10
Nowe wyzwanie dla Twoich graczy! Poznaj hippoldera - przerażającą bestię z piekła rodem, która zwodzi podróżników swoim całkiem niepozornym wyglądem. Sprawdź, czy Twoi gracze dadzą się nabrać na sztuczki szalonego pasterza i czy zdołają rozwiązać tajemnicę okrutnych morderstw. W nagrodę za ich dzia...

Drenkron - magiczny narkotyk

Magiczny narkotyk, półplan i epicki potwór albo Co Wam się podoba

31-10-2007 20:52 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 4
Pierwotna wersja tego tekstu ukazała się na łamach serwisu dnd.pl. Prezentowany poniżej artykuł została powtórnie zredagowany oraz wzbogacony o szczegółowe opisy mechaniczne (dostosowane do zasad wersji 3.5 systemu) przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowany za zgodą autora.   Wykorzy...

Grimoire (SW: 6 lub 8)

Żarłoczne książeczki

17-10-2007 22:03 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Grimoire to niezwykle niebezpieczne istoty, które bardzo często są mylone z mimikami, pomimo iż nie mają z nimi nic wspólnego. Z wyglądu przypominają zwykłe księgi czarów, zaś ich ofiary przeważnie zdają sobie sprawę z pomyłki dopiero wtedy, gdy zaczynają analizować tekst "księgi". Zawartość wolumi...

Magiczne przedmioty dla bogaczy

Czyli echa splendoru

03-10-2007 11:04 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Magiczne przedmioty i sama magia są domeną potężnych i niezwykłych istot – a wśród nich bogaczy. Możni często otaczają się zbytkiem, a cóż w fantastycznym świecie może stanowić lepszy jego przejaw, niż powszechność drogocennych magicznych drobiazgów? Większość magicznych obiektów opisywanych w...

Księga poprawnych życzeń - Słaby artefakt

Czyli dżin spętany w książeczce

10-09-2007 16:56 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Historia: Pytasz panie, co to za cieniutka książeczka? Niechaj nie zwiedzie cię jej niezbyt imponująca objętość! Ten przedmiot to coś, za co umierali najpotężniejsi magowie i władcy. Naprawdę! Jak to, pytasz? To niezbyt długa historia i za marnego srebrnika opowiem ci ją, jeśli masz chwilkę czasu...

Beszamel: O rety! Galarety! [PDF]

Rondell kontraatakuje - w nowej, kanapkowej szacie

27-08-2007 23:27 | | Komentarze: 14
O rety! Galarety! to odnowiony i gruntownie przebudowany scenariusz, który jako Rondell szlamu został osadzony w Zapomnianych Krainach. Akcja O rety! Galarety! opiera się o tę samą intrygę, jednak rozgrywa się w realiach settingu Beszamel, którego konwencja jest opisywana jako "straszno-śmieszne gas...