» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 41-80 z 169.

Magiczne defekty broni

25-01-2006 18:20 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Tabela 1-1: Magiczne defekty broni   Niewielki Znaczny Bardzo duży Defekt Modyfikacja ceny rynkowej* 01-09 01-05 01-03 Bliskość -1 10-18 06-10 ...

Beholderowate, Złe oko (SW: 5)

30-01-2006 14:22 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 35
Średnie wynaturzenie Kości Wytrzymałości: 5k8 +5 (34 pw) Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa) Szybkość: 3 m, wspinaczka 6 m, latanie 9 m (dobra) KP: 17 (+3 Zr, +4 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 14 Bazowy atak/zwarcie: +3/+4 Ataki: macka +4 wręcz (1k4+1 i paraliż), ugryzienie...

Magiczne defekty pancerzy

06-02-2006 16:40 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Tabela 1-1: Magiczne defekty pancerzy   Niewielki Znaczny Bardzo duży Defekt Modyfikacja ceny rynkowej* 01-15 01-10 01-05 Lśnienie -1 16-30 11-20 ...

Liber obsidio - Słaby artefakt

08-02-2006 12:48 | Michał 'Razzed' Walicki | Komentarze: 4
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w I edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.   Stary czarodziej wszedł do swojej biblioteki, wypowiedział słowo mocy rozpalające wszelkie pochodnie w pomieszczeniu i rozejrzał się. Obszerne reg...

Brutalne przebudzenie [PDF]

Czyli przygoda na pełnym morzu

20-03-2006 20:07 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Kapitan statku, który do tej pory trudnił się jedynie handlem, natrafia na przedziwną mapę. Skuszony obietnicą skarbu, zatrudnia kilki śmiałków i udaje się na niewielką wyspę, która okaże się być czymś więcej, niż tylko wielką łachą piachu... Brutalne przebudzenie to przygoda dla edycji 3.5 systemu...

Narkotyki w Krainach

Czyli coś "cięższego"

22-05-2006 20:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 22
To, jak się nazywam nie ma najmniejszego znaczenia. I tak większość z Was tego nie zapamięta. Mój przyjaciel, zanim powalił go złoty strzał, zasugerował mi, ażebym spisał jakieś fachowe rady dla potomnych, o ile prawidłowo go podówczas zrozumiałem. A, jako że w chwili obecnej znajduję się akurat pom...

Pożeracz wrzasku (SW: 6)

Od wina wolą śpiew

31-05-2006 19:08 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 13
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Średni humanoid-potwór Kości Wytrzymałości: 6k8 (33 pw) Inicjatywa: +5 (+1 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 15 (+1 Zr, +2 skórznia, +2 d...

Niestandardowy oręż

23-06-2006 16:30 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 63
Każdy ma ochotę jakoś "spersonalizować" swoją postać do D&D. Jedną z metod jest dobranie niestandardowej broni, której pozazdrości jej każdy inny bohater. Podręczniki jednak nie zawsze zawierają to, co mamy ochotę wcisnąć w rękę naszemu herosowi. Właśnie dlatego stworzyliśmy dla was po...

Minogon (SW: 8)

07-08-2006 15:37 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 36
Duży konstrukt Kości Wytrzymałości: 10k10 + 33 (98 pw) Inicjatywa: +0 Szybkość: 9 m KP: 25 (-1 rozmiar, +16 naturalny), dotykowy 9, nieprzygotowany 25 Bazowy atak/zwarcie: +7/+17 Ataki: wielki topór +13 wręcz (3k6+9), lub walnięcie +12 (2k8+6) Pełny atak: wielki topór +13/+8 wręcz (3k6+9), lub 2 wa...

Golem żywej stali, Zbrojmistrz (SW: 10)

16-08-2006 18:35 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 23
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Średni konstrukt Kości Wytrzymałości: 10k10 + 20 (85 pw) Inicjatywa: +1 (+1 Zr) Szybkość: 6 m KP: 25 (+1 Zr, +14 naturalny), dotykowy 11, nieprzygotow...

Spellslinger: Czarne dłonie, krwawe kły [PDF]

Pierwsza przygoda do Spellslingera

28-08-2006 10:36 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 9
W miasteczku Greyhorn dochodzi do serii makabrycznych morderstw. Strach mieszkańców potęguje fakt, że miejscowe władze są całkowicie bezradne. Wszystko wskazuje na to, że za zabójstwami stoi owiana ponurą sławą grupa, znana pod nazwą Kłów... Czarne dłonie, krwawe kły to przygoda osadzona w realiach...

Rękawice magicznego chwytu

Rękawice dla każdego zbrojnego

30-08-2006 02:53 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
Nareszcie! Tyle dni biegania i kręcenia się za własnym ogonem, ale wreszcie go miał - gnojek stał plecami do nich w ślepym zaułku, nie mając przy sobie nawet sztyletu. I pomyśleć, że taki chłystek sprawiał im tyle kłopotu. Sergam Enroun, jeden z najwyższych rangą thayskich rycerzy w enklawie w Krucz...

Cztery przykazania

Czyli od zera do bohatera...

11-09-2006 20:24 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Historia: Tero Wisemind od początku swojej nauki w prywatnej akademii magii w Waterdeep był kłopotliwym uczniem. Jego zdolności znacznie przewyższały talent innych adeptów, co często prowadziło do kłótni i niesnasek między nimi. Z czasem jednak nie to zaczęło najbardziej martwić rektora szkoły. Tym,...

Horrendum (SW: -)

Średnie zagrożenie*-przybysz

25-09-2006 14:11 | Cohen | Komentarze: 14
*Typ "zagrożenie" zaczerpnięty z cyklu Creature Collection, wydanego przez Sword & Sorcery Studios. Artykuł ten został wyróżniony w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Drzwi do pokoju otworzyły się. Wszedł do niego starszy męż...

Zmiennik (SW: 3*)

Nie tylko kobieta zmienną jest

16-10-2006 19:47 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Średnie wynaturzenie (zmiennokształtne) Kości Wytrzymałości: 8k8 + 8 (44 pw) Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 16 (+3 Zr, +3 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+8 Ataki: walnięcie +8 wręcz (1k6 + 2) Pełny atak: 2 walnięcia +8 wręcz (1...

Klucz Dziewięciu Bram

Klucz do prawdziwego Sezamu

02-11-2006 22:16 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 12
Uwaga: Do efektywnego użycia przedmiotu w grze potrzebna jest Księga Planów. Było to dawno temu. Kallugyn Surefeet był niziołkiem jednym z wielu złodziejaszków buszujących po wiecznie zmieniających się ulicach Sigil. Gdyby nie zbieg okoliczności, być może zakończyłby swe życie tak, jak większość mu...

Genasi pozytywnej energii (SW: 1)

Planokrwisty przepełniony Pozytywną Energią

15-12-2006 17:42 | | Komentarze: 20
Positai, 1. poziomowy zbrojny Rozmiar/Typ: Średni Humanoid (Pozaplanarny, Pozytywny) Kość Wytrzymałości: 1k8+3 (7 pw) Inicjatywa: +5 Szybkość: 9 m Klasa Pancerza: 16 (+1 Zr, +4 koszulka kolcza, +1 tarcza), dotyk 11, nieprzygotowany 15 Bazowy Atak/Zwarcie: +1/+3 Atak: Długi miecz +3 wręcz (1k8+2/...

Prowadzenie walk, cz. II

22-12-2006 19:08 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 39
Poniżej, w ramach dodatku, znajdują się jeszcze trzy inne przykłady spotkań, rozpisane podobnie jak w przypadku otyughów. Mam nadzieję, że okażą się pomocne. Zdarza się niezwykle często, że potencjał nietypowych przeciwników marnuje się przez nieodpowiednie podejście. Najwięcej jednak tracą owe naj...

Niestandardowy oręż do Spellslingera

05-01-2007 20:18 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 21
Spellslinger jest settingiem niezwykle inspirującym, zawierającym wiele ciekawych pomysłów i sugestii, przy tym jednak - z racji na znacznie ograniczoną objętość - pomija liczne istotne kwestie. Poniższe zestawienie stanowi zbiór propozycji dodatkowych broni do tego settingu, która z tego czy innego...

Magiczne konstrukcje Dorgana Eisenberga

Kolekcja przedmiotów magicznych

27-02-2007 02:22 | Łukasz 'TOR' Garczewski | Komentarze: 12
"O jego pracach naukowych było swego czasu głośno w Waterdeep, głównie za sprawą kilku przypadkowych eksplozji... Sprawca, zwany odtąd w mieście Wybuchowym Gnomem, zaszył się w niewielkim domku w jednej ze wsi niedaleko Waterdeep, gdzie kontynuuje swoje eksperymenty." Magiczne konstrukcje...

Dwa miecze

Czasem jednak dobro bardziej popłaca

05-05-2007 19:10 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 20
Każdy świat ma swoją Epokę Legend. Każdy czyn ma szansę zostać zapamiętanym na zawsze, a opowieść o nim - dotrzeć może na krańce świata, tam, gdzie nie sięga pismo, nauka czy historia, a tylko pojedynczy podróżnicy. Wydaje się, że legendy istniały od zawsze, a obecnie świat już jest zbyt stary na ic...
Mimir

Mimir

Studnia Wiedzy, Gadająca Czaszka albo przekleństwo obieżysfera

25-05-2007 21:43 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 7
Stoisz niepewnie na zabłoconej uliczce Klatki. Pod nogami walają ci się rozrzucone odpadki i brudna, błotnista maź, która z wodą ma chyba tyle wspólnego, że też jest - w przybliżeniu - płynna. Po brudnych, starych - a może zwyczajnie zaniedbanych - ścianach pną się gęsto czarne pędy ostrorośli, grub...

Pomurnik (SW: 5)

04-06-2007 20:04 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 27
Średni śluz Kostka Wytrzymałości: 6k10+24 (57 pw) Inicjatywa: +6 Szybkość: 6 metrów (4 pola), wspinanie 6 metrów (4 pola) Klasa Pancerza: 12(+2 Zr), dotyk 12, nieprzygotowany 10 Bazowy atak/zwarcie: +4/+4 Atak: walnięcie +8 wręcz (1k6+4 plus 1k4 kwas) Całkowity atak: 2 walnięcie +8 wręcz (1k6...

Planarne kompasy

Czyli niezbędnik obieżysfera

06-07-2007 21:12 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Na różnych światach Pierwszej Materialnej sprytniejsze trepy stosują niekiedy kompasy, które pomagają im utrzymać wybrany kierunek wędrówki. Na sferach nie ma z nich jednak zbyt wielkiego pożytku. Jak wskazać północ na nieskończonym planie? Jednak na niezliczonych planach nie ma rzeczy niemożliwych...
Forgotten Realms: Rondell szlamu

Forgotten Realms: Rondell szlamu

Niezapomniane przeżycia w Turmish!

07-08-2007 04:06 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 21
"Rondell szlamu" to przygoda dla szóstopoziomowej drużyny, luźno osadzona w świecie Forgotten Realms. Wkomponowanie jej w dowolną kampanię nie powinno sprawiać większych kłopotów. Wykorzystałem zasady D&D w wersji 3.5. Konwencja: przaśne fantasy. Akcja scenariusza koncentruje się wokół nietypowego...

Beszamel: O rety! Galarety! [PDF]

Rondell kontraatakuje - w nowej, kanapkowej szacie

27-08-2007 23:27 | | Komentarze: 14
O rety! Galarety! to odnowiony i gruntownie przebudowany scenariusz, który jako Rondell szlamu został osadzony w Zapomnianych Krainach. Akcja O rety! Galarety! opiera się o tę samą intrygę, jednak rozgrywa się w realiach settingu Beszamel, którego konwencja jest opisywana jako "straszno-śmieszne gas...

Księga poprawnych życzeń - Słaby artefakt

Czyli dżin spętany w książeczce

10-09-2007 16:56 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Historia: Pytasz panie, co to za cieniutka książeczka? Niechaj nie zwiedzie cię jej niezbyt imponująca objętość! Ten przedmiot to coś, za co umierali najpotężniejsi magowie i władcy. Naprawdę! Jak to, pytasz? To niezbyt długa historia i za marnego srebrnika opowiem ci ją, jeśli masz chwilkę czasu...

Magiczne przedmioty dla bogaczy

Czyli echa splendoru

03-10-2007 11:04 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Magiczne przedmioty i sama magia są domeną potężnych i niezwykłych istot – a wśród nich bogaczy. Możni często otaczają się zbytkiem, a cóż w fantastycznym świecie może stanowić lepszy jego przejaw, niż powszechność drogocennych magicznych drobiazgów? Większość magicznych obiektów opisywanych w...

Grimoire (SW: 6 lub 8)

Żarłoczne książeczki

17-10-2007 22:03 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Grimoire to niezwykle niebezpieczne istoty, które bardzo często są mylone z mimikami, pomimo iż nie mają z nimi nic wspólnego. Z wyglądu przypominają zwykłe księgi czarów, zaś ich ofiary przeważnie zdają sobie sprawę z pomyłki dopiero wtedy, gdy zaczynają analizować tekst "księgi". Zawartość wolumi...

Drenkron - magiczny narkotyk

Magiczny narkotyk, półplan i epicki potwór albo Co Wam się podoba

31-10-2007 20:52 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 4
Pierwotna wersja tego tekstu ukazała się na łamach serwisu dnd.pl. Prezentowany poniżej artykuł została powtórnie zredagowany oraz wzbogacony o szczegółowe opisy mechaniczne (dostosowane do zasad wersji 3.5 systemu) przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowany za zgodą autora.   Wykorzy...
Hippolder (SW 4) [PDF]

Hippolder (SW 4) [PDF]

Koniowaty kuzynek beholderów

14-11-2007 19:39 | | Komentarze: 10
Nowe wyzwanie dla Twoich graczy! Poznaj hippoldera - przerażającą bestię z piekła rodem, która zwodzi podróżników swoim całkiem niepozornym wyglądem. Sprawdź, czy Twoi gracze dadzą się nabrać na sztuczki szalonego pasterza i czy zdołają rozwiązać tajemnicę okrutnych morderstw. W nagrodę za ich dzia...

Druidzi cz. I

Wstęp albo opowieści przy leśnym ognisku

19-11-2007 15:33 | Adi Cherryson | Komentarze: 7
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Grimuar ten jest twoim przewodnikiem po świecie celtyckich druidów. Czytaj bacznie, a odkryjesz więcej z chwały, bo...

Nihiltar (SW: 6)

Złodziej magii

23-11-2007 19:52 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 8
Nihiltar Mały żywiołak (powietrza) Kostka wytrzymałości: 12k8+12 (80 pw) Inicjatywa: +11 Szybkość: latanie 12 m (doskonała) KP: 18 (+1 rozmiar, +7 Zręczność), dotyk 18, nieprzygotowany 11 Bazowy atak/zwarcie: +9/+5 Atak: Walnięcie +9 wręcz (1k4 i duszenie) Całkowity atak: 2 walnięcie +9 wręcz...

Forgotten Realms: Klucz do szaleństwa

Przygoda dla postaci na 6-8 poziomie

12-12-2007 13:58 | Renald | Komentarze: 17
W tej przygodzie przeznaczonej do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5 bohaterowie graczy, wraz z czarodziejem Suiravetem, podejmą się misji odszukania tajemniczego przedmiotu zwanego kluczem zakazanych tajemnic, tajemniczej rzeczy pozwalającej na wyrwanie się poza granice czasu i rzeczywistości...

Druidzi cz. II

Czy druidzi składali ofiary z ludzi?

17-12-2007 19:31 | Adi Cherryson | Komentarze: 4
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Ofiary z ludzi. Dzisiaj zapewne większości z nas wydaje się to odrażające i w odpowiedzi na pytanie: "Czy druidzi s...

Zaklęte księgi czarów

Grimuary godne prawdziwego maga

21-12-2007 21:50 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Moc czarodzieja tkwi w jego zapiskach, zebranych w księdze czarów. Wystarczy go jej pozbawić, a wkrótce - nie mogąc przygotowywać nowych zaklęć - utraci dostęp do całej swej nadludzkiej potęgi. Nic dziwnego w tym, iż większość doświadczonych czarodziejów posiada liczne, dobrze zabezpieczone kopie sw...

Druidzi cz. III

Filozofia i Mądrość, Prawda i Słowo

14-01-2008 21:34 | Adi Cherryson | Komentarze: 2
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Co jest słodsze niż miód? - Bliska rozmowa. Co jest bielsze niż śnieg? - Prawda. Co jest szybsze niż wiatr? - Myśl...

Druidzi cz. IV

Magia druidów

14-01-2008 21:36 | Adi Cherryson | Komentarze: 4
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Powoli nadchodzi świt. Z naszego ogniska została ledwie sterta popiołów, jednak w kilku miejscach wciąż jeszcze tli...

Druidzi cz. V

Bogowie i mity

06-02-2008 23:00 | Adi Cherryson | Komentarze: 2
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. By przywołać martwą religię z zapomnianego grobu i kazać jej opowiedzieć swe dzieje, potrzeba by czarodziejskiej ró...

Lista magicznych przedmiotów

Obdarzone nadzwyczajną mocą przedmioty i artefakty

18-02-2008 00:00 | | Komentarze: 0
Poniżej zaprezentowano listę specjalnych przedmiotów (od obiektów przeklętych po potężne artefakty) i dodatkowych zasad ich dotyczących (od usprawnień po defekty i klątwy). Uzupełniają one te znajdujące się w Przewodniku Mistrza Podziemi i innych suplementach do systemu D&D oraz innych gier opar...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.