» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 121-160 z 185.
Przegląd Unearthed Arcana V

Przegląd Unearthed Arcana V

Jesienne nowości od Czarodziejów z Wybrzeża

29-12-2016 15:37 | Olórin | Komentarze: 0
Dla serii Unearthed Arcana jesień stanowiła wyjątkowy pracowity okres. W ciągu zaledwie trzech miesięcy opublikowano aż sześć porcji nowego materiału. Tym razem autorzy znów pochylili się nad klasą tropiciela, przedstawili pierwotny system kalkulowania skali wyzwania spotkań oraz zaprezentowali zupe...

Forgotten Realms: Ostoja

Krasnoludzka osada na dzikim pograniczu

12-09-2010 23:46 | Nefarius | Komentarze: 6
Ostoja: Niestandardowe; Char PN; Limit 150sz; Zasoby 1100sz; Populacja 106, mieszana (tarczowe krasnoludy 95%, ludzie 4%, inni 1%). Przedstawiciel władzy: Kapitan Bruno Granitowa Twarz, PN mężczyzna tarczowy krasnolud, Trp3/Wjk4/ZaG 3 Chauntei - najstarszy, doświadczony wojownik spośród wszystkich m...

Forgotten Realms: Unduruninum

Zapomniane marzenie krasnoludzkiego królestwa

19-09-2010 23:57 | Nefarius | Komentarze: 1
Srebrne Marchie są bardzo młodym tworem na tle historii Krain, lecz kwitnące w tym regionie osady, wioski i miasta nie są jedynymi wartymi uwagi miejscami na mapie. Różnorodnie ukształtowany teren, od wysokich szczytów górskich, po ogromne połacie lasów na równinach, kryje w sobie wiele, zapomnianyc...

Pierścień Reriwen - Potężny artefakt

Szlachetna elfka (niemal) na zawołanie

04-01-2005 20:53 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 30
Wygląd i zachowanie: Ten potężny pierścień, wyglądający jak zwykła prosta obrączka ze złota lub srebra (zależnie od tego, którego kruszcu właściciel bardziej nie lubi) dla większości ludzi zostaje prostą biżuterią. Zidentyfikowanie jego mocy jest prawie niemożliwe, można to zrobić tylko za pomocą cz...
Osobliwe gobliny

Osobliwe gobliny

Spotkanie dla postaci na 7. poziomie

03-02-2010 23:05 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 9
Opis spotkania: Niniejsze spotkanie może zostać wprowadzone do dowolnej kampanii w jakimkolwiek świecie niepozbawionym psioniki. Zostało opracowana z myślą o postaciach będących mniej więcej na 7. poziomie. Od graczy nie wymaga się posiadania konkretnych zdolności, aczkolwiek niektóre z nich mogą z...

Ruiny Thamaran

Praca z I Konkurs(ik)u Krótkiej Formy

25-12-2010 23:19 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 6
Thamaran to dawne elfickie miasto, które zostało opuszczone i zniszczone w wyniku wydarzeń, o których pamiętają jedynie nieliczni. Upadkowi miasta towarzyszyło powstanie skupisk dzikiej magii o niejasnym pochodzeniu. Thamaran otacza aura niesamowitości – z jakiegoś powodu efekty dzikiej magii...

Kostka Nieskończonego Więzienia

II. miejsce w Konkurs(ik)u XI

07-07-2010 23:25 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 4
Artykuł ten wywalczył sobie drugie miejsce w XI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu. Kostka Nieskończonego Więzienia to potężny magiczny artefakt w kształcie białego sześcianu, wielkości mniej więcej ludzkiej pięści, pokryty 6 rodzajami...
Na dobry początek

Na dobry początek

05-08-2014 12:19 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 0
Scenariusz do D&D 3.5 dla czteroosobowej drużyny na 1. poziomie, w którym Bohaterowie Graczy poszukują pomnika bóstwa, by zyskać pomyślność na ścieżce poszukiwacza przygód. Przygoda zacznie się w spokojnej okolicy, w parne, upalne dni lata w klimacie umiarkowanym. W&nbs...
Forgotten Realms: Rondell szlamu

Forgotten Realms: Rondell szlamu

Niezapomniane przeżycia w Turmish!

07-08-2007 04:06 | Tomasz 'kaduceusz' Pudło | Komentarze: 21
"Rondell szlamu" to przygoda dla szóstopoziomowej drużyny, luźno osadzona w świecie Forgotten Realms. Wkomponowanie jej w dowolną kampanię nie powinno sprawiać większych kłopotów. Wykorzystałem zasady D&D w wersji 3.5. Konwencja: przaśne fantasy. Akcja scenariusza koncentruje się wokół nietypowego...
Warsztat dedekowca

Warsztat dedekowca

Jak Gerard robił planszę do D&D i co z tego wynikło

10-10-2008 16:11 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 20
Zapewne wiecie, jak to jest. Postacie stworzone, przygoda wymyślona – czas grać! Zaraz… czegoś nam jeszcze brakuje. W 4 edycji D&D oprócz standardowych akcesoriów (podręczniki, karty postaci, kostki, ołówki i gumki) do gry potrzeba czegoś więcej. Jeśli zamierzamy w pełni wykorzystać zal...

Śniegowy golem - potwór (SW: 10)

Strzeż się bałwanka...

25-12-2004 13:11 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 22
Duży konstrukt Kości Wytrzymałosci: 11k10 (65 pw) Inicjatywa: -2 (Zr) KP: 21 (-1 rozmiar, -2 zr, +14 naturalny) Szybkość: 4,5 m Ataki: 2 walnięcie +14 wręcz lub wieka miotła +15/+10 wręcz Specjalne Ataki: powiew mrozu, śnieżna piguła Specjalne Cechy: asymilacja zimna, konstrukt, niepodatność na magi...

Ekwipunek Świętego Mikołaja

Zedrzyj go z niego!

25-12-2004 13:26 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 43
Strój Świętego Mikołaja Ta dziwna szata początkowo wydaje się być zwyczajnym ubraniem maga – trochę za szerokim, wykonanym z czerwonego materiału, obszytym białym futrem i upstrzonym cekinami. Zawsze jest do niej dołączona szlafmyca zaopatrzona w puszysty pompon. Pod niegroźnym wyglądem, stró...

Fessel - Słaby artefakt

Nie miej przedmiotu magicznego od siebie mądrzejszego

04-06-2004 21:47 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 12
Historia: Magowie znani są ze swej mądrości, ale też i z głupoty zrodzonej z dążenia do potęgi. Jednym z takich głupców był Azruil, Czerwony Czarnoksiężnik z Thay, który przypłacił swoje żądze życiem. Azruil zapragnął mieć potężną broń, dzięki której mógłby wspiąć się na wyższy szczebel hierarchii...

Nagolenniki wiatru

Marzenie każdego sprintera

28-12-2003 17:15 | Estel | Komentarze: 26
Historia: Jothun Blizarderth i Hillert’th Datrath, wyszkoleni przez tego samego mistrza, od zawsze rywalizowali ze sobą w sztukach magicznych. Z biegiem lat, już jako samodzielni, doświadczeni magowie, niezmiennie nie potrafili dojść do porozumienia kłócąc się o to, który z nich jest lepszy. Z...

Topór chciwości

Nie wszystko złoto, co się świeci.

15-02-2003 00:00 | ercon | Komentarze: 80
Historia i wygląd: W podziemiach ciągnących się pod Wrotami Baldura, w miejscu przez niektórych zwanym Głębokimi Piwnicami, kilkakrotnie w ciągu dziesieciodnia odbywały się walki gladiatorow. Niezrównanym wśród nich był krasnolud - niejaki Khondar Skulldark, o którym chodziły słuchy, że miał w swej...
Strach na ludzi

Strach na ludzi

Groza z pola kukurydzy

29-10-2014 23:41 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 1
Kiedy nekromanta chce wywołać grozę w ludzkich sercach, nie musi tworzyć armii szkieletów i zombie. Jeśli jest cierpliwy, posłuży się subtelniejszym sposobem – stworzy sługę, którego sam widok wzbudzi w jego ofiarach przerażenie. Strach na ludzi przyjmuje rozkazy, nie uczyni nic bez polecenia...
Gorsi, ale nie najgorsi – część 1

Gorsi, ale nie najgorsi – część 1

Wiejscy czarownicy w d20

12-11-2014 20:55 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 14
Magia światów D&D i Golarionu jest przepotężna. Począwszy od typowo bojowych zaklęć, przez leczące, transportowe, komunikacyjne, na użytkowych kończąc, czary stanowią – czy raczej powinny stanowić – podstawę ekonomii. Magii tej brakuje jednak życia. Wszystko jest precyzyjne, dokładne...

Horrendum (SW: -)

Średnie zagrożenie*-przybysz

25-09-2006 14:11 | Cohen | Komentarze: 14
*Typ "zagrożenie" zaczerpnięty z cyklu Creature Collection, wydanego przez Sword & Sorcery Studios. Artykuł ten został wyróżniony w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Drzwi do pokoju otworzyły się. Wszedł do niego starszy męż...
Poradnik: Zarządzanie dużą liczbą Bohaterów Niezależnych

Poradnik: Zarządzanie dużą liczbą Bohaterów Niezależnych

Jedna sesja, jeden MG, wielu BN-ów

02-10-2022 00:06 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 9
Zapamiętywanie imion, wyglądu oraz odgrywanie dużej liczby BN-ów na jednej sesji jest nie tylko pracochłonne i kłopotliwe dla MG, ale może także sprawić sporo trudności samym graczom. Chociaż osobiście unikam wprowadzania wielu nowych postaci (6 czy 10+) na pojedynczej sesji, są scenariusze gdzie je...
Poradnik: Projektowanie scen na sesję

Poradnik: Projektowanie scen na sesję

Jak tworzyć sceny w które chce się grać.

01-03-2023 18:32 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 8
Doświadczeni Mistrzowie Gry tworzą niezapomniane sceny, w trakcie których nie sposób się nudzić. Choć wielu takich MG buduje sceny instynktownie, warto spojrzeć na to, co te najlepsze mają wspólnego. Pozwoli nam to ocenić własny warsztat lub pisać scenariusze w sposób bardziej świadomy. Podsta...
Poradnik: Angażujące rozpoczynanie sesji

Poradnik: Angażujące rozpoczynanie sesji

Nie zaczynacie w karczmie. Ani na trakcie. Zaczynacie w środku przygody.

07-05-2023 00:17 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 12
Znudzony sesjami, które zaczynają się od przyjęcia zlecenia i stopniowego budowania napięcia? Zaplanujmy sesje, które ten porządek rzeczy wywracają do góry nogami, a akcja zaczyna się z przytupem. Jak to ujął Hitchcock – "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie...

Abraxus (SW: 13)

05-12-2005 19:45 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 30
Duży konstrukt Kości Wytrzymałości: 16k10 + 30 (130 pw) Inicjatywa: -1 (-1 Zr) Szybkość: 9 m KP: 28 (-1 Zr, +20 naturalny, -1 rozmiar), dotykowy 8, nieprzygotowany 28 Bazowy atak/zwarcie: +12/+26 Ataki: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15) Pełny atak: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15) Obszar/zasięg: 3 m/1,5 m ...

Minogon (SW: 8)

07-08-2006 15:37 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 36
Duży konstrukt Kości Wytrzymałości: 10k10 + 33 (98 pw) Inicjatywa: +0 Szybkość: 9 m KP: 25 (-1 rozmiar, +16 naturalny), dotykowy 9, nieprzygotowany 25 Bazowy atak/zwarcie: +7/+17 Ataki: wielki topór +13 wręcz (3k6+9), lub walnięcie +12 (2k8+6) Pełny atak: wielki topór +13/+8 wręcz (3k6+9), lub 2 wa...

Grimoire (SW: 6 lub 8)

Żarłoczne książeczki

17-10-2007 22:03 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Grimoire to niezwykle niebezpieczne istoty, które bardzo często są mylone z mimikami, pomimo iż nie mają z nimi nic wspólnego. Z wyglądu przypominają zwykłe księgi czarów, zaś ich ofiary przeważnie zdają sobie sprawę z pomyłki dopiero wtedy, gdy zaczynają analizować tekst "księgi". Zawartość wolumi...

Nihiltar (SW: 6)

Złodziej magii

23-11-2007 19:52 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 8
Nihiltar Mały żywiołak (powietrza) Kostka wytrzymałości: 12k8+12 (80 pw) Inicjatywa: +11 Szybkość: latanie 12 m (doskonała) KP: 18 (+1 rozmiar, +7 Zręczność), dotyk 18, nieprzygotowany 11 Bazowy atak/zwarcie: +9/+5 Atak: Walnięcie +9 wręcz (1k4 i duszenie) Całkowity atak: 2 walnięcie +9 wręcz...

Zaklęte księgi czarów

Grimuary godne prawdziwego maga

21-12-2007 21:50 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Moc czarodzieja tkwi w jego zapiskach, zebranych w księdze czarów. Wystarczy go jej pozbawić, a wkrótce - nie mogąc przygotowywać nowych zaklęć - utraci dostęp do całej swej nadludzkiej potęgi. Nic dziwnego w tym, iż większość doświadczonych czarodziejów posiada liczne, dobrze zabezpieczone kopie sw...

Księga chaotycznej magii - Słaby artefakt

Grimuar przesiąknięty chaosem

01-04-2008 14:35 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 3
Księga chaotycznej magii - słaby artefakt: Mędrcy badający Plany mawiają, że nie ma dziwniejszego magicznego przedmiotu niż pewna niezwykła księga czarów. Zapiski tychże uczonych podają, że księga ta zawiera w sobie esencję najbardziej nieprzewidywalnego z Planów - chaotycznego Limbo. Snuje się przy...

Laska Cieni i Ciemności - Słaby artefakt

Tylko dla cienistych

03-06-2004 18:44 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 11
Historia i wygląd: Ten artefakt został stworzony przez najwyższych kapłanów złej bogini Shar, ponad tysiąc lat temu i jest jednym z trzech powstałych egzemplarzy. Mówi się, że sama bogini pobłogosławiła swych wiernych podczas tworzenia tego przedmiotu. W procesie kreacji uczestniczyło też dwóch potę...

Oko Tyra - Potężny artefakt

20-07-2005 16:23 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 28
Historia i wygląd: Wokół reliktów związanych z bóstwami Torilu narosło już wiele legend i mitów. Mędrcy od wieków spierają się w kwestii losu tych legendarnych przedmiotów. Wśród mieszkańców Faerunu krążą legendy mówiące o potężnych artefaktach dzierżonych niegdyś przez Bogów, a niekiedy nawet będąc...

Shazzelim - Słaby artefakt

Zguba Grających na Harfach

27-02-2004 13:40 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 39
Historia: Shazzelim jest magicznym sejmitarem stworzonym przez zulkira Lauzorila (lub z jego rozkazu) tylko w jednym celu – zabijania jego zaprzysięgłych wrogów - Harfiarzy. Mędrzec Elminster z Cienistej Doliny po raz pierwszy spotkał się z tym ostrzem, gdy kapitan thayjskich armii imieniem Ah...

Kirath'a i Zivvrin - Słabe artefakty

Magiczne miecze w służbie Talosa

14-01-2005 18:24 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 18
Talos Władca Burz czasem w przypływie kaprysu obdarza swych czcicieli błogosławieństwem, by z jeszcze większą furią nieśli zniszczenie i chaos. W 1022 RD, kiedy to ponownie odradzała się organizacja Harfiarzy na dalekiej północy, na skutych lodem graniach Wielkiego Lodowca młody kapłan Talosa - Redr...

Artefakty Szass-Tama

Co takiego kryje licz?

04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...

Drenkron - magiczny narkotyk

Magiczny narkotyk, półplan i epicki potwór albo Co Wam się podoba

31-10-2007 20:52 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 4
Pierwotna wersja tego tekstu ukazała się na łamach serwisu dnd.pl. Prezentowany poniżej artykuł została powtórnie zredagowany oraz wzbogacony o szczegółowe opisy mechaniczne (dostosowane do zasad wersji 3.5 systemu) przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowany za zgodą autora.   Wykorzy...

Oślizg (SW: 2)

Ni to ważka, ni to wąż

30-05-2008 23:30 | Kamil 'Breeg' Sabasiński | Komentarze: 8
Oślizg Średnia magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 4k10+4 (26 pw) Szybkość: 6 m (4 pola) i 12 m latanie (przeciętna) Inicjatywa: +3 Klasa Pancerza: 17 (dotyk 13, nieprzygotowany 14); ( +3 Zr, + 4 naturalny) Bazowy atak/zwarcie: +4/+5 Atak: +5 wręcz (ugryzienie, 1k6+1 plus namierzone rozproszenie m...
Gra pozorów

Gra pozorów

Spotkanie w karczmie

28-08-2009 18:09 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 8
Artykuł ten wywalczył sobie zwycięstwo w X edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Gra pozorów to uniwersalny, krótki scenariusz do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5, przeznaczony do wykorzystania jako przerywnik pomiędzy dłuż...

Utracona magia

Opis słabego artefaktu i szkoły magii

06-05-2010 19:29 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 2
Artykuł ten wywalczył sobie pierwsze miejsce w XI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu. - Skłamałbym, mówiąc, iż cel ważniejszy jest od wędrówki. Należy bowiem w każdej chwili pamiętać, by to, do czego dążymy, nie było jeszcze osiągalne...

Sieciowisko

Magiczne więzienie

20-09-2008 23:36 | Antara | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Poniżej znajduje się opis Sieciowiska - magicznego więzienia, w którym przechowuje się niebezpiecznych i niewygodnych...

Ziarno Cienia

Mroczny scenariusz dla postaci na dowolnym poziomie

11-06-2008 11:43 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 6
Prezentowane scenariusz i ilustracja promująca setting Midnight wywalczyły sobie zwycięstwo w Pierwszym Konkursie Północno-Galaktycznym zorganizowanym wspólnie przez redakcję oficjalnej polskiej strony D&D i d20 i Wydawnictwo Galakta. Wstęp i plan przygody Niniejsza przygoda jest kompatybilna z sys...

Nyligehem

Miejsce Czasu

08-09-2010 07:45 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 1
Artykuł ten wywalczył sobie drugie miejsce w XII edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu. Nyligehem - Miejsce Czasu - stanowi składowisko i magazyn czasu całego multiwersum, czekającego na swój moment by upłynąć, a także miejsce ostatecznego s...

Starcie w Szarej Polanie

Drugi zdobywca 3. miejsca w Konkurs(ik)u XIV

26-10-2011 22:13 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 1
Wstęp Starcie w Szarej Polanie jest przygodą dla drużyny na 3-4 poziomie. Opowiada o konflikcie pomiędzy społecznościami ludzi i elfów. Drużyna zostaje zmuszona do podjęcia decyzji, po której stronie się opowiedzieć. Może to być szczególnie interesujące, gdy w drużynie znajdują się zarówno ludzie j...