» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 41-80 z 185.
Naszyjnik negacji

Naszyjnik negacji

Drowie wyrzeczenie

19-11-2014 21:03 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 3
Przedmiot ten był darem od Eilistraee dla jednej ze swoich wyznawczyń – Belare, drowiej zaklinaczki. Belare była przywódczynią niewielkiego ugrupowaniu drowów i drowich niewolników, którym udało się wydostać z Ched Nasad i utorować sobie drogę na powierzchnię. Elfka nie była zbytnio doceniana...
Antyteiści, cz. IV

Antyteiści, cz. IV

Dodatek z potworami

07-02-2014 21:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
To już ostatnia, czwarta część cyklu opisującego organizację Antyteistów. Składa się na nią bestiariusz opisujący potwory, które zamieszkują Gniazdo Wyroju – półplan utworzony za pomocą zbiorowej medytacji wszystkich członków tego stowarzyszenia i magicznej ingerencji kilku demonów ze Sfe...
Szablony i demony

Szablony i demony

Rozszerzenie znanej demonologii D&D

10-12-2013 15:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
Znajdujesz starą, zakurzoną księgę o szarej okładce. Po wstępnych oględzinach i rozszyfrowaniu niezbyt dobrze znanego przez ciebie dialektu stwierdzasz, że to bestiariusz. Wieczór upływa ci na czytaniu o wielu stworach, jakich udało ci się już zabić. Gdy niemal masz ochotę odłożyć książkę, natrafias...
Antyteiści cz. II

Antyteiści cz. II

Potwór: Szaleństwo Wulfraga i nowe czary

18-07-2013 00:27 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Szaleńswo Wulfraga (wielki przybysz, zły) Lewituje przed Tobą dziwne, ciemnogranatowe stworzenie. Oględnie przypomina ono głowę z wielkimi, baranimi rogami, okrągłą paszczą wypełnioną kłami i "karkiem" w kształcie suszonej figi. Na "czole" widać żłobienie, z którego wydobywa się...
Guandaron (SW: 15)

Guandaron (SW: 15)

06-06-2012 12:47 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Guandaron Olbrzymia magiczna bestia (wodna) Kości Wytrzymałości: 13k10+65 (136 pw) Inicjatywa: +4 (+4 Doskonalsza inicjatywa); na lądzie +2 (-2 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa) Szybkość: 12 m, pływanie 30 m KP: 31 (-4 rozmiar, +25 naturalny); na lądzie 29 (-4 rozmiar, -2 Zr, +25 naturalny) Ataki: ogon...

Dwa miecze

Czasem jednak dobro bardziej popłaca

05-05-2007 19:10 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 20
Każdy świat ma swoją Epokę Legend. Każdy czyn ma szansę zostać zapamiętanym na zawsze, a opowieść o nim - dotrzeć może na krańce świata, tam, gdzie nie sięga pismo, nauka czy historia, a tylko pojedynczy podróżnicy. Wydaje się, że legendy istniały od zawsze, a obecnie świat już jest zbyt stary na ic...

Spellslinger: Suncity - miasto pojedynków

Jedyne takie miasto na Terytoriach

10-03-2008 22:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 8
Wstęp Spellslinger jest settingiem w unikatowym sposób łączącym klimaty westernu i fantasy. Ta praca wykorzystuje szczególnie ten drugi czynnik. Stosunkowo łatwo zapomnieć, że fantasy to nie tylko magiczny pocisk i rewolwer +2, ale też klimaty na pograniczu baśni i obecność niewyjaśnionych zjawisk,...

d20 Modern: Nocny

Zgubne skutki oszczędności

19-04-2008 00:59 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 19
Każdy musi czasem podróżować w nocy - bohaterowie graczy nie są w tym przypadku żadnym wyjątkiem. Gdy pewne okoliczności uniemożliwiają jazdę własnym samochodem, a koszty taksówki okazują się za wysokie lub też nie można takowej zamówić, nocne autobusy okazują się ostatnią deską ratunku. Podczas teg...

Ostatnia podróź

10-09-2008 20:19 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Śmierć jest nieodłącznym elementem egzystencji w dowolnym z uniwersów. Nic dziwnego, że w pełnych zła, przemocy i brutalności światach wyrosła wokół niej niewielka, ale istotna, gałąź gospodarki. Istnienie wielu różnych bóstw, magii i złych mocy sprawia, że zajmowanie się trupami jest znacznie cieka...

Magiczne przedmioty - d20 Modern

04-07-2008 12:00 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Jedną z wielu zalet d20 Modern, jako gry łączącej współczesność z wysokomagicznym fantasy, jest możliwość tworzenia nietypowych zaklętych przedmiotów. Choć w podręczniku podstawowym znajdziemy głównie ekwipunek gwarantujący premie do statystyk czy kopiujących działanie czarów, to już podręcznik Urba...

Bezmyślni nieumarli

Część I: tworzenie i zastosowania

05-06-2008 23:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 15
Szkielety i zombie to typowi przeciwnicy, występujący chyba w każdej niskopoziomowej przygodzie do Dungeons & Dragons. Najczęściej stoją w brudnych komnatach, bezproduktywnie czekając na zniszczenie przez drużynowego kapłana, atakując bez żadnej taktyki i pomysłu, przez co spotkania z nimi pełnią ro...

Midnight: Kosiarz (SW 10)

27-07-2009 13:59 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 16
Wstęp Bohaterowie w Midnight muszą nauczyć się kochać noc, ponieważ często to ona będzie scenerią, w jakiej przyjdzie im walczyć o swoje ideały. Płaszcz ciemności chroni ich przed wzrokiem ludzkich sługusów Izradora, a ulice miast pustoszeją, gdy zwykli mieszkańcy zamykają się na cztery spusty, mod...

Czarny amorek (SW 3 lub 7)

Miłość nie zawsze jest piękna

21-05-2008 17:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 17
Baśnie pełne są historii o miłości, potężnej więzi łączącej parę istot, która pomaga im przezwyciężyć wszelkie przeciwności losu, a czasem nawet śmierć. Nie brakuje jednak przypadków, w których destrukcyjne uczucie przydaje światu jedynie cierpień. Dlaczego okrutny los każe bohaterom zakochiwać się...

Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)

Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów

11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin Duża magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw) Inicjatywa: +1 Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+16 Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9) Całkowity atak: bodnię...

Pożeracz wrzasku (SW: 6)

Od wina wolą śpiew

31-05-2006 19:08 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 13
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Średni humanoid-potwór Kości Wytrzymałości: 6k8 (33 pw) Inicjatywa: +5 (+1 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 15 (+1 Zr, +2 skórznia, +2 d...

Forgotten Realms: Klucz do szaleństwa

Przygoda dla postaci na 6-8 poziomie

12-12-2007 13:58 | Renald | Komentarze: 17
W tej przygodzie przeznaczonej do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5 bohaterowie graczy, wraz z czarodziejem Suiravetem, podejmą się misji odszukania tajemniczego przedmiotu zwanego kluczem zakazanych tajemnic, tajemniczej rzeczy pozwalającej na wyrwanie się poza granice czasu i rzeczywistości...

Święty Mikołaj - szablon

Nie chciałbyś nim zostać...

25-12-2004 12:43 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 41
Niemal każda humanoidalna rasa ma w roku jakieś święto, podczas którego jej przedstawiciele obdarowują się wzajemnie prezentami i upominkami. - niezależnie od tego, czy owymi upominkami są ślicznie zapakowane, mniej lub bardziej praktyczne przedmioty, czy tylko kolejny posiłek, na który składa się g...

Urgath (SW: 3) (3 ed.)

08-05-2005 19:41 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Duża bestia Kości Wytrzymałości: 4k10+8 (36 pw) Inicjatywa: +4 (Zr) Szybkość: 12 m, wspinanie 12 m KP: 15 (-1 rozmiar, +4 Zr, +2 naturalny) Ataki: 2 szpony +7 wręcz Obrażenia: szpony 1k6+5 Front/Zasięg: 1,5 m na 1,5 m/3 m Specjalne ataki: oszałamiający cios, naskok Specjalne cechy: węch Rzuty obronn...

Święty pektorał - Słaby artefakt

Pomoc dla tych, którzy stają w świetle

23-11-2005 19:52 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 14
Historia: Historia powstania Świętego Pektorału ginie w mroku dziejów. Wiadomo, że został stworzony bardzo dawno temu. Wiadomo również, że nie był jedyny w swoim rodzaju, istnieją bowiem przekazy o całych zastępach kapłanów noszących go z dumą. Jednak to, co pozostaje tajemnicą, to kto lub co go stw...

Księga poprawnych życzeń - Słaby artefakt

Czyli dżin spętany w książeczce

10-09-2007 16:56 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Historia: Pytasz panie, co to za cieniutka książeczka? Niechaj nie zwiedzie cię jej niezbyt imponująca objętość! Ten przedmiot to coś, za co umierali najpotężniejsi magowie i władcy. Naprawdę! Jak to, pytasz? To niezbyt długa historia i za marnego srebrnika opowiem ci ją, jeśli masz chwilkę czasu...

Babie zęby - Słaby artefakt

Uważaj na latające szczęki!

11-11-2004 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 39
Często zastanawiałem się co zrobić, by raz na zawsze przystopować zapędy graczy do bezmyślnego zbierania magicznych przedmiotów. Odpowiedź okazała się niezwykle prosta – stworzyłem przeklęty artefakt, który skutecznie uprzykrzał życie posługującym się nim herosom. Poniżej przedstawiam jego kró...

Rzeźbiarz cz. 1

08-04-2004 15:36 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
Przygoda w pierwotnej wersji startowała w ogólnopolskim konkursie Quentin 2004. Komentarze Jury na jej temat możecie przeczytać tutaj. Na początek. Poniższy scenariusz przeznaczony jest dla trzech-czterech graczy na poziomach 7-9, grających w dowolnym świecie trzeciej edycji systemu Dungeons & Dr...

Rzeźbiarz cz. 2

12-04-2004 20:52 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 13
Siedziba rzeźbiarza. 1. Okolica – Okolica siedziby szalonego maga to nic więcej poza paroma niskimi drzewami, krzakami i kilkoma tonami skał. Na uwagę zasługuje uczęszczana droga, prowadząca z jednego miasta krainy do drugiego. Jest ona na tyle szeroka, by z przejazdem po niej dał sobie radę...

Spellslinger: Czarne dłonie, krwawe kły [PDF]

Pierwsza przygoda do Spellslingera

28-08-2006 10:36 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 9
W miasteczku Greyhorn dochodzi do serii makabrycznych morderstw. Strach mieszkańców potęguje fakt, że miejscowe władze są całkowicie bezradne. Wszystko wskazuje na to, że za zabójstwami stoi owiana ponurą sławą grupa, znana pod nazwą Kłów... Czarne dłonie, krwawe kły to przygoda osadzona w realiach...

Rękawice magicznego chwytu

Rękawice dla każdego zbrojnego

30-08-2006 02:53 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
Nareszcie! Tyle dni biegania i kręcenia się za własnym ogonem, ale wreszcie go miał - gnojek stał plecami do nich w ślepym zaułku, nie mając przy sobie nawet sztyletu. I pomyśleć, że taki chłystek sprawiał im tyle kłopotu. Sergam Enroun, jeden z najwyższych rangą thayskich rycerzy w enklawie w Krucz...

Cztery przykazania

Czyli od zera do bohatera...

11-09-2006 20:24 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Historia: Tero Wisemind od początku swojej nauki w prywatnej akademii magii w Waterdeep był kłopotliwym uczniem. Jego zdolności znacznie przewyższały talent innych adeptów, co często prowadziło do kłótni i niesnasek między nimi. Z czasem jednak nie to zaczęło najbardziej martwić rektora szkoły. Tym,...
Papierowy golem (SW 2) [PDF]

Papierowy golem (SW 2) [PDF]

Coś więcej niż origami

07-01-2009 15:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Papierowe golemy są znacznie słabsze od swoich cielesnych i glinianych (nie wspominając już o żelaznych) odpowiedników. Co jednak za tym idzie, są również znacznie prostsze do skonstruowania – nie wymagają potężnych zaklęć ani spędzania długiego czasu w laboratorium. Wykorzystywane są głównie...

Błyskotka [PDF]

Nie tylko sroki zbierają błyskotki

29-07-2003 16:03 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 22
W drodze z jednego miejsca do drugiego bohaterowie natykają się na dwóch kamiennych gigantów, którzy zgubili swoją zabawkę. Czy opłaca się pomóc komuś, kogo oko jest większe niż głowa przeciętnego człowieka? Błyskotka to spotkanie losowe dla edycji 3.5 systemu, przeznaczone dla graczy na dowolnych...

Brutalne przebudzenie [PDF]

Czyli przygoda na pełnym morzu

20-03-2006 20:07 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Kapitan statku, który do tej pory trudnił się jedynie handlem, natrafia na przedziwną mapę. Skuszony obietnicą skarbu, zatrudnia kilki śmiałków i udaje się na niewielką wyspę, która okaże się być czymś więcej, niż tylko wielką łachą piachu... Brutalne przebudzenie to przygoda dla edycji 3.5 systemu...

Pięści Waukeen

Twarda waluta...

15-08-2003 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 30
Historia: Każdy musi czasem przywalić komuś w mordę. Czy to kapłan, czy to mnich – nie zawsze udaje się utrzymać gniew na wodzy i ni stąd ni zowąd stoimy nad nieprzytomnym jegomościem, którego skosiliśmy z nóg jednym silnym, porządnym ciosem. Oczywiście siła uderzenia nie zawsze drzemie tylko...

Forgotten Realms: Pająk z Cormanthoru [PDF]

Pająk w wersji deluxe!

30-01-2005 14:03 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 55
Jako, że Pająk z Cormanthoru spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem z waszej strony, postanowiliśmy porządnie dopracować kampanię i opublikować ją w postaci dokumentów w formacie PDF. Poniższe pliki, oprócz poprawionej i zmodyfikowanej wersji scenariuszy, zawierają wiele dodatków (jak nowe zaklęcia...

Ukochana studnia [PDF]

Ukryte niebezpieczeństwo

23-12-2005 20:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 14
Rockslide to cicha mieścina ukryta wśród gór. Wydaje się jednak, że zbyt cicha. Jej mieszkańcy są apatyczni i zdają się w ogóle nie zauważać sporadycznie przejeżdżających przez osadę podróżników. Coś dziwnego wisi w powietrzu... A może pływa w wodzie? Czy bohaterom uda się rozwiązać zagadkę i sprawi...
Perfect HGM

Perfect HGM

Czyli jak zostać najlepszym Heroic Game-Masterem...

19-12-2005 19:42 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 39
W tekście, który właśnie czytacie postaram się podać parę wskazówek dotyczących "mistrzowania" w grze Dungeons & Dragons. Owe przemyślenia nie wynikają li tylko z abstrakcyjnych pomysłów, ale także z idei zastosowanych w praktyce, a co za tym idzie – przetestowanych. Prawdopodobnie o niektó...

Klucz Dziewięciu Bram

Klucz do prawdziwego Sezamu

02-11-2006 22:16 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 12
Uwaga: Do efektywnego użycia przedmiotu w grze potrzebna jest Księga Planów. Było to dawno temu. Kallugyn Surefeet był niziołkiem jednym z wielu złodziejaszków buszujących po wiecznie zmieniających się ulicach Sigil. Gdyby nie zbieg okoliczności, być może zakończyłby swe życie tak, jak większość mu...

Brzytwotrawa (SW: -)

Małe lub Średnie Zagrożenie* Roślinne

07-09-2003 14:07 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 69
Nie wszystkie rośliny nieinteligentne są z natury neutralne. Bywają też niestety takie, których skażenie złem zaowocowało nieodwracalna przemianą. Jedną z takich hybryd jest właśnie brzytwotrawa, rosnąca w miejscach, gdzie skupienie energii negatywnej jest na tyle niskie, że rośliny są w stanie ją p...

Liber obsidio - Słaby artefakt

08-02-2006 12:48 | Michał 'Razzed' Walicki | Komentarze: 4
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w I edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.   Stary czarodziej wszedł do swojej biblioteki, wypowiedział słowo mocy rozpalające wszelkie pochodnie w pomieszczeniu i rozejrzał się. Obszerne reg...

Hypnotnik (SW: 3) (3 ed.)

22-08-2003 11:26 | Ranferiel | Komentarze: 72
Wszystko to, co Widzę, wiem – Snem jest tylko... We śnie snem. Edgar Allan Poe Średni humanoid Kość Wytrzymałości: 4k8+4 (30 pw) Inicjatywa: +5 (Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 11 (+1 Zr) Ataki: w zależności od broni i poziomu hypnotnika. Obrażenia: w zależności od broni i poziomu...

Igła Yondalli

Coś, co każdy niziołek powinien mieć w swojej kuchni

20-08-2003 23:07 | Ranferiel | Komentarze: 37
Historia i wygląd: Garry Plunckett z Silverymoon był kupcem, podróżnikiem, a także zupełnie przypadkowym współ-wynalazcą pewnego dość nietypowego artefaktu. Nie wiadomo kiedy i w jakich okolicznościach ten wesoły i przedsiębiorczy halfling po raz pierwszy zjawił się w Cytadeli Adbar. Choć w sumie, a...
Zamek na Czarnej Skale

Zamek na Czarnej Skale

Drugie życie straconego marzenia

15-07-2020 20:48 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Siedziby królów, symbole władzy, bastiony cywilizacji pośród dzikich ostępów, centra systemów fortyfikacji – to tylko niektóre z ról pełnionych przez zamki i twierdze gęsto rozrzucone po praktycznie wszystkich krainach Faerunu. Czasem jednak historia fortec okazuje się nadzwyczaj przewrotna. ...

Forgotten Realms: Pod wieczną przysięgą

Gospoda jakich wiele...

03-10-2012 20:03 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Na pierwszy rzut oka gospoda "Pod wieczną przysięgą" to typowy zajazd, jakich setki można spotkać przy traktach przecinających południowy Faerun. Niewielki, jednopiętrowy budynek przywodzi na myśl budynki, wznoszone przez mieszkańców Ziem Centralnych, choć widać pewne elementy charakterystyczne dla...