» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 161-185 z 185.

Zmiennik (SW: 3*)

Nie tylko kobieta zmienną jest

16-10-2006 19:47 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Średnie wynaturzenie (zmiennokształtne) Kości Wytrzymałości: 8k8 + 8 (44 pw) Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 16 (+3 Zr, +3 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+8 Ataki: walnięcie +8 wręcz (1k6 + 2) Pełny atak: 2 walnięcia +8 wręcz (1...

Pomurnik (SW: 5)

04-06-2007 20:04 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 27
Średni śluz Kostka Wytrzymałości: 6k10+24 (57 pw) Inicjatywa: +6 Szybkość: 6 metrów (4 pola), wspinanie 6 metrów (4 pola) Klasa Pancerza: 12(+2 Zr), dotyk 12, nieprzygotowany 10 Bazowy atak/zwarcie: +4/+4 Atak: walnięcie +8 wręcz (1k6+4 plus 1k4 kwas) Całkowity atak: 2 walnięcie +8 wręcz (1k6...
Podziemne kłopoty cz. I

Podziemne kłopoty cz. I

O tworzeniu i prowadzeniu przygód w lochach

04-04-2008 18:15 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Artykuł ten uzyskał wyróżnienie i wywalczył sobie drugie miejsce w VI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Informacji o organizowanych konkursach szukaj zawsze na stronie głównej oficjalnej polskiej strony D&D i d20. Wprowadzenie ...
Podziemne kłopoty cz. II

Podziemne kłopoty cz. II

Kontynuacja poradnika tworzenia i prowadzenia przygód w lochach

09-04-2008 23:30 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 14
Artykuł ten jest drugą częścią tekstu, który uzyskał wyróżnienie i wywalczył sobie drugie miejsce w VI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Informacji o organizowanych konkursach szukaj zawsze na stronie głównej oficjalnej polskiej...
Krasnoludki - krasnoludzkie kobiety

Krasnoludki - krasnoludzkie kobiety

O krasnoludkach słów kilka

24-11-2010 23:22 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Prezentowana praca zajęła II miejsce w XIII edycji Konkurs(ik)u, której tematem przewodnim były Krasnoludy. Niektórzy piszą, że mają one brody i wyglądają całkiem jak mężczyźni, w innych dziełach wspomniano tylko, że są „wyjątkowo nieatrakcyjne”. Teoretycznie wszyscy o nich słyszeli, je...

Wędrowiec [PDF]

09-01-2009 23:50 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 2
W wielu miejscach na Torilu istnieje lokalna wersja legendy o magicznej chacie, która podróżuje po świecie. Zamieszkuje ją dziwny człowiek, władający potężnymi mocami. Wśród szczególnie prymitywnych ludów, takich jak na przykład społeczność dzikich krasnoludów w Chulcie istnieje przekonanie, jakoby...
Pocztówka z D&D: Rdzewiacze

Pocztówka z D&D: Rdzewiacze

Teraz żadna zbroja nie jest bezpieczna...

26-01-2011 16:57 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 8
Bestie te tworzone były z myślą o heroicznym fantasy, gdzie stanowią wyzwanie dla zakutych w pełne zbroje wojowników. Gdy drużyna natrafi na rdzewiacza, automatycznie wzrasta wartość postaci władających magią, łuczników – groty strzał rdzewieją dopiero po wbiciu się w ciało potwora – ora...

D&D Ablem gier fabularnych?

16-08-2005 17:03 | Wojciech 'Wojteq' Popek | Komentarze: 238
System Dungeons & Dragons stał się jednym z najpopularniejszych i najczęściej aktualizowanych systemów na polskim rynku. Wszystko to za sprawą Wydawnictwa ISA, które w miarę regularnie spolszcza i wydaje nowe dodatki (splatbooki, opisy światów, jak na przykład Zapomniane Krainy). Oczekiwaną reakcją...

Jak prowadzić lochy

10-10-2012 19:18 | Przemek 'zegarmistrz' Muszyński | Komentarze: 9
Ten tekst zainspirowały dwie rzeczy. Pierwszą z nich jest artykuł o prowadzeniu lochów, który jakiś czas temu przeczytałem, moim zdaniem niezły, ale niekompletny, pomijający wiele kwestii i skupiający się na niezbyt istotnych problemach. Drugą inspiracją jest fakt, że właśnie udało mi się odpalić Du...

Beholderowate, Złe oko (SW: 5)

30-01-2006 14:22 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 35
Średnie wynaturzenie Kości Wytrzymałości: 5k8 +5 (34 pw) Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa) Szybkość: 3 m, wspinaczka 6 m, latanie 9 m (dobra) KP: 17 (+3 Zr, +4 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 14 Bazowy atak/zwarcie: +3/+4 Ataki: macka +4 wręcz (1k4+1 i paraliż), ugryzienie...

Prowadzenie walk, cz. II

22-12-2006 19:08 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 39
Poniżej, w ramach dodatku, znajdują się jeszcze trzy inne przykłady spotkań, rozpisane podobnie jak w przypadku otyughów. Mam nadzieję, że okażą się pomocne. Zdarza się niezwykle często, że potencjał nietypowych przeciwników marnuje się przez nieodpowiednie podejście. Najwięcej jednak tracą owe naj...

Prowadzenie walk, cz. I

12-12-2005 20:24 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 27
Czasem podczas gry zdarza się walka - mniejsza już o jej przyczyny. Dla niektórych jest to podstawa dobrej zabawy, dla innych jedynie przerywnik w głównym nurcie akcji. Jednak nawet najzagorzalsi wielbiciele śmiertelnych potyczek dość szybko znudzą się jednostajnymi spotkaniami - w końcu ile razy mo...

Namuzowywania: Eladriny

Elfia (R)ewolucja

01-12-2010 17:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 11
Namuzowywania?Jeśli zastanawiasz się nad tytułem tego tekstu, koniecznie przeczytaj o Namuzowywaniach na oficjalnym blogu redakcji. Oprócz wyjaśnień znajdziesz tam również odsyłacze do kilku innych wartościowych materiałów o podobnym charakterze. Elfy były obecne w Dungeons & Dragons od samego począ...

Namuzowywania: Topory i minotaury

Krótka historia wielkiego topora

19-09-2012 17:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Kto, poza grognardami cierpiącymi z powodu inflacji statystyk, nie kocha wielkich toporów? Tych obusiecznych maszyn do zabijania, których obrażenia współdzielą dwunastościenną kostkę obrażeń jedynie z barbarzyńcami, smokami i nieumarłymi? Jest to może zupełnie świeża miłość - pasujące do tego opisu...

Magiczne przedmioty dla bogaczy

Czyli echa splendoru

03-10-2007 11:04 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Magiczne przedmioty i sama magia są domeną potężnych i niezwykłych istot – a wśród nich bogaczy. Możni często otaczają się zbytkiem, a cóż w fantastycznym świecie może stanowić lepszy jego przejaw, niż powszechność drogocennych magicznych drobiazgów? Większość magicznych obiektów opisywanych w...

Cudowne świece - informacje ogólne

13-06-2005 20:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Cudowne świece: Do tej kategorii wliczają się cudowne przedmioty o postaci świecy i dość szczególnej formie działania. Ich cechy wspólne opisano poniżej – dotyczą one każdego spośród podanych dalej przedmiotów, chyba że w opisie zaznaczono inaczej. Wygląd: Każda wygląda nieco inaczej, ale wsz...

Opisy cudownych świec cz. 1

13-06-2005 20:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 7
Świeca blasku: Tego rodzaju świeca nie musi być zapalana w zwykły sposób. Zamiast tego trzymając ją w ręce wystarczy wypowiedzieć słowo rozkazu, by wywołać efekt analogiczny do efektu zaklęcia światło. Inne słowo rozkazu pozwala ją zgasić. Jeśli jednak powtórzone zostanie to hasło, które służy do z...

Opisy cudownych świec cz. 2

04-07-2005 13:51 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Świeca urodzinowa: Takie świeczki występują w baśniach i opowieściach o prezentach składanych przez potężnych magów. Świeca ta działa inaczej niż zwykłe: również może płonąć przez godzinę, jednak pierwsza postać, która ją zdmuchnie, otrzyma jedno ograniczone życzenie (istnieją również potężniejsze Ś...

Magiczne defekty - informacje ogólne

25-01-2006 18:13 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 1
Większość różnorodnych magicznych usprawnień, które przydawane są magicznym egzemplarzom oręża, ma za zadanie jedynie wspomagać walczących. Tylko nieliczne wiążą się z jakimikolwiek nieprzyjemnymi konsekwencjami czy wadami. Z kolei przeklęte przedmioty w większości prostszych przypadków nie zawieraj...

Magiczne defekty broni

25-01-2006 18:20 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Tabela 1-1: Magiczne defekty broni   Niewielki Znaczny Bardzo duży Defekt Modyfikacja ceny rynkowej* 01-09 01-05 01-03 Bliskość -1 10-18 06-10 ...

Magiczne defekty pancerzy

06-02-2006 16:40 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Tabela 1-1: Magiczne defekty pancerzy   Niewielki Znaczny Bardzo duży Defekt Modyfikacja ceny rynkowej* 01-15 01-10 01-05 Lśnienie -1 16-30 11-20 ...

Niestandardowy oręż

23-06-2006 16:30 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 63
Każdy ma ochotę jakoś "spersonalizować" swoją postać do D&D. Jedną z metod jest dobranie niestandardowej broni, której pozazdrości jej każdy inny bohater. Podręczniki jednak nie zawsze zawierają to, co mamy ochotę wcisnąć w rękę naszemu herosowi. Właśnie dlatego stworzyliśmy dla was po...

Planarne kompasy

Czyli niezbędnik obieżysfera

06-07-2007 21:12 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Na różnych światach Pierwszej Materialnej sprytniejsze trepy stosują niekiedy kompasy, które pomagają im utrzymać wybrany kierunek wędrówki. Na sferach nie ma z nich jednak zbyt wielkiego pożytku. Jak wskazać północ na nieskończonym planie? Jednak na niezliczonych planach nie ma rzeczy niemożliwych...
Mimir

Mimir

Studnia Wiedzy, Gadająca Czaszka albo przekleństwo obieżysfera

25-05-2007 21:43 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 7
Stoisz niepewnie na zabłoconej uliczce Klatki. Pod nogami walają ci się rozrzucone odpadki i brudna, błotnista maź, która z wodą ma chyba tyle wspólnego, że też jest - w przybliżeniu - płynna. Po brudnych, starych - a może zwyczajnie zaniedbanych - ścianach pną się gęsto czarne pędy ostrorośli, grub...

Niestandardowy oręż do Spellslingera

05-01-2007 20:18 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 21
Spellslinger jest settingiem niezwykle inspirującym, zawierającym wiele ciekawych pomysłów i sugestii, przy tym jednak - z racji na znacznie ograniczoną objętość - pomija liczne istotne kwestie. Poniższe zestawienie stanowi zbiór propozycji dodatkowych broni do tego settingu, która z tego czy innego...