» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 121-160 z 185.

Święty Mikołaj - szablon

Nie chciałbyś nim zostać...

25-12-2004 12:43 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 41
Niemal każda humanoidalna rasa ma w roku jakieś święto, podczas którego jej przedstawiciele obdarowują się wzajemnie prezentami i upominkami. - niezależnie od tego, czy owymi upominkami są ślicznie zapakowane, mniej lub bardziej praktyczne przedmioty, czy tylko kolejny posiłek, na który składa się g...
Perfect HGM

Perfect HGM

Czyli jak zostać najlepszym Heroic Game-Masterem...

19-12-2005 19:42 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 39
W tekście, który właśnie czytacie postaram się podać parę wskazówek dotyczących "mistrzowania" w grze Dungeons & Dragons. Owe przemyślenia nie wynikają li tylko z abstrakcyjnych pomysłów, ale także z idei zastosowanych w praktyce, a co za tym idzie – przetestowanych. Prawdopodobnie o niektó...

Cztery przykazania

Czyli od zera do bohatera...

11-09-2006 20:24 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Historia: Tero Wisemind od początku swojej nauki w prywatnej akademii magii w Waterdeep był kłopotliwym uczniem. Jego zdolności znacznie przewyższały talent innych adeptów, co często prowadziło do kłótni i niesnasek między nimi. Z czasem jednak nie to zaczęło najbardziej martwić rektora szkoły. Tym,...

Rękawice magicznego chwytu

Rękawice dla każdego zbrojnego

30-08-2006 02:53 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
Nareszcie! Tyle dni biegania i kręcenia się za własnym ogonem, ale wreszcie go miał - gnojek stał plecami do nich w ślepym zaułku, nie mając przy sobie nawet sztyletu. I pomyśleć, że taki chłystek sprawiał im tyle kłopotu. Sergam Enroun, jeden z najwyższych rangą thayskich rycerzy w enklawie w Krucz...

Babie zęby - Słaby artefakt

Uważaj na latające szczęki!

11-11-2004 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 39
Często zastanawiałem się co zrobić, by raz na zawsze przystopować zapędy graczy do bezmyślnego zbierania magicznych przedmiotów. Odpowiedź okazała się niezwykle prosta – stworzyłem przeklęty artefakt, który skutecznie uprzykrzał życie posługującym się nim herosom. Poniżej przedstawiam jego kró...

Księga poprawnych życzeń - Słaby artefakt

Czyli dżin spętany w książeczce

10-09-2007 16:56 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Historia: Pytasz panie, co to za cieniutka książeczka? Niechaj nie zwiedzie cię jej niezbyt imponująca objętość! Ten przedmiot to coś, za co umierali najpotężniejsi magowie i władcy. Naprawdę! Jak to, pytasz? To niezbyt długa historia i za marnego srebrnika opowiem ci ją, jeśli masz chwilkę czasu...

Święty pektorał - Słaby artefakt

Pomoc dla tych, którzy stają w świetle

23-11-2005 19:52 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 14
Historia: Historia powstania Świętego Pektorału ginie w mroku dziejów. Wiadomo, że został stworzony bardzo dawno temu. Wiadomo również, że nie był jedyny w swoim rodzaju, istnieją bowiem przekazy o całych zastępach kapłanów noszących go z dumą. Jednak to, co pozostaje tajemnicą, to kto lub co go stw...

Pięści Waukeen

Twarda waluta...

15-08-2003 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 30
Historia: Każdy musi czasem przywalić komuś w mordę. Czy to kapłan, czy to mnich – nie zawsze udaje się utrzymać gniew na wodzy i ni stąd ni zowąd stoimy nad nieprzytomnym jegomościem, którego skosiliśmy z nóg jednym silnym, porządnym ciosem. Oczywiście siła uderzenia nie zawsze drzemie tylko...

Klucz Dziewięciu Bram

Klucz do prawdziwego Sezamu

02-11-2006 22:16 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 12
Uwaga: Do efektywnego użycia przedmiotu w grze potrzebna jest Księga Planów. Było to dawno temu. Kallugyn Surefeet był niziołkiem jednym z wielu złodziejaszków buszujących po wiecznie zmieniających się ulicach Sigil. Gdyby nie zbieg okoliczności, być może zakończyłby swe życie tak, jak większość mu...

Forgotten Realms: Klucz do szaleństwa

Przygoda dla postaci na 6-8 poziomie

12-12-2007 13:58 | Renald | Komentarze: 17
W tej przygodzie przeznaczonej do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5 bohaterowie graczy, wraz z czarodziejem Suiravetem, podejmą się misji odszukania tajemniczego przedmiotu zwanego kluczem zakazanych tajemnic, tajemniczej rzeczy pozwalającej na wyrwanie się poza granice czasu i rzeczywistości...

Dwa miecze

Czasem jednak dobro bardziej popłaca

05-05-2007 19:10 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 20
Każdy świat ma swoją Epokę Legend. Każdy czyn ma szansę zostać zapamiętanym na zawsze, a opowieść o nim - dotrzeć może na krańce świata, tam, gdzie nie sięga pismo, nauka czy historia, a tylko pojedynczy podróżnicy. Wydaje się, że legendy istniały od zawsze, a obecnie świat już jest zbyt stary na ic...

Spellslinger: Suncity - miasto pojedynków

Jedyne takie miasto na Terytoriach

10-03-2008 22:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 8
Wstęp Spellslinger jest settingiem w unikatowym sposób łączącym klimaty westernu i fantasy. Ta praca wykorzystuje szczególnie ten drugi czynnik. Stosunkowo łatwo zapomnieć, że fantasy to nie tylko magiczny pocisk i rewolwer +2, ale też klimaty na pograniczu baśni i obecność niewyjaśnionych zjawisk,...

d20 Modern: Nocny

Zgubne skutki oszczędności

19-04-2008 00:59 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 19
Każdy musi czasem podróżować w nocy - bohaterowie graczy nie są w tym przypadku żadnym wyjątkiem. Gdy pewne okoliczności uniemożliwiają jazdę własnym samochodem, a koszty taksówki okazują się za wysokie lub też nie można takowej zamówić, nocne autobusy okazują się ostatnią deską ratunku. Podczas teg...

Ostatnia podróź

10-09-2008 20:19 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Śmierć jest nieodłącznym elementem egzystencji w dowolnym z uniwersów. Nic dziwnego, że w pełnych zła, przemocy i brutalności światach wyrosła wokół niej niewielka, ale istotna, gałąź gospodarki. Istnienie wielu różnych bóstw, magii i złych mocy sprawia, że zajmowanie się trupami jest znacznie cieka...

Pożeracz wrzasku (SW: 6)

Od wina wolą śpiew

31-05-2006 19:08 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 13
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Średni humanoid-potwór Kości Wytrzymałości: 6k8 (33 pw) Inicjatywa: +5 (+1 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 15 (+1 Zr, +2 skórznia, +2 d...

Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)

Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów

11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin Duża magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw) Inicjatywa: +1 Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+16 Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9) Całkowity atak: bodnię...

Czarny amorek (SW 3 lub 7)

Miłość nie zawsze jest piękna

21-05-2008 17:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 17
Baśnie pełne są historii o miłości, potężnej więzi łączącej parę istot, która pomaga im przezwyciężyć wszelkie przeciwności losu, a czasem nawet śmierć. Nie brakuje jednak przypadków, w których destrukcyjne uczucie przydaje światu jedynie cierpień. Dlaczego okrutny los każe bohaterom zakochiwać się...

Midnight: Kosiarz (SW 10)

27-07-2009 13:59 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 16
Wstęp Bohaterowie w Midnight muszą nauczyć się kochać noc, ponieważ często to ona będzie scenerią, w jakiej przyjdzie im walczyć o swoje ideały. Płaszcz ciemności chroni ich przed wzrokiem ludzkich sługusów Izradora, a ulice miast pustoszeją, gdy zwykli mieszkańcy zamykają się na cztery spusty, mod...

Bezmyślni nieumarli

Część I: tworzenie i zastosowania

05-06-2008 23:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 15
Szkielety i zombie to typowi przeciwnicy, występujący chyba w każdej niskopoziomowej przygodzie do Dungeons & Dragons. Najczęściej stoją w brudnych komnatach, bezproduktywnie czekając na zniszczenie przez drużynowego kapłana, atakując bez żadnej taktyki i pomysłu, przez co spotkania z nimi pełnią ro...

Magiczne przedmioty - d20 Modern

04-07-2008 12:00 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Jedną z wielu zalet d20 Modern, jako gry łączącej współczesność z wysokomagicznym fantasy, jest możliwość tworzenia nietypowych zaklętych przedmiotów. Choć w podręczniku podstawowym znajdziemy głównie ekwipunek gwarantujący premie do statystyk czy kopiujących działanie czarów, to już podręcznik Urba...
Guandaron (SW: 15)

Guandaron (SW: 15)

06-06-2012 12:47 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Guandaron Olbrzymia magiczna bestia (wodna) Kości Wytrzymałości: 13k10+65 (136 pw) Inicjatywa: +4 (+4 Doskonalsza inicjatywa); na lądzie +2 (-2 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa) Szybkość: 12 m, pływanie 30 m KP: 31 (-4 rozmiar, +25 naturalny); na lądzie 29 (-4 rozmiar, -2 Zr, +25 naturalny) Ataki: ogon...
Antyteiści cz. II

Antyteiści cz. II

Potwór: Szaleństwo Wulfraga i nowe czary

18-07-2013 00:27 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Szaleńswo Wulfraga (wielki przybysz, zły) Lewituje przed Tobą dziwne, ciemnogranatowe stworzenie. Oględnie przypomina ono głowę z wielkimi, baranimi rogami, okrągłą paszczą wypełnioną kłami i "karkiem" w kształcie suszonej figi. Na "czole" widać żłobienie, z którego wydobywa się...
Szablony i demony

Szablony i demony

Rozszerzenie znanej demonologii D&D

10-12-2013 15:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
Znajdujesz starą, zakurzoną księgę o szarej okładce. Po wstępnych oględzinach i rozszyfrowaniu niezbyt dobrze znanego przez ciebie dialektu stwierdzasz, że to bestiariusz. Wieczór upływa ci na czytaniu o wielu stworach, jakich udało ci się już zabić. Gdy niemal masz ochotę odłożyć książkę, natrafias...
Antyteiści, cz. IV

Antyteiści, cz. IV

Dodatek z potworami

07-02-2014 21:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
To już ostatnia, czwarta część cyklu opisującego organizację Antyteistów. Składa się na nią bestiariusz opisujący potwory, które zamieszkują Gniazdo Wyroju – półplan utworzony za pomocą zbiorowej medytacji wszystkich członków tego stowarzyszenia i magicznej ingerencji kilku demonów ze Sfe...
Naszyjnik negacji

Naszyjnik negacji

Drowie wyrzeczenie

19-11-2014 21:03 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 3
Przedmiot ten był darem od Eilistraee dla jednej ze swoich wyznawczyń – Belare, drowiej zaklinaczki. Belare była przywódczynią niewielkiego ugrupowaniu drowów i drowich niewolników, którym udało się wydostać z Ched Nasad i utorować sobie drogę na powierzchnię. Elfka nie była zbytnio doceniana...
Talia iluminacji (potężny artefakt)

Talia iluminacji (potężny artefakt)

Wspomnienia o Tyche

27-05-2015 21:03 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 4
Wielu zna historię narodzin Beshaby i Tymory, ale tylko nieliczni wiedzą o pewnym efekcie ubocznym związanym z ich pierwszą walką. Wytworzyła ona bowiem potężną energię, która wypełniła wnętrze byłego domu Tyche. Czas mijał i tylko Lathander odwiedzał czasem to miejsce, prze...
Powrót do Świątyni Matki Pająków

Powrót do Świątyni Matki Pająków

27-11-2013 11:45 | Kordian 'sil' Krawczyk | Komentarze: 30
Chcąc pomóc staremu krasnoludowi, drużyna podejmuje się wyprawy do prastarej świątyni w celu odzyskania rodowej pamiątki.  Wstęp Poniższa przygoda przeznaczona jest dla w miarę standardowej i w miarę pozytywnej grupy awanturników na poziomach 2-4 i w zależności od potęgi bohaterów m...
Stara Szkoła RPG od podstaw

Stara Szkoła RPG od podstaw

Zostań człowiekiem Renesansu Starej Szkoły

19-08-2010 23:57 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 39
O Starej Szkole RPG zrobiło się głośno. Rośnie popularność retrogamingowych blogów, pudełka z grami do złudzenia przypominającymi stare edycje D&D sprzedają się jak ciepłe bułeczki, pojawiło się polskie wydanie retroklona Swords & Wizardry: Whitebox. O tym, dlaczego wielu graczy wybiera właśnie syst...
Przygody ze Starą Szkołą

Przygody ze Starą Szkołą

Stara Szkoła RPG od podstaw: część druga

22-09-2010 19:48 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 19
W poprzednim artykule pisałem o grach Renesansu Starej Szkoły i ich mechanice. Tym razem będzie o starym stylu pisania i prowadzenia przygód oraz o kwestiach z tym związanych: chodzeniu po podziemiach i poza nimi, liniowości lub jej braku, zdawaniu się na los i stereotypowym killing monsters and ta...
Kompendium Śmiałków

Kompendium Śmiałków

Niekomercyjny dodatek do D&D

19-11-2013 14:46 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 0
Kompendium Śmiałków to liczący 34 strony dodatek do Dungeons & Dragons, oddający nowe możliwości w ręce graczy. Jego zawartość, od nowych zaklęć i atutów po klasy prestiżowe, została starannie opracowana na forum Abasz'Har. Redaktorem naczelnym podręcznika jest Kamil 'Kamulec' Chmiel...

Forgotten Realms: Cienie Podmroku [PDF]

02-01-2013 21:41 | Szapf | Komentarze: 15
Cienie Podmroku to oparta o zasady edycji 3.5 systemu Dungeons & Dragons i rozgrywająca się w realiach świata Zapomnianych Krain obszerna przygoda przeznaczona dla grupy liczącej 4-5 osób. Przygotowana została z myślą o postaciach na 11. poziomie doświadczenia. Gracze wcielą się w grupę zróżnicowan...

Klątwy Duchów Skał

Zwycięzca Konkurs(ik)u XIII

02-02-2011 19:51 | Szarlih | Komentarze: 4
Od teraz – ostrożnie! Trzymajcie się mnie, nie dotykajcie niczego gołą skórą, unikajcie wody i patrzcie, po czym stąpacie, W tych tunelach można złapać coś o wiele gorszego, niż zwykła powierzchniowa gorączka – Yrmi, krasnoludzki tropiciel, przeprowadzający karawany przez podziemia. Kr...

Duchy skał: Zahtra

Potężny duch głębokich podziemi

13-04-2011 21:12 | Szarlih | Komentarze: 11
kompletnie tracimy rachubę czasu. Na tej głębokości czas nie ma zresztą wielkiego znaczenia. Minuta, godzina, dzień, rok - to puste słowa. Czuję, że zeszliśmy już głęboko. Cholernie głęboko. Z każdym kolejnym krokiem w dół, z każdym przebytym szybem i korytarzem, robi się gorzej. Magia już niema...

Dymiak (SW: 12) (3 ed.)

21-03-2005 17:41 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 36
Duży żywiołak (powietrza) Kości Wytrzymałości: 10k8 + 10 (63 pw) Inicjatywa: +8 (+4 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 6 m, latanie 15 m (doskonała) KP: 21 (-1 rozmiar, +4 zręczność, +5 odbicie, +3 naturalny) Ataki: pochłonięcie +15 Obrażenia: pochłonięcie 5k6 plus zatrucie, przejście 3k6 Front...

Golem żywej stali, Zbrojmistrz (SW: 10)

16-08-2006 18:35 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 23
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Średni konstrukt Kości Wytrzymałości: 10k10 + 20 (85 pw) Inicjatywa: +1 (+1 Zr) Szybkość: 6 m KP: 25 (+1 Zr, +14 naturalny), dotykowy 11, nieprzygotow...

Magiczne konstrukcje Dorgana Eisenberga

Kolekcja przedmiotów magicznych

27-02-2007 02:22 | Łukasz 'TOR' Garczewski | Komentarze: 12
"O jego pracach naukowych było swego czasu głośno w Waterdeep, głównie za sprawą kilku przypadkowych eksplozji... Sprawca, zwany odtąd w mieście Wybuchowym Gnomem, zaszył się w niewielkim domku w jednej ze wsi niedaleko Waterdeep, gdzie kontynuuje swoje eksperymenty." Magiczne konstrukcje...

Narkotyki w Krainach

Czyli coś "cięższego"

22-05-2006 20:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 22
To, jak się nazywam nie ma najmniejszego znaczenia. I tak większość z Was tego nie zapamięta. Mój przyjaciel, zanim powalił go złoty strzał, zasugerował mi, ażebym spisał jakieś fachowe rady dla potomnych, o ile prawidłowo go podówczas zrozumiałem. A, jako że w chwili obecnej znajduję się akurat pom...

Forgotten Realms: Smoczy Kieł

Ciekawa lokacja w Zapomnianych Krainach

18-06-2008 23:56 | Łukasz 'Voaraghamanthar' Lozio | Komentarze: 6
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w VII edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu. Smoczy Kieł - Więc mówisz, że Smoczy Kieł to niebezpieczne miejsce? - zapytał Lithrian, stawiając kolejny kufel poznanemu przed zaledwie godziną milicjantowi z n...
Pocztówka z D&D: Zwodniki

Pocztówka z D&D: Zwodniki

Gryzonie, które mogą być wszędzie. Dosłownie wszędzie...

23-03-2011 20:39 | Michał 'von Mansfeld' Przygodzki | Komentarze: 9
Co takiego niezwykłego jest w tym stworzonku? Otóż każdy zwodnik potrafi zmieniać maść swojego futra na dowolne (znany zwierzowi) kolory i wzory (nawet niewystępujące w naturze), dzięki czemu tego małego gryzonia niezwykle trudno odróżnić od otoczenia, gdy myszowaty ukrywa się przed zagrożeniem. Pon...
Kłopoty w Starym Stawie

Kłopoty w Starym Stawie

Typowe zlecenie z etnicznymi kłopotami w tle

16-01-2014 19:25 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 4
Zwykłe z pozoru zlecenie stawia BG w środku konfliktu. Wstęp Poniższy scenariusz jest przeznaczony dla 3-5 osobowej drużyny bohaterów na drugim poziomie doświadczenia, o charakterach dobrych lub neutralnych (choć i złe, ale skłonne do współpracy za pieniądze się nadadzą). Można go rozegrać w więks...