Dla Mistrzów Podziemi
Działy:» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 161-185 z 185.
Sortuj wg:
Talia iluminacji (potężny artefakt)
Wspomnienia o Tyche
27-05-2015 21:03 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 4
Wielu zna historię narodzin Beshaby i Tymory, ale tylko nieliczni wiedzą o pewnym efekcie ubocznym związanym z ich pierwszą walką. Wytworzyła ona bowiem potężną energię, która wypełniła wnętrze byłego domu Tyche. Czas mijał i tylko Lathander odwiedzał czasem to miejsce, prze...
Topór chciwości
Nie wszystko złoto, co się świeci.
15-02-2003 00:00 | ercon | Komentarze: 80
Historia i wygląd: W podziemiach ciągnących się pod Wrotami Baldura, w miejscu przez niektórych zwanym Głębokimi Piwnicami, kilkakrotnie w ciągu dziesieciodnia odbywały się walki gladiatorow. Niezrównanym wśród nich był krasnolud - niejaki Khondar Skulldark, o którym chodziły słuchy, że miał w swej...
Ukochana studnia [PDF]
Ukryte niebezpieczeństwo
23-12-2005 20:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 14
Rockslide to cicha mieścina ukryta wśród gór. Wydaje się jednak, że zbyt cicha. Jej mieszkańcy są apatyczni i zdają się w ogóle nie zauważać sporadycznie przejeżdżających przez osadę podróżników. Coś dziwnego wisi w powietrzu... A może pływa w wodzie? Czy bohaterom uda się rozwiązać zagadkę i sprawi...
Ullythis de Lioncourt
10-10-2013 17:36 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 19
Zacni słuchacze, wyobraźcie sobie łupieżcę umysłów. Bardzo dokładnie – pomarszczona, nadgniła, fioletowa skóra, twarz w kształcie ośmiornicy z czterema pełnymi ssawek i ociekającymi śluzem mackami, oczy bez źrenic patrzące wzrokiem przywykłym do łamania woli i wydawania rozkazów. Wyobraż...
Urgath (SW: 3) (3 ed.)
08-05-2005 19:41 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Duża bestia
Kości Wytrzymałości: 4k10+8 (36 pw)
Inicjatywa: +4 (Zr)
Szybkość: 12 m, wspinanie 12 m
KP: 15 (-1 rozmiar, +4 Zr, +2 naturalny)
Ataki: 2 szpony +7 wręcz
Obrażenia: szpony 1k6+5
Front/Zasięg: 1,5 m na 1,5 m/3 m
Specjalne ataki: oszałamiający cios, naskok
Specjalne cechy: węch
Rzuty obronn...
Utracona magia
Opis słabego artefaktu i szkoły magii
06-05-2010 19:29 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 2
Artykuł ten wywalczył sobie pierwsze miejsce w XI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu.
- Skłamałbym, mówiąc, iż cel ważniejszy jest od wędrówki. Należy bowiem w każdej chwili pamiętać, by to, do czego dążymy, nie było jeszcze osiągalne...
Warsztat dedekowca
Jak Gerard robił planszę do D&D i co z tego wynikło
10-10-2008 16:11 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 20
Zapewne wiecie, jak to jest. Postacie stworzone, przygoda wymyślona – czas grać! Zaraz… czegoś nam jeszcze brakuje. W 4 edycji D&D oprócz standardowych akcesoriów (podręczniki, karty postaci, kostki, ołówki i gumki) do gry potrzeba czegoś więcej. Jeśli zamierzamy w pełni wykorzystać zal...
Wędrowiec [PDF]
09-01-2009 23:50 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 2
W wielu miejscach na Torilu istnieje lokalna wersja legendy o magicznej chacie, która podróżuje po świecie. Zamieszkuje ją dziwny człowiek, władający potężnymi mocami. Wśród szczególnie prymitywnych ludów, takich jak na przykład społeczność dzikich krasnoludów w Chulcie istnieje przekonanie, jakoby...
Wieża Cieni cz. 1
Przygoda zajęła pierwsze miejsce w ogólnopolskim konkursie Biała Dama na najlepszy scenariusz napisany przez przedstawicielkę płci pięknej. Na prośbę autorki - nie umieściliśmy w nim żadnych statystyk. Ten scenariusz przeznaczony jest dla dowolnej ilości graczy na w zasadzie dowolnych poziomach doś...Wieża Cieni cz. 2
Rozdział V – Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Ten dzień zapowiada się jeszcze bardziej ekscytująco! Eliminacje turnieju łuczniczego, prośba Edgara i jeszcze tajemniczy starzec. Ale po kolei! Śniadanie przy stole łuczników upłynie w ciszy. Wszyscy wydają się podekscytowani,...Wieża Cieni cz. 3
Rozdział X – Wrota się otwierają. Jednak loch! Jednak bez smoka... Tak czy inaczej, w momencie gdy drzwi się otworzą, wszystkich ogarnie nienaturalny, grobowy chłód. Sponad kamiennego kręgu uniesie się potężna chmura, przypominająca esencję najczystszej ciemności. Bezkształtna czerń uformuje...Wilk w potrzasku (spotkanie do D&D 5E)
Mini-przygoda na mroźnych bezdrożach
Drużyna podczas wędrówki przez mroźne bezdroża napotyka na śnieżnego wilka, który wpadł w sidła. W zależności od podjętych decyzji bohaterowie mogą zyskać w bestii sprzymierzeńca albo liczyć się z zemstą watahy wilków i... myśliwych. Streszczenie Niniejsza mini-przygoda składa się z trzech spotk...Wiosenna Gawęda - wstęp
Opowieść o naprawianiu świata
30-06-2010 09:55 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Przewodnik Mistrza Podziemi do 4. edycji Dungeons & Dragons podaje wiele propozycji motywów przewodnich kampanii. Wiele z nich wykorzystuje fakt, że "świat D&D to mroczne i niebezpieczne miejsce"... ale zwykle jako tło wydarzeń. Poniższy tekst otwiera serię artykułów o prowadzeniu D&D 4E w bardziej...
Wiosenna Gawęda – tworzenie postaci
A więc, czyimi rękoma chcesz naprawiać świat?
30-06-2010 09:55 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 3
Opowieść, jaką chcemy stworzyć, będzie wymagała entuzjazmu i emocjonalnego zaangażowania graczy, powinieneś więc zawczasu poinformować ich o planowanej konwencji. Upewnij się, że podoba im się ona lub przynajmniej chcą dać Ci szansę wciągnięcia ich w nią – w przeciwnym razie, lepiej sięgnąć p...
Wspomnienie Murann
Niedoszły postrach Morza Mieczy
30-07-2014 22:59 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
W pieśniach i opowieściach bardów bez trudu można znaleźć historie o różnego rodzaju klątwach zesłanych przez kapryśnych bogów lub nierozważnych czarodziejów. Bez mała każdy bywalec gospody zna jakieś przeklęte miejsce lub osobę. Czasem zdarza się jednak, że fatum jest efektem złych decyzji a n...
Wstęp do starej szkoły RPG
Graj jak w latach 70.
Wstęp do starej szkoły RPG to tłumaczenie artykułu "A Quick Primer for Old School Gaming" Matta Fincha, autora Swords & Wizardry. Tekst opowiada o specyfice starszego podejścia do gier fabularnych, w którym zasady są jedynie ramą dla opowieści i nie starają się odwzorować każdego szczegółu świata pr...Wyboiste początki nowych kampanii
Szkolne błędy weteranów
04-10-2023 19:57 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Drukowane w podręcznikach i publikowane w Internecie poradniki skierowane są najczęściej do początkujących Mistrzów Gry, którzy, stawiając pierwsze kroki w grach fabularnych, są narażeni na różnego rodzaju potknięcia. Nie znaczy to jednak, że doświadczeni prowadzący nigdy się nie mylą.
Właśnie błęd...
Zagubiona narracja o historii
Zapomniane aspekty Zapomnianych Krain
17-05-2023 01:00 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Z dużą dozą pewności można powiedzieć, że Zapomniane Krainy pozostają jednym z najdokładniej opisanych światów fantasy. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat najsłynniejsze dzieło Eda Greenwooda doczekało się ogromnej liczby podręczników, powieści, artykułów, komiksów i gier komputerowych.
Dzisiaj Kra...
Zaklęte księgi czarów
Grimuary godne prawdziwego maga
21-12-2007 21:50 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Moc czarodzieja tkwi w jego zapiskach, zebranych w księdze czarów. Wystarczy go jej pozbawić, a wkrótce - nie mogąc przygotowywać nowych zaklęć - utraci dostęp do całej swej nadludzkiej potęgi. Nic dziwnego w tym, iż większość doświadczonych czarodziejów posiada liczne, dobrze zabezpieczone kopie sw...
Zamek na Czarnej Skale
Drugie życie straconego marzenia
15-07-2020 20:48 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Siedziby królów, symbole władzy, bastiony cywilizacji pośród dzikich ostępów, centra systemów fortyfikacji – to tylko niektóre z ról pełnionych przez zamki i twierdze gęsto rozrzucone po praktycznie wszystkich krainach Faerunu. Czasem jednak historia fortec okazuje się nadzwyczaj przewrotna.
...
Zamiennik (szablon)
15-02-2012 13:14 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 8
Cóż może być gorszego od doppelgangera, zdolnego przybrać czyjąś postać i skraść mu życie? Odpowiedź jest prosta – zmiennokształtny, który w dodatku nadaje ofierze swą własną, ohydną i znienawidzoną postać. Takim właśnie stworzeniem jest zamiennik, istota zdolna wymieniać się wyglądem.
Nie jes...
Zapomniane Krainy odkryte na nowo
Jasne strony piątoedycyjnego Faerunu
28-06-2017 23:53 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Wraz z premierą piątej edycji Dungeons & Dragons Zapomniane Krainy stały się de facto domyślnym światem najsłynniejszej gry fabularnej. Od tego czasu ukazała się cała seria artykułów, dodatków, przygód i kampanii, które w ten czy inny sposób rozwijały autorskie dzieło Eda Greenwooda. Po trzech l...
Zasadzka we mgle
Czasem myśliwy staje się zwierzyną
Scenariusz niniejszej przygody przedstawia spotkanie losowe do rozegrania w zamglonym lesie, które dla pazernej drużyny na 3-5. poziomie doświadczenia (w zależności od liczby postaci i myśliwych) może zakończyć się zabójczą zasadzką. Tę przygodę można wykorzystać jako uzupełnienie spotkania: Wi...Ziarno Cienia
Mroczny scenariusz dla postaci na dowolnym poziomie
11-06-2008 11:43 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 6
Prezentowane scenariusz i ilustracja promująca setting Midnight wywalczyły sobie zwycięstwo w Pierwszym Konkursie Północno-Galaktycznym zorganizowanym wspólnie przez redakcję oficjalnej polskiej strony D&D i d20 i Wydawnictwo Galakta.
Wstęp i plan przygody
Niniejsza przygoda jest kompatybilna z sys...
Zmiennik (SW: 3*)
Nie tylko kobieta zmienną jest
16-10-2006 19:47 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Średnie wynaturzenie (zmiennokształtne)
Kości Wytrzymałości: 8k8 + 8 (44 pw)
Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 9 m
KP: 16 (+3 Zr, +3 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 13
Bazowy atak/zwarcie: +6/+8
Ataki: walnięcie +8 wręcz (1k6 + 2)
Pełny atak: 2 walnięcia +8 wręcz (1...
Przejdź do strony: