» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 81-120 z 185.
Podziemne kłopoty cz. I

Podziemne kłopoty cz. I

O tworzeniu i prowadzeniu przygód w lochach

04-04-2008 18:15 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Artykuł ten uzyskał wyróżnienie i wywalczył sobie drugie miejsce w VI edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Informacji o organizowanych konkursach szukaj zawsze na stronie głównej oficjalnej polskiej strony D&D i d20. Wprowadzenie ...
Krasnoludki - krasnoludzkie kobiety

Krasnoludki - krasnoludzkie kobiety

O krasnoludkach słów kilka

24-11-2010 23:22 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Prezentowana praca zajęła II miejsce w XIII edycji Konkurs(ik)u, której tematem przewodnim były Krasnoludy. Niektórzy piszą, że mają one brody i wyglądają całkiem jak mężczyźni, w innych dziełach wspomniano tylko, że są „wyjątkowo nieatrakcyjne”. Teoretycznie wszyscy o nich słyszeli, je...

Spellslinger: Czarne dłonie, krwawe kły [PDF]

Pierwsza przygoda do Spellslingera

28-08-2006 10:36 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 9
W miasteczku Greyhorn dochodzi do serii makabrycznych morderstw. Strach mieszkańców potęguje fakt, że miejscowe władze są całkowicie bezradne. Wszystko wskazuje na to, że za zabójstwami stoi owiana ponurą sławą grupa, znana pod nazwą Kłów... Czarne dłonie, krwawe kły to przygoda osadzona w realiach...
Osobliwe gobliny

Osobliwe gobliny

Spotkanie dla postaci na 7. poziomie

03-02-2010 23:05 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 9
Opis spotkania: Niniejsze spotkanie może zostać wprowadzone do dowolnej kampanii w jakimkolwiek świecie niepozbawionym psioniki. Zostało opracowana z myślą o postaciach będących mniej więcej na 7. poziomie. Od graczy nie wymaga się posiadania konkretnych zdolności, aczkolwiek niektóre z nich mogą z...
Monstrone (SW: 11) [PDF]

Monstrone (SW: 11) [PDF]

Duch Dzikości

17-10-2008 20:09 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 9
(...) Nagle przed wami pojawia się niematerialna istota przypominająca wilkołaka o czerwonym futrze. Choć jego ciało imponuje potężnymi mięśniami i stalowymi pazurami, o wiele większe zaniepokojenie budzi jego twarz. Wygląda niczym pysk wilka – wściekłego i żądnego mordu wilka. Dopiero po chwi...
Guandaron (SW: 15)

Guandaron (SW: 15)

06-06-2012 12:47 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Guandaron Olbrzymia magiczna bestia (wodna) Kości Wytrzymałości: 13k10+65 (136 pw) Inicjatywa: +4 (+4 Doskonalsza inicjatywa); na lądzie +2 (-2 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa) Szybkość: 12 m, pływanie 30 m KP: 31 (-4 rozmiar, +25 naturalny); na lądzie 29 (-4 rozmiar, -2 Zr, +25 naturalny) Ataki: ogon...
Antyteiści cz. II

Antyteiści cz. II

Potwór: Szaleństwo Wulfraga i nowe czary

18-07-2013 00:27 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Szaleńswo Wulfraga (wielki przybysz, zły) Lewituje przed Tobą dziwne, ciemnogranatowe stworzenie. Oględnie przypomina ono głowę z wielkimi, baranimi rogami, okrągłą paszczą wypełnioną kłami i "karkiem" w kształcie suszonej figi. Na "czole" widać żłobienie, z którego wydobywa się...

Jak prowadzić lochy

10-10-2012 19:18 | Przemek 'zegarmistrz' Muszyński | Komentarze: 9
Ten tekst zainspirowały dwie rzeczy. Pierwszą z nich jest artykuł o prowadzeniu lochów, który jakiś czas temu przeczytałem, moim zdaniem niezły, ale niekompletny, pomijający wiele kwestii i skupiający się na niezbyt istotnych problemach. Drugą inspiracją jest fakt, że właśnie udało mi się odpalić Du...
Magia, bóstwa i intrygi

Magia, bóstwa i intrygi

Klasyczne podręczniki do FR w piątej edycji - cz. I

20-04-2016 08:09 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 9
Podczas prac nad piątą edycją Dungeons & Dragons autorzy bardzo mocno podkreślali jej klasyczność i chęć powrotu do korzeni. Założenie to miało obowiązywać nie tylko na poziomie mechanicznym, ale także fabularnym, a oficjalne settingi, mimo zachowania ciągłości linii czasowej, znów miały przypom...
Poradnik: Zarządzanie dużą liczbą Bohaterów Niezależnych

Poradnik: Zarządzanie dużą liczbą Bohaterów Niezależnych

Jedna sesja, jeden MG, wielu BN-ów

02-10-2022 00:06 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 9
Zapamiętywanie imion, wyglądu oraz odgrywanie dużej liczby BN-ów na jednej sesji jest nie tylko pracochłonne i kłopotliwe dla MG, ale może także sprawić sporo trudności samym graczom. Chociaż osobiście unikam wprowadzania wielu nowych postaci (6 czy 10+) na pojedynczej sesji, są scenariusze gdzie je...
Pocztówka z D&D: Zwodniki

Pocztówka z D&D: Zwodniki

Gryzonie, które mogą być wszędzie. Dosłownie wszędzie...

23-03-2011 20:39 | Michał 'von Mansfeld' Przygodzki | Komentarze: 9
Co takiego niezwykłego jest w tym stworzonku? Otóż każdy zwodnik potrafi zmieniać maść swojego futra na dowolne (znany zwierzowi) kolory i wzory (nawet niewystępujące w naturze), dzięki czemu tego małego gryzonia niezwykle trudno odróżnić od otoczenia, gdy myszowaty ukrywa się przed zagrożeniem. Pon...

Namuzowywania: Wynaleźć Koło na nowo

Kosmologia 4E w klimatach Planescape

16-02-2011 19:40 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 9
Namuzowywania?Jeśli zastanawiasz się nad tytułem tego tekstu, koniecznie przeczytaj o Namuzowywaniach na oficjalnym blogu redakcji. Oprócz wyjaśnień znajdziesz tam również odsyłacze do kilku innych wartościowych materiałów o podobnym charakterze. Kosmologia D&D 4E zmieniła się radykalnie w porównani...

Namuzowywania: Topory i minotaury

Krótka historia wielkiego topora

19-09-2012 17:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Kto, poza grognardami cierpiącymi z powodu inflacji statystyk, nie kocha wielkich toporów? Tych obusiecznych maszyn do zabijania, których obrażenia współdzielą dwunastościenną kostkę obrażeń jedynie z barbarzyńcami, smokami i nieumarłymi? Jest to może zupełnie świeża miłość - pasujące do tego opisu...

Magiczne defekty broni

25-01-2006 18:20 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Tabela 1-1: Magiczne defekty broni   Niewielki Znaczny Bardzo duży Defekt Modyfikacja ceny rynkowej* 01-09 01-05 01-03 Bliskość -1 10-18 06-10 ...

Spellslinger: Suncity - miasto pojedynków

Jedyne takie miasto na Terytoriach

10-03-2008 22:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 8
Wstęp Spellslinger jest settingiem w unikatowym sposób łączącym klimaty westernu i fantasy. Ta praca wykorzystuje szczególnie ten drugi czynnik. Stosunkowo łatwo zapomnieć, że fantasy to nie tylko magiczny pocisk i rewolwer +2, ale też klimaty na pograniczu baśni i obecność niewyjaśnionych zjawisk,...
Gra pozorów

Gra pozorów

Spotkanie w karczmie

28-08-2009 18:09 | Wojciech 'Ardavel' Szałapski | Komentarze: 8
Artykuł ten wywalczył sobie zwycięstwo w X edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Gra pozorów to uniwersalny, krótki scenariusz do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5, przeznaczony do wykorzystania jako przerywnik pomiędzy dłuż...

Nihiltar (SW: 6)

Złodziej magii

23-11-2007 19:52 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 8
Nihiltar Mały żywiołak (powietrza) Kostka wytrzymałości: 12k8+12 (80 pw) Inicjatywa: +11 Szybkość: latanie 12 m (doskonała) KP: 18 (+1 rozmiar, +7 Zręczność), dotyk 18, nieprzygotowany 11 Bazowy atak/zwarcie: +9/+5 Atak: Walnięcie +9 wręcz (1k4 i duszenie) Całkowity atak: 2 walnięcie +9 wręcz...

Oślizg (SW: 2)

Ni to ważka, ni to wąż

30-05-2008 23:30 | Kamil 'Breeg' Sabasiński | Komentarze: 8
Oślizg Średnia magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 4k10+4 (26 pw) Szybkość: 6 m (4 pola) i 12 m latanie (przeciętna) Inicjatywa: +3 Klasa Pancerza: 17 (dotyk 13, nieprzygotowany 14); ( +3 Zr, + 4 naturalny) Bazowy atak/zwarcie: +4/+5 Atak: +5 wręcz (ugryzienie, 1k6+1 plus namierzone rozproszenie m...
Pocztówka z D&D: Rdzewiacze

Pocztówka z D&D: Rdzewiacze

Teraz żadna zbroja nie jest bezpieczna...

26-01-2011 16:57 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 8
Bestie te tworzone były z myślą o heroicznym fantasy, gdzie stanowią wyzwanie dla zakutych w pełne zbroje wojowników. Gdy drużyna natrafi na rdzewiacza, automatycznie wzrasta wartość postaci władających magią, łuczników – groty strzał rdzewieją dopiero po wbiciu się w ciało potwora – ora...

Zamiennik (szablon)

15-02-2012 13:14 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 8
Cóż może być gorszego od doppelgangera, zdolnego przybrać czyjąś postać i skraść mu życie? Odpowiedź jest prosta – zmiennokształtny, który w dodatku nadaje ofierze swą własną, ohydną i znienawidzoną postać. Takim właśnie stworzeniem jest zamiennik, istota zdolna wymieniać się wyglądem. Nie jes...

Białe Plamy Faerunu

Najlepsze miejsca do swobodnej eksploracji

12-12-2012 18:57 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 8
Jednym z zarzutów często formułowanych wobec Zapomnianych Krain jest zbyt dokładne opisanie settingu, które nie pozwala na poprowadzenie przygód opierających się na swobodnej eksploracji dzikich ostępów. Krytycy dzieła Greenwooda twierdzą, że nie ma już nic do odkrycia w świecie, w którym prawie każ...
Poradnik: Projektowanie scen na sesję

Poradnik: Projektowanie scen na sesję

Jak tworzyć sceny w które chce się grać.

01-03-2023 18:32 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 8
Doświadczeni Mistrzowie Gry tworzą niezapomniane sceny, w trakcie których nie sposób się nudzić. Choć wielu takich MG buduje sceny instynktownie, warto spojrzeć na to, co te najlepsze mają wspólnego. Pozwoli nam to ocenić własny warsztat lub pisać scenariusze w sposób bardziej świadomy. Podsta...

Gremliny [4E]

Kłujkolce, mackomagowie i nie tylko

20-10-2010 22:31 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 7
Małe, zielone, brzydkie, kochające alchemię i szalone – takie w największym skrócie są gremliny. Ten zamieszkujący jaskinie i ruiny lud cieszy się złą sławą okrutników i spiskowców, czerpiących przyjemność ze szkodzenia ludziom i ich sojusznikom. Tak naprawdę, krzywdzenie innych nie jest dla g...

Druidzi cz. I

Wstęp albo opowieści przy leśnym ognisku

19-11-2007 15:33 | Adi Cherryson | Komentarze: 7
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Grimuar ten jest twoim przewodnikiem po świecie celtyckich druidów. Czytaj bacznie, a odkryjesz więcej z chwały, bo...

Opisy cudownych świec cz. 1

13-06-2005 20:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 7
Świeca blasku: Tego rodzaju świeca nie musi być zapalana w zwykły sposób. Zamiast tego trzymając ją w ręce wystarczy wypowiedzieć słowo rozkazu, by wywołać efekt analogiczny do efektu zaklęcia światło. Inne słowo rozkazu pozwala ją zgasić. Jeśli jednak powtórzone zostanie to hasło, które służy do z...
Mimir

Mimir

Studnia Wiedzy, Gadająca Czaszka albo przekleństwo obieżysfera

25-05-2007 21:43 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 7
Stoisz niepewnie na zabłoconej uliczce Klatki. Pod nogami walają ci się rozrzucone odpadki i brudna, błotnista maź, która z wodą ma chyba tyle wspólnego, że też jest - w przybliżeniu - płynna. Po brudnych, starych - a może zwyczajnie zaniedbanych - ścianach pną się gęsto czarne pędy ostrorośli, grub...

Ziarno Cienia

Mroczny scenariusz dla postaci na dowolnym poziomie

11-06-2008 11:43 | Grzegorz 'AGrzes' Abramczyk | Komentarze: 6
Prezentowane scenariusz i ilustracja promująca setting Midnight wywalczyły sobie zwycięstwo w Pierwszym Konkursie Północno-Galaktycznym zorganizowanym wspólnie przez redakcję oficjalnej polskiej strony D&D i d20 i Wydawnictwo Galakta. Wstęp i plan przygody Niniejsza przygoda jest kompatybilna z sys...

Forgotten Realms: Smoczy Kieł

Ciekawa lokacja w Zapomnianych Krainach

18-06-2008 23:56 | Łukasz 'Voaraghamanthar' Lozio | Komentarze: 6
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w VII edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu. Smoczy Kieł - Więc mówisz, że Smoczy Kieł to niebezpieczne miejsce? - zapytał Lithrian, stawiając kolejny kufel poznanemu przed zaledwie godziną milicjantowi z n...

Sieciowisko

Magiczne więzienie

20-09-2008 23:36 | Antara | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Poniżej znajduje się opis Sieciowiska - magicznego więzienia, w którym przechowuje się niebezpiecznych i niewygodnych...

Forgotten Realms: Ostoja

Krasnoludzka osada na dzikim pograniczu

12-09-2010 23:46 | Nefarius | Komentarze: 6
Ostoja: Niestandardowe; Char PN; Limit 150sz; Zasoby 1100sz; Populacja 106, mieszana (tarczowe krasnoludy 95%, ludzie 4%, inni 1%). Przedstawiciel władzy: Kapitan Bruno Granitowa Twarz, PN mężczyzna tarczowy krasnolud, Trp3/Wjk4/ZaG 3 Chauntei - najstarszy, doświadczony wojownik spośród wszystkich m...

Ruiny Thamaran

Praca z I Konkurs(ik)u Krótkiej Formy

25-12-2010 23:19 | Kuba 'Krackus' Krakowiak | Komentarze: 6
Thamaran to dawne elfickie miasto, które zostało opuszczone i zniszczone w wyniku wydarzeń, o których pamiętają jedynie nieliczni. Upadkowi miasta towarzyszyło powstanie skupisk dzikiej magii o niejasnym pochodzeniu. Thamaran otacza aura niesamowitości – z jakiegoś powodu efekty dzikiej magii...

Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)

Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów

11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin Duża magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw) Inicjatywa: +1 Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+16 Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9) Całkowity atak: bodnię...
Miejsca startowe w Zapomnianych Krainach

Miejsca startowe w Zapomnianych Krainach

Skąd najlepiej wyruszyć na trakty Faerunu

07-10-2015 23:49 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 6
Przez lata prowadzenia przygód w różnych edycjach Dungeons & Dragons uświadomiłem sobie, że jedną z najważniejszych decyzji podczas pisania scenariusza jest wybór miejsca startowego, z którego drużyna śmiałków wyruszy na szlak. Dobrze dobrane potrafi dać fabularnego kopa nawet na kilka sesji, ni...
Przegląd Unearthed Arcana IV

Przegląd Unearthed Arcana IV

Mistrzowie oręża, losowe postacie i gorliwi wyznawcy

31-08-2016 08:23 | Olórin | Komentarze: 6
Nastał czas na czwartą letnią, odsłonę Przeglądu Unearthed Arcana. W omawianych artykułach przedstawiono m.in. nową porcję atutów, generator do tworzenia szybkich postaci, jak również "uduchowione" opcje dla klas dotychczas nie związanych ściśle z wiarą. Wśród opcjonalnych zasad znala...

Druidzi cz. VI

Upadek. Ostatni przemarsz druidów

12-05-2008 23:40 | Adi Cherryson | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Świt. Przebudzenie ze świata pięknego snu. Cudownie i magicznie spędzona noc kończy się nagle, gdy zastępy celtyck...

Magiczne przedmioty dla bogaczy

Czyli echa splendoru

03-10-2007 11:04 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Magiczne przedmioty i sama magia są domeną potężnych i niezwykłych istot – a wśród nich bogaczy. Możni często otaczają się zbytkiem, a cóż w fantastycznym świecie może stanowić lepszy jego przejaw, niż powszechność drogocennych magicznych drobiazgów? Większość magicznych obiektów opisywanych w...

Magiczne defekty pancerzy

06-02-2006 16:40 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Tabela 1-1: Magiczne defekty pancerzy   Niewielki Znaczny Bardzo duży Defekt Modyfikacja ceny rynkowej* 01-15 01-10 01-05 Lśnienie -1 16-30 11-20 ...

Planarne kompasy

Czyli niezbędnik obieżysfera

06-07-2007 21:12 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Na różnych światach Pierwszej Materialnej sprytniejsze trepy stosują niekiedy kompasy, które pomagają im utrzymać wybrany kierunek wędrówki. Na sferach nie ma z nich jednak zbyt wielkiego pożytku. Jak wskazać północ na nieskończonym planie? Jednak na niezliczonych planach nie ma rzeczy niemożliwych...

Ogród Xarisa

Trefne klejnoty Władców Pyłu

10-11-2010 20:12 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Wśród Czcicieli Smoka Głębin i wszelakich poszukiwaczy zakazanej wiedzy od zarania dziejów krążą plotki o położonych w trzewiach Khybera miejscach pulsujących czarnoksięską energią, czekającą na śmiałków gotowych po nią sięgnąć. Wśród tych pogłosek nigdy nie brakuje legendy o Ogrodzie Xarisa –...

Wiosenna Gawęda - wstęp

Opowieść o naprawianiu świata

30-06-2010 09:55 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Przewodnik Mistrza Podziemi do 4. edycji Dungeons & Dragons podaje wiele propozycji motywów przewodnich kampanii. Wiele z nich wykorzystuje fakt, że "świat D&D to mroczne i niebezpieczne miejsce"... ale zwykle jako tło wydarzeń. Poniższy tekst otwiera serię artykułów o prowadzeniu D&D 4E w bardziej...