» Dla Mistrzów Podziemi

Dla Mistrzów Podziemi

Działy:
» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 41-80 z 185.

Prowadzenie walk, cz. II

22-12-2006 19:08 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 39
Poniżej, w ramach dodatku, znajdują się jeszcze trzy inne przykłady spotkań, rozpisane podobnie jak w przypadku otyughów. Mam nadzieję, że okażą się pomocne. Zdarza się niezwykle często, że potencjał nietypowych przeciwników marnuje się przez nieodpowiednie podejście. Najwięcej jednak tracą owe naj...
Strach na ludzi

Strach na ludzi

Groza z pola kukurydzy

29-10-2014 23:41 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 1
Kiedy nekromanta chce wywołać grozę w ludzkich sercach, nie musi tworzyć armii szkieletów i zombie. Jeśli jest cierpliwy, posłuży się subtelniejszym sposobem – stworzy sługę, którego sam widok wzbudzi w jego ofiarach przerażenie. Strach na ludzi przyjmuje rozkazy, nie uczyni nic bez polecenia...
Antyteiści, cz. IV

Antyteiści, cz. IV

Dodatek z potworami

07-02-2014 21:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
To już ostatnia, czwarta część cyklu opisującego organizację Antyteistów. Składa się na nią bestiariusz opisujący potwory, które zamieszkują Gniazdo Wyroju – półplan utworzony za pomocą zbiorowej medytacji wszystkich członków tego stowarzyszenia i magicznej ingerencji kilku demonów ze Sfe...
Pocztówka z D&D: Rdzewiacze

Pocztówka z D&D: Rdzewiacze

Teraz żadna zbroja nie jest bezpieczna...

26-01-2011 16:57 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 8
Bestie te tworzone były z myślą o heroicznym fantasy, gdzie stanowią wyzwanie dla zakutych w pełne zbroje wojowników. Gdy drużyna natrafi na rdzewiacza, automatycznie wzrasta wartość postaci władających magią, łuczników – groty strzał rdzewieją dopiero po wbiciu się w ciało potwora – ora...

Oślizg (SW: 2)

Ni to ważka, ni to wąż

30-05-2008 23:30 | Kamil 'Breeg' Sabasiński | Komentarze: 8
Oślizg Średnia magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 4k10+4 (26 pw) Szybkość: 6 m (4 pola) i 12 m latanie (przeciętna) Inicjatywa: +3 Klasa Pancerza: 17 (dotyk 13, nieprzygotowany 14); ( +3 Zr, + 4 naturalny) Bazowy atak/zwarcie: +4/+5 Atak: +5 wręcz (ugryzienie, 1k6+1 plus namierzone rozproszenie m...

Zmiennik (SW: 3*)

Nie tylko kobieta zmienną jest

16-10-2006 19:47 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Średnie wynaturzenie (zmiennokształtne) Kości Wytrzymałości: 8k8 + 8 (44 pw) Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 16 (+3 Zr, +3 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+8 Ataki: walnięcie +8 wręcz (1k6 + 2) Pełny atak: 2 walnięcia +8 wręcz (1...
Forgotten Realms: Krąg dawnej przysięgi

Forgotten Realms: Krąg dawnej przysięgi

Kapłani nie tylko natury

07-09-2022 21:24 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Północ Wybrzeża Mieczy słynie z dzikich ostępów skrywających tajemnice i sekrety dawnych imperiów. Plugawa magia, niebezpieczne potwory, przeklęte artefakty i zapomniana wiedza to tylko niektóre pamiątki pozostawione przez dawnych mieszkańców odległych rubieży Faerunu. Bezkresne lasy, niedostępne g...
Forgotten Realms: Rdzawa Mantikora

Forgotten Realms: Rdzawa Mantikora

Kamienica pełna charakterów

22-02-2023 21:18 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Zamki, pałace, wieże czarodziejów, krasnoludzkie kopalnie, lochy, leśne siedliszcza i pograniczne forty to tylko niektóre z miejsc przyciągających awanturników poszukujących skarbów i chwały. Czasem jednak przygodę można odnaleźć w znacznie bardziej przyziemnych okolicznościach przyrody. Taką właśn...
Forgotten Realms: Alamard

Forgotten Realms: Alamard

Osada piratów, duchów i awanturników

09-08-2023 11:39 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Rozległe przestrzenie Ziem Centralnych Faerunu pełne są małych osad, siół i warownych gospodarstw, które trudno znaleźć nawet na najdokładniejszych mapach. Ich mieszkańcy żyją z dala od intryg i problemów. Czasem jednak skupisko wiejskich chat potrafi kryć więcej niż się na pierwszy rzut oka wydaje...
Forgotten Realms: Demoniczna nekropolia

Forgotten Realms: Demoniczna nekropolia

Grobowce łupieżców i rozbójników

06-03-2024 14:06 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Dzikie ostępy Faerunu pełne są śladów cywilizacji, które przez wieki upadały na skutek zewnętrznych i wewnętrznych zagrożeń. Niektóre na stałe zapisały się w annałach historii, po innych pozostały jedynie pojedyncze wzmianki i materialne pozostałości. Jedną z najczęściej spotykanych odmian tych ost...

Dymiak (SW: 12) (3 ed.)

21-03-2005 17:41 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 36
Duży żywiołak (powietrza) Kości Wytrzymałości: 10k8 + 10 (63 pw) Inicjatywa: +8 (+4 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 6 m, latanie 15 m (doskonała) KP: 21 (-1 rozmiar, +4 zręczność, +5 odbicie, +3 naturalny) Ataki: pochłonięcie +15 Obrażenia: pochłonięcie 5k6 plus zatrucie, przejście 3k6 Front...

Abraxus (SW: 13)

05-12-2005 19:45 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 30
Duży konstrukt Kości Wytrzymałości: 16k10 + 30 (130 pw) Inicjatywa: -1 (-1 Zr) Szybkość: 9 m KP: 28 (-1 Zr, +20 naturalny, -1 rozmiar), dotykowy 8, nieprzygotowany 28 Bazowy atak/zwarcie: +12/+26 Ataki: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15) Pełny atak: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15) Obszar/zasięg: 3 m/1,5 m ...

Hypnotnik (SW: 3) (3 ed.)

22-08-2003 11:26 | Ranferiel | Komentarze: 72
Wszystko to, co Widzę, wiem – Snem jest tylko... We śnie snem. Edgar Allan Poe Średni humanoid Kość Wytrzymałości: 4k8+4 (30 pw) Inicjatywa: +5 (Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 11 (+1 Zr) Ataki: w zależności od broni i poziomu hypnotnika. Obrażenia: w zależności od broni i poziomu...

Beholderowate, Złe oko (SW: 5)

30-01-2006 14:22 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 35
Średnie wynaturzenie Kości Wytrzymałości: 5k8 +5 (34 pw) Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa) Szybkość: 3 m, wspinaczka 6 m, latanie 9 m (dobra) KP: 17 (+3 Zr, +4 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 14 Bazowy atak/zwarcie: +3/+4 Ataki: macka +4 wręcz (1k4+1 i paraliż), ugryzienie...

Urgath (SW: 3) (3 ed.)

08-05-2005 19:41 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Duża bestia Kości Wytrzymałości: 4k10+8 (36 pw) Inicjatywa: +4 (Zr) Szybkość: 12 m, wspinanie 12 m KP: 15 (-1 rozmiar, +4 Zr, +2 naturalny) Ataki: 2 szpony +7 wręcz Obrażenia: szpony 1k6+5 Front/Zasięg: 1,5 m na 1,5 m/3 m Specjalne ataki: oszałamiający cios, naskok Specjalne cechy: węch Rzuty obronn...

Minogon (SW: 8)

07-08-2006 15:37 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 36
Duży konstrukt Kości Wytrzymałości: 10k10 + 33 (98 pw) Inicjatywa: +0 Szybkość: 9 m KP: 25 (-1 rozmiar, +16 naturalny), dotykowy 9, nieprzygotowany 25 Bazowy atak/zwarcie: +7/+17 Ataki: wielki topór +13 wręcz (3k6+9), lub walnięcie +12 (2k8+6) Pełny atak: wielki topór +13/+8 wręcz (3k6+9), lub 2 wa...

Pożeracz wrzasku (SW: 6)

Od wina wolą śpiew

31-05-2006 19:08 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 13
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Średni humanoid-potwór Kości Wytrzymałości: 6k8 (33 pw) Inicjatywa: +5 (+1 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 15 (+1 Zr, +2 skórznia, +2 d...

Golem żywej stali, Zbrojmistrz (SW: 10)

16-08-2006 18:35 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 23
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Średni konstrukt Kości Wytrzymałości: 10k10 + 20 (85 pw) Inicjatywa: +1 (+1 Zr) Szybkość: 6 m KP: 25 (+1 Zr, +14 naturalny), dotykowy 11, nieprzygotow...

Horrendum (SW: -)

Średnie zagrożenie*-przybysz

25-09-2006 14:11 | Cohen | Komentarze: 14
*Typ "zagrożenie" zaczerpnięty z cyklu Creature Collection, wydanego przez Sword & Sorcery Studios. Artykuł ten został wyróżniony w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Drzwi do pokoju otworzyły się. Wszedł do niego starszy męż...
Zasadzka we mgle

Zasadzka we mgle

Czasem myśliwy staje się zwierzyną

28-07-2021 14:06 | | Komentarze: 0
Scenariusz niniejszej przygody przedstawia spotkanie losowe do rozegrania w zamglonym lesie, które dla pazernej drużyny na 3-5. poziomie doświadczenia (w zależności od liczby postaci i myśliwych) może zakończyć się zabójczą zasadzką. Tę przygodę można wykorzystać jako uzupełnienie spotkania: Wi...

Genasi pozytywnej energii (SW: 1)

Planokrwisty przepełniony Pozytywną Energią

15-12-2006 17:42 | | Komentarze: 20
Positai, 1. poziomowy zbrojny Rozmiar/Typ: Średni Humanoid (Pozaplanarny, Pozytywny) Kość Wytrzymałości: 1k8+3 (7 pw) Inicjatywa: +5 Szybkość: 9 m Klasa Pancerza: 16 (+1 Zr, +4 koszulka kolcza, +1 tarcza), dotyk 11, nieprzygotowany 15 Bazowy Atak/Zwarcie: +1/+3 Atak: Długi miecz +3 wręcz (1k8+2/...

Pomurnik (SW: 5)

04-06-2007 20:04 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 27
Średni śluz Kostka Wytrzymałości: 6k10+24 (57 pw) Inicjatywa: +6 Szybkość: 6 metrów (4 pola), wspinanie 6 metrów (4 pola) Klasa Pancerza: 12(+2 Zr), dotyk 12, nieprzygotowany 10 Bazowy atak/zwarcie: +4/+4 Atak: walnięcie +8 wręcz (1k6+4 plus 1k4 kwas) Całkowity atak: 2 walnięcie +8 wręcz (1k6...

Grimoire (SW: 6 lub 8)

Żarłoczne książeczki

17-10-2007 22:03 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Grimoire to niezwykle niebezpieczne istoty, które bardzo często są mylone z mimikami, pomimo iż nie mają z nimi nic wspólnego. Z wyglądu przypominają zwykłe księgi czarów, zaś ich ofiary przeważnie zdają sobie sprawę z pomyłki dopiero wtedy, gdy zaczynają analizować tekst "księgi". Zawartość wolumi...
Hippolder (SW 4) [PDF]

Hippolder (SW 4) [PDF]

Koniowaty kuzynek beholderów

14-11-2007 19:39 | | Komentarze: 10
Nowe wyzwanie dla Twoich graczy! Poznaj hippoldera - przerażającą bestię z piekła rodem, która zwodzi podróżników swoim całkiem niepozornym wyglądem. Sprawdź, czy Twoi gracze dadzą się nabrać na sztuczki szalonego pasterza i czy zdołają rozwiązać tajemnicę okrutnych morderstw. W nagrodę za ich dzia...

Nihiltar (SW: 6)

Złodziej magii

23-11-2007 19:52 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 8
Nihiltar Mały żywiołak (powietrza) Kostka wytrzymałości: 12k8+12 (80 pw) Inicjatywa: +11 Szybkość: latanie 12 m (doskonała) KP: 18 (+1 rozmiar, +7 Zręczność), dotyk 18, nieprzygotowany 11 Bazowy atak/zwarcie: +9/+5 Atak: Walnięcie +9 wręcz (1k4 i duszenie) Całkowity atak: 2 walnięcie +9 wręcz...

Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)

Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów

11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin Duża magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw) Inicjatywa: +1 Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+16 Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9) Całkowity atak: bodnię...

Czarny amorek (SW 3 lub 7)

Miłość nie zawsze jest piękna

21-05-2008 17:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 17
Baśnie pełne są historii o miłości, potężnej więzi łączącej parę istot, która pomaga im przezwyciężyć wszelkie przeciwności losu, a czasem nawet śmierć. Nie brakuje jednak przypadków, w których destrukcyjne uczucie przydaje światu jedynie cierpień. Dlaczego okrutny los każe bohaterom zakochiwać się...
Romeo i Julia

Romeo i Julia

Historia tragicznej miłości z happy endem

24-03-2021 21:08 | | Komentarze: 0
Opowieść o tragicznej miłości dwojga młodych ludzi należących do nienawidzących się rodów zna każdy. Scenariusz niniejszej przygody da graczom możliwość dopisania do niej szczęśliwego zakończenia. Przygoda została przygotowana z myślą 4-5 osobowej drużynie postaci na 9-10. poziomie doświadczenia. W...
Monstrone (SW: 11) [PDF]

Monstrone (SW: 11) [PDF]

Duch Dzikości

17-10-2008 20:09 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 9
(...) Nagle przed wami pojawia się niematerialna istota przypominająca wilkołaka o czerwonym futrze. Choć jego ciało imponuje potężnymi mięśniami i stalowymi pazurami, o wiele większe zaniepokojenie budzi jego twarz. Wygląda niczym pysk wilka – wściekłego i żądnego mordu wilka. Dopiero po chwi...
Papierowy golem (SW 2) [PDF]

Papierowy golem (SW 2) [PDF]

Coś więcej niż origami

07-01-2009 15:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Papierowe golemy są znacznie słabsze od swoich cielesnych i glinianych (nie wspominając już o żelaznych) odpowiedników. Co jednak za tym idzie, są również znacznie prostsze do skonstruowania – nie wymagają potężnych zaklęć ani spędzania długiego czasu w laboratorium. Wykorzystywane są głównie...

Midnight: Kosiarz (SW 10)

27-07-2009 13:59 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 16
Wstęp Bohaterowie w Midnight muszą nauczyć się kochać noc, ponieważ często to ona będzie scenerią, w jakiej przyjdzie im walczyć o swoje ideały. Płaszcz ciemności chroni ich przed wzrokiem ludzkich sługusów Izradora, a ulice miast pustoszeją, gdy zwykli mieszkańcy zamykają się na cztery spusty, mod...

Gremliny [4E]

Kłujkolce, mackomagowie i nie tylko

20-10-2010 22:31 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 7
Małe, zielone, brzydkie, kochające alchemię i szalone – takie w największym skrócie są gremliny. Ten zamieszkujący jaskinie i ruiny lud cieszy się złą sławą okrutników i spiskowców, czerpiących przyjemność ze szkodzenia ludziom i ich sojusznikom. Tak naprawdę, krzywdzenie innych nie jest dla g...
Zamek na Czarnej Skale

Zamek na Czarnej Skale

Drugie życie straconego marzenia

15-07-2020 20:48 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Siedziby królów, symbole władzy, bastiony cywilizacji pośród dzikich ostępów, centra systemów fortyfikacji – to tylko niektóre z ról pełnionych przez zamki i twierdze gęsto rozrzucone po praktycznie wszystkich krainach Faerunu. Czasem jednak historia fortec okazuje się nadzwyczaj przewrotna. ...

Imp chaosu (SW: 2)

Planarny psotnik

23-11-2011 20:20 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Imp chaosu Malutki przybysz (chaotyczny, pozaplanarny) Kości Wytrzymałości: 3k8 (13 pw) Inicjatywa: +7 (+4 Doskonalsza inicjatywa, +3 zr) Szybkość: 6 m, latanie 12 m (doskonała) Klasa pancerza: 18 (+3 naturalny, +2 rozmiar, +3 zręczność), dotyk 15, nieprzygotowany 15 Bazowy atak/zwarcie: +3/-6 Atak...

Pochmurnik (SW: 1 - 5) [PDF]

Ptasi zwiastun złej pogody

31-12-2011 18:11 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Pochmurniki to przeznaczone do edycji 3.5 systemu Dungeons & Dragons magiczne ptaki posiadające zdolność wpływania na pogodę. Obdarzone są również inteligencją, która pozwala im porozumiewać się z rasami zamieszkującymi powierzchnię. Niektóre służą nawet jako wysłannicy bóstw burzy takich jak Talos...

Zamiennik (szablon)

15-02-2012 13:14 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 8
Cóż może być gorszego od doppelgangera, zdolnego przybrać czyjąś postać i skraść mu życie? Odpowiedź jest prosta – zmiennokształtny, który w dodatku nadaje ofierze swą własną, ohydną i znienawidzoną postać. Takim właśnie stworzeniem jest zamiennik, istota zdolna wymieniać się wyglądem. Nie jes...
Guandaron (SW: 15)

Guandaron (SW: 15)

06-06-2012 12:47 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Guandaron Olbrzymia magiczna bestia (wodna) Kości Wytrzymałości: 13k10+65 (136 pw) Inicjatywa: +4 (+4 Doskonalsza inicjatywa); na lądzie +2 (-2 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa) Szybkość: 12 m, pływanie 30 m KP: 31 (-4 rozmiar, +25 naturalny); na lądzie 29 (-4 rozmiar, -2 Zr, +25 naturalny) Ataki: ogon...
Wilk w potrzasku (spotkanie do D&D 5E)

Wilk w potrzasku (spotkanie do D&D 5E)

Mini-przygoda na mroźnych bezdrożach

06-05-2020 00:19 | | Komentarze: 1
Drużyna podczas wędrówki przez mroźne bezdroża napotyka na śnieżnego wilka, który wpadł w sidła. W zależności od podjętych decyzji bohaterowie mogą zyskać w bestii sprzymierzeńca albo liczyć się z zemstą watahy wilków i... myśliwych. Streszczenie Niniejsza mini-przygoda składa się z trzech spotk...
Antyteiści cz. II

Antyteiści cz. II

Potwór: Szaleństwo Wulfraga i nowe czary

18-07-2013 00:27 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Szaleńswo Wulfraga (wielki przybysz, zły) Lewituje przed Tobą dziwne, ciemnogranatowe stworzenie. Oględnie przypomina ono głowę z wielkimi, baranimi rogami, okrągłą paszczą wypełnioną kłami i "karkiem" w kształcie suszonej figi. Na "czole" widać żłobienie, z którego wydobywa się...

Beszamel: O rety! Galarety! [PDF]

Rondell kontraatakuje - w nowej, kanapkowej szacie

27-08-2007 23:27 | | Komentarze: 14
O rety! Galarety! to odnowiony i gruntownie przebudowany scenariusz, który jako Rondell szlamu został osadzony w Zapomnianych Krainach. Akcja O rety! Galarety! opiera się o tę samą intrygę, jednak rozgrywa się w realiach settingu Beszamel, którego konwencja jest opisywana jako "straszno-śmieszne gas...