Dla Mistrzów Podziemi
Działy:» Inspiracje
» Prowadzenie
» Przygody i lokacje
» Bohaterowie Niezależni
» Potwory
» Przedmioty
» Zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 41-80 z 185.
Sortuj wg:
Prowadzenie walk, cz. II
22-12-2006 19:08 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 39
Poniżej, w ramach dodatku, znajdują się jeszcze trzy inne przykłady spotkań, rozpisane podobnie jak w przypadku otyughów. Mam nadzieję, że okażą się pomocne.
Zdarza się niezwykle często, że potencjał nietypowych przeciwników marnuje się przez nieodpowiednie podejście. Najwięcej jednak tracą owe naj...
Strach na ludzi
Groza z pola kukurydzy
29-10-2014 23:41 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 1
Kiedy nekromanta chce wywołać grozę w ludzkich sercach, nie musi tworzyć armii szkieletów i zombie. Jeśli jest cierpliwy, posłuży się subtelniejszym sposobem – stworzy sługę, którego sam widok wzbudzi w jego ofiarach przerażenie. Strach na ludzi przyjmuje rozkazy, nie uczyni nic bez polecenia...
Antyteiści, cz. IV
Dodatek z potworami
07-02-2014 21:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0
To już ostatnia, czwarta część cyklu opisującego organizację Antyteistów. Składa się na nią bestiariusz opisujący potwory, które zamieszkują Gniazdo Wyroju – półplan utworzony za pomocą zbiorowej medytacji wszystkich członków tego stowarzyszenia i magicznej ingerencji kilku demonów ze Sfe...
Pocztówka z D&D: Rdzewiacze
Teraz żadna zbroja nie jest bezpieczna...
26-01-2011 16:57 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 8
Bestie te tworzone były z myślą o heroicznym fantasy, gdzie stanowią wyzwanie dla zakutych w pełne zbroje wojowników. Gdy drużyna natrafi na rdzewiacza, automatycznie wzrasta wartość postaci władających magią, łuczników – groty strzał rdzewieją dopiero po wbiciu się w ciało potwora – ora...
Oślizg (SW: 2)
Ni to ważka, ni to wąż
30-05-2008 23:30 | Kamil 'Breeg' Sabasiński | Komentarze: 8
Oślizg
Średnia magiczna bestia
Kostka Wytrzymałości: 4k10+4 (26 pw)
Szybkość: 6 m (4 pola) i 12 m latanie (przeciętna)
Inicjatywa: +3
Klasa Pancerza: 17 (dotyk 13, nieprzygotowany 14); ( +3 Zr, + 4 naturalny)
Bazowy atak/zwarcie: +4/+5
Atak: +5 wręcz (ugryzienie, 1k6+1 plus namierzone rozproszenie m...
Zmiennik (SW: 3*)
Nie tylko kobieta zmienną jest
16-10-2006 19:47 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10
Średnie wynaturzenie (zmiennokształtne)
Kości Wytrzymałości: 8k8 + 8 (44 pw)
Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 9 m
KP: 16 (+3 Zr, +3 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 13
Bazowy atak/zwarcie: +6/+8
Ataki: walnięcie +8 wręcz (1k6 + 2)
Pełny atak: 2 walnięcia +8 wręcz (1...
Forgotten Realms: Krąg dawnej przysięgi
Kapłani nie tylko natury
07-09-2022 21:24 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Północ Wybrzeża Mieczy słynie z dzikich ostępów skrywających tajemnice i sekrety dawnych imperiów. Plugawa magia, niebezpieczne potwory, przeklęte artefakty i zapomniana wiedza to tylko niektóre pamiątki pozostawione przez dawnych mieszkańców odległych rubieży Faerunu.
Bezkresne lasy, niedostępne g...
Forgotten Realms: Rdzawa Mantikora
Kamienica pełna charakterów
22-02-2023 21:18 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Zamki, pałace, wieże czarodziejów, krasnoludzkie kopalnie, lochy, leśne siedliszcza i pograniczne forty to tylko niektóre z miejsc przyciągających awanturników poszukujących skarbów i chwały. Czasem jednak przygodę można odnaleźć w znacznie bardziej przyziemnych okolicznościach przyrody.
Taką właśn...
Forgotten Realms: Alamard
Osada piratów, duchów i awanturników
09-08-2023 11:39 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Rozległe przestrzenie Ziem Centralnych Faerunu pełne są małych osad, siół i warownych gospodarstw, które trudno znaleźć nawet na najdokładniejszych mapach. Ich mieszkańcy żyją z dala od intryg i problemów. Czasem jednak skupisko wiejskich chat potrafi kryć więcej niż się na pierwszy rzut oka wydaje...
Forgotten Realms: Demoniczna nekropolia
Grobowce łupieżców i rozbójników
06-03-2024 14:06 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Dzikie ostępy Faerunu pełne są śladów cywilizacji, które przez wieki upadały na skutek zewnętrznych i wewnętrznych zagrożeń. Niektóre na stałe zapisały się w annałach historii, po innych pozostały jedynie pojedyncze wzmianki i materialne pozostałości.
Jedną z najczęściej spotykanych odmian tych ost...
Dymiak (SW: 12) (3 ed.)
21-03-2005 17:41 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 36
Duży żywiołak (powietrza)
Kości Wytrzymałości: 10k8 + 10 (63 pw)
Inicjatywa: +8 (+4 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 6 m, latanie 15 m (doskonała)
KP: 21 (-1 rozmiar, +4 zręczność, +5 odbicie, +3 naturalny)
Ataki: pochłonięcie +15
Obrażenia: pochłonięcie 5k6 plus zatrucie, przejście 3k6
Front...
Abraxus (SW: 13)
05-12-2005 19:45 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 30
Duży konstrukt
Kości Wytrzymałości: 16k10 + 30 (130 pw)
Inicjatywa: -1 (-1 Zr)
Szybkość: 9 m
KP: 28 (-1 Zr, +20 naturalny, -1 rozmiar), dotykowy 8, nieprzygotowany 28
Bazowy atak/zwarcie: +12/+26
Ataki: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15)
Pełny atak: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15)
Obszar/zasięg: 3 m/1,5 m
...
Hypnotnik (SW: 3) (3 ed.)
22-08-2003 11:26 | Ranferiel | Komentarze: 72
Wszystko to, co
Widzę, wiem –
Snem jest tylko...
We śnie snem.
Edgar Allan Poe
Średni humanoid
Kość Wytrzymałości: 4k8+4 (30 pw)
Inicjatywa: +5 (Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 9 m
KP: 11 (+1 Zr)
Ataki: w zależności od broni i poziomu hypnotnika.
Obrażenia: w zależności od broni i poziomu...
Beholderowate, Złe oko (SW: 5)
30-01-2006 14:22 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 35
Średnie wynaturzenie
Kości Wytrzymałości: 5k8 +5 (34 pw)
Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa)
Szybkość: 3 m, wspinaczka 6 m, latanie 9 m (dobra)
KP: 17 (+3 Zr, +4 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 14
Bazowy atak/zwarcie: +3/+4
Ataki: macka +4 wręcz (1k4+1 i paraliż), ugryzienie...
Urgath (SW: 3) (3 ed.)
08-05-2005 19:41 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Duża bestia
Kości Wytrzymałości: 4k10+8 (36 pw)
Inicjatywa: +4 (Zr)
Szybkość: 12 m, wspinanie 12 m
KP: 15 (-1 rozmiar, +4 Zr, +2 naturalny)
Ataki: 2 szpony +7 wręcz
Obrażenia: szpony 1k6+5
Front/Zasięg: 1,5 m na 1,5 m/3 m
Specjalne ataki: oszałamiający cios, naskok
Specjalne cechy: węch
Rzuty obronn...
Minogon (SW: 8)
07-08-2006 15:37 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 36
Duży konstrukt
Kości Wytrzymałości: 10k10 + 33 (98 pw)
Inicjatywa: +0
Szybkość: 9 m
KP: 25 (-1 rozmiar, +16 naturalny), dotykowy 9, nieprzygotowany 25
Bazowy atak/zwarcie: +7/+17
Ataki: wielki topór +13 wręcz (3k6+9), lub walnięcie +12 (2k8+6)
Pełny atak: wielki topór +13/+8 wręcz (3k6+9), lub 2 wa...
Pożeracz wrzasku (SW: 6)
Od wina wolą śpiew
31-05-2006 19:08 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 13
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.
Średni humanoid-potwór
Kości Wytrzymałości: 6k8 (33 pw)
Inicjatywa: +5 (+1 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa)
Szybkość: 9 m
KP: 15 (+1 Zr, +2 skórznia, +2 d...
Golem żywej stali, Zbrojmistrz (SW: 10)
16-08-2006 18:35 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 23
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.
Średni konstrukt
Kości Wytrzymałości: 10k10 + 20 (85 pw)
Inicjatywa: +1 (+1 Zr)
Szybkość: 6 m
KP: 25 (+1 Zr, +14 naturalny), dotykowy 11, nieprzygotow...
Horrendum (SW: -)
Średnie zagrożenie*-przybysz
25-09-2006 14:11 | Cohen | Komentarze: 14
*Typ "zagrożenie" zaczerpnięty z cyklu Creature Collection, wydanego przez Sword & Sorcery Studios.
Artykuł ten został wyróżniony w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.
Drzwi do pokoju otworzyły się. Wszedł do niego starszy męż...
Zasadzka we mgle
Czasem myśliwy staje się zwierzyną
Scenariusz niniejszej przygody przedstawia spotkanie losowe do rozegrania w zamglonym lesie, które dla pazernej drużyny na 3-5. poziomie doświadczenia (w zależności od liczby postaci i myśliwych) może zakończyć się zabójczą zasadzką. Tę przygodę można wykorzystać jako uzupełnienie spotkania: Wi...Genasi pozytywnej energii (SW: 1)
Planokrwisty przepełniony Pozytywną Energią
Positai, 1. poziomowy zbrojny Rozmiar/Typ: Średni Humanoid (Pozaplanarny, Pozytywny) Kość Wytrzymałości: 1k8+3 (7 pw) Inicjatywa: +5 Szybkość: 9 m Klasa Pancerza: 16 (+1 Zr, +4 koszulka kolcza, +1 tarcza), dotyk 11, nieprzygotowany 15 Bazowy Atak/Zwarcie: +1/+3 Atak: Długi miecz +3 wręcz (1k8+2/...Pomurnik (SW: 5)
04-06-2007 20:04 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 27
Średni śluz
Kostka Wytrzymałości: 6k10+24 (57 pw)
Inicjatywa: +6
Szybkość: 6 metrów (4 pola), wspinanie 6 metrów (4 pola)
Klasa Pancerza: 12(+2 Zr), dotyk 12, nieprzygotowany 10
Bazowy atak/zwarcie: +4/+4
Atak: walnięcie +8 wręcz (1k6+4 plus 1k4 kwas)
Całkowity atak: 2 walnięcie +8 wręcz (1k6...
Grimoire (SW: 6 lub 8)
Żarłoczne książeczki
17-10-2007 22:03 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10
Grimoire to niezwykle niebezpieczne istoty, które bardzo często są mylone
z mimikami, pomimo iż nie mają z nimi nic wspólnego. Z wyglądu przypominają zwykłe księgi czarów, zaś ich ofiary przeważnie zdają sobie sprawę z pomyłki dopiero wtedy, gdy zaczynają analizować tekst "księgi". Zawartość wolumi...
Hippolder (SW 4) [PDF]
Koniowaty kuzynek beholderów
Nowe wyzwanie dla Twoich graczy! Poznaj hippoldera - przerażającą bestię z piekła rodem, która zwodzi podróżników swoim całkiem niepozornym wyglądem. Sprawdź, czy Twoi gracze dadzą się nabrać na sztuczki szalonego pasterza i czy zdołają rozwiązać tajemnicę okrutnych morderstw. W nagrodę za ich dzia...Nihiltar (SW: 6)
Złodziej magii
23-11-2007 19:52 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 8
Nihiltar
Mały żywiołak (powietrza)
Kostka wytrzymałości: 12k8+12 (80 pw)
Inicjatywa: +11
Szybkość: latanie 12 m (doskonała)
KP: 18 (+1 rozmiar, +7 Zręczność), dotyk 18, nieprzygotowany 11
Bazowy atak/zwarcie: +9/+5
Atak: Walnięcie +9 wręcz (1k4 i duszenie)
Całkowity atak: 2 walnięcie +9 wręcz...
Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)
Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów
11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin
Duża magiczna bestia
Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw)
Inicjatywa: +1
Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury
Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13
Bazowy atak/zwarcie: +6/+16
Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9)
Całkowity atak: bodnię...
Czarny amorek (SW 3 lub 7)
Miłość nie zawsze jest piękna
21-05-2008 17:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 17
Baśnie pełne są historii o miłości, potężnej więzi łączącej parę istot, która pomaga im przezwyciężyć wszelkie przeciwności losu, a czasem nawet śmierć. Nie brakuje jednak przypadków, w których destrukcyjne uczucie przydaje światu jedynie cierpień. Dlaczego okrutny los każe bohaterom zakochiwać się...
Romeo i Julia
Historia tragicznej miłości z happy endem
Opowieść o tragicznej miłości dwojga młodych ludzi należących do nienawidzących się rodów zna każdy. Scenariusz niniejszej przygody da graczom możliwość dopisania do niej szczęśliwego zakończenia. Przygoda została przygotowana z myślą 4-5 osobowej drużynie postaci na 9-10. poziomie doświadczenia. W...Monstrone (SW: 11) [PDF]
Duch Dzikości
17-10-2008 20:09 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 9
(...) Nagle przed wami pojawia się niematerialna istota przypominająca wilkołaka o czerwonym futrze. Choć jego ciało imponuje potężnymi mięśniami i stalowymi pazurami, o wiele większe zaniepokojenie budzi jego twarz. Wygląda niczym pysk wilka – wściekłego i żądnego mordu wilka. Dopiero po chwi...
Papierowy golem (SW 2) [PDF]
Coś więcej niż origami
07-01-2009 15:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Papierowe golemy są znacznie słabsze od swoich cielesnych i glinianych (nie wspominając już o żelaznych) odpowiedników. Co jednak za tym idzie, są również znacznie prostsze do skonstruowania – nie wymagają potężnych zaklęć ani spędzania długiego czasu w laboratorium. Wykorzystywane są głównie...
Midnight: Kosiarz (SW 10)
27-07-2009 13:59 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 16
Wstęp
Bohaterowie w Midnight muszą nauczyć się kochać noc, ponieważ często to ona będzie scenerią, w jakiej przyjdzie im walczyć o swoje ideały. Płaszcz ciemności chroni ich przed wzrokiem ludzkich sługusów Izradora, a ulice miast pustoszeją, gdy zwykli mieszkańcy zamykają się na cztery spusty, mod...
Gremliny [4E]
Kłujkolce, mackomagowie i nie tylko
20-10-2010 22:31 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 7
Małe, zielone, brzydkie, kochające alchemię i szalone – takie w największym skrócie są gremliny. Ten zamieszkujący jaskinie i ruiny lud cieszy się złą sławą okrutników i spiskowców, czerpiących przyjemność ze szkodzenia ludziom i ich sojusznikom. Tak naprawdę, krzywdzenie innych nie jest dla g...
Zamek na Czarnej Skale
Drugie życie straconego marzenia
15-07-2020 20:48 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Siedziby królów, symbole władzy, bastiony cywilizacji pośród dzikich ostępów, centra systemów fortyfikacji – to tylko niektóre z ról pełnionych przez zamki i twierdze gęsto rozrzucone po praktycznie wszystkich krainach Faerunu. Czasem jednak historia fortec okazuje się nadzwyczaj przewrotna.
...
Imp chaosu (SW: 2)
Planarny psotnik
23-11-2011 20:20 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Imp chaosu
Malutki przybysz (chaotyczny, pozaplanarny)
Kości Wytrzymałości: 3k8 (13 pw)
Inicjatywa: +7 (+4 Doskonalsza inicjatywa, +3 zr)
Szybkość: 6 m, latanie 12 m (doskonała)
Klasa pancerza: 18 (+3 naturalny, +2 rozmiar, +3 zręczność), dotyk 15, nieprzygotowany 15
Bazowy atak/zwarcie: +3/-6
Atak...
Pochmurnik (SW: 1 - 5) [PDF]
Ptasi zwiastun złej pogody
31-12-2011 18:11 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Pochmurniki to przeznaczone do edycji 3.5 systemu Dungeons & Dragons magiczne ptaki posiadające zdolność wpływania na pogodę. Obdarzone są również inteligencją, która pozwala im porozumiewać się z rasami zamieszkującymi powierzchnię. Niektóre służą nawet jako wysłannicy bóstw burzy takich jak Talos...
Zamiennik (szablon)
15-02-2012 13:14 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 8
Cóż może być gorszego od doppelgangera, zdolnego przybrać czyjąś postać i skraść mu życie? Odpowiedź jest prosta – zmiennokształtny, który w dodatku nadaje ofierze swą własną, ohydną i znienawidzoną postać. Takim właśnie stworzeniem jest zamiennik, istota zdolna wymieniać się wyglądem.
Nie jes...
Guandaron (SW: 15)
06-06-2012 12:47 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Guandaron
Olbrzymia magiczna bestia (wodna)
Kości Wytrzymałości: 13k10+65 (136 pw)
Inicjatywa: +4 (+4 Doskonalsza inicjatywa); na lądzie +2 (-2 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa)
Szybkość: 12 m, pływanie 30 m
KP: 31 (-4 rozmiar, +25 naturalny); na lądzie 29 (-4 rozmiar, -2 Zr, +25 naturalny)
Ataki: ogon...
Wilk w potrzasku (spotkanie do D&D 5E)
Mini-przygoda na mroźnych bezdrożach
Drużyna podczas wędrówki przez mroźne bezdroża napotyka na śnieżnego wilka, który wpadł w sidła. W zależności od podjętych decyzji bohaterowie mogą zyskać w bestii sprzymierzeńca albo liczyć się z zemstą watahy wilków i... myśliwych. Streszczenie Niniejsza mini-przygoda składa się z trzech spotk...Antyteiści cz. II
Potwór: Szaleństwo Wulfraga i nowe czary
18-07-2013 00:27 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9
Szaleńswo Wulfraga (wielki przybysz, zły)
Lewituje przed Tobą dziwne, ciemnogranatowe stworzenie. Oględnie przypomina ono głowę z wielkimi, baranimi rogami, okrągłą paszczą wypełnioną kłami i "karkiem" w kształcie suszonej figi. Na "czole" widać żłobienie, z którego wydobywa się...
Beszamel: O rety! Galarety! [PDF]
Rondell kontraatakuje - w nowej, kanapkowej szacie
O rety! Galarety! to odnowiony i gruntownie przebudowany scenariusz, który jako Rondell szlamu został osadzony w Zapomnianych Krainach. Akcja O rety! Galarety! opiera się o tę samą intrygę, jednak rozgrywa się w realiach settingu Beszamel, którego konwencja jest opisywana jako "straszno-śmieszne gas...Przejdź do strony: