» Wieści » Blog Demons & Dragons zamknięty Blog Demons & Dragons zamknięty 17-02-2009 13:25 | Łukasz 'TOR' Garczewski Popularny polski blog retro-erpegowy Jarla fra Oslo, Demons & Dragons, zniknął z sieci. Powody jego zamknięcia nie są jak dotąd znane. Źródło: Blogger Tagi: Blogosfera | Demons & Dragons Czytaj również Blogosfera: S/Lay w/Me po polsku? Blogosfera: The Lost Notebooks of Leonardo da Vinci - recenzja Blogosfera: Mechanika Samotni Blogosfera: The Book of Sigils - recenzja Dragonlance jak nowy Battlestar Blogosfera: Roguelike gaiden Komentarze << Pierwsza < Poprzednia 1 2 3 Następna> Ostatnia >> Gerard Heime Ocena: +1 Powody mogą być różne i nie ma co silić się na spekulacje. Blog równie dobrze mógł zostać zdjęty przez Jarla jak i adminów Blogspota. Dopóki nie pojawi się oficjalna wypowiedź Jarla powinniśmy chyba zachować zdrowy dystans do wydarzeń. [pokaż treść] [kto ukrył] 17-02-2009 22:41 Wizzzard Zobacz profil Ocena: 0 "Owszem Jarl niepopisał się, były chamskie teksty, ale merytorycznie był swietny" Nie każdy lubi szukać "pereł w gównie". Czym innym jest jednak zamknięcie bloga - reakcja zupełnie nie na miejscu. Prywatny blog, prywatne zasady. Jedyną forma kontroli powinny być opinie czytelników. [pokaż treść] [kto ukrył] 17-02-2009 22:44 Gruszczy Ocena: +4 Niewykluczone, że któraś z obrażanych na blogu osób mogła wnieść skargę do administratorów blogspota. [pokaż treść] [kto ukrył] 17-02-2009 22:49 Wizzzard Zobacz profil Ocena: +1 Ale kasacja z marszu to i tak chyba trochę za wiele. [pokaż treść] [kto ukrył] 17-02-2009 23:11 rincewind bpm Ocena: 0 Tego typu serwisy rzadko się dłużej zastanawiają: pamiętaj, że już były przypadki oskarżania forów za nieskasowanie wyzwisk czy gróźb napisanych przez użytkowników. [pokaż treść] [kto ukrył] 18-02-2009 00:15 27532 Użytkownik niezarejestrowany Ocena: +7 Kilka osób wypowiedziało się, że blog Jarla to ostatni powiew świeżości, a on sam jest mesjaszem, którego teksty zmieniły oblicze polskiego RPG. Pytanie brzmi: na kogo konkretnie wpłynęły te wpisy? Kto zaczął bawić się w retrogranie? Jakie wydane w Polsce systemy (i polskie systemy) uległy przemianom pod wpływem wpisów Jarla? Jakie gry on sam wydał, które dokonały rewolucji? W jakim stopniu wpłynął na zakup podręczników i zachęcił poważne wydawnictwa do komercjalizmu rpgowego? Słowem: w czym przejawia się to niezwykłe znaczenie Jarla, które wywołało tyle emocji? Mnie niezbyt raduje zniknięcie Dem&D, choć jego autor lubił ponaśmiewać się z mojej religii i uznawać, że nie znam się na niczym i jestem nikim. Byłby to genialny blog, gdyby nie fakt, że twórca wpisów był odporny na każdą argumentację i nawet, gdy w końcu zauważał, że w Planescape'ie "frakcja" i "sekta" to całkiem odmienne pojęcia i zauważał, że powinien coś zmienić, to robił to "tormenciarzowi", czyli mnie, z łaski, a nie dlatego, bo zależało mu na merytorycznej poprawie tekstów. Po prostu: człowiek gorszy od tego, co mógł innym powiedzieć. Jestem ciekaw, jakby podobało mi się u niego na sesji. (Ok, jeżeli udało mi się kogoś sprowokować do szukania odpowiedzi na podane przeze mnie pytania, to od razu powiem: na przykład ja z Dem&D dowiedziałem się, czym są Moduły, jak je tworzyć i jak w nich grać. Myślę, że w niektórych grach przyniesie mi ta idea sporo frajdy.) [pokaż treść] [kto ukrył] 18-02-2009 01:01 ~Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki Użytkownik niezarejestrowany Ocena: +2 @Aureus Takiemu plebsowi jak ty nawet pół sesji by nie poprowadził! Albo zginąłbyś, jak należy się plebejuszom, w pierwszej scenie. Na przykład od przypadkowego jednotonowego odważnika ;) [pokaż treść] [kto ukrył] 18-02-2009 01:07 Lix_Tetrax Ocena: +1 Jak dla mnie tragedia. Nawet mi nie przeszkadzał styl autora. Codziennie zaglądałem czy coś nowego nie napisał. A tu takie zaskoczenie. Noż cholera... [pokaż treść] [kto ukrył] 18-02-2009 05:58 Balgator Ocena: +1 Kiszka troszkę, że zniknął :/ O samym blogu dowiedziałem się... wczoraj. Miałem zamiar poczytać trochę ... tym bardziej, że sam bawię się retrogamingiem (chyba - jeśli za retrogaming można uznać grywanie w Kroniki Mutantów i Kryształy Czasu). A tu mi blog zniknął. Kicha. [pokaż treść] [kto ukrył] 18-02-2009 07:40 ~bob_thorp Użytkownik niezarejestrowany Ocena: +1 @Aureus mogło by Ci się podobać bo prowadzi/ł naprawdę fajnie. [pokaż treść] [kto ukrył] 18-02-2009 08:10 ~Nuke zażenowany Użytkownik niezarejestrowany Ocena: +1 W szczególności, że pierwszy na niego najechałeś z pianą w pysku, bez powodu... [pokaż treść] [kto ukrył] 18-02-2009 08:29 ~wypierdek barani Użytkownik niezarejestrowany Ocena: +3 @~Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki @Aureus Takiemu plebsowi jak ty nawet pół sesji by nie poprowadził! Albo zginąłbyś, jak należy się plebejuszom, w pierwszej scenie. Na przykład od przypadkowego jednotonowego odważnika ;) Prowadził naprawdę fajne przygody. Wiele osób młodych, starych, studentów czy uczniów poznawało u niego rpg w latach 90tych. A zabijał przeważnie za głupotę 'Kastorze Kriegu' ;) [pokaż treść] [kto ukrył] 18-02-2009 18:17 ~ Użytkownik niezarejestrowany Ocena: +2 jarl odszedł tak jak żył na pierwszym levcu... [pokaż treść] [kto ukrył] 18-02-2009 18:43 ~RYCHŁO WCZAS Użytkownik niezarejestrowany żęś sie dowiedzioł Ocena: +3 na przykład ja z Dem&D dowiedziałem się, czym są Moduły, jak je tworzyć i jak w nich grać [pokaż treść] [kto ukrył] 18-02-2009 22:35 ~Angmar Użytkownik niezarejestrowany Ocena: +2 No to zostaly blogi.polter.pl o kolce i pieluchach [pokaż treść] [kto ukrył] 21-02-2009 00:14 ~ Użytkownik niezarejestrowany Ocena: -1 Zajrzyjcie sobie tutaj jeszcze http://my.opera.com/alth/blog/2009 /02/18/fandom , taki plebs to by w ryj dostał. [pokaż treść] [kto ukrył] 21-02-2009 21:12 Balgator Ocena: +1 Szczerze mówiąc nadal chętnie bym się dowiedział jaka jest różnica między modułem a przygodą/scenariuszem do rpg... [pokaż treść] [kto ukrył] 22-02-2009 22:48 Squid Ocena: +1 @ Balgator: moduł to opisanie samego miejsca przygody ( i będących tam BN, potworów, skarbów), bez opisu wydarzeń, jakie mają tam się wydarzyć i ograniczeniem liniowości co minimum. W modułach często umieszcza się opisy miejsc czy spotkań, na które BG wcale nie muszą trafić - mogą np. pójść inną drogą. Współczesne scenariusze raczej zakładają, że jakieś wydarzenia się wydarzą, a świat w nich jest bardzej ukierunkowany na graczy. Porównując do CRPG: scenariusze to Baldur's Gate 2, moduły to Morrowind. [pokaż treść] [kto ukrył] 23-02-2009 12:53 Kastor Krieg Ocena: 0 E... znaczy, że tworząc settingi (opisy miejsc, z zamieszkującymi je NPCami i zahaczkami fabularnymi) do nWoDu, tak naprawdę tworzyłem "moduły". Ot, fajne odkrycie. :D [pokaż treść] [kto ukrył] 23-02-2009 13:44 Balgator Ocena: +1 Chętnie bym przejrzał przykład takiego modułu. Najlepiej autorstwa Jarla (ten bloodp.. coś tam). Ma ktoś może to na dysku i chciałby się podzielić? Poproszę jakby co o PW. [pokaż treść] [kto ukrył] 24-02-2009 19:14 << Pierwsza < Poprzednia 1 2 3 Następna> Ostatnia >>245924245925245928245932245935245937245938245945245949245951245954246084246089246149246394246531246688246736246741246879 Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.