» Forgotten Realms [SP] » Kultura » Antyteiści, cz. III

Antyteiści, cz. III


wersja do druku

Organizacja i przywódcy

Autor: Redakcja: Witold 'Squid' Krawczyk, Kamil 'Kamulec' Chmiel

Antyteiści, cz. III
To już trzecia część opisu Antyteistów – tajemniczej organizacji, która sprzeciwia się wszelkim bogom w imię samodoskonalenia i zachowania prawdziwej neutralności. Część pierwsza opisywała historię i filozofię organizacji, część druga – nowe czary oraz Szaleństwo Wulfraga, upiora powstałego w chwili męczeńskiej śmierci przywódcy Antyteistów. Poniższa część trzecia opisuje przywódców organizacji oraz jej hierarchię.

Nowy początek

Po śmierci Wulfraga większość członków Loży Schyłku Mocy rozpierzchła się. Pozostała lojalna garstka, która nie traktowała wykładów filozoficznych jako niezobowiązującej rozrywki. Sevisto, arystokrata i główny sponsor Loży, ku swojemu zadowoleniu odzyskał dawną pozycję i zaproponował utworzenie nowej siedziby organizacji w starej, niewielkiej cytadeli, którą nabył za względnie niską cenę (biorąc pod uwagę to, jak obrzydliwie był bogaty). Mniej więcej w tym samym czasie do Antyteistów przystał niejaki Oyoshi Yurigoto, przybysz z Kozakury, mnich, psion i uzdrowiciel – cenny nabytek dla organizacji, która wyrzekła się leczniczej magii kapłanów. Yurigoto szybko zyskał na znaczeniu wśród członków Loży. Dziś, kiedy kolejni kadeci opuszczają siedzibę Antyteistów, którą nazywają Cytadelą Obciętej Powieki, to Oyoshi jest jej prawdziwym zarządcą, bardziej wpływowym nawet od Sevista, Quanaaqa i Itryla. To dzięki jego psionicznym zdolnościom, wzmacnianym dzięki wspólnej medytacji Antyteistów, organizacja utworzyła własny półplan na Planie Astralnym i ukształtowała potwory, jakie go zamieszkują i bronią Cytadeli.

Struktura

Rdzeń Antyteistów stanowią wojownicy. Około 40 z nich to wojownicy 3. poziomu, natomiast pozostali, czyli około 20, to wojownicy 5. poziomu. Oprócz tego do grupy należy około 10 łotrzyków na poziomach 3-6 (wielu z nich służy jako zwiadowcy).

Kwatery Główne: Cytadela Obciętej Powieki w okolicach Eshpurty
Członkowie: 77
Hierarchia: Militarystyczna
Przywódca: Oyoshi Yurigoto
Religie: Brak (udają, że oddają cześć Czerwonej Rycerce)
Charakter: Neutralny
Tajność: Tajna
Symbol: Brak (zastępczo – nieco zdeformowany symbol Czerwonej Rycerki. Test Wiedzy (religia) o ST 20 ujawnia fałszywość symbolu).

Funkcję siedziby Antyteistów może pełnić także inne miasto (Neverwinter, Waterdeep, Luskan, czy dalsze od Amnu lub Wybrzeża Mieczy okolice). Wymaga to minimalnych korekt na poziomie fabularnym.

Przywódcy

Oyoshi Yurigoto, mężczyzna człowiek mnich 6/psioniczna pięść 4; SW 10; średni humanoid (człowiek); KW 6k8+12 plus 4k6+8; pw 56; Init +2; Szyb 18 m; KP 16, dotyk 16, nieprzygotowany 14; Atak wręcz +8 pięści 1k10+1; SA –, SC grad ciosów (+6/+6), uchylanie, powolny upadek (9 m), spokojny umysł, uderzenie ki (magiczne), czystość ciała; Char PN; MRO Wytrw +8, Ref +11, Wola +11; S 13, Zr 14, Bd 14, Int 12; Rzt 15, Cha 12.

 

Guru niewiernych: Oyoshi stał się niekwestionowanym przywódcą Antyteistów, gdyż zdołał wprowadzić wiele założeń filozofii grupy w życie. Medytacja uśmierza lęk przed śmiertelnością, ucisza instynkty i pragnienia, jakie uznawane są za niegodne i złe w oczach organizacji, a także pozwala nawiązać kontakt z dziwnym Półplanem, stworzonym przez dawno zmarłych przodków Yourigoto.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

 

Umiejętności i atuty*: Autohipnoza +15, Koncentracja +15, Psionizm +12, Skakanie +11, Upadanie +9, Wiedza (psionika) +14, Wyzwalanie się +8, Zachowanie równowagi +11; Doskonalsze rozbrajanie, Doskonalsze uderzenie bez broni, Dziki talent, Oszałamiająca pięść, Psioniczna medytacja, Psioniczna pięść, Psioniczny unik, Uniki.

* Cechy klasowe Mnicha zostały zmodyfikowane w oparciu o wariant klasy z podręcznika Races of Eberron (WotC 2005). Autohipnoza i Wiedza (psionika) i zastąpiły Wiedzę (tajemną) i Występy na liście umiejętności klasowych, a premiowy atut klasowy na drugim poziomie został zamieniony na „dowolny atut psioniczny”.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Znane moce psioniczne (punkty mocy/dzień – 12, poziom manifestującego – 4): 1 – pusty umysł, wykrycie psioniki; 2 – murołaz, tarcza myśli.

Wzrost: 179 cm, Waga: 75 kg.

Quanaaq, mężczyzna człowiek czarodziej* 3/wojownik 4; SW 6; średni humanoid (człowiek); KW 3k4+3 plus 4k10+4; PW 34, Init +2; Szyb 6 m; KP 12, dotyk 12, nieprzygotowany 10, Atak wręcz +7 mistrzowski długi miecz 1k8 + 1; SA -, SC; Char N; MRO Wytrw +6, Ref +4, Wola +5; S 12, Zr 14, Bd 12, Int 16; Rzt 12, Cha 10.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Umiejętności i atuty: Czarostwo +6, Jeździectwo +6, Koncentracja +6, Odcyfrowywanie zapisków +6, Rzemiosło (płatnerstwo) +6, Skakanie +6, Rzemiosło (zbrojmistrzowstwo) +6, Wiedza (tajemna) +6, Wiedza (szlachta i władcy) +6, Wspinaczka +7, Zastraszanie +6; Biegłość w broni prostej, Biegłość w broni żołnierskiej, Biegłość w pancerzu (ciężkim), Biegłość w tarczy, Błyskawiczny refleks, Doskonalsza finta, Doskonalsza inicjatywa, Doskonalsze przewracanie, Krzepa, Skupienie na broni (miecz długi), Skupienie na broni (sztylet), Zapisanie zwoju

*Quanaaq nie rzuca czarów, nie ma nawet księgi czarów. Jedynym zaklęciem, jakiego jest w stanie użyć, jest Odczytanie magii. W obliczu zagrożenia życia swojego lub innego członka organizacji jest w stanie aktywować zaklęcie ze zwoju, jednak pergaminy magiczne czy różdżki nie wchodzą w skład jego stałego wyposażenia.

Stałe wyposażenie: Quanaaq walczy trzymanym w prawej ręce mistrzowskim długim mieczem, a u pasa ma mistrzowski sztylet. Nie nosi zbroi, lecz szare szaty przypominające strój czarodzieja, które nie mają jednak żadnych magicznych właściwości.

Wzrost: 176 cm, Waga: 72 kg.

Itryl, mężczyzna człowiek kapłan (Mystry, były) 3/wojownik 4; SW 6; średni humanoid (człowiek); KW 3k8 + 3 plus 4k10 + 4; PW 38, Init +1; Szyb 6 m; KP 17, dotyk 16, nieprzygotowany 1; Atak wręcz +9 mistrzowski ciężki buzdygan 1k6 + 2; Char N; SA -, SC; MRO Wytrw +8, Ref +3, Wola +7; S 14, Zr 12, Bd 12, Int 12, Rzt 16, Cha 8.

Umiejętności i atuty: Czarostwo +6, Dyplomacja +6, Pływanie +6, Skakanie +6, Wiedza (religia) +6, Wspinaczka +6;

Stałe wyposażenie: Itryl nosi zbroję płytową, w lewej ręce dzierży puklerz, a w prawej – mistrzowski buzdygan.

Wzrost: 181 cm, Waga: 82 kg.

Sevisto „Fundator”, mężczyzna człowiek arystokrata 5, SW 5; średni humanoid (człowiek); KW 5k8+ 5; PW 31, Init +0; Szyb 6 m; KP 10, dotyk 10, nieprzygotowany 10, Atak wręcz +6 walka bez broni 1k3 + 2 stłuczeń); SA –, SC –; Char CN; MRO Wytrw +2, Ref +1, Wola +5; S 14, Zr 11, Bd 12, Int 12, Rzt 12, Cha 14.

Umiejętności i atuty: Dyplomacja +8, Przebieranie +4, Szacowanie +8, Wiedza (plany) +8, Wiedza (szlachta i władcy) +8, Zbieranie informacji +8; Biegłość w broni prostej, Biegłość w broni żołnierskiej, Biegłość w pancerzu (ciężkim), Biegłość w tarczach, Dociekliwość, Negocjowanie, Skupienie na umiejętności (szacowanie).

Stałe wyposażenie: Sevisto nie używa broni. W skład jego stałego wyposażenia wchodzą szaty szlachcica.

Wzrost: 176 cm, Waga: 78 kg.

Hierarchia

Cytadela Obciętej Powieki jest dziś zamieszkana przez kadetów-wojowników, a zarządzana przez szlachcica Sevisto (zajmuje się funduszami i werbowaniem nowych członków), Quanaaqa (wykuwa zbroje i broń, a także uczestniczy w medytacjach i dysputach filozoficznych), Itryla (ważnego uczestnika medytacji) oraz, przede wszystkim, Oyoshiego (leczy rannych, zajmuje się rozwijaniem filozofii grupy oraz przewodzi w medytacjach i rytuałach). Poniżej przywódców stoją wojownicy, którzy stanowią zbrojne ramię organizacji oraz uczą przejezdnych sztuki wojennej. Najniżej w hierarchii są łotrzykowie, zajmujący się zwiadem oraz drobnymi kradzieżami, powiększającymi skarbiec organizacji. Ponad wszelką hierarchią jest zaś Szaleństwo Wulfraga. Antyteiści czczą tego potwora i składają mu w ofierze kapłanów, paladynów i inne osoby głębokiej wiary. Szaleństwo Wulfraga patrzy przychylnym okiem na działalność loży, a jako że potrafi wyrwać dusze zmarłych z Muru Niewiernych (patrz: Antyteiści, cz. II, zdolność „Wyssanie z Muru”), dzięki jego pomocy członkowie organizacji unikają uwięzienia po śmierci.

Motywacje i cele

Antyteiści wciąż pragną powiększać swoje wpływy, robią to jednak niezwykle ostrożnie. Bardziej interesują ich własne medytacje, rytuały, szkolenie w walce i odcinanie się od wpływu bogów.

 

Ich obecnym celem jest też nawiązywanie poprzez medytacje głębokiego kontaktu z Półplanem Wyroju - miejscem zamieszkanym przez dziwaczne istoty, które w przyszłości może się nadać na siedzibę całej grupy i które zostało stworzone przez legendarnych niemal przodków Oyoshiego.

 

Sprzymierzeńcy: Kilka zbuntowanych demonów ze Sfer Niższych.

Wrogowie: Płomienna Pięść, organizacje religijne.

Siły wojskowe

Cytadela jest dobrze broniona przez kadetów, niemal nieustannie ćwiczących się w sztuce wojennej. W celu zachowania tajności robią to pod pozorami oddawania czci Czerwonej Rycerce. Łotrzykowie pozbywają się wścibskich podróżnych, którzy trafiają na ślad organizacji, oraz wyżej postawionych wrogów. Obrońców organizacji przybywa, bo Cytadela działa również na zasadzie akademii wojennej, pobierającej opłaty za szkolenie w umiejętnościach bojowych.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Romeo i Julia
Historia tragicznej miłości z happy endem
D&D: Ekran Mistrza Podziemi
Tarcza ze smoczej łuski
- recenzja
Dungeons & Dragons: Wybrzeże Mieczy
Skurczone Zapomniane Krainy
- recenzja
Czarne muszkiety
Bojownicy wygranej rewolucji
Storm King’s Thunder
Giganci nie umierają nigdy
- recenzja
Regeneracja czarów (D&D 5E)
Spowolnienie i przyspieszenie regeneracji zaklęć

Komentarze

string(15) ""

Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.