Najnowsze notki na blogach

Wyświetlono rezultaty 51-60 z 15617.

zegarmistrz: Dlaczego Polacy nie chcą bronić państwa?

23-04-2015 00:59
6
Komentarze: 123
W działach: Wredni ludzie
Dlaczego Polacy nie chcą bronić państwa?
Parę tygodni temu media obiegła straszliwa wiadomość: zaledwie 30% mieszkańców Polski deklaruje gotowość do jej obrony w wypadku wojny. To dwa razy mniej niż w roku 2005. Panika, groza i dramatyczne pytanie: czy duch patriotyczny w narodzie umiera? Oraz drugie, jeszcze ważniejsze: dlaczego tak się dzieje, że 70 procent naszych rodaków nie chce za państwo polskie walczyć. Jako, że temat jest mi bliski z powodów twórczych spróbuję na nie odpowiedzieć. Zasadniczo, myślę, że aby to zrobić należy podzielić Polaków na trzy kategorie: 30% ludności, która deklaruje dziś gotowość do obrony Polski...

poskart: Hard zasysa!

06-06-2012 23:57
23
Komentarze: 122
Wszystkie systemy określane jako hard, zwyczajnie zasysają. Istnieje oczywiście wyjątek. Mogą one być jedynie określane jako hard a w rzeczywistości wcale takimi nie być. Mam pełną świadomość tego co właśnie napisałem – całkowicie flejmogennego oświadczenia, które to skazuje autora na niebyt w fandomie albo jego absolutne wygaszenie. Jednak twierdzenia będę bronił, właśnie dlatego postanowiłem o nim napisać, by uświadomić wam jedną interesującą rzecz. Hard ssie. I absolutnie sie nie sprzedaje. Nie chce tu podawać jako przykład settingów jak Star Wars czy też Star Trek (który o zgr...

FireFrost: Post MiMowy obraz RPG

06-04-2014 09:51
10
Komentarze: 122
W działach: RPG
Post MiMowy obraz RPG
    Mam dzisiaj zły dzień i będę się żalił.     Kiedy nie miałem jeszcze na głowie ani jednego siwego włosa, a ekran mojego telefonu miał mniej niż 2 cale wychodziło pewne czasopismo. Nazywało się Magia i Miecz. Poświęcone było - uwaga! - grom fabularnym. Ukazywały się w nim artykuły o różnym poziomie merytorycznym, często nadmiernie zaangażowane i stronnicze. Były tam artykuły z których treścią się zgadzałem, takie z którymi zgadzałem się częściowo i w końcu takie, z którymi nie zgadzałem się w ogóle. Były tam przygody, niektóre (jak okazywało się w praniu) niep...

beacon: Szanowni członkowie Kapituły Quentina 2012

04-08-2012 14:12
11
Komentarze: 122
W działach: RPG, Taki lajf
Szanowni członkowie Kapituły Quentina 2012
Przeczytawszy ponownie swój scenariusz na Quentina, przyjmuję merytoryczne argumenty Cravena i Inkwizytora i się z nimi zgadzam. Napisałem scenariusz za szybko albo zabrakło mi talentu. Ale za przytyk dotyczący używania przeze mnie podwójnych form płciowych – Mistrz/-yni Gry – należy się chłopakom solidna buła za kamuflowany szowinizm.

Scobin: Gwałt w grze (część druga)

30-03-2014 14:02
9
Komentarze: 120
W działach: Etyka, RPG
Pora na kontynuację wczorajszego wpisu. Jeżeli jeszcze nie macie go za sobą – przeczytajcie, zanim pójdziecie dalej. ____________ Chciałbym podkreślić dwie ważne rzeczy, zanim wrócę do rozpoczętej wczoraj listy dobrych praktyk (skądinąd patrząc teraz na częstość słowa „nie” na tej liście, mam wrażenie, że większość spisu jest zniechęcaniem do praktyk złych – ale to także bardzo ważna kwestia). Sprawa pierwsza: wśród wielu internetowych komentarzy warto wyróżnić wypowiedzi Pawła „Skały” Jurgiela i Aleksandra „Alexa” Daukszewicza. Obaj są od...

Alkioneus: Polemika alkionejska z laveryjską

10-01-2011 18:10
35
Komentarze: 120
W działach: User Szary
Zastanawiałem się przez pewien czas nad tym wpisem, ale skoro prasa z chęci uprawia polemikę, to ja też nie będę podżegaczem, polemizując tutaj z Laverisem. Wszelkie uwagi co do wpisu, kierować na PW - nie chcę trollować. Czemu polemizuję Kasowanie moich komentarzy uważam za policzek w twarz od kogoś, kto nie potrafi z nimi polemizować. Nikt nigdy nie określił mnie jako trolla, a wiszę na tym necie od długiego czasu, często wciskając swoje trzy grosze.Zarzucanie Mayhnavei ultrakonserwatyzmu świadczy o poważnych lukach w wykształceniu humanistycznym i degrengoladzie pojęćBlogowanie przez Lave...

Agrafka: Dobre Rady Cioci Agrafki

22-05-2014 15:59
17
Komentarze: 119
W działach: Dobre Rady Cioci Agrafki
Dobre Rady Cioci Agrafki
Dobre Rady Cioci Agrafki Część I "Szybki podryw" czyli jak nie podrywać dziewczyny w pubie       To dziś jest ten dzień. Stajesz przed lustrem. Piękny jak zwykle. Na wczorajszy podkoszulek - jeszcze przecież świeży - zarzucasz najlepszą imprezową koszulę. Klucze są, portfel jest. Jesteś gotowy. Wychodząc postanawiasz opryskać się perfumami. A co, w końcu dzisiaj podbijesz świat. Kumple już czekają. Radośnie wkraczacie do pubu i zaczynacie podbój. Ale najpierw stolik, kilka piw na odwagę. I wtedy widzisz Ją. Zachęcony przez przyjaciół decydujesz się w końcu sprób...

Kamulec: Poltergeist: Forum dla Was?

03-09-2014 22:27
6
Komentarze: 118
W działach: Poltergeist
Poltergeist: Forum dla Was?
Wiatr zmian dotknął moderacji forum. Uporządkowałem ją, w składzie pozostali tylko aktywni. Dziękuję w tym miejscu Klebernowi i wysłannikowi za znaczny wkład w utrzymanie porządku. Chciałbym, aby forum stało się bardziej popularne oraz dogodniejsze w użyciu, widzę sens dalszych zmian. Nim jednak dobiorę środki, chcę ustalić cele, więc zacznę od pytania. Jakie forum zachęciłoby Was do większej aktywności na nim?

: Dzis zostalem porazony.

21-12-2010 13:39
145
Komentarze: 116
W działach: bucowato
I tymze porazeniem zaraze innych. Na blogu Gry Fabularne pojawilo sie podsumowanie roku 2010, kolejny raz organizowane przez demona Borejke.  Porazila mnie ocena tego roku, napisana przez jednego wydawce, ktorego mimo wszystko uwazalem za powaznego. Rafal Olszak napisal podsumowanie roku 2010 w polskim swiecie rpgowym. Brzmi ono tak (cenzura moja):  Polska branża RPG? Żałuję, że wdepnąłem w te g*wno zamieszkałe przez bandę sfrustrowanych poXXXXów. Żeby zarobić na tym rynku trzeba mieć ostre wyXXXnie na opinie wszystkowiedzących ekspertów i konsekwentnie r...

Hastour: Siedem mitów fechtunku w RPG

03-01-2013 00:47
104
Komentarze: 115
W działach: RPG, szermierka
W wielu grach częściej walczy się bronią białą, niż robi cokolwiek innego. A jednocześnie wielu autorów mechanik walki sprawia wrażenie, jakby w życiu żadnej broni w ręku nie mieli - ani historycznej, ani sportowej, ani nawet drewnianej. Poniżej kilka pokutujących konsekwencji takiego stanu rzeczy.  Trafienie to sztuka i esencja fechtunkuTrafić przeciwnika, szczególnie bronią sieczną, jest bardzo łatwo. Serio, każdy laik po kilku godzinach z bronią w ręku będzie w stanie zabić wroga - tyle tylko, że sam zostanie przy tym zabity. Sztuką jest dopiero trafić i nie dać się zabić w trakci...