Najnowsze notki na blogach

Wyświetlono rezultaty 41-50 z 15618.

YuriPRIME: Czuje źle - RPGowiec

30-06-2011 16:16
33
Komentarze: 131
Czuje źle - RPGowiec
A tak wszyscy, zdaje się, przyjmują za wielce modne podzielić się zdaniami co się komu podoba a od czego w RP smuta, temu i ja się podzielę Otóż uwaga, nadchodzi wielki bulwers:     Czego nie lubię w RPGach? (Napominam: to je moje wido-misie. Że sie tobie to podobo, a mi nie, to nie znaczo że je złe) - że tak zarzucę dialektem karachańskiej diaspory.  1)Średniowieczne fylmofo-grofo-ksionszkofe fantasy - nie mogę strawić kolejnego settingu w quasi-średniowieczu a la D&D... nie wiem, kiedyś mogłem, teraz już nie. Może to przesyt? Kiedyś jako dziecię wżerałem ba...

Agrafka: To ja se grupę ukradnę, czyli krótka opowieść o tym czego się nie robi

04-03-2016 12:57
33
Komentarze: 131
To ja se grupę ukradnę, czyli krótka opowieść o tym czego się nie robi
Dawno temu Kot zwrócił się do mnie z pytaniem, czy przejmę obowiązki admina w grupie "Rozmowy pomiędzy graczami". Zgodziłam się i tak już wiele czasu minęło odkąd grupa powoli odchodziła zastępowana przez "Panie i Panowie zagrajmy w RPG". Nie działo się wiele, więc i nie było wiele do roboty. Ostatnio jednak postanowiłam, że warto spróbować ją rozkręcić. Zebrałam chętnych na adminowanie i mieliśmy ruszyć z kopyta. Wśród nowych adminów znalazł się między innymi Jakub Koprowski - Szelest. Nie minęło dużo czasu, gdy od innego admina dowiedziałam się, że Szelest odebrał nam ws...

Z Enterprise: Failure is not an option

28-06-2013 20:03
6
Komentarze: 129
Failure is not an option
Planetourist przypomniał mi swoją notką o pewnej sprawie, którą chciałem poruszyć już jakiś czas temu.  Chodzi mi mianowicie o problem "bycia bohaterem" w grach fabularnych. Wielu graczy wychodzi z założenia, poniekąd łatwego do zrozumienia, że ich bohaterowie w grach fabularnych mają być właśnie tym - bohaterami (albo antybohaterami). Ich postacie mają ratować księżniczki, zabijać smoki, ratować królestwa, zabijać setki wrogów i pławić się w chwale. Takie założenie wnosi do gry całkiem pokaźna lilość graczy. Ich postaci mają być najlepsz...

Aure_Canis: KC trailer 3/10

31-08-2014 11:17
11
Komentarze: 127
Cytat z największego dzieła sztuki czasów wszech i wszelakich. I zginęli dla honoru bez wyboru i oporu w imię boru lub wigoru żądni wzoru lub splendoru.   mic drop

mr_mond: Na marginesach. Queerowa fantastyka

20-03-2013 10:53
12
Komentarze: 125
W działach: antologia, książki, lgbtq, michael rowe, na marginesach, queer fear, steve berman, wilde stories
Na marginesach. Queerowa fantastyka
[Notkę można przeczytać również tutaj, zawiera więcej obrazków, a mnie oczywiście będzie bardzo miło.] Jakiś czas temu recenzowałem Pożądanie – antologię opowiadań „miłosnych, zmysłowych, erotycznych i dziwnych” (sic) – i narzekałem na to, że niemal wszystkie (z jednym chlubnym wyjątkiem) są o związkach heteroseksualnych. To zjawisko nie do końca mnie dziwi, stanowi bowiem odbicie podświadomych założeń, które przyjmuje większość ludzi (ja na ogół też). Jeśli ludzie na ulicach są dla nas i dla pisarzy domyślnie heteroseksualni, to tak samo będzie z bohaterami...

Feniks: Dlaczego Polter cenzuruje newsy?

15-05-2010 19:25
22
Komentarze: 125
W działach: Polter
Miarka się przebrała i czas to opisać w blogu. 3 raz od czasu startu prac nad Drugą Edycją Monastyru moje newsy zostały ocenzurowane na tej stronie. Wysłałem do redakcji news dokładnie 10 minut po tym jak powstała strona Monastyru 2.0 był ładny zawierał dwa akapity opisujące czym się będzie strona zajmować, kto ją prowadzi i dlaczego włąśnie on a nie nikt inny. O współpracy z Portalem itd. zamiast tego pojawił się wpis "Ruszyła oficjalna strona projektu Monastyr 2.0. Strona ma w przyszłości informować o postępie prac nad nową edycją systemu. Koordynatorem projektu jest Jacek 'Darken' Gołęb...

Indoctrine: Głębia Przestrzeni - ostatnie szlifowanie! :)

27-09-2011 16:02
22
Komentarze: 125
W działach: Głębia Przestrzeni, RPG, SF
Głębia Przestrzeni - ostatnie szlifowanie! :)
Prawie ukończone. Tak pochwalić się chciałem.. Jeszcze tylko kilka szlifów (układ tabelek, numeracja stron w spisie treści) i...... wysyłam. Może któryś z wydawców skusi się na współpracę? :) Dla tych, co jeszcze nie słyszeli o "Głębi" kilka słów wyjaśnienia. Będzie kosmicznie - ćwierć Galaktyki czeka na graczy! Będzie realistycznie - technologia, walka, świat - wszystko z realistycznymi założeniami! A teraz trochę informacji bardziej szczegółowych. Jest to system SF dalekiego zasięgu, skupiający się na realistycznej rozgrywce. Można zaklasyfikować go do nurtu Hard SF, ale z poluzowanymi...

Paweł Jakubowski: Emocje naszych postaci.

05-08-2013 14:31
11
Komentarze: 125
W działach: RPG
Od jakiegoś czasu nurtuje mnie taki problem: czy na sesji mg powinien mówić graczowi, co czuje jego postać. Podam przykład. Gracze brali udział w potyczce. Ja prowadziłem. Po zwycięstwie opisuję, że zabici wrogowie, to głównie chłopcy w wieku od 14 do 18 lat, prawdopodobnie siłą wcieleni do armii. Mówię, że postaciom graczy robi się żal, ponieważ zdają sobie sprawę, że martwi nie żywili do nich nienawiści, nie walczyli za sprawę, w którą wierzyli, po prostu znaleźli się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwym czasie i nie mieli wiele wpływu na swój los. Tymczasem jeden z graczy mówi: "mi n...

Headbanger: Trolling is a Art

03-02-2011 12:23
55
Komentarze: 124
W działach: Pierdoły
Trolling is a Art
Jestem zdegustowany. Pewnie przez fakt braku politycznej poprawności i poziomu "niechcianej" krytyki stracę konto - ale szczerze? Mam to gdzieś. Nawet jeśli notka zostanie skasowana, oznacza to mniej więcej tyle, że mam rację. Byłem (i ciągle jestem) zarejestrowany na wielu portalach fanowsko-informacyjnych, ale żaden nie był tak upierdliwie cenzurowany jak Polter. Do tego stopnia, że aż odechciewa się pisać cokolwiek - w sumie to tłumaczy nieco martwe forum. Z jednej strony jedni dostają warny za byle co, z innej strony wewnętrzne forum modów-adminów obryzgane jest [wulgaryzmami - Zsu-Et-Am]...

zegarmistrz: Dlaczego Polacy nie chcą bronić państwa?

23-04-2015 00:59
6
Komentarze: 123
W działach: Wredni ludzie
Dlaczego Polacy nie chcą bronić państwa?
Parę tygodni temu media obiegła straszliwa wiadomość: zaledwie 30% mieszkańców Polski deklaruje gotowość do jej obrony w wypadku wojny. To dwa razy mniej niż w roku 2005. Panika, groza i dramatyczne pytanie: czy duch patriotyczny w narodzie umiera? Oraz drugie, jeszcze ważniejsze: dlaczego tak się dzieje, że 70 procent naszych rodaków nie chce za państwo polskie walczyć. Jako, że temat jest mi bliski z powodów twórczych spróbuję na nie odpowiedzieć. Zasadniczo, myślę, że aby to zrobić należy podzielić Polaków na trzy kategorie: 30% ludności, która deklaruje dziś gotowość do obrony Polski...