Najnowsze notki na blogach

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 15105.

Kaworu92: Eclipse Phase druga edycja - zasady w pigułce

18-01-2021 21:31
1
Komentarze: 0
W działach: Eclipse Phase, tłumaczenia
Eclipse Phase druga edycja - zasady w pigułce
[Poniższy tekst miał oryginalnie pójść jako tłumaczenie/artykuł na Polterze, ale raczej nic z tego. Uznałem, że mogę go tu wrzucić – obawiam się, że język może nie być doskonały, ale może mimo wszystko komuś się przyda do czegoś? Np: jako pierwsze spotkanie z systemem? Jestem świadom, że może to nie być najlepsze tłumaczenie – nawet jeśli nie jestem świadom, co należałoby poprawić – mam jednak nadzieję, że zostanie mi to wybaczone. PS. Na dniach możecie się spodziewać także tłumaczenia darmowego dodatku do FAE o odgrywaniu superbohaterów – postaram...

Kaworu92: "Swiatło się mroczy" George R. R. Martin - recenzja [ILDS]

17-01-2021 02:38
1
Komentarze: 2
W działach: I libri di Simone
Na moim blogu opublikowałem recenzję kolejnej książki – tym razem jest to Światło się mroczy George'a R. R. Martina.  Z recenzją można się zapoznać pod tym linkiem.

Aesthevizzt: D&D: Na lodowym szlaku

16-01-2021 12:58
0
Komentarze: 0
W działach: D&D, przygody
D&D: Na lodowym szlaku
Na lodowym szlaku. Dolina Lodowego Wichru pogrążyła się w permanentnej ciemności, a mieszkańcy Dziesięciu Miast walczą o przetrwanie tego, co nazywają Wiecznym Szronem (Everlasting Rime). Ta klątwa, nałożona przez boginię Auril, przynosi dodatkowe kłopoty mieszkańcom zamarzniętych ziem Północy. "Przebudzona" samica morsa o imieniu Matka Kieł przywiodła grupę zwierząt w bezpieczne miejsce w okolicach Grzbietu Świata, mając nadzieję, że uchroni je przed wykorzystaniem przez złego druida do siania spustoszenia i chaosu w cywilizowanych obszarach Doliny Lodowego Wichru. Matka Kieł walczy...

Aesthevizzt: D&D: Krasnoludzkie kusze

13-01-2021 20:50
0
Komentarze: 0
W działach: D&D, broń
D&D: Krasnoludzkie kusze
Krasnoludzkie kusze. Mistrzowska fantazja – krasnoludzka technologia. Powiadają, że krasnoludy z Mithrilowej Hali opracowały szereg udoskonaleń, dzięki którym ich kusze stały się naprawdę zabójczymi broniami. Przekonajcie się sami ( ͡° ͜ʖ ͡°)  

KrowaQ: Interaktywna dekada

11-01-2021 09:55
3
Komentarze: 4
W działach: RPG, Książki
Wiem, że niektórzy z Was interesują się grami paragrafowymi, dlatego pozwoliłem sobie napisać te parę słów w związku z 10 rocznicą istnienia witryny Masz Wybór, na łamach której ukazało się już ponad 30 darmowych polskich gamebooków (dla ciekawych – historia działalności). Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru, nieformalna grupa związana z witryną będącą pierwotnie e-zinem dzielnie publikuje kolejne teksty, w tym wiele moich, dzięki czemu ludzie zaczynający przygodę z interaktywną literaturą mają dostęp do wielu darmowych tytułów, w tym reedycji hitów sprzed lat, a także mogą sami publikować...

Drakestar: Lochy i Smoki - Walka i reszta świata

11-01-2021 09:02
0
Komentarze: 2
DnD jest oparte na trzech filarach. Eksploracji świata, interakcji z BNami oraz walce. Niestety mechanika tak naprawdę wspiera tylko jeden z nich, czyli walkę. Reszta pozostaje w gestii MP i pojedynczych testów. Przez to, że kwestie socjalne i eksploracji zostały tak potraktowane, większość zdolności klasowych dotyczy walki. Zasady eksploracji i podróżowania obecne tak szczątkowej postaci cierpią dodatkowo przez wszechobecne czary, które rozwiązują trywialne problemy. Oczywiście nikt nie zabroni komuś grać w DnD nie rzucając w ogóle kości i omijając każdą walkę szerokim łukiem. Tylko po co wam...

Maestro: specyfika sesji w kosmosie__Stacja RPG

09-01-2021 15:14
1
Komentarze: 4
W działach: DARK FUTURE
Cześć, odpaliłem serię podkastów (na razie na YT) dotyczących specyfiki prowadzenia gier fabularnych w kosmicznych systemach sci-fi. Ciągle, i naprzeciw różnym opiniom, uważam, że prowadzenie przygód w realiach kosmicznych, nawet niektórych space oper, jest wyraźnie trudniejsze tak dla MG jak Graczy, ze względu na nietypowe środowisko i często nieintuicyjne, niecodzienne zachowanie / oddziaływanie ciał (nieważkość, duże przeciążenia, bezwładność, dylatacja czasu). Audycje "Stacji rpg" nie są naukowymi rozprawkami tylko (przynajmniej w zamierzeniu) przystępnymi, dość powierzchownymi i...

Aesthevizzt: D&D: Romeo i Julia

09-01-2021 11:53
0
Komentarze: 0
W działach: D&D, przygody
D&D: Romeo i Julia
Romeo i Julia. Historię tragicznej miłości dwojga młodych ludzi należących do nienawidzących się rodów zna każdy. W niniejszej przygodzie gracze będą mieć okazję dopisać do niej szczęśliwe zakończenie. Spotkanie zostało przygotowane z myślą 4-5 osobowej drużynie postaci na 9-10. poziomie doświadczenia. Oczywiście można dość łatwo dostosować przygodę dla drużyny na niższym poziomie (zmniejszyć ilość członków grupy pościgowej lub zmienić ich statystyki na stworzenia o niższym SW), ale wówczas nie będzie możliwe (bez naginania zasad) przywrócenie do życia kochanków. Życzę dobrej zabawy :)

von Mansfeld: Co to jest za erpeg? Lady Blackbird

08-01-2021 12:10
0
Komentarze: 4
Co to jest za erpeg? Lady Blackbird
Lady Blackbird to gra-jednostrzał Johna Harpera z 2009 roku. Szlachcianka Lady Blackbird, która wraz z załogą frachtowca The Owl pragnie uciec do jej ukochanego, króla piratów Uriaha Flinta. Dostępna jest za darmo (PL, ENG) w formacie PDF. Istnieją kolejne scenariusze wykorzystujące te same zasady oraz setting (Magister Lor, Scurlock).   Ten tekst jest o oryginalnej gierce i przygodzie "Lady Blackbird". Dla wygody przyjmuję polską wersję językową.   Nietrudno oprzeć się wrażeniu, że Lady Blackbird jest pastiszem czwartej części Gwiezdnych Wojen "Nowa Nadz...

von Mansfeld: Mój erpegowy rok 2020

05-01-2021 13:28
0
Komentarze: 2
Mój erpegowy rok 2020
Wróciłem do erpegowego hobby w grudniu 2019 roku, ale to rok 2020 był dla mnie bardzo bogatym i dynamicznym doświadczeniem. Zagrałem w całkiem sporą ilość gier (24), wiele z nich po raz pierwszy. Rozegranych sesji było dużo (106), prawie połowa poprowadzonych. Ale nie chodzi tu tylko o statystyki.   Przez rok 2019 zaliczyłem własny erpegowy "soft reset". Po części zweryfikowałem to co faktycznie lubię robić i grać w tym hobby, kilku rzeczy musiałem sobie przypomnieć, tudzież nauczyć od nowa. Właściwie to mnie czytacie głównie dlatego, ponieważ jesienią roku 2019 zagrałem w Dwa...