Systemy
Dział poświęcony wszelakim systemom bitewnym. Znaleźć tu można ich dokładne opisy, wyjątki z zasad. Przedstawimy także charakter i konwencję poszczególnych systemów.
Działy:» Warhammer Fantasy Battle
» Warhammer 40 000
» Warmachine
» Hordes
» Infinity
» Flames of War
» AT-43
» Cold War Commander
» Gorkamorka
» Konfrontacja
» Pulp City
» Malifaux
» Alkemy
» Mein Panzer
» Mordheim
» WarZone
» Warlord
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 57.
Sortuj wg:
Czym jest Warzone
i jak zacząć w niego grać
08-11-2004 21:11 | Mateusz 'Umbra' Nowak | Komentarze: 31
Trochę historii...
W 1995 roku Bill King wpadł na pomysł stworzenia gry bitewnej, opierającej się na świecie Kronik Mutantów – popularnej w tym czasie gry role playing. Jej świat był na tyle bogaty, iż można było spokojnie utworzyć kilka urozmaiconych nacji, którymi gracze dowodziliby podc...
Big dinusaurs are fun! - Stegadon
Część 1, czyli o wprowadzaniu Stegadona do walki.
13-10-2004 20:12 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 25
No i jak ja mam ubić tę krowę? SArnah w czasie jednej z wielu naszych potyczek.
Jednym z powodów, dla których powstała armia Jaszczuroludzi, był bez wątpienia wielki boom na dinozaury. Jakieś dziesięć, dwanaście lat temu powstał Park Jurajski i każde dziecko zapragnęło mieć własnego wielkiego gad...
Czym jest Warhammer Fantasy Battle?
22-07-2007 13:19 | Rafał 'WilliamWolfes' Jankoś | Komentarze: 25
Warhammer Fantasy Battle (często zapisywany skrótowo jako WFB) to najpopularniejsza gra bitewna w Polsce. Rozgrywane jest wiele liczonych do krajowego rankingu turniejów ligowych, w których znaczenie mają zdolności malarskie, taktyczne i wiedza w temacie grających. Sama gra nie jest specjalnie skomp...
Karnawał Chaosu
03-06-2007 02:04 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 24
Pięcioletni Hans wbiegł z przejęciem do małej chatki, wdrapując się matce na kolana. Jego błękitne oczy śmiały się radośnie.
- Przyjechali kolorowi panowie - zaszczebiotał - Mówili, że będzie przedstawienie!
Lise wyjrzała przez okno i ze zdumieniem stwierdziła, że nie była to kolejna bajka jej zam...
Łowcy Czarownic (Witch Hunters)
Co powinieneś wiedzieć o polowaniu na wiedźmy
Jeżeli kiedyś usłyszysz nieopodal zaciekłe ujadanie psiej sfory, trzask biczów oraz zawodzące okrzyki ku czci Sigmara będziesz wiedział, że oto nadciągają Łowcy Czarownic. Znani w całym Imperium, nie pozostawiają nikogo obojętnym na sprawy wiary. Do Mordheim przybyli by oczyścić ruiny z brudu grzech...Mein Panzer po raz pierwszy
Raz spróbujesz, nigdy nie przestaniesz
30-04-2004 18:27 | Tomek 'wiedzmak' Koślacz | Komentarze: 17
Od lutego, czyli od czasu gdy Szczur szumnie opisywał MP na forum Poltergeista, zacząłem zdawać sobie sprawę z ogrania i szablonowości WFB. Ciekawą alternatywę stanowił nowy, tani bitewniak oparty na II Wojnie Światowej. Realistyczne zasady, autentyczne nacje i broń – to tylko niektóre z jego...
Gorkamorka
czyli o zapomnianym systemie GW z dawnych lat
23-12-2007 10:43 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 16
- Jeszcza wiencej! - warknął zdenerwowany wódz, szturchając po drodze wszystkich, którzy według niego ruszali się zbyt wolno. - Głupie pokraki! Wiencej paliwa!
- Nie może wiencej - mruknął przepraszająco Grud, jeden z młodszych orków. - Ten pojazd nie jest przyst... przywysto... no, nie da siem.
-...
Josef, polej ale
czyli o Krasnoludach w WFB
12-05-2007 16:33 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 16
Dawniej władcy imperium większego, niż Karl Franz mógłby sobie wyobrazić. Pierwsi panowie Starego Świata. Najlepsi budowniczowie i górnicy. Teraz skarlali i słabi, ale walczący z honorem w nierównej walce. Krasnoludy. Dzieci Grungniego.
Tym razem będzie o niemalże przeciwieństwie Mrocznych Elfów. H...
Empire of Men - czym jest i jak się nim gra
02-03-2007 01:13 | Rafał 'WilliamWolfes' Jankoś | Komentarze: 15
Ostatnio rozmyślałem nad tematami na artykuły. Po przejrzeniu zasobów działu Bitewniaki i całego forum zwróciłem uwagę na przewijający się co jakiś czas temat "Jestem początkujący – jak zacząć grać (jakąś tam armią)?", bądź "Czy Imperium jest dobre? Warto nim grać?". Na takie właśnie tematy b...
Pulp City
30-11-2010 10:00 | Hubert 'Yrkoslaw' Spala | Komentarze: 14
Pulp City! Rok – bliżej nieokreślony. Lokacja? Cały znany nam świat. Klimat? Superbohaterowie i przestępcze umysły w najlepszym, absolutnie komiksowym wydaniu rodem z Marvela czy DC. Gracze kontrolują drużyny superbohaterów i superprzestępców, którzy ścierają się ze sobą w tytanicznych walkach...
Zurbanizujmy Mordheim
Czyli jak stworzyć ruinę od podstaw nie budując domu
08-06-2005 16:16 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 14
Tym razem, po dłuższej przerwie, chciałbym pokazać Wam jak łatwo i bez większych kosztów wykonać budynek do gry bitewnej, ze wskazaniem na system Mordheim.
Cały artykuł oprę na pomyśle, który dręczył mnie już od dłuższego czasu a mianowicie na budynku Cyrku Osobliwości. Po pierwsze dlatego, że nie s...
Armie Konfrontacji - Ścieżka Losu
Świat jest taki jaki jest, walcz dla siebie
04-08-2005 20:08 | Wychwethyl | Komentarze: 13
Gobliny z No-dan-kar
Gobbasy są armią, w której da się wystawić największą ilość modeli w całej Konfrontacji. Śmiesznie mały koszt punktowy szeregowych jednostek pozwala bez problemu wystawiać krocie figurek, które choć nie należą do najsilniejszych, to w hordzie potrafią zdziałać cuda. Sądzę, że...
Warmachine - Początek
Na świat nadciągnęła wojenna zawierucha, wielkie parowe golemy wyruszają w bój.
Magia w wieku pary? Czy to możliwe? A jednak. W Warmachine ziemia drży, gdy z tempem rozpędzonej lokomotywy ścierają się w walce sześciotonowe automaty z żelaza i stali, a działa plujące ołowiem rozrywają z łatwością stalowe pancerze. Ponadto magiczne burze, szalejące na polach bitew Żelaznych Król...Konfrontacja - Gryfy
Święty ogień Merina wypali heretyków!
"Niech twe prochy spoczywają w pokoju ..." Nieznany z imienia gryfi inkwizytor po dokonaniu osądu. Wielu ludzi w naszym kraju lubi klimat inkwizycji, wypraw krzyżowych i szeroko rozumianego średniowiecza. Jeśli okrasi się to szczyptą dark fantasy to poczują się oni jak ryba w wodzie. W końcu jak kt...Dark Elves - z czym to się je?
27-03-2007 23:24 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 10
Według wielu osób Mroczne Elfy są jedną z najsłabszych armii, a jedyny powód, żeby nimi grać, to niepowtarzalny klimat i fluff. Niestety, ta rzekoma słabość armii odstręcza graczy, przez co Druchii to jedna z najmniej popularnych armii. W tym artykule postaram się udowodnić, że Mroczne Elfy nie są t...
Kabała Inżynierów
21-01-2009 22:05 | Konrad 'Kadzik' Brzozowski | Komentarze: 10
Cesarska Akademia Inżynieryjna w Altdorfie i Wyższa Szkoła Artyleryjska w Nuln od wielu lat kształcą młodych chłopców, przyszłych adeptów techniki. Część wstępuje do armii, wynajmuje się Książętom Elektorom i zwierzchnikom kultów lub zostaje na uczelni. Niektórzy jednak zakładają swoje własne warszt...
O roli lidera w armii
czyli jakiego dowódcę wybrać oraz o bohaterach w ogóle słów kilka
24-12-2004 18:27 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 9
„Tego Lorda zrobiłem specjalnie po to, żeby ubić twojego herosa”
Sarnah
CZĘŚĆ 1. Armie do 2000 punktów
Wiadomo, że nie ma armii bez dowódcy. Nawet szalikowcy mają jakichś tam swoich szefów, nie należy się zatem dziwić, że prędzej czy później ten temat musiał pojawić się w moich rozważ...
Armie Konfrontacji - Ścieżka Ciemności
Złożyć armię i siać zło
05-06-2005 18:47 | Wychwethyl | Komentarze: 8
Nieumarli z Acheronu
Jeśli którakolwiek armia jest w stanie konkurować pod względem magii z Lwami to wyłącznie Umarlaki. Gorgona, Koryfeusz czy Asura Sarlath są pod tym względem czołówką całej Konfrontacji. Ich mistrzostwo w rzucaniu czarów ze ścieżek mroku (a także czasami innych dodatkowych żyw...
Jak zbudować armię w Mein Panzer - Niemcy
Gdyby Niemcy tu się uczyli, nie przegraliby wojny...
03-01-2006 09:28 | Tomek 'wiedzmak' Koślacz | Komentarze: 8
Kilka poniższych akapitów przedstawia skrócony opis tworzenia mojej kompanii, którą uważam za zarówno grywalną jak i posiadającą pewne oparcie w historii. Wydaje mi się, że gracze dopiero planujący swe zakupy (niezależnie od wybranej nacji) znajdą tutaj garść pomocnych wskazówek. Oczywiście droga t...
Jednostki krasnoludzkie - bohaterowie
06-06-2004 18:15 | Ryoga | Komentarze: 8
Tak jak i u każdej z ras, krasnoludowie dysponują dwoma typami modeli pojedynczych: silniejszym, czyli Lordami (Lords) i słabszymi, czyli Bohaterami (Heroes). Ponieważ nałożone są na nas poważne ograniczenia w ilości i jakości bohaterów, ważne jest aby sprawnie dokonać ich wyboru. Musza oni być bowi...
Poradnik taktyczny – The Empire
Taktyka ofensywna na piechocie
08-10-2008 23:38 | Rafał 'WilliamWolfes' Jankoś | Komentarze: 8
Pierwszy z cyklu poradników taktycznych do Empire, w założeniach jest to pierwszy z cyklu poradników taktycznych do wszystkich armii, zobaczymy, co czas pokaże i czy uda nam się zdobyć wystarczająco dużo informacji, aby każda armia do Warhammera Fantasy Battle mogła się cieszyć czymś takim na naszej...
Warmachine - Prime
Recenzja podręcznika podstawowego do gry Warmachine
20-11-2005 22:30 | Monk | Komentarze: 7
WARMACHINE: PRIME
Gra bitewna Warmachine osadzona jest w steampunkowym uniwersum Iron Kingdoms, stworzonym przez firmę Privateer Press. Świat ten, pierwotnie wykorzystany w wielokrotnie nagradzanym settingu RPG (opartym o mechanikę D20) posłużył tym razem do wykreowania systemu skirmishowego. Cała...
Alkemy
25-11-2010 00:00 | Hubert 'Yrkoslaw' Spala | Komentarze: 7
Alkemy wydawnictwa Kraken Editions to osadzona w świecie średniowiecznego fantasy gra skirmishowa, wyjątkowo niszowa i praktycznie nieznana poza granicami Francji – państwa, w którym nawet najbardziej nietypowa gra figurkowa będzie prosperować, pod warunkiem posiadania francuskich korzeni! Bez...
Dlaczego gram Jaszczuroludźmi
i jakie mam z tym problemy, czyli wstępu słów kilka
01-05-2004 15:27 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 7
Silna, potężna magicznie, mobilna. Możemy postawić na partyzancki sposób toczenia bitwy, krycie się w lasach, ostrzał z ukrycia i w decydującym momencie szybki rajd na tyły wroga. Nic nie stoi też na przeszkodzie by urzeczywistnić marzenia o hordach krwiożerczych jaszczurów, gotowych do skruszenia p...
Rzecz o Skinkach
Wynurzeń z zigurratu odcinek 1
01-05-2004 20:59 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 7
Wiesz... gość zupełnie ich nie docenił. W końcu, co może zrobić oddział skinków?
A. Szyndler, po pokazowej bitwie Khemri vs. Lizardmen
Ostatnio na stronie GW znalazłem taktyki do armii Lizardmenów. Mark Havener zamieścił parę cennych rad dotyczących dowodzenia Jaszczuroludźmi, omawiając dokładnie k...
Zurbanizujmy Mordheim II
Podwórze pełne słońca
16-06-2005 08:37 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 7
Wedle obietnicy tym razem weźmiemy się za dalszą część domu, a więc za sam cyrk osobliwości. Wedle pomysłu ma to być proste podwórze ze zniszczonymi klatkami i resztkami eksponatów, które razem z budynkiem mieszkalnym utworzy domenę pana von Alzacka.
Podwórzec
Mur naszego podwórka robimy dokładnie...
Mordheim – miasto przeklętych
Tytułem wstępu, czyli gdzie przyjdzie nam walczyć i za co…
28-12-2004 22:28 | Konrad 'Norman' Bella | Komentarze: 7
Zaiste piękne to było miasto, o prostych brukowanych ulicach, słonecznych placach i wysokich jasnych budynkach, których fasady uśmiechały się do przechodniów.
Było to miasto bogate i stare, rozłożone na obu brzegach rzeki, która je karmiła. Z murów widać było ciemną ścianę lasu, pełnego zwierzyny i...
Imperial FAQ
Rady dla początkujących graczy Imperialu.
Zastanawiasz się nad wyborem armii, którą poprowadzisz do boju w Warzone? W poniższym artykule postaram się przekonać Cię, że kariera dowódcy sił zbrojnych Jej Imperialnej Jasności jest dobrym pomysłem. Przeczytasz też jak najlepiej zacząć kolekcjonowanie imperialnej armii, które modele kupić, a któ...Prawie jak RPG
czyli o elementach fabuły w Mordheim
14-03-2008 20:00 | Tomasz M. 'Kapitan Hak' Wiśniewski | Komentarze: 6
Wprowadzenie
Z grą Mordheim zetknąłem się po raz pierwszy, gdy tylko weszła na rynek w roku 1999. Były to czasy, kiedy Games Workshop, poza trzonem swojej głównej działalności w postaci WFB i WH40k, regularnie wydawał pomniejsze gry w postaci np. Gorkamorki, Warmastera, czy Necromundy. Obecnie poku...
Cold War Commander – opis systemu
21-04-2007 20:10 | Adam 'Aki' Kasprzak | Komentarze: 6
Cold War Commander jest to system stworzony przez Petera Jonesa, za pomocą którego możemy rozegrać bitwy od czasów wojny w Korei, poprzez Wietnam, wojnę Radziecko – Afgańską aż do czasów współczesnych. Listy armii (obejmujące m.in. Związek Radziecki, Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię, Chiny,...
Krasnoludzkie regimenty podstawowe
kto zna podstawy, ten zwycięża
12-06-2004 23:45 | Ryoga | Komentarze: 6
Istnieją trzy typy regimentów: regimenty podstawowe (Core), specjalne (Special) i rzadkie (Rare). Jednostki podstawowe, będąc najtańszymi i najliczniejszymi, stanowią trzon każdej armii. Zawsze musimy też spełnić wymagania co do minimalnej ich ilości na polu bitwy. Wielokrotnie od nich właśnie będz...
W dwie minuty o Mein Panzer
Co powinieneś wiedzieć zanim zaczniesz grać.
03-09-2006 21:56 | Tomek 'wiedzmak' Koślacz | Komentarze: 6
Mein Panzer to tzw. historyczna gra bitewna. Teoretycznie pozwala rozegrać bitwę w realiach dowolnego konfliktu XX wieku. W praktyce sprowadza się do II Wojny Światowej. Na stole pojawia się średnio 4-6 plutonów (oddziałów) na stronę, z których każdy składa się z 3-5 modeli. W przypadku piechoty plu...
Orki w Mordheim
Zielone berety.
Jedną z częściej spotykanych wśród ruin band jest tłuszcza, idąca do boju pod szyldem Orcs and Goblins (dalej: O&G). Można spotkać się z zarzutem, że to silna banda i dlatego "wszyscy" nią grają... Faktycznie banda O&G należy do mocniejszych w grze, ale chyba nie dlatego ludzie wprowadzają ją na sto...Babiniec w Mordheim: Siostry Sigmara
Ukochany Marcusie. Pomnij naszą ostatnią rozmowę, co się tyczyła kwestii wybaczenia i wiary. Twymi słowami ujęty, jak też targany wątpliwościami, nie omieszkałem przejrzeć wielu zacnych ksiąg, tu - w Altdorfie - zgromadzonych. Sięgnąłem do historii, filozofii i innych sztuk, pragnąc jeno prawdę odkr...Plusy i minusy pudła startowego Mordheim
Uważaj na kota w worku
29-06-2005 22:21 | Maciej 'Yarghuzzz' Jagaciak | Komentarze: 5
W długi, majowy weekend zdobyłem się na ułańską fantazję i nabyłem pudło do Mordheim . Wydatek ten trzepnął mnie zdrowo po kieszeni (do tej pory się nie podniosłem), ale w końcu obecnie rzadko można trafić na taką gratkę. Przy tym pan w sklepie był miły i z miejsca dał mi rabat. Czy było warto? Po...
Troll trollowi nie równy
14-03-2008 20:00 | Michał 'Futrzak' Musiał | Komentarze: 5
Odkąd zacząłem grać armią Orcs&Goblins, miałem poważny problem do zgryzienia przy konstruowaniu niemal każdej rozpiski. Otóż, gram tylko goblinami i to w przewadze nocnych, a świetnym dodatkiem do nich zawsze wydawały mi się trolle. Odstręczały mnie jednak zwykle ich niskie Ld, zasada Stupidity oraz...
Elfy Cynwäll
Technologia i magia czasu - śmiertelne połączenie.
Elfy Cynwäll to jedna z najbardziej tajemniczych armii w całym świecie Aarklash. Główną zaletą elfów nie jest, jak w innych grach, silna więź z magią, lecz mocno rozwinięta technologia, która pozwala im wystawiać na polu bitwy różnego rodzaju Konstrukty (czyli pozbawione emocji maszyny bojowe). Armi...Krasnoludy magicznie
Dać krasnoludowi kowadło...
02-05-2004 17:35 | vooyeck | Komentarze: 4
Często walcząc Krasnoludami przeciwko armii magicznej szkoda, że również sobie nie poczarujemy. Z czasem znudzi się nam strzelanie w naszej armii złożonej głównie z jednostek strzelających – jest to zbyt schematyczne.
Na pewno krasnale z przewagą jednostek walczących wręcz, Kowadłem Zagłady i...
Karak Kadrin
25-06-2007 23:38 | Piotr 'Fingor' Różycki | Komentarze: 4
Jest to pierwszy z serii artykułów opisujących siły poszczególnych krasnoludzkich Twierdz. Poza opisami stricte fluffowymi zawierać one będą porady malarskie, alternatywne listy armii, czy wskazówki co do tworzenia armii z tych fortec.
Twierdza pod Szczytem. Twierdza Przełęczy. Twierdza Zabójców...
Zagajnik Helgi
Scenariusz do gry Mordheim w settingu Empire in Flames
23-12-2008 18:14 | Natalia 'Skavenblight' Wiśniewska | Komentarze: 4
Rudolf spokojnie kroczył razem z dowódcą. Póki co Albrecht nie wiedział wiele – z pewnością wieść o bliskim obozowisku zwierzoludzi była ważna, lecz jaki cel miał rozbójnik w informowaniu o tym dowódcy? Zresztą, to jeszcze można było sobie wytłumaczyć, bo Rudolf mógł po prostu obawiać się samo...
Przejdź do strony: