» Wieści » Plany wydawnicze Free League

Plany wydawnicze Free League

|

Plany wydawnicze Free League

Wydawnictwo Free League ogłosiło plany na nadchodzące miesiące. W bieżącym roku możemy spodziewać się nie tylko nowych systemów RPG i dodatków do już wydanych gier, ale także systemu bitewnego osadzonego w uniwersum Mutant: Year Zero.

Źródło: Free League
Tagi: Free League


Czytaj również

Komentarze


82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
The Lord of the Rings Roleplaying 5e to jest ta sama gra, ktora ma w planach wydawniczych Black Monk Games?
02-03-2023 07:31
Radnon
   
Ocena:
+1

Tak, to aktualna wersja Środziemia na D&D 5E.

02-03-2023 12:39
82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Oj to cos ze ciezko bedzie w tym roku o polska wersje, bo premiera angielskiej jest zaplanowana na Q2...
02-03-2023 13:03
Radnon
   
Ocena:
+1

Niekoniecznie - znaczna część tekstu będzie tożsama z Jedynym Pierścieniem (tak przynajmniej było przy pierwszej edycji i jej wariacji na D&D 5E), czyli sporą część podręcznika mają przetłumaczoną na starcie.

02-03-2023 18:30
82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1

OOO to już brzmi lepiej ;) W każdym razie pewnie i tak prędzej zobaczę Lotr 5e niż Zerywię RPG ;)
 

02-03-2023 18:36
Johny
   
Ocena:
0

Czy ktoś już położył łapki na Blade Runnerze? :) Jestem ciekaw czy będzie recenzja na Polterze.

02-03-2023 19:45
82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0

A to już wyszło? Kojarzę, że niedawno była zbiórka, która wykręcała kosmiczne wyniki...

02-03-2023 19:48
Johny
   
Ocena:
+1

Jak najbardziej. I jest do kupienia w trzech polskich sklepach - wersja angielska.

Na razie wstrzymałem się z zakupami dopóki nie przeczytam podręczników które już mam. Co może trochę potrwać :).

Ale zastanawiam się czy będą takie kontrowersje jak z Alienem. I czy będzie to fajna gra, czy po prostu bajer kolekcjonerski dla miłośników filmu.

02-03-2023 20:27
82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0

A co z Alienem było nie tak?

02-03-2023 20:52
82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0

Eee tam kontrowersje - po prostu Encowi po postu podręcznik nie przypadł do gustu i tyle ;)

02-03-2023 21:09
Enc
   
Ocena:
+1

To brdzo słaby podręcznik. Wiadomo, YZE ma liczne grono fanów i muszę z tym żyć, ale Alien wygląda jakby był tworzony w 3 miesiące na bazie wiki i kawałków systemu z innych gier na YZE.

02-03-2023 21:23
82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1

@Enc

Nie podważam Twojej opinii (tym bardziej, że nie widziałem podręcznika na oczy). Uważam tylko, że nie ma w niej nic kontrowersyjnego ;)

02-03-2023 21:33
Enc
   
Ocena:
+2
@Aesthevizzt

OK, dzięki za doprecyzowanie. :)
02-03-2023 21:41
Johny
   
Ocena:
0

Czy ja wiem czy nie ma nic kontrowersyjnego? Jeśli jedni się podręcznikiem zachwycają, a inni podają argumenty za tym, że gra była robiona w wielkim pośpiechu z wieloma niedoróbkami, to dla mnie oznacza, że Obcy jest kontrowersyjny.

Czytałem obie recenzję i na Polterze i na Abcrpg.pl i wyglądają na prawie idealnie przeciwstawne. Exar się zachwyca mechaniką stresu, Enc ją punktuje. Dobrze że jest mniej więcej opisana i każdy może sobie sam wyrobić opinię.

Jestem ciekaw czy z Blade Runnerem jest podobnie. Tu też gra robiona pod popularną franczyzę więc może wzbudzić wiele przeciwstawnych emocji.

02-03-2023 22:15
82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0

Jedni zachwycają się Wiedźminem od Netfliksa, inni chcą utopić w szambie osoby odpowiedzialne za tę produkcję. Co dla jednego jest sufitem, dla innego jest podłogą.

02-03-2023 22:28
Enc
   
Ocena:
+2
Co do zachwytów, to jest już praktycznie standardem, że recenzje są powierzchowne i pisane bez dobrej znajomości gry. Nie zarzucam niczego Exarowi, nie pamiętam jego tekstu, ale pamiętam np. peany na cześć WotC na Polygonie i dziesiątki podobnych recenzji rodem z generatora. Nawet do mojej krytyki można się łatwo doczepić, bo Aliena nie prowadziłem.

Nie dziwię się recenzentom. Przeczytanie 400-stronicowego podręcznika i przygotowanie tekstu lub nagrania to kilkanaście godzin pracy. Jeśli książka nie porywa, lepiej ostrożnie pochwalić książkę bazując na rzucie okiem i cudzych recenzjach. Wydawca zadowolony, recenzent zadowolony, tylko potem niektórzy kupujący czują się oszukani. Cóż, takie mamy czasy.
03-03-2023 07:47
82284

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2

z@Enc Co do zachwytów i wotc to siw nawet zastanawiałem czy to nie jest kwestia amerykańskiej mentalności nastawionej na pozytywy - pamietam jak na dnd beyond wychodzily kampanie w ramach eotw to w komentarzach byly tylko i wylacznie zachwyty (ew. jakies pytanie o mechanike) nawet jesli dany scenariusz nie byl szczegolnie odkrywczy (z drugiej strony u nas Bezsloneczna Cytadela zostala zmieszana z blotem, glownie za k4 domow na poczatku, a teraz ten scenariusz zalicza sie do jednego z bardziej rozpoznawalnych w historii dnd). To co piszesz o recenzjach to jeszcze pol - biedy gorzej jak recenzenci za $$$ wprowadzaja w blad konsumentow. Natomiast trzeba rowniez pamietac ze rozni ludzie maja rozne gusty ktos kto lubi dedeki niekoniecznie bedzie zachwycal sie pbta i vice versa, ale akurat w tym nie ma nic zlego ;)

03-03-2023 09:00
Johny
   
Ocena:
+1

@Enc masz rację, że mega trudno zrobić głęboką analizę 400 stronicowego podręcznika tak by rozważyć rzeczywiście wszystkie za i przeciw. Takie teksty siłą rzeczy musiałyby być baardzo długie i pewnie czytałoby mniej osób.

Wydaje mi się, że "pobieżność" wielu recenzentów jest wystarczająca dla pierwszego zapoznania się z podręcznikiem i przemyślenia sprawy co dalej. Jest tak zwłaszcza jeśli recenzent przytacza fakty z podręcznika a potem je analizuje. Na przykład podaje skrót mechaniki a potem mówi co niej myśli.

Czytałem w twojej recenzji krytykę mechaniki stresu i po tym jak to przedstawiłeś zgadzam się z twoimi wątpliwościami. Według moich preferencji te zasady mogłyby być lepsze. Z drugiej strony wiem że są gracze którzy grają w Jesienną Gawędę, nie używają prawie w ogóle mechaniki i pewnie zagraliby w Aliena patrząc tylko na klimat. I ich przekona interpretacja Exara, bo będą tak naginać zasady by działały.

Fajnie jest też przeczytać kilka tekstów danego recenzenta. Na przykład Exar jest generalnie pozytywnie nastawiony do tego co czyta. Adam jest bardzo analityczny. A mnie podobają się dziwne rzeczy, które nie wszystkim mogą przypaść do gustu :).

Jeśli się porówna własny gust, wyszuka te różne szczegóły które recenzent przytacza z podręcznika, czy to mechanikę czy przykładowe pomysły itp. I na końcu weźmie poprawkę na gust recenzenta. To myślę że można mieć mały przedsmak gry. 

03-03-2023 21:40
Enc
   
Ocena:
+1
@Johny: pobieżne zapoznanie się z podręcznikiem IMO nie wystarcza dla potrzeb recenzji. Takie teksty można oznaczać jako "rzut oka" albo "unboxing", ale nie powinno się ich nazywać recenzjami. Choć, z drugiej strony, są osoby, którym i rozegranie X sesji nie wystarcza, ale to już ekstremum.
04-03-2023 17:38

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.