W grze występują przede wszystkim wojska lądowe, ale spotkać można także lotnictwo i flotę. Cechą charakterystyczną gry jest wyodrębnienie wielu rodzajów jednostek, pozwalające graczom poczuć różnicę między poszczególnymi typami wojsk, poszczególnymi typami czołgów i dział pancernych, różnymi rodzajami piechoty (dywizje piechoty, górskie, spadochronowe) i oddziałami specjalnymi, takimi jak komandosi, grupy dywersyjne czy jednostki forteczne. Przy czym różnice między wojskami nie sprowadzają się do różnicy parametrów siła i ruchliwość.
Obecna edycja jest samodzielną grą zawierającą nowe, niewydane w żadnej z poprzednich edycji jednostki, nową mapę i scenariusze. W skład gry wchodzą: 2 plansze heksowe 50/70 cm, 360 sztancowanych żetonów jednostek, wiele żetonów pomocniczych oraz instrukcja zawierająca wszystkie zasady systemu, zebrane i poprawione w stosunku do poprzednich edycji. Gra wydana zostanie w pudełku.
Biorąc pod uwagę sugestie starych graczy, wydawca zdecydował, że poszczególne elementy gry można będzie zakupić osobno: można więc kupić same żetony i plansze, albo samą instrukcję, albo np. żetony plansze i instrukcję bez pudełka – jak kto woli. Cena całości po 1 marca wyniesie 50 zł, obecnie, przy wcześniejszym zamówieniu, jest o kilka złotych niższa.
Wielką zaletą systemu jest fakt, że wychodzi do niego wiele rozszerzeń i samodzielnych gier. Z tych, które się dotychczas ukazały, warto wymienić: - Arnhem 1944
- Kasserine 1943
- Burzę zimową 1942
- Falaise 1944
czy wydane rok temu El-Alamein 1942.
Mnóstwo nowych żetonów i map wraz z nowymi scenariuszami wychodzi na łamach czasopisma Taktyka i Strategia. Zamówić grę i uzyskać więcej informacji można na stronie wydawcy.
Zobaczyć jak ten system wygląda i działa w praktyce można również na stronie naszego kolegi Areckiego.
Polecam zwłaszcza obejrzenie zdjęć map i żetonów używanych w zadaniach rozgrywanych przez internet za pośrednictwem tej strony.