Artykuły
Wyświetlono rezultaty 161-188 z 29472.
Sortuj wg:
Niestandardowy oręż do Spellslingera
05-01-2007 20:18 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 21
Spellslinger jest settingiem niezwykle inspirującym, zawierającym wiele ciekawych pomysłów i sugestii, przy tym jednak - z racji na znacznie ograniczoną objętość - pomija liczne istotne kwestie. Poniższe zestawienie stanowi zbiór propozycji dodatkowych broni do tego settingu, która z tego czy innego...
Potężniejsze rasy III
Nakładka na popularne grywalne podrasy
17-02-2007 14:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 23
W grze zazwyczaj biorą udział standardowe rasy, znane z Podręczników Źródłowych. Niektórzy jednak lubią smak egzotyki i sięgają po - mniej lub bardziej nietypowe - odmiany ras standardowych czy wręcz po grywalne potwory. Część z nich została już omówiona, warto jednak zastanowić się, co z pozostałym...
Potężniejsze rasy V
Nakładka na grywalne potwory
02-04-2007 19:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 24
Kilka miesięcy temu mogliście zapoznać się z nakładkami na pospolite rasy grywalnych potworów, takich jak orkowie, gobliny czy gnolle. Wówczas zabrakło jednak kilku popularnych istot, uznawanych za bardziej "potworne" niż "grywalne", jednak wciąż dostępnych dla chętnych graczy i...
Zapowiedzi polskie
Ostatnia aktualizacja: 19.12.2007
20-12-2007 00:07 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 21
Wydawnictwo ISA
Zarówno Rasy Faerunu jak i Lśniące Południe znajdują się w sprzedaży już od jakiegoś czasu. Jak jednak wiadomo, na Faerunie Dungeons & Dragons się nie kończy. W kolejce na druk czekają już dwie kolejne pozycje, tym razem znacznie bardziej "ogólne". Będzie to Draconomicon, który pow...
Mimir
Studnia Wiedzy, Gadająca Czaszka albo przekleństwo obieżysfera
25-05-2007 21:43 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 7
Stoisz niepewnie na zabłoconej uliczce Klatki. Pod nogami walają ci się rozrzucone odpadki i brudna, błotnista maź, która z wodą ma chyba tyle wspólnego, że też jest - w przybliżeniu - płynna. Po brudnych, starych - a może zwyczajnie zaniedbanych - ścianach pną się gęsto czarne pędy ostrorośli, grub...
Ograniczanie manifestacji
Czasem lepiej trochę przystopować
15-06-2007 19:31 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 3
Poniższe materiały wymagają do użycia Expanded Psionics Handbook.
Manifestacja mocy psionicznej wymaga od psionika talentu i samodyscypliny, które pozwalają wykorzystać Drogę do uzyskania pożądanych efektów. Nie każdy obdarzony darem psioniki znajduje w sobie dość samozaparcia i siły, by podążać N...
Strongholds I: Manor
Zarządzaj własną wioską!
18-05-2007 20:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Jakiś czas temu zdarzyło mi się brać udział w dyskusji na forum, w której jeden z rozmówców stwierdzał, iż "RPG to nie strategie". Rzeczywiście, w pierwszym momencie można tak pomyśleć. Wykazywać, że są to zupełnie odmienne typy gier i nie mogą - czy też nie powinny - być łączone. Jednak właściwie d...
Smocza magia
Wymarzone narzędzie dla psionicznych czarowników
22-06-2007 23:57 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 10
Smocza magia jest najtrudniejszym rodzajem sztuk tajemnych, do opanowania którego konieczna jest zarówno znajomość Sztuki - magii, wykorzystującej energię pochodzącą z zewnątrz, jak i Drogi, psioniki, której siła płynie z dyscypliny i poznania własnego umysłu. Inaczej niż moc athasiańskich czarnoksi...
Przewodnik Gracza po Faerunie
Niezbędnik wielbicieli Zapomnianych Krain
25-06-2007 22:26 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 15
Gdy na Zachodzie oczekiwano premiery Podręczników Źródłowych do 3 edycji systemu Dungeons & Dragons, Czarodzieje z Wybrzeża i fani odliczali pozostały do tego dnia czas. Nie zawiedli się. Podobna sytuacja powtórzyła się wkrótce potem, gdy oczekiwano ukazania się Opisu Świata Zapomnianych Krain - wte...
Strongholds II: Barony
Kontynuacja Manor – zostań panem na włościach
23-07-2007 10:50 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Mogłoby się wydawać, że Manor stanowi samodzielną pozycję - ot, opis typowej wioski zarządzanej przez rycerza, stanowiący przydatne narzędzie i zbiór pomysłów na przygody dla prowadzącego, a nadto - ciekawą opcje dla całej drużyny: szansę na wcielenie się w prawdziwych szlachciców i objęcie zarządu...
Potężniejsze rasy VI
Czyli grywalne istoty wszelakie
02-07-2007 23:33 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Pierwotnie ta część cyklu - pomyślana nawet jako ostatnia przed szeregiem daleko idących zmian związanych z zebranymi opiniami - miała dotyczyć wyłącznie istot "wodnych", takich jak choćby morski lud. Pierwotnie część wcześniej pominiętych istot, jak chociażby szare elfy, miała zostać pomi...
Podmrok
10-07-2007 00:22 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 11
Zstąpcie w najgłębsze otchłanie Krain
Nieprzeniknione ciemności Podmroku zrodziły więcej legend i lęków niż jakikolwiek inny region Faerunu. W świecie pozbawionym światła od niebezpieczeństw nieokiełznanej dziczy gorsze są tylko zagrożenia czyhające w osiedlach ras takich jak abolethy, illithidzi,...
Planarne kompasy
Czyli niezbędnik obieżysfera
06-07-2007 21:12 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Na różnych światach Pierwszej Materialnej sprytniejsze trepy stosują niekiedy kompasy, które pomagają im utrzymać wybrany kierunek wędrówki. Na sferach nie ma z nich jednak zbyt wielkiego pożytku. Jak wskazać północ na nieskończonym planie? Jednak na niezliczonych planach nie ma rzeczy niemożliwych...
Ustabilizowanie formy (Ego 6, Pswjk 6)
22-12-2006 19:21 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Ustabilizowanie formy
Psychometabolizm
Poziom: Egoista 6, Psychowojownik 6
Przejawy: Zapachowe
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas trwania: 1 minuta/poziom
Punkty mocy: 11, PD
Psionicznie utrwalasz swój aktualny kształt. Zapewnia ci to całkowitą niepodatność na wszelkie zaklęci...
Ektoknebel (Twr 1)
22-12-2006 19:16 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Ektoknebel
Metakreacja (Tworzenie)
Poziom: Twórca 1
Przejawy: Zapachowe
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy)
Cel: Jedna istota w zasięgu
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na moc: Nie
Punkty mocy: 1
Tworzysz kulę z ektoplazmy, którą możesz natych...
Blokada mentalna (Tel 5)
22-12-2006 19:23 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Blokada mentalna
Telepatia (Przymus) [Wpływający na umysł]
Poziom: Telepata 5
Przejawy: Mentalne
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: Dotykowy
Cel: Jedno żywe stworzenie
Czas trwania: 1 godzina/poziom
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na moc: Tak
Punkty mocy: 9
Nakładasz blokadę na wybraną informac...
Ciemna strona Słońca
18-12-2006 23:32 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Dom Sabolos odziedziczył ogromną fortunę i ma zamiar zostać władcą całej planety. Obsługuje go olbrzymia armia robotów, jego ojcem chrzestnym jest inteligentne ciało niebieskie, a na dodatek szef ochrony Doma jest tak skrupulatny, że sprawdza nawet samego siebie. Mimo to komuś udaje się zamordować S...
Dysk
18-12-2006 23:27 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Prace ziemne odsłoniły szkielet plezjozaura z napisem "Skończyć z próbami nuklearnymi". Dyrektor budowy Kin Arad nie jest zaskoczona - ma dwieście dziesięć lat i zaczynała karierę w Kompanii, kładąc warstwy geologiczne na nowo budowanych planetach. Na swoim koncie ma też uformowanie łańcucha górskie...
Testy Niewidocznego Uniwersytetu
18-12-2006 22:53 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Trolle wyłamały drzwi, na dachu siedzi banshee, rzeka stanęła w ogniu... a egzamin zaczyna się o dziesiątej!
Pytania o figginy, Śmierć, niszczące umysł przypisy, drapieżny Bagaż, kwantowe motyle, magiko-numeryczne znaczenie tego, co zawsze musimy określać jako dwakroć cztery albo siedem plus jeden,...
Potężniejsze rasy I
Nakładka na rasy standardowe
18-12-2006 20:54 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 25
W czasie prac nad tym artykułem przyświecała mi idea oddania "heroiczności", do której skłania się mechanika D&D, także w statystykach grywalnych ras, a także ich lepszego zbalansowania względem siebie. Wystarczy bowiem porównać "standardowego" krasnoluda z półorkiem, by dost...
Wyjście z grobu (Cza/Zak 6)
24-11-2006 19:56 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Wyjście z grobu
Nekromancja [Zło]
Poziom: Cza/Zak 6
Komponenty: W, M
Czas rzucania: 30 minut
Zasięg: Osobisty
Czas trwania: 30 minut/poziom
Rzut obronny: Żaden
Odporność na czary: Nie
To niezwykłe zaklęcie często służy nekromantom chcącym zbadać lub nawiedzić jakiś teren ograniczając ryzyko do mini...
Sfery Zewnętrzne, cz. II
Przewodnika po Sferach Zewnętrznych część druga
20-11-2006 18:13 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Przystanek szósty: Ziemie Bestii
Muszę przyznać, że takiej dziczy jak ten plan dawno nie widziałem... Ziemie Bestii to jedna ze Sfer Wyższych, w dodatku sąsiadująca z samym Elizjum, ale jeśli masz dość oleju w swojej pustej łepetynie, nie ładuj się tam bez potrzeby. Szkoda zachodu. O tym zresztą pó...
Obłęd
Metoda na to, by oszaleć
10-10-2006 20:06 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 24
Obłęd - szaleństwo, choroba umysłowa, przyrodzona lub nabyta. U jego podstaw może tkwić wiele zjawisk i rozmaitych przyczyn - magia, klątwa, wiedza nieprzeznaczona dla śmiertelników, objawienie, kontakt z plugawymi artefaktami, ale także traumatyczne przeżycia, silny wstrząs, przemęczenie i zbytnie...
Ektoplazmatyczny chwyt (Psi/Fur 2, Pswjk 2)
27-10-2006 22:08 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Ektoplazmatyczny chwyt
Metakreacja (Tworzenie)
Poziom: Psion/Furiat 2, Psychowojownik 2
Przejawy: Materialne
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: 0 m
Cel: Dłoń manifestującego
Czas trwania: 1 runda/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na moc: Nie
Punkty mocy: 3
W momencie manifestacji jedna z twoich d...
Rozerwanie więzów (Psi/Fur 5)
27-10-2006 22:07 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 13
Rozerwanie więzów
Psychokineza
Poziom: Psion/Furiat 5
Przejawy: Dźwiękowe, Materialne
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy)
Cel: Jeden nieumarły
Czas trwania: Chwilowy
Rzut obronny: Wola neguje (patrz opis)
Odporność na moc: Tak
Punkty mocy: 9
Wykorzystując psychokinety...
Upadki
25-10-2006 19:47 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 11
W zasadach często przejawia się heroizm systemu. Najlepszym tego przykładem są upadki z dużej wysokości. Jeśli ktoś spada z wysokości nawet kilku metrów, może na tym poważnie ucierpieć - np. połamać sobie jakąś kość, skręcić kostkę czy nawet, przy wyjątkowym pechu, kark. Zmianie tego stanu rzeczy sł...
Przywołanie (Nom 7)
21-10-2006 12:44 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Przywołanie
Psychoportacja (Teleportacja)
Poziom: Nomad 7
Przejawy: Materialne
Czas manifestacji: 1 runda
Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy)
Cel: Jedno stworzenie lub przedmiot (patrz opis)
Czas trwania: Chwilowy
Rzut obronny: Wola neguje
Odporność na moc: Tak
Punkty mocy: 13
Teleportujesz do...
Przeczucie zagrożenia (Psi/Fur 1, Pswjk 1)
21-10-2006 12:41 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Przeczucie zagrożenia
Nadświadomość
Poziom: Psion/Furiat 1, Psychowojonik 1
Przejawy: Materialne i wizualne
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas trwania: 1 minuta/poziom
Punkty mocy: 1
Potrafisz przeczuwać nadchodzące ataki chwilę przed tym, nim do nich dojdzie. zapewniając ci s...
Przejdź do strony: