»

Artykuły

Wyświetlono rezultaty 121-154 z 29451.
Czarci Foliał

Czarci Foliał

Druga recenzja Czarciego Foliału

18-07-2008 23:59 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Czarci Foliał zalicza się do dodatków przez większość określanych jako "mroczne" - najzupełniej niezasłużenie i chyba jedynie ze względu na tytuł i utrzymaną w ciemnej tonacji okładkę. W istocie jest to kolejny z serii bestiariuszy do systemu Dungeons & Dragons, jedynie nieznacznie różniący się od j...

Autohipnoza i Hipnoza

"Powieki coraz bardziej Ci ciążą..."

20-02-2006 20:19 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 14
Poniżej opisano nowe wykorzystania Autohipnozy, nową umiejętność psioniczną - Hipnozę, a także nowe atuty z nimi związane. Autohipnoza (Rzt; tylko wyszkolony) Nowe wykorzystanie: Kontrhipnoza. Gdy opierasz się efektom Hipnozy (patrz: Hipnoza), zamiast zwykłego rzutu obronnego na Wolę możesz wykonać...

Nowe atuty: ogólne i walka konwencjonalna

17-07-2006 14:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 10
Poniżej opisano nowe atuty ogólne związane z psioniką oraz te atuty psioniczne, które mają zastosowanie przede wszystkim w walce bronią konwencjonalną. Atuty oznaczone sztyletem (†) stanowią konwersję swych magicznych odpowiedników z Opisu Świata Zapomnianych Krain. Tabela 1-1: Atuty ...

Zapowiedzi polskie

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2007

20-12-2007 00:07 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 21
Wydawnictwo ISA Zarówno Rasy Faerunu jak i Lśniące Południe znajdują się w sprzedaży już od jakiegoś czasu. Jak jednak wiadomo, na Faerunie Dungeons & Dragons się nie kończy. W kolejce na druk czekają już dwie kolejne pozycje, tym razem znacznie bardziej "ogólne". Będzie to Draconomicon, który pow...
Lśniące Południe

Lśniące Południe

Nie wszystko złoto...

14-03-2008 11:28 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 10
Zaledwie kilka tygodni pozostało do zachodniej premiery czwartej edycji Dungeons & Dragons, czego nieustanne powtarzanie staje się już nużące, podczas gdy w Polsce niewielu poza garstką fanów śledzi na bieżąco wszystkie zapowiedzi dotyczące nowej wersji gry. Póki co w kraju między Bugiem a Odrą nakł...

Bezcielesny Jack

03-07-2006 00:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
W połowie XXI wieku Ziemia ma uzyskać członkostwo Galaktycznego Imperium. Ludzkość musi jednak przestrzegać surowych praw wspólnoty. Jedno z nich ogranicza prokreację. Licencję reprodukcyjną cofnięto nawet rodzinie zarządzającej Ziemią PaulaRemillarda; badania prenatalne wykazały wadę genetyczną pło...

Nowe atuty: aury, zbroje, myśloostrza

"Ładną mamy dziś aurę..."

13-03-2006 21:01 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Poniżej opisano konwersje niektórych atutów z Podręcznika Psioniki (oznaczone gwiazdką) i działu The Mind’s Eye z oficjalnej strony Wizards of the Coast (oznaczone daszkiem) oraz nowe atuty dotyczące psionicznych aur, Inercyjnej zbroi i myśloostrzy. Tabela 1-1: Atuty Atuty psioniczn...

Namuzowywania: Topory i minotaury

Krótka historia wielkiego topora

19-09-2012 17:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Kto, poza grognardami cierpiącymi z powodu inflacji statystyk, nie kocha wielkich toporów? Tych obusiecznych maszyn do zabijania, których obrażenia współdzielą dwunastościenną kostkę obrażeń jedynie z barbarzyńcami, smokami i nieumarłymi? Jest to może zupełnie świeża miłość - pasujące do tego opisu...
Dziedziczki - Andrzej Pilipiuk

Dziedziczki - Andrzej Pilipiuk

14-03-2006 21:17 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Trzeci tom trylogii o kuzynkach Kruszewskich i księżniczce Monice był z całą pewnością jedną z najbardziej oczekiwanych książek sezonu. Czytelnicy zadawali sobie pytanie, czy autor będzie w stanie utrzymać poziom poprzednich tomów? Moim zdaniem udało mu się to niemal w zupełności. Akcja Dziedziczek...

Świńska brzydota, masowa (Brd 6, Cza/Zak 6, Kpł 6)

27-01-2006 13:40 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 8
Świńska brzydota, masowa Transmutacja Poziom: Brd 6, Cza/Zak 6, Kpł 6 Zasięg: bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy) Cel: jedna istota/poziom, z których żadna nie może się znajdować dalej niż 9 m od pozostałych Działa jak Świńska brzydota, za wyjątkiem powyższych różnic. Splendor orła rzucony na po...

Ustabilizowanie formy (Ego 6, Pswjk 6)

22-12-2006 19:21 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Ustabilizowanie formy Psychometabolizm Poziom: Egoista 6, Psychowojownik 6 Przejawy: Zapachowe Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: 1 minuta/poziom Punkty mocy: 11, PD Psionicznie utrwalasz swój aktualny kształt. Zapewnia ci to całkowitą niepodatność na wszelkie zaklęci...
Eberron Campaign Guide

Eberron Campaign Guide

Czyli Eberron 4E dla prowadzących

20-01-2010 22:10 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 17
Historia lubi się powtarzać - pod wieloma względami wydanie 4. edycji Dungeons & Dragons przypominało wydarzenia o kilka lat wcześniejsze, gdy ukazała się 3. edycja systemu. Tym razem Czarodzieje z Wybrzeża nie zwlekali i krótko po wydaniu podręczników podstawowych, na rynek trafił Forgotten Rea...
D&D Next - podstawy mechaniki

D&D Next - podstawy mechaniki

Fundamenty i tworzenie postaci

13-03-2013 23:49 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 82
Wykorzystana grafika pochodzi ze strony Wizards of the Coast i towarzyszy materiałom testowym.   Więcej o Nexcie?Każdy zainteresowany przyszłością D&D powinien śledzić artykuły i dyskusje na stronie Wizards of the Coast, nie każdy jednak ma taką możliwość - choćby przez nieznajomość języka...

Owcza tępota, masowa (Brd 6, Cza/Zak 6)

27-01-2006 13:35 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Owcza tępota, masowa Transmutacja Poziom: Brd 6, Cza/Zak 6 Zasięg: bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy) Cel: jedna istota/poziom, z których żadna nie może się znajdować dalej niż 9 m od pozostałych Działa jak Owcza tępota, za wyjątkiem powyższych różnic. Spryt lisa rzucony na postać znajdującą się p...
Strongholds II: Barony

Strongholds II: Barony

Kontynuacja Manor – zostań panem na włościach

23-07-2007 10:50 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Mogłoby się wydawać, że Manor stanowi samodzielną pozycję - ot, opis typowej wioski zarządzanej przez rycerza, stanowiący przydatne narzędzie i zbiór pomysłów na przygody dla prowadzącego, a nadto - ciekawą opcje dla całej drużyny: szansę na wcielenie się w prawdziwych szlachciców i objęcie zarządu...

Głęboki Horyzont

02-07-2006 20:31 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Podmrok skrywa wiele tajemnic Zazwyczaj spokojną krainą wstrząsnęła seria trzęsień ziemi i erupcji wulkanów. Co więcej, wśród przerażonych ludzi grozę sieją dziwne stwory zjawiające się nocą. Wraz z nimi pojawiły się opowieści o zaginionej rasie, która niegdyś walczyła z drowami. Tylko najśmielsi p...
Podmrok

Podmrok

Mrok pod Mrokiem i Mrokiem pogania

19-09-2007 18:36 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Podmrok. To jedno słowo mówi wystarczająco wiele. Podręcznika tego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać - był to z pewnością jeden z najbardziej wyczekiwanych dodatków do systemu Dungeons & Dragons. Wszystko przez niezwykłą popularność, jaką cieszą się Zapomniane Krainy i ich mroczne, skryte pod zie...

Planarne kompasy

Czyli niezbędnik obieżysfera

06-07-2007 21:12 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Na różnych światach Pierwszej Materialnej sprytniejsze trepy stosują niekiedy kompasy, które pomagają im utrzymać wybrany kierunek wędrówki. Na sferach nie ma z nich jednak zbyt wielkiego pożytku. Jak wskazać północ na nieskończonym planie? Jednak na niezliczonych planach nie ma rzeczy niemożliwych...

Mackowate ramię (Cza/Zak 2)

17-07-2005 10:50 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Mackowate ramię Transmutacja Poziom: Cza/Zak 2 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: 1 minuta/poziom Rzut obronny: Wytrwałość neguje (nieszkodliwy) Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy) Jedna z twoich kończyn staje się oślizgła, gładka i rozciąg...
Monsters' Lairs vol. 1: Goblins' Caves

Monsters' Lairs vol. 1: Goblins' Caves

Brak oryginalności niekoniecznie boli

28-11-2007 23:21 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 2
Gobliny należą z pewnością do najbardziej rozpowszechnionych w fantastycznych światach istot - obok orków, smoków, wielkich szczurów i żywych trupów. Zazwyczaj pojawiają się w charakterze "mięsa armatniego" - jako stwory zwyczajowo małe, słabe, a nadto złe i głupawe, za to przejawiające tendencję do...

Ektowłócznia (Twr 3, Pswjk 3)

25-07-2006 14:21 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Ektowłócznia Metakreacja Poziom: Twórca 3, Psychowojownik 3 Przejawy: Dźwiękowe i wizualne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy) Cel: Pojedyncza istota Czas trwania: Chwilowy lub 1 runda/2 poziomy (patrz opis) Rzut obronny: Brak (patrz opis) Odporność na moc: Nie Punkty...

Dragonlance - Smocza Lanca: Opis Świata

27-03-2007 09:40 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Sagi o krainach Krynnu opiewają wielu nieustraszonych bohaterów, którym przeznaczono odkrywać prastare sekrety i niszczyć straszliwe zło. Ty również – jak ci wielcy herosi – staniesz u boku dzielnych wojów i wyruszysz na spotkanie przygód. Opowieści o waszych śmiałych czynach staną się n...
Strongholds I: Manor

Strongholds I: Manor

Zarządzaj własną wioską!

18-05-2007 20:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Jakiś czas temu zdarzyło mi się brać udział w dyskusji na forum, w której jeden z rozmówców stwierdzał, iż "RPG to nie strategie". Rzeczywiście, w pierwszym momencie można tak pomyśleć. Wykazywać, że są to zupełnie odmienne typy gier i nie mogą - czy też nie powinny - być łączone. Jednak właściwie d...

Magiczne defekty - informacje ogólne

25-01-2006 18:13 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 1
Większość różnorodnych magicznych usprawnień, które przydawane są magicznym egzemplarzom oręża, ma za zadanie jedynie wspomagać walczących. Tylko nieliczne wiążą się z jakimikolwiek nieprzyjemnymi konsekwencjami czy wadami. Z kolei przeklęte przedmioty w większości prostszych przypadków nie zawieraj...

Testy Niewidocznego Uniwersytetu

18-12-2006 22:53 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Trolle wyłamały drzwi, na dachu siedzi banshee, rzeka stanęła w ogniu... a egzamin zaczyna się o dziesiątej! Pytania o figginy, Śmierć, niszczące umysł przypisy, drapieżny Bagaż, kwantowe motyle, magiko-numeryczne znaczenie tego, co zawsze musimy określać jako dwakroć cztery albo siedem plus jeden,...

Opisy cudownych świec cz. 2

04-07-2005 13:51 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Świeca urodzinowa: Takie świeczki występują w baśniach i opowieściach o prezentach składanych przez potężnych magów. Świeca ta działa inaczej niż zwykłe: również może płonąć przez godzinę, jednak pierwsza postać, która ją zdmuchnie, otrzyma jedno ograniczone życzenie (istnieją również potężniejsze Ś...
Przewodnik Gracza po Faerunie

Przewodnik Gracza po Faerunie

Niezbędnik wielbicieli Zapomnianych Krain

25-06-2007 22:26 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 15
Gdy na Zachodzie oczekiwano premiery Podręczników Źródłowych do 3 edycji systemu Dungeons & Dragons, Czarodzieje z Wybrzeża i fani odliczali pozostały do tego dnia czas. Nie zawiedli się. Podobna sytuacja powtórzyła się wkrótce potem, gdy oczekiwano ukazania się Opisu Świata Zapomnianych Krain - wte...

Potężniejsze rasy IV

Nakładka na rasy psioniczne

12-03-2007 19:24 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 25
Gra postaciami o wyraźnie "heroicznych" zdolnościach posiada swój specyficzny, niepowtarzalny smak – dla jednych przyjemny, dla innych nieznośny. Artykuł ten przeznaczony jest dla tych pierwszych, a ściślej – tych spośród nich, którym nie brak zrozumienia i zamiłowania do psion...

Serce Wieży Nocnego Kła

02-07-2006 20:15 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Od świątyni do grobowca Wieża Nocnego Kła od dawna stała samotna w cieniu zboczy stromego wąwozu. Ta wysoka kamienna budowla przypomina kolosalny kieł zaginionej mitycznej bestii. Niegdyś była siedzibą gorliwych wyznawców kultu. Kiedy ich bóg zaginął, Wieżę Nocnego Kła przekształcono w wielki grobo...

Ośla głupota, masowa (Cza/Zak 6, Drd 6, Kpł 6)

27-01-2006 13:37 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Ośla głupota, masowa Transmutacja Poziom: Cza/Zak 6, Drd 6, Kpł 6 Zasięg: bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy) Cel: jedna istota/poziom, z których żadna nie może się znajdować dalej niż 9 m od pozostałych Działa jak Ośla głupota, za wyjątkiem powyższych różnic. Mądrość sowy rzucona na postać znajdu...

Udręka

Książka o mówiącym tytule

12-10-2005 17:33 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 14
Nie od dziś wiadomo, że wzorowanie książek na grach komputerowych do najszczęśliwszych pomysłów się nie zalicza i do niczego dobrego nie prowadzi. Wśród komputerowych RPG-ów Planescape: Torment firmy Interplay wyróżnia się wyjątkowo wciągającą fabułą i głębią przekazu - stanowi prawdziwą perełkę. Ws...

Prawdziwe przebudzenie nieumarłego (Cza/Zak 9, Kap 8)

07-09-2005 22:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Prawdziwe przebudzenie umarłego Nekromancja Poziom: Cza/Zak 9, Kap 8 Jak Przebudzenie umarłego, ale może wpłynąć na zwłoki (także szkielet czy zombie) stworzenia zmarłego nie później, niż 10 lat/poziom czarującego. Komponent materialny: Proch ze spalonego ciała, fiolka zwierzęcej krwi, czarny on...

Oficjalne przygody do D&D

Zew Ashardalona

29-08-2005 12:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 23
Minął już pewien czas, od kiedy wydawnictwo ISA uraczyło nas przekładem zestawu ośmiu gotowych, oficjalnych przygód do D&D, w oryginale wydanych przez Wizards of the Coast. Czy warto było czekać? Może ktoś waha się z zakupem lub, jako początkujący, szuka w owych oficjalnych materiałach jakiejś bazy...

Rasy Faerunu

18-09-2007 12:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 1
Odkryj różnorodnych mieszkańców Krain. Spotkaj ostrożnych avarieli, aroganckich Calishytów, szlachetne centaury i śmiałych Rashemitów. Od stepów Thay po wybrzeża Evermeet, mieszkańcy Krain różnią się w zależności od regionu, z którego pochodzą, niezależnie, czy chodzi o bohatera, robotnika, złoczyń...