Artykuły
Wyświetlono rezultaty 121-154 z 29451.
Sortuj wg:
Czarci Foliał
Druga recenzja Czarciego Foliału
18-07-2008 23:59 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Czarci Foliał zalicza się do dodatków przez większość określanych jako "mroczne" - najzupełniej niezasłużenie i chyba jedynie ze względu na tytuł i utrzymaną w ciemnej tonacji okładkę. W istocie jest to kolejny z serii bestiariuszy do systemu Dungeons & Dragons, jedynie nieznacznie różniący się od j...
Autohipnoza i Hipnoza
"Powieki coraz bardziej Ci ciążą..."
20-02-2006 20:19 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 14
Poniżej opisano nowe wykorzystania Autohipnozy, nową umiejętność psioniczną - Hipnozę, a także nowe atuty z nimi związane.
Autohipnoza (Rzt; tylko wyszkolony)
Nowe wykorzystanie: Kontrhipnoza. Gdy opierasz się efektom Hipnozy (patrz: Hipnoza), zamiast zwykłego rzutu obronnego na Wolę możesz wykonać...
Nowe atuty: ogólne i walka konwencjonalna
17-07-2006 14:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 10
Poniżej opisano nowe atuty ogólne związane z psioniką oraz te atuty psioniczne, które mają zastosowanie przede wszystkim w walce bronią konwencjonalną. Atuty oznaczone sztyletem (†) stanowią konwersję swych magicznych odpowiedników z Opisu Świata Zapomnianych Krain.
Tabela 1-1: Atuty
...
Zapowiedzi polskie
Ostatnia aktualizacja: 19.12.2007
20-12-2007 00:07 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 21
Wydawnictwo ISA
Zarówno Rasy Faerunu jak i Lśniące Południe znajdują się w sprzedaży już od jakiegoś czasu. Jak jednak wiadomo, na Faerunie Dungeons & Dragons się nie kończy. W kolejce na druk czekają już dwie kolejne pozycje, tym razem znacznie bardziej "ogólne". Będzie to Draconomicon, który pow...
Lśniące Południe
Nie wszystko złoto...
14-03-2008 11:28 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 10
Zaledwie kilka tygodni pozostało do zachodniej premiery czwartej edycji Dungeons & Dragons, czego nieustanne powtarzanie staje się już nużące, podczas gdy w Polsce niewielu poza garstką fanów śledzi na bieżąco wszystkie zapowiedzi dotyczące nowej wersji gry. Póki co w kraju między Bugiem a Odrą nakł...
Bezcielesny Jack
03-07-2006 00:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
W połowie XXI wieku Ziemia ma uzyskać członkostwo Galaktycznego Imperium. Ludzkość musi jednak przestrzegać surowych praw wspólnoty. Jedno z nich ogranicza prokreację. Licencję reprodukcyjną cofnięto nawet rodzinie zarządzającej Ziemią PaulaRemillarda; badania prenatalne wykazały wadę genetyczną pło...
Nowe atuty: aury, zbroje, myśloostrza
"Ładną mamy dziś aurę..."
13-03-2006 21:01 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Poniżej opisano konwersje niektórych atutów z Podręcznika Psioniki (oznaczone gwiazdką) i działu The Mind’s Eye z oficjalnej strony Wizards of the Coast (oznaczone daszkiem) oraz nowe atuty dotyczące psionicznych aur, Inercyjnej zbroi i myśloostrzy.
Tabela 1-1: Atuty
Atuty psioniczn...
Namuzowywania: Topory i minotaury
Krótka historia wielkiego topora
19-09-2012 17:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Kto, poza grognardami cierpiącymi z powodu inflacji statystyk, nie kocha wielkich toporów? Tych obusiecznych maszyn do zabijania, których obrażenia współdzielą dwunastościenną kostkę obrażeń jedynie z barbarzyńcami, smokami i nieumarłymi? Jest to może zupełnie świeża miłość - pasujące do tego opisu...
Dziedziczki - Andrzej Pilipiuk
14-03-2006 21:17 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Trzeci tom trylogii o kuzynkach Kruszewskich i księżniczce Monice był z całą pewnością jedną z najbardziej oczekiwanych książek sezonu. Czytelnicy zadawali sobie pytanie, czy autor będzie w stanie utrzymać poziom poprzednich tomów? Moim zdaniem udało mu się to niemal w zupełności. Akcja Dziedziczek...
Świńska brzydota, masowa (Brd 6, Cza/Zak 6, Kpł 6)
27-01-2006 13:40 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 8
Świńska brzydota, masowa
Transmutacja
Poziom: Brd 6, Cza/Zak 6, Kpł 6
Zasięg: bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy)
Cel: jedna istota/poziom, z których żadna nie może się znajdować dalej niż 9 m od pozostałych
Działa jak Świńska brzydota, za wyjątkiem powyższych różnic.
Splendor orła rzucony na po...
Ustabilizowanie formy (Ego 6, Pswjk 6)
22-12-2006 19:21 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Ustabilizowanie formy
Psychometabolizm
Poziom: Egoista 6, Psychowojownik 6
Przejawy: Zapachowe
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas trwania: 1 minuta/poziom
Punkty mocy: 11, PD
Psionicznie utrwalasz swój aktualny kształt. Zapewnia ci to całkowitą niepodatność na wszelkie zaklęci...
Eberron Campaign Guide
Czyli Eberron 4E dla prowadzących
20-01-2010 22:10 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 17
Historia lubi się powtarzać - pod wieloma względami wydanie 4. edycji Dungeons & Dragons przypominało wydarzenia o kilka lat wcześniejsze, gdy ukazała się 3. edycja systemu. Tym razem Czarodzieje z Wybrzeża nie zwlekali i krótko po wydaniu podręczników podstawowych, na rynek trafił Forgotten Rea...
D&D Next - podstawy mechaniki
Fundamenty i tworzenie postaci
13-03-2013 23:49 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 82
Wykorzystana grafika pochodzi ze strony Wizards of the Coast i towarzyszy materiałom testowym.
Więcej o Nexcie?Każdy zainteresowany przyszłością D&D powinien śledzić artykuły i dyskusje na stronie Wizards of the Coast, nie każdy jednak ma taką możliwość - choćby przez nieznajomość języka...
Owcza tępota, masowa (Brd 6, Cza/Zak 6)
27-01-2006 13:35 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Owcza tępota, masowa
Transmutacja
Poziom: Brd 6, Cza/Zak 6
Zasięg: bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy)
Cel: jedna istota/poziom, z których żadna nie może się znajdować dalej niż 9 m od pozostałych
Działa jak Owcza tępota, za wyjątkiem powyższych różnic.
Spryt lisa rzucony na postać znajdującą się p...
Strongholds II: Barony
Kontynuacja Manor – zostań panem na włościach
23-07-2007 10:50 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Mogłoby się wydawać, że Manor stanowi samodzielną pozycję - ot, opis typowej wioski zarządzanej przez rycerza, stanowiący przydatne narzędzie i zbiór pomysłów na przygody dla prowadzącego, a nadto - ciekawą opcje dla całej drużyny: szansę na wcielenie się w prawdziwych szlachciców i objęcie zarządu...
Głęboki Horyzont
02-07-2006 20:31 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Podmrok skrywa wiele tajemnic
Zazwyczaj spokojną krainą wstrząsnęła seria trzęsień ziemi i erupcji wulkanów. Co więcej, wśród przerażonych ludzi grozę sieją dziwne stwory zjawiające się nocą. Wraz z nimi pojawiły się opowieści o zaginionej rasie, która niegdyś walczyła z drowami. Tylko najśmielsi p...
Podmrok
Mrok pod Mrokiem i Mrokiem pogania
19-09-2007 18:36 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Podmrok. To jedno słowo mówi wystarczająco wiele. Podręcznika tego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać - był to z pewnością jeden z najbardziej wyczekiwanych dodatków do systemu Dungeons & Dragons. Wszystko przez niezwykłą popularność, jaką cieszą się Zapomniane Krainy i ich mroczne, skryte pod zie...
Planarne kompasy
Czyli niezbędnik obieżysfera
06-07-2007 21:12 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Na różnych światach Pierwszej Materialnej sprytniejsze trepy stosują niekiedy kompasy, które pomagają im utrzymać wybrany kierunek wędrówki. Na sferach nie ma z nich jednak zbyt wielkiego pożytku. Jak wskazać północ na nieskończonym planie? Jednak na niezliczonych planach nie ma rzeczy niemożliwych...
Mackowate ramię (Cza/Zak 2)
17-07-2005 10:50 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Mackowate ramię
Transmutacja
Poziom: Cza/Zak 2
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Osobisty
Cel: Ty
Czas trwania: 1 minuta/poziom
Rzut obronny: Wytrwałość neguje (nieszkodliwy)
Odporność na czary: Tak (nieszkodliwy)
Jedna z twoich kończyn staje się oślizgła, gładka i rozciąg...
Monsters' Lairs vol. 1: Goblins' Caves
Brak oryginalności niekoniecznie boli
28-11-2007 23:21 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 2
Gobliny należą z pewnością do najbardziej rozpowszechnionych w fantastycznych światach istot - obok orków, smoków, wielkich szczurów i żywych trupów. Zazwyczaj pojawiają się w charakterze "mięsa armatniego" - jako stwory zwyczajowo małe, słabe, a nadto złe i głupawe, za to przejawiające tendencję do...
Ektowłócznia (Twr 3, Pswjk 3)
25-07-2006 14:21 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Ektowłócznia
Metakreacja
Poziom: Twórca 3, Psychowojownik 3
Przejawy: Dźwiękowe i wizualne
Czas manifestacji: 1 akcja
Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy)
Cel: Pojedyncza istota
Czas trwania: Chwilowy lub 1 runda/2 poziomy (patrz opis)
Rzut obronny: Brak (patrz opis)
Odporność na moc: Nie
Punkty...
Dragonlance - Smocza Lanca: Opis Świata
27-03-2007 09:40 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Sagi o krainach Krynnu opiewają wielu nieustraszonych bohaterów, którym przeznaczono odkrywać prastare sekrety i niszczyć straszliwe zło. Ty również – jak ci wielcy herosi – staniesz u boku dzielnych wojów i wyruszysz na spotkanie przygód. Opowieści o waszych śmiałych czynach staną się n...
Strongholds I: Manor
Zarządzaj własną wioską!
18-05-2007 20:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Jakiś czas temu zdarzyło mi się brać udział w dyskusji na forum, w której jeden z rozmówców stwierdzał, iż "RPG to nie strategie". Rzeczywiście, w pierwszym momencie można tak pomyśleć. Wykazywać, że są to zupełnie odmienne typy gier i nie mogą - czy też nie powinny - być łączone. Jednak właściwie d...
Magiczne defekty - informacje ogólne
25-01-2006 18:13 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 1
Większość różnorodnych magicznych usprawnień, które przydawane są magicznym egzemplarzom oręża, ma za zadanie jedynie wspomagać walczących. Tylko nieliczne wiążą się z jakimikolwiek nieprzyjemnymi konsekwencjami czy wadami. Z kolei przeklęte przedmioty w większości prostszych przypadków nie zawieraj...
Testy Niewidocznego Uniwersytetu
18-12-2006 22:53 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Trolle wyłamały drzwi, na dachu siedzi banshee, rzeka stanęła w ogniu... a egzamin zaczyna się o dziesiątej!
Pytania o figginy, Śmierć, niszczące umysł przypisy, drapieżny Bagaż, kwantowe motyle, magiko-numeryczne znaczenie tego, co zawsze musimy określać jako dwakroć cztery albo siedem plus jeden,...
Opisy cudownych świec cz. 2
04-07-2005 13:51 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Świeca urodzinowa: Takie świeczki występują w baśniach i opowieściach o prezentach składanych przez potężnych magów. Świeca ta działa inaczej niż zwykłe: również może płonąć przez godzinę, jednak pierwsza postać, która ją zdmuchnie, otrzyma jedno ograniczone życzenie (istnieją również potężniejsze Ś...
Przewodnik Gracza po Faerunie
Niezbędnik wielbicieli Zapomnianych Krain
25-06-2007 22:26 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 15
Gdy na Zachodzie oczekiwano premiery Podręczników Źródłowych do 3 edycji systemu Dungeons & Dragons, Czarodzieje z Wybrzeża i fani odliczali pozostały do tego dnia czas. Nie zawiedli się. Podobna sytuacja powtórzyła się wkrótce potem, gdy oczekiwano ukazania się Opisu Świata Zapomnianych Krain - wte...
Potężniejsze rasy IV
Nakładka na rasy psioniczne
12-03-2007 19:24 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 25
Gra postaciami o wyraźnie "heroicznych" zdolnościach posiada swój specyficzny, niepowtarzalny smak – dla jednych przyjemny, dla innych nieznośny. Artykuł ten przeznaczony jest dla tych pierwszych, a ściślej – tych spośród nich, którym nie brak zrozumienia i zamiłowania do psion...
Serce Wieży Nocnego Kła
02-07-2006 20:15 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Od świątyni do grobowca
Wieża Nocnego Kła od dawna stała samotna w cieniu zboczy stromego wąwozu. Ta wysoka kamienna budowla przypomina kolosalny kieł zaginionej mitycznej bestii. Niegdyś była siedzibą gorliwych wyznawców kultu. Kiedy ich bóg zaginął, Wieżę Nocnego Kła przekształcono w wielki grobo...
Ośla głupota, masowa (Cza/Zak 6, Drd 6, Kpł 6)
27-01-2006 13:37 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Ośla głupota, masowa
Transmutacja
Poziom: Cza/Zak 6, Drd 6, Kpł 6
Zasięg: bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy)
Cel: jedna istota/poziom, z których żadna nie może się znajdować dalej niż 9 m od pozostałych
Działa jak Ośla głupota, za wyjątkiem powyższych różnic.
Mądrość sowy rzucona na postać znajdu...
Udręka
Książka o mówiącym tytule
12-10-2005 17:33 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 14
Nie od dziś wiadomo, że wzorowanie książek na grach komputerowych do najszczęśliwszych pomysłów się nie zalicza i do niczego dobrego nie prowadzi. Wśród komputerowych RPG-ów Planescape: Torment firmy Interplay wyróżnia się wyjątkowo wciągającą fabułą i głębią przekazu - stanowi prawdziwą perełkę. Ws...
Prawdziwe przebudzenie nieumarłego (Cza/Zak 9, Kap 8)
07-09-2005 22:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Prawdziwe przebudzenie umarłego
Nekromancja
Poziom: Cza/Zak 9, Kap 8
Jak Przebudzenie umarłego, ale może wpłynąć na zwłoki (także szkielet czy zombie) stworzenia zmarłego nie później, niż 10 lat/poziom czarującego.
Komponent materialny: Proch ze spalonego ciała, fiolka zwierzęcej krwi, czarny on...
Oficjalne przygody do D&D
Zew Ashardalona
29-08-2005 12:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 23
Minął już pewien czas, od kiedy wydawnictwo ISA uraczyło nas przekładem zestawu ośmiu gotowych, oficjalnych przygód do D&D, w oryginale wydanych przez Wizards of the Coast. Czy warto było czekać? Może ktoś waha się z zakupem lub, jako początkujący, szuka w owych oficjalnych materiałach jakiejś bazy...
Rasy Faerunu
18-09-2007 12:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 1
Odkryj różnorodnych mieszkańców Krain.
Spotkaj ostrożnych avarieli, aroganckich Calishytów, szlachetne centaury i śmiałych Rashemitów. Od stepów Thay po wybrzeża Evermeet, mieszkańcy Krain różnią się w zależności od regionu, z którego pochodzą, niezależnie, czy chodzi o bohatera, robotnika, złoczyń...
Przejdź do strony: