»

Artykuły

Wyświetlono rezultaty 81-114 z 29468.
Monsters' Lairs vol. 1: Goblins' Caves

Monsters' Lairs vol. 1: Goblins' Caves

Brak oryginalności niekoniecznie boli

28-11-2007 23:21 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 2
Gobliny należą z pewnością do najbardziej rozpowszechnionych w fantastycznych światach istot - obok orków, smoków, wielkich szczurów i żywych trupów. Zazwyczaj pojawiają się w charakterze "mięsa armatniego" - jako stwory zwyczajowo małe, słabe, a nadto złe i głupawe, za to przejawiające tendencję do...
Księga Potworów wer. 3.5

Księga Potworów wer. 3.5

09-03-2007 16:30 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 15
Już kilka miesięcy upłynęło od polskiej premiery Podręczników Źródłowych w wersji 3.5. Zmiany objęły niemal wszystkie składowe - nie tylko część mechaniki, ale i - w wielu przypadkach - utartą przez te parę lat terminologię. Było ich rzeczywiście wiele. Jednak czy na lepsze? A może wprost przeciwnie...
Czarci Foliał

Czarci Foliał

Druga recenzja Czarciego Foliału

18-07-2008 23:59 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Czarci Foliał zalicza się do dodatków przez większość określanych jako "mroczne" - najzupełniej niezasłużenie i chyba jedynie ze względu na tytuł i utrzymaną w ciemnej tonacji okładkę. W istocie jest to kolejny z serii bestiariuszy do systemu Dungeons & Dragons, jedynie nieznacznie różniący się od j...
Player's Handbook 3: Psionic, Divine, and Primal Heroes

Player's Handbook 3: Psionic, Divine, and Primal Heroes

Dodatek czy uzupełnienie?

01-09-2010 23:35 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 11
Polski Podręcznik Psioniki do 3. edycji D&D był bodaj pierwszym zakupionym przeze mnie podręcznikiem do tego systemu - nabyłem go jeszcze przed zdobyciem kompletu podstawek. Już wcześniej, co najmniej od kiedy przeczytałem Trylogię Galaktyczną Julian May, nabrałem do niej szczególnego sentymentu. Ni...
Eberron Player's Guide

Eberron Player's Guide

Settingowy dodatek składowy

28-04-2010 23:50 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 3
O ile w większości systemów do gry wystarcza jeden podręcznik, zawierający w sobie podstawowe zasady i przynajmniej pobieżny opis świata, o tyle fani Dungeons & Dragons zdążyli już przywyknąć do trendu zgoła przeciwnego. Nikogo nie dziwi podział na Podręcznik gracza, Księgę potworów i Przewodnik Mis...

Powietrzne schody (Cza/Zak 4)

20-11-2004 21:18 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Powietrzne schody Wywoływanie [moc] Poziom: Cza/Zak 4 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 runda Zasięg: Bliski (7,5 m + 1,5 m/2 poziomy) Czas trwania: 1 runda/poziom Rzut obronny: Brak Odporność na czary: Nie Czar ten bywa bardzo użyteczny dla wielu magów, którzy nie przepadają za lataniem, a ch...

Oficjalne przygody do D&D

Zew Ashardalona

29-08-2005 12:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 23
Minął już pewien czas, od kiedy wydawnictwo ISA uraczyło nas przekładem zestawu ośmiu gotowych, oficjalnych przygód do D&D, w oryginale wydanych przez Wizards of the Coast. Czy warto było czekać? Może ktoś waha się z zakupem lub, jako początkujący, szuka w owych oficjalnych materiałach jakiejś bazy...

Żabia słabość (Cza/Zak 2, Drd 2, Kpł 2, Rcc 2)

14-01-2006 18:23 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Żabia słabość Transmutacja Poziom: Cza/Zak 2, Drd 2, Kpł 2, Rcc 2 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: bliski (7,5 m + 1,5 m/2 poziomy) Cel: 1 istota Czas trwania: 1 minuta/poziom Rzut obronny: Wola neguje Odporność na czary: Tak Wybrana przez ciebie istota traci na czas działan...

Czytanie umysłów (Psi/Fur 1)

25-07-2006 14:19 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 7
Czytanie umysłów Nadświadomość Poziom: Psion/Furiat 1 Przejawy: Mentalne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/poziom) Cel: Pojedyncza istota Czas trwania: Chwilowy Rzut obronny: Wola neguje Odporność na moc: Tak Punkty mocy: 1 Dostrajasz się do siatek mentalnego eteru, co pozwala...

Potężniejsze rasy I

Nakładka na rasy standardowe

18-12-2006 20:54 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 25
W czasie prac nad tym artykułem przyświecała mi idea oddania "heroiczności", do której skłania się mechanika D&D, także w statystykach grywalnych ras, a także ich lepszego zbalansowania względem siebie. Wystarczy bowiem porównać "standardowego" krasnoluda z półorkiem, by dost...

Wiara

Nie lekceważ potęgi wiary!

15-09-2006 17:51 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 19
Magia objawiona pochodzi od boga, bóstw, duchów albo natury czy też, uogólniając, od siły wiary. Wiara, jak wiadomo, może góry przenosić. Jest czymś rzadkim, ale i niezbędnym. Ktoś kto posiada naprawdę silną wiarę może dokonywać prawdziwych cudów. Z drugiej strony ten, kto wiary się wyprze, albo też...
Przewodnik Gracza po Faerunie

Przewodnik Gracza po Faerunie

Niezbędnik wielbicieli Zapomnianych Krain

25-06-2007 22:26 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 15
Gdy na Zachodzie oczekiwano premiery Podręczników Źródłowych do 3 edycji systemu Dungeons & Dragons, Czarodzieje z Wybrzeża i fani odliczali pozostały do tego dnia czas. Nie zawiedli się. Podobna sytuacja powtórzyła się wkrótce potem, gdy oczekiwano ukazania się Opisu Świata Zapomnianych Krain - wte...

Magiczne defekty broni

25-01-2006 18:20 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Tabela 1-1: Magiczne defekty broni   Niewielki Znaczny Bardzo duży Defekt Modyfikacja ceny rynkowej* 01-09 01-05 01-03 Bliskość -1 10-18 06-10 ...
Strongholds I: Manor

Strongholds I: Manor

Zarządzaj własną wioską!

18-05-2007 20:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Jakiś czas temu zdarzyło mi się brać udział w dyskusji na forum, w której jeden z rozmówców stwierdzał, iż "RPG to nie strategie". Rzeczywiście, w pierwszym momencie można tak pomyśleć. Wykazywać, że są to zupełnie odmienne typy gier i nie mogą - czy też nie powinny - być łączone. Jednak właściwie d...

Podręcznik Psioniki

01-07-2006 12:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Władcy umysłów Poszukiwacze przygód opowiadają czasem o rzadkim typie bohaterów, którzy potrafią samą siłą woli naginać prawa natury do swych celów. Owe moce umysłu nie mają magicznej natury. Nie są też wytworem plotek. To sztuka psioniki. Ten dodatek do gry D&D zawiera informacje o psionicznych k...
Podmrok

Podmrok

Mrok pod Mrokiem i Mrokiem pogania

19-09-2007 18:36 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Podmrok. To jedno słowo mówi wystarczająco wiele. Podręcznika tego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać - był to z pewnością jeden z najbardziej wyczekiwanych dodatków do systemu Dungeons & Dragons. Wszystko przez niezwykłą popularność, jaką cieszą się Zapomniane Krainy i ich mroczne, skryte pod zie...

Złoto wróżek (Cza/Zak 5)

22-06-2005 14:00 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 30
Złoto wróżek Iluzja (Cień) Poziom: Cza/Zak 5 Komponenty: W, S, M Czas rzucania: 1 akcja Zasięg: 0 m Czas trwania: Patrz opis Rzut obronny: Brak Odporność na czary: Nie To dziwne zaklęcie wywodzi się z elfiej magii faerie. Pozwala ono stworzyć wprost w dłoniach czarownika całą stertę złotych...

Nowe atuty: aury, zbroje, myśloostrza

"Ładną mamy dziś aurę..."

13-03-2006 21:01 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Poniżej opisano konwersje niektórych atutów z Podręcznika Psioniki (oznaczone gwiazdką) i działu The Mind’s Eye z oficjalnej strony Wizards of the Coast (oznaczone daszkiem) oraz nowe atuty dotyczące psionicznych aur, Inercyjnej zbroi i myśloostrzy. Tabela 1-1: Atuty Atuty psioniczn...

Planarne kompasy

Czyli niezbędnik obieżysfera

06-07-2007 21:12 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Na różnych światach Pierwszej Materialnej sprytniejsze trepy stosują niekiedy kompasy, które pomagają im utrzymać wybrany kierunek wędrówki. Na sferach nie ma z nich jednak zbyt wielkiego pożytku. Jak wskazać północ na nieskończonym planie? Jednak na niezliczonych planach nie ma rzeczy niemożliwych...
Lśniące Południe

Lśniące Południe

Nie wszystko złoto...

14-03-2008 11:28 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 10
Zaledwie kilka tygodni pozostało do zachodniej premiery czwartej edycji Dungeons & Dragons, czego nieustanne powtarzanie staje się już nużące, podczas gdy w Polsce niewielu poza garstką fanów śledzi na bieżąco wszystkie zapowiedzi dotyczące nowej wersji gry. Póki co w kraju między Bugiem a Odrą nakł...

Autohipnoza i Hipnoza

"Powieki coraz bardziej Ci ciążą..."

20-02-2006 20:19 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 14
Poniżej opisano nowe wykorzystania Autohipnozy, nową umiejętność psioniczną - Hipnozę, a także nowe atuty z nimi związane. Autohipnoza (Rzt; tylko wyszkolony) Nowe wykorzystanie: Kontrhipnoza. Gdy opierasz się efektom Hipnozy (patrz: Hipnoza), zamiast zwykłego rzutu obronnego na Wolę możesz wykonać...
Zapowiedzi zagraniczne

Zapowiedzi zagraniczne

19-12-2007 23:56 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Plan serwisu Wyszukiwarka serwisowa - podstawowe narzędzie przy poszukiwaniu konkretnych materiałów w serwisie, czy byłyby to wieści, czy też artykuły lub notki na blogach. Wyszukiwarka forowa - narzędzie umożliwiające szybkie przeszukiwanie forum serwisu. Serwis - kategorie dotyczące d...

Wyjście z grobu (Cza/Zak 6)

24-11-2006 19:56 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Wyjście z grobu Nekromancja [Zło] Poziom: Cza/Zak 6 Komponenty: W, M Czas rzucania: 30 minut Zasięg: Osobisty Czas trwania: 30 minut/poziom Rzut obronny: Żaden Odporność na czary: Nie To niezwykłe zaklęcie często służy nekromantom chcącym zbadać lub nawiedzić jakiś teren ograniczając ryzyko do mini...

Nowe atuty: manifestacja i metapsionika

22-07-2006 13:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Poniżej opisano nowe atuty psioniczne i metapsioniczne, związane przede wszystkim z rozwijaniem, odkrywaniem i wzmacnianiem poszczególnych mocy. Atuty oznaczone sztyletem (†) stanowią konwersję swych magicznych odpowiedników z Magii Faerunu. Tabela 1-1: Atuty Atuty psioniczne W...

Potężniejsze rasy VI

Czyli grywalne istoty wszelakie

02-07-2007 23:33 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Pierwotnie ta część cyklu - pomyślana nawet jako ostatnia przed szeregiem daleko idących zmian związanych z zebranymi opiniami - miała dotyczyć wyłącznie istot "wodnych", takich jak choćby morski lud. Pierwotnie część wcześniej pominiętych istot, jak chociażby szare elfy, miała zostać pomi...

Smocza magia

Wymarzone narzędzie dla psionicznych czarowników

22-06-2007 23:57 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 10
Smocza magia jest najtrudniejszym rodzajem sztuk tajemnych, do opanowania którego konieczna jest zarówno znajomość Sztuki - magii, wykorzystującej energię pochodzącą z zewnątrz, jak i Drogi, psioniki, której siła płynie z dyscypliny i poznania własnego umysłu. Inaczej niż moc athasiańskich czarnoksi...

Potężniejsze rasy III

Nakładka na popularne grywalne podrasy

17-02-2007 14:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 23
W grze zazwyczaj biorą udział standardowe rasy, znane z Podręczników Źródłowych. Niektórzy jednak lubią smak egzotyki i sięgają po - mniej lub bardziej nietypowe - odmiany ras standardowych czy wręcz po grywalne potwory. Część z nich została już omówiona, warto jednak zastanowić się, co z pozostałym...

Blokada mentalna (Tel 5)

22-12-2006 19:23 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Blokada mentalna Telepatia (Przymus) [Wpływający na umysł] Poziom: Telepata 5 Przejawy: Mentalne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Dotykowy Cel: Jedno żywe stworzenie Czas trwania: 1 godzina/poziom Rzut obronny: Wola neguje Odporność na moc: Tak Punkty mocy: 9 Nakładasz blokadę na wybraną informac...

Legion umarłych (Cza/Zak 7, Kap 7)

11-11-2005 13:27 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Legion umarłych Przyzywanie (wołanie) Poziom: Cza/Zak 7, Kap 7 Komponenty: W, K Czas rzucania: 1 cała runda Zasięg: Bliski (7,5 m + 1,5 m/2 poziomy) Obszar: Okrąg o promieniu 1,5 m/2 poziomy Efekt: 1 średni szkielet/poziom Czas trwania: 1 runda/poziom Rzut obronny: Brak Odporno...

Opisy cudownych świec cz. 2

04-07-2005 13:51 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Świeca urodzinowa: Takie świeczki występują w baśniach i opowieściach o prezentach składanych przez potężnych magów. Świeca ta działa inaczej niż zwykłe: również może płonąć przez godzinę, jednak pierwsza postać, która ją zdmuchnie, otrzyma jedno ograniczone życzenie (istnieją również potężniejsze Ś...

Psionik - BN [PDF]

Potęga umysłu dla Bohaterów Niezależnych

24-09-2006 15:03 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Moce umysłu są zazwyczaj rzadkie i dotyczą tylko nielicznych, którzy później szkolą swe przyrodzone - czy też przebudzone - mentalne talenty, rozwijając się w klasach psionicznych. [...] W zamkniętych społecznościach nie ma jednak odpowiednich warunków, by osiągnąć wyżyny psionicznego talentu, nie w...

Magiczne defekty pancerzy

06-02-2006 16:40 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Tabela 1-1: Magiczne defekty pancerzy   Niewielki Znaczny Bardzo duży Defekt Modyfikacja ceny rynkowej* 01-15 01-10 01-05 Lśnienie -1 16-30 11-20 ...

Przebudzenie nieumarłego (Cza/Zak 5, Kap 4)

07-09-2005 22:19 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Przebudzenie umarłego Nekromancja Poziom: Cza/Zak 5, Kap 4 Komponenty: W, M, K Czas rzucania: 1 minuta Zasięg: Dotyk Cel: Patrz opis Czas trwania: Chwilowy Rzut obronny: Brak lub patrz opis Odporność na zaklęcia: Nie lub patrz opis Podobnie jak Przywołanie z martwych, to zaklęci...
Geometria nieeuklidesowa dla cthulthystów

Geometria nieeuklidesowa dla cthulthystów

Bluźniercza geometria w domu i zagrodzie

26-09-2007 15:54 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 16
Wszyscy wielbiciele prozy H. P. Lovecrafta, jak również twórczości opartej o jego pomysły (RPG, karcianki etc.) zetknęli się z całą pewnością z, jakże często przywoływanym, pojęciem "geometrii nieeuklidesowej". Pewnym problemem jest jednak fakt, że - niestety - dokładne znaczenie tego określenia zna...