»

Artykuły

Wyświetlono rezultaty 27921-27960 z 29451.

Tworzenie własnych Oni

06-10-2006 22:12 | | Komentarze: 3
Na podstawie Book of Shadowlands Oprócz wszystkich "gatunków" Oni opisanych w zwojach mędrców, istnieją też niezliczone niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju demony. Zmyślni MG mogą więc mieć ochotę, by zaprojektować własną demoniczną menażerię, lub po prostu nasłać jednorazowego użytku przerażaj...

Ilu samurajów trzeba, żeby spacyfikowac wioskę?

06-10-2006 22:10 | | Komentarze: 0
Przez listę dyskusyjną Legendy nie raz przetaczały się burzliwe dyskusje na temat szans w pełni wyszkolonych samurajów w walce z mieszkańcami siół i wiosek. Choć ja sam nie pojmuję przywiązania do tego makabrycznego problemu, z przyjemnością prezentuję odpowiedź, której onegdaj udzielił czcigodny Se...

Lektury (nad)obowiązkowe

06-10-2006 22:04 | | Komentarze: 1
Poniższa lista uzupełnia spis z podręcznika i jest naszym wyborem książek, dzięki którym będziecie mogli się lepiej zaznajomić z Japonią i Rokuganem Podstawy Sztuka Wojny Sun Tzu / Wydawnictwo Przedświt 1994 Gorin-no sho - Księga pięciu kręgów Musashi Miyamoto / Diamond Books 2001 Historia H...

Maho: czarna magia

06-10-2006 22:01 | | Komentarze: 0
Poniższy tekst pochodzi z Gamemaster's Pack, który firma TORI postanowiła we fragmentach udostępnić fanom Legendy Pięciu Kręgów. Tekst ten jest przeznaczony dla Mistrzów Gry i nie powinien być czytany przez graczy - pamiętajcie, zaglądanie przez ramię prowadzącego jest czynem niehonorowym! Maho: Cz...

Odnalezione wspomnienia

06-10-2006 21:50 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: W ręce któregoś z bohaterów wpada przez przypadek niepublikowany do tej pory fragment pamiętników damy Kumosano. Są przesiąknięte erotyką, a często także wulgarne. Wspominają o kilku słynnych postaciach z historii cesarstwa, a co najbardziej przerażające, przewija się tam kilka osób z rodz...

Wilk w ludzkiej skórze

06-10-2006 21:49 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Daimyo graczy sprowadził na swój zamek nową konkubinę. Dziewczyna jest młoda, piękna i bardzo skromna. Gardzi bogactwem, za to wydaje się być szczerze oddana swemu panu. Daimyo jest do niej bardzo przywiązany, może nawet zakochał się po raz pierwszy w życiu. Trzeba przyznać, że dziewczyna...

Śmiesz wątpić w mą odwagę?

06-10-2006 21:48 | | Komentarze: 0
WKU może być uzupełnieniem "Nocy Świetlików" Wyzwanie: Potężny samuraj z Klanu Kraba natrząsa się z członka drużyny, który ochrania shugenja i nazywa go tchórzem, który zamiast bronić Rokuganu przed armią Krain Cienia kryje się za Feniksem. Taka zniewaga krwi wymaga - niewczesny żartowniś ginie lu...

Walki wróżebne

06-10-2006 21:47 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Daimyo któremu służą gracze, właśnie dochował się swego pierwszego męskiego potomka. Koncentracja: Graczom, jako zaufanym samurajom przypadł zaszczyt ochrony niemowlęcia w drodze do świątyni, w trakcie wróżebnej walki, oraz w drodze powrotnej do domu. Uderzenie: Wrogowie nie śpią... Gracze...

Walki uliczne

06-10-2006 21:46 | | Komentarze: 1
Wyzwanie: Gracze trafiają na Zimowy Dwór, na którym swym kunsztem popisywać się będą dwaj Yokozuna sumatori. Koncentracja: Do jednego lub kilku graczy docierają agenci jednego z sumatori. Pragnie on poznać tajniki stajni rywala. Jeszcze tego samego dnia podobną propozycję składa drugi sumatori. Ude...

Walki dworskie

06-10-2006 21:45 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Gracze trafiają na Zimowy Dwór, na którym swym kunsztem popisywać się będą dwaj Yokozuna sumatori. Koncentracja: Do jednego lub kilku graczy docierają agenci jednego z sumatori. Pragnie on poznać tajniki stajni rywala. Jeszcze tego samego dnia podobną propozycję składa drugi sumatori. Ude...

W gorączce

06-10-2006 21:42 | | Komentarze: 0
Uwaga: Z jakiś powodów, leżąc w gorączce, cierpiałem na dziwaczne sny. Gdy wróciły mi zmysły, zestawiłem część wizji, otrzymując w rezultacie przygodę: Wyzwanie: BG trafiają na karawanę, będąca celem ataku bandytów. Zbóje właśnie wycofują się w miejsca napadu, pozostawiając za sobą trupy oraz ostat...

Szlachetność wynagrodzona

06-10-2006 21:40 | | Komentarze: 1
Uwaga: Dodatkową inspiracją dla bardziej ambitnych, która może nadać temu skromnemu pomysłowi nowy wymiar, może być film Akira Kurosawy "Rashomon". Wyzwanie: Bohaterowie spotykają w dzikim lesie skromnie ubranego, lecz szlachetnie wyglądającego samuraja, którego ratują od pewnej śmierci w szponach/...

Szczęście w nieszczęściu

06-10-2006 21:38 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Powracający po długoletniej nieobecności w domu syn pewnego daimyo zaginął. Drużynę poproszono o pomoc w dowiedzeniu się, co się z nim stało i, jeśli to możliwe, w sprowadzeniu go do domu. Według wizji, którą Fortuny sprowadziły na nadwornego shugenja, w tej misji pomóc może tylko jeden cz...

Porwanie w Rokuganie

06-10-2006 21:37 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Gracze towarzyszą przypadkowo spotkanemu zegenowi, wysłanemu przez wpływowego daimyo, aby kupił upatrzoną dziewczynkę. Koncentracja: Zegena dogania samuraj, który twierdzi, że dziewczynka jest jego córką. Ona jest zbyt otępiała (ale jak się obudzi, potwierdzi). Uderzenie: Daimyo jest bard...

Pomoc potrzebującemu

06-10-2006 21:36 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Gracze są pośrednikami jednego z daimyo, który bierze udział w licytacji mizuage. Koncentracja: Daimyo przebija ofertę rywala i wygrywa licytację; gracze mają teraz zapewnić niezakłócony przebieg uroczystości. Uderzenie: W krytycznym momencie daimyo zdaje sobie sprawę, że nie da rady. Pr...

Pielgrzymka

06-10-2006 21:26 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: W drodze do miejsca, w którym mają wykonać misję/odwiedzić rodzinę/zebrać podatki bohaterowie spotykają bardzo starego i schorowanego Skorpiona z rodziny Bayushi, podróżującego w tym samym kierunku lektyką, w towarzystwie jedynie wnuka. Lektyka jest bardzo bogata, stary samuraj małomówny,...

Most nad rzeką kłopotów

06-10-2006 21:25 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Samuraje graczy spotykają młodą, szlachetnie urodzoną damę, która zanosi się płaczem stojąc pośrodku mostu. Zapytana o przyczynę smutku wskazuje przepływającą dołem rzeczkę i płacze nad straconym netsuke. Koncentacja: Pod mostem czają się kappa w ilości równej liczbie samurajów. Uderzenie...

Robi się krwawo

06-10-2006 21:22 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Drużyna wędruje wąską przełęczą gdzieś na ziemiach Skorpiona, niosąc ważne wieści dla swego daimyo/namiestnika/potwornej teściowej/kogokolwiek. Koncentracja: Na drodze drużyny staje grupa młodych samurajów z Klanu Lwa, licząca tylu członków, ilu jest BG. Wędrują oni, by wziąć udział w pie...

Krew na śniegu

06-10-2006 21:21 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Wysłannik Klanu Feniksa, Isawa Tadaka, przybywa w góry klanu Smoka. Podobno chce się tam spotkać z wyrocznią Wody, by lepiej zrozumieć Zimę. Wyprawa grzęźnie jednak wśród zalegającego górskie przełęcze śniegu. Tadaka obwinia Smoki, a dokładnie ich przewodników, o opieszałość i żąda przewod...

Kolekcjoner

06-10-2006 21:19 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: Po całym Rokuganie podróżuje stary dworzanin – sybaryta, Shosuro Genbai. W każdym większym mieście odbywa obowiązkową wyprawę do Domu Trzech Karpi, w której bawi przez jakiś czas. Po skończonej wizycie najczęściej natychmiast wyjeżdża, rzadko kiedy pojawiając się dłużej na lokalnym d...

Gniazdo węży

06-10-2006 21:18 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: Bohaterowie mają się udać do syna swojego daimyo, by przekazać mu rozkaz, czy też inne ważne wieści nie cierpiące zwłoki. Od służby dowiadują się, że panicza można zastać w Domu Trzech Karpi, gdzie powinni dostać się jak najszybciej. Koncentracja: Właścicielka domu z początku nie chce zapr...

Przynieście mi głowę posłańca

06-10-2006 21:14 | | Komentarze: 0
Przygoda napisana przy niewielkim udziale Furuyari Iyokukaji Wyzwanie: Na dwór daimyo z rodziny Daidoji zakradł się szpieg, który wykradł ważny list od niego do daimyo z rodziny Kuni, mający zakończyć toczący się od dłuższego czasu spór o ustawienie przez Żurawia licznego kontyngentu "straży honor...

Egzamin dojrzałości

06-10-2006 21:13 | Julian 'Mayhnavea' Czurko | Komentarze: 0
Wyzwanie: Męscy bohaterowie graczy udają się właśnie do jednego z Domów Trzech Karpi. Ubrani w najlepsze stroje, ze sporą ilością zaoszczędzonych koku za obi, dowcipkując sprośnie, postanawiają odbić sobie skromne i nie obfitujące w przyjemności ostatnie kilka tygodni. Koncentracja: Bohaterowie, id...

Droga samuraja

06-10-2006 20:26 | | Komentarze: 0
Uwaga: Pomysł zaczerpnąłem z odcinka Usagi Yojimbo zatytułowanego "The Way of the Samurai" Wyzwanie: Wędrując przez niewielką prowincję, w której wcześniej nie bawili, samurjae graczy trafiają na posłańca, broniącego się desperacko przed grupa obszarpanych bandytów. Obdartusy nie powinny stanowić za...

Dobro zostanie ukarane

06-10-2006 20:23 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Podczas podróży grupa trafia na ciało zabitego samuraja. Jego mony wskazują wyraźnie, że był najstarszym synem lokalnego daimyo. Wygląda na to, zę skręcił kark, spadając z drzewa. Koncentracja: Honor nakazuje zwrócić dziedziczny miecz chłopca rodzinie, nim ukradną go bandyci, i przekazać,...

Dla dobra rodziny

06-10-2006 20:22 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Umierający daimyo doczekał się wreszcie męskiego potomka. Ponieważ obawiał się, że jego spadkobierca może mieć problemy z utrzymaniem władzy, wymógł na swoim młodszym bracie przysięgę, że ten dopilnuje by dziecko zostało daimyo, kiedy dorośnie. Do tego czasu opiekę nad rodem i włościami ma...

Niepewna ścieżka Daikoku

06-10-2006 20:20 | | Komentarze: 0
WUK może być uzupełnieniem "Nocy Świetlików" Wyzwanie: W uroczystościach Festiwalu Świetlików bierze udział samuraj z niezwykle podupadłej rodziny. Jeszcze niedawno jego ród cieszył się przychylnością Fortun, lecz od czasów jego ojca stopniowo ubożeje - ryż gnije na polach lub rabują go bandyci, po...

Czysta ręka

06-10-2006 20:19 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Istnieje świątynia, w której, podobno, każdy znajdzie ukojenie. Samo przekroczenie jej progów przynosić ma spokój nawet najbardziej gniewnym bushi. Koncentracja: Gracze musza eskortować starszego wiekiem dostojnika, który chce zażyć relaksu i w spokoju przemyśleć pewne polityczne sprawy pr...

Ciężar imienia

06-10-2006 20:16 | | Komentarze: 0
Wyzwanie: Rzecz dzieje się na Zimowym Dworze. Jeden z obecnych, pomniejszy daymio przechwalał się, że to w jego Klanie rodzą się najbardziej honorowi samuraje. Reszta rzuciła mu wyzwanie, chcąc sprawdzić, czyj Klan jest najbardziej honorowy. Skorpiony uknuły wiec intrygę, by można było przeprowadzić...

Niedaleko od drogi

06-10-2006 20:12 | | Komentarze: 0
Przygoda została opracowana i poprowadzona w ramach konkursu GRAMY! na ConQuescie 2003. Wyzwanie: BG, podróżujących nieprzyjemną, jesienną porą, zastaje zmierzch. Szukając miejsca na nocleg trafiają na położoną na rozstajach niewielką świątyńkę. Odprawiający modły mnich grzecznie odmawia udzielenia...

Długo jeszcze będą te sandały pokazywać?

czyli rzecz o budowaniu nastroju

06-10-2006 20:09 | | Komentarze: 0
W Rokuganie życie toczy się w rytmie pór roku. Obserwowaniu i naśladowaniu natury podporządkowana jest niemal każda dziedzina życia: poczynając od religii i sztuki na sposobie ubierania skończywszy. Prawie każda roślina, zwierzę, kolor czy zjawisko atmosferyczne przypisane jest konkretnemu miesiącow...

Ciemne zwierciadło przeszłości

06-10-2006 20:07 | | Komentarze: 0
Zauważyliście kiedyś, że Rokugan nie ma historii? Oczywiście, nie znaczy to że nie posiada również przeszłości - w tę jest nader bogaty - nie funkcjonuje w nim jednak współczesne rozumienie zapisu dziejów. Bardzo szybko odkrywa to każdy czytelnik oryginalnych dodatków, nie sposób bowiem ustalić, czy...

Ojcowie założyciele

06-10-2006 20:06 | | Komentarze: 0
Uwielbiam wiele smaczków wspaniałej historii Rokuganu, największą sympatię rezerwuję jednak chyba dla Dziewięciu Kami. Dzieci Słońca i Księżyca to postaci historyczne - ściśle historyczne - ale Wickowi udała się sztuczka, która rzadko bywa udziałem autorów gier fabularnych. Sprawił, że jego Ojcowie...

Zakwitły śliwy

06-10-2006 20:05 | | Komentarze: 0
Zakwitły śliwy - ich gałęzie obsypały drobne, białe kwiaty, które już wkrótce ustąpią miejsca liściom. W symbolice Rokuganu śliwa, pierwszy kwiat roku, ma znaczenie szczególnie - jest nie tylko symbolem nadchodzącej wiosny, ale i mądrości Shinsei. Kiedy Pan Togashi usłyszał po raz pierwszy o nauka...

Wszystko przemija

06-10-2006 19:57 | | Komentarze: 0
Odkąd usłyszałem o tej pozycji, serce moje zapałało gwałtowną chęcią przeczytania jej. Zwiedziłem krakowskie biblioteki i przepytałem znajomych - bezskutecznie. Wreszcie jeden z moich na równi ze mną zainteresowanych kultura duchową Japonii przyjaciół ucieszył mnie bezmiernie - udało mu się zdobyć "...

W służbie Wielkiego Brata

06-10-2006 19:56 | | Komentarze: 0
Gdy próbujemy określić ustrój Szmaragdowego Cesarstwa stosując nasze zachodnie normy, napotykamy problemy. Rokugan jest monarchią absolutną, ale nie do końca. Jest również rzeszą suwerennych, klanowych państewek - ale to też niezupełnie oddaje jego charakter. Panuje w nim feudalizm, ale nie taki, do...

Uroboros

czyli rzecz o katastrofie

06-10-2006 19:47 | | Komentarze: 0
Są rzeczy, wobec których nie można zostać obojętnym. Są chwile, gdy czujemy, że jakaś epoka kończy się na zawsze. Czasem takie wrażenie wywołuje zdarzenie o szerokim zasięgu, spektakularnym przebiegu i potężnych konsekwencjach - wojny i nieszczęścia - czasem wydarzenie kulturalne lub artystyczne - i...

Upiór doktora Freuda

06-10-2006 19:43 | | Komentarze: 2
Nad erpegowymi postaciami unosi się duch wiedeńskiego psychiatry. Daliśmy się przekonać do tez psychoanalizy, a raczej do obiegowego pojęcia o niej. Uważamy, że psychika i motywacje naszych postaci są prostą pochodną tego, co przeżyły w dzieciństwie. Nasi bohaterowie nie będą nienawidzić goblinów, j...

Teoria spisku

06-10-2006 19:42 | | Komentarze: 0
W cyklu życia niemal każdej gry fabularnej przychodzi moment, w którym autorzy pragną podzielić się z czytelnikami straszną tajemnicą. Dowiadujemy się mianowicie, że świat, jaki widzą nasze postaci, jest tylko iluzją, pozorem, a gdzieś pod spodem czają się tajemne siły, mające wpływ na każdy aspekt...

Niezbadane ścieżki losu

06-10-2006 19:40 | | Komentarze: 0
Cóż za niezwykły przypadek! Nie minął miesiąc od czasu, kiedy publicznie narzekałem na niemożność przeczytania antologii "Dziesięć tysięcy liści", a oto znów książka ta ląduje na moim biurku! Wypożyczono mi ją wczoraj, tym razem z gwarancją, iż wolno mi będzie trzymać ją przez czas dłuższy, nie ma w...