Transmutacja
Poziom: Cza/Zak 9
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Osobisty
Efekt: Okrąg o promieniu 9 m ze środkiem na magu.
Czas trwania: Patrz opis
Rzut obronny: Patrz opis
Odporność na czary: Tak
Zaklęcie to zmienia czarującego w istotę zbudowaną z czystej esencji lodu. Pierwsze stadium zaklęcia trwa jedną rundę. Ciało maga emituje wtedy potężną dawkę mrozu, zadając wszystkim istotom w zasięgu 1k6 obrażeń od zimna/poziom maga oraz zamrażając grunt w promieniu 9 metrów. Stworzenia znajdujące się w obrębie działania czaru przymarzają do ziemi oraz padają ofiarą przemiany podobnej do efektu zaklęcia Lodowej statuy, ale nie zyskują odporności na mróz ani nadwrażliwości na obrażenia od ognia. Ponadto pozostają świadome i mogą wykonywać normalne akcje (atak, rzucenie zaklęcia itd.), jednak nie mogą się przemieszczać. Istoty poddane przemianie otrzymują obrażenia z niej wynikające. Przemiana utrzymuje się przez 1 rundę/4 poziomy czarującego.
Drugie stadium transformacji maga to próba powrotu jego ciała do normalnej formy. Trwałe zmiany w organiźmie sprawiają, że rzucający zaklęcie traci trwale 1k4 i tymczasowo 3k4 punkty Budowy. Jeśli wartość Budowy spadnie do 0, mag ginie. Jeśli czarujący przeżyje drugie stadium, przez następne 1k4+1 minut podlega efektom analogicznym do efektu czaru Spowolnienie oraz jest niewrażliwy na zimno.