» Magia [SP] » Przemiany » Zemsta mrozu (Cza/Zak 9)

Zemsta mrozu (Cza/Zak 9)

Zemsta mrozu
Transmutacja
Poziom: Cza/Zak 9
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja
Zasięg: Osobisty
Efekt: Okrąg o promieniu 9 m ze środkiem na magu.
Czas trwania: Patrz opis
Rzut obronny: Patrz opis
Odporność na czary: Tak

Zaklęcie to zmienia czarującego w istotę zbudowaną z czystej esencji lodu. Pierwsze stadium zaklęcia trwa jedną rundę. Ciało maga emituje wtedy potężną dawkę mrozu, zadając wszystkim istotom w zasięgu 1k6 obrażeń od zimna/poziom maga oraz zamrażając grunt w promieniu 9 metrów. Stworzenia znajdujące się w obrębie działania czaru przymarzają do ziemi oraz padają ofiarą przemiany podobnej do efektu zaklęcia Lodowej statuy, ale nie zyskują odporności na mróz ani nadwrażliwości na obrażenia od ognia. Ponadto pozostają świadome i mogą wykonywać normalne akcje (atak, rzucenie zaklęcia itd.), jednak nie mogą się przemieszczać. Istoty poddane przemianie otrzymują obrażenia z niej wynikające. Przemiana utrzymuje się przez 1 rundę/4 poziomy czarującego.
Drugie stadium transformacji maga to próba powrotu jego ciała do normalnej formy. Trwałe zmiany w organiźmie sprawiają, że rzucający zaklęcie traci trwale 1k4 i tymczasowo 3k4 punkty Budowy. Jeśli wartość Budowy spadnie do 0, mag ginie. Jeśli czarujący przeżyje drugie stadium, przez następne 1k4+1 minut podlega efektom analogicznym do efektu czaru Spowolnienie oraz jest niewrażliwy na zimno.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


Zed Kraken
   
Ocena:
0
Nie podoba mi się...
Po 1: Moim zdaniem za słabe.
Po 2: JAkby wymyślone na siłę (jest trochę denne poprostu)
Po 3: Zbyt ryzykowne; żaden zaklinacz czy czarodziej nie ma tyle budowy by to przeżyć. Trzeba mieć niezłe szczęście by wyjść z tego czaru bez szwanku :/.
11-05-2005 21:21
~

Użytkownik niezarejestrowany
    bez sensu ( i przyszłości )
Ocena:
0
do bani--
prawie nic nie robi porzadnego jaki inne czary 9-ego poziomu a do tego moze cie zabic
do bani--
11-05-2005 21:31
Kozlov
   
Ocena:
0
Mam podobne odczucia co poprzednicy. Strata na trwale k4 budowy to ciutke przy dużo, a i ryzyko naglego zgonu tez spore, jak nie przez spadek budowy to przez spadek PZ, bo ile taki magus po tym bedzie ich mial?
11-05-2005 22:06
JanF
   
Ocena:
0
No niestety muszę się zgodzić z innymi... Strata cech na trwałe to potworna rzecz Nie wysiliłeś się...
11-05-2005 22:11
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Zalosne. Jakos przy innych zamianach nie traci sie budowy, czemu tu ma tak byc. Niedopracowane, na sile, nic oryginalnego, bez uzasadnienia, nieuzyteczne i wogole do chrzanu.

PS. Trwala utrata cech jest do przywrocenia odnowieniem. To nie takie straszne. Lamy jedne.
12-05-2005 22:57
_yame_
   
Ocena:
0
Ehh... nieprzydatne i nieopłacalne... no i słabe jeszcze.
13-05-2005 08:20
~f22-Raptor

Użytkownik niezarejestrowany
    kopmpletnie do niczego
Ocena:
0
Zaklęcie tak ryzykowne i osłabiające maga powinno być bardzo silne szczegulnie jeśli jest 9 poziomu.
15-05-2005 10:34
Marael
   
Ocena:
0
Ze swojej strony dodam tylko, że zaklęcie w odpowiednim miejscu i czasie potrafi być *bardzo* zabójcze.
Jeśli chodzi o „koszta” czaru – z góry założyłem że będą wysokie. Chodziło mi o stworzenie właśnie takiego zaklęcia, które osłabia i wręcz zabija czarującego, pozwala uzyskać bardzo wysokie obrażenia.
Czar ma spełniać rolę broni ostatecznej, czegoś mniej standardowego i bardziej „klimatycznego”.
Jeśli ktoś chce śmiertelny czar 9 poziomu to polecam Słowo Mocy: Gin, lub coś w tym guście... w sam raz na częste używanie.
18-05-2005 00:27
~Lewek

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jak czarodziej/zaklinacz ma dostep do 9 poziomowych czarow to i ma dostep do przedmiotu dajacego +6 do budowy (kosztuje tylko 36'000sz, jak co zawsze sam moze sobie takie cos zrobic). [pomijam opaske intelektu, ktora pewnie dawno ma].A poza tym pewnie po walce druzynowy kaplan rzuci odnowienie/wieksze odnowienie [czy to ze zwoju, czy to "z siebie"] Więc można zminimalizowac straty budowy, choc moim zdaniem i tak czar troszke za kiepski przy utracie naraz 4k4 (srednio 8) punktow budowy! na 20 levleu jak stracisz tyle budowy to pow spada o 80... - ciut za kiepskie.
23-05-2005 14:40
~Nick

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Powinno sie ściąć drugie stadium i dodać pare bonusów, np. utrzymać dłużej pierwsze "stadium".No i jest to denne.
23-05-2005 20:32
~smiesnzi jestescie

Użytkownik niezarejestrowany
    ale wy nie myslicie
Ocena:
0
Czar jest potezny!!!!!!!!!
Przebija epicki czar ktory jesli dobrze pamietam zadaje 100k6 obraznie wrogom i 80k6 rzucajacemy, czy jakos tak podobnie, wiem ze tamtem zabija pewniej od tego czaru

k6 obraznien na poziom - ja pierddziele masakra.
Czar jako bron ostateczna dobra - przeciwnicy nie maja rzutow obronnych 0 nikt z was tego nie zauwazyl??. Dowalcie taki czar jeszcze gdzies w tropikach lub na pustynnych terenach - a beda przeciwnicy umierac od szoku termicznego!!!!!!!!!!!!!!!!

moim zdaniem jako MG czar jest genialny i za wszechmiar potezny, szczegolnie ze nie ma na niego rzutow obronnych... hm...
30-05-2005 12:02
Wojnar
   
Ocena:
0
Pomysł ze mag traci BD jest swietny, poza tym na takich poziomach to przywrocenie utraconych punkto to zaden problem , chyba ze mag zginie ale to tez nie jest tragedia :D. Jedno co tu udeza w oczuto potea tego czaru. Jesli dobrze rpozumiem to zaklinacz 18 poziomu rzucajacy ten czar zadaje 18k6 obrazen na poczatku a potem co runde przez 4 rundy zadaje 10k6 obrazen, tak?? no wybacz ale to jest lekka przesada, i to jeszcze tamci nie moga sie ruszac. Chyba zeby to jakis BN rzucil i BG byliby unieruchomieni, dostaliby obrazenia apotem by co rudne dostawali nowe i musielbi dziada zaciukac przez te pare rund zeby nie zginac, to by bylo nawet ciekawe.


Ogolnie rzecz biorac - ciekawy pomysl ale zbyt potezny
09-06-2005 12:15
~Sw. Antoni =P

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ciekawe, ciekawe... wiekszosc osob mowi, ze to beznadziejne, bo mag ginie - ja tak jakos nie sadze. Warto sie poswiecic dla druzyny w potrzebnej chwili. Pokaze wam, ile by moj sukkub dalby rady wyciagnac obrazen z tego, majac Maksymalizacja czaru, Wzmocnienie czaru i 17. poziom (to na tym poziomie zazwyczaj mag ma dostep do 9-poziomowych czarow wtajemniczen)... Czar utrzymywalby sie przez 4 rundy. Pierw pewne 60 obrazen za Maks. czaru + 30 za Wzmocnienie czaru co wyjdzie, ze przez pierwsza runde obrywa od Lodowej statuy 90 obrazen. Ale to ma sie utrzymywac u przeciwnika 4 rundy, wiec 90 x 4 = 360 (wiekszosc potworow juz tu ginie ^^). Nastepnie zas za sama Zemste mrozu. Zadaje owy czar 1k6 obrazen/poziom, tak wiec 102 x 4 = 408 (Zmaksymalizowany czar). 408 + 204 (Wzmocnienie czaru) = 612. 612 + 360 = 972 . Ladnie ^^ . Tak wiec, warto stracic te trwale 1k4 Bd i polec w bitwie, niz cala druzyna mialaby zginac. Przynajmniej sie dostanie heroiczny tytul za zabicie wymagajacego przeciwnika ^^ .
16-06-2005 15:28
~Andae

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ehm... jakim sposobem zastosować jakikolwiek atut metamagiczny do czaru 9. poziomu, zwłaszcza na 17. poziomie postaci??
30-06-2005 12:54
~Galador

Użytkownik niezarejestrowany
    kiepski ten czar :(
Ocena:
0
czar niestety słaby rój meteorytów zadaje 24k6+4X10k6(wybuchy kul) nie powoduje utraty budowy
04-11-2005 20:35
~

Użytkownik niezarejestrowany
    Niewykonalne?
Ocena:
0
Gdyby był to czar do 3.5 to można by zamiast tych atutów użyć ich wersji sudden, wtedy byłoby to wykonalne. Sudden Metamagic pochodzi z Complete Arcane.
05-11-2005 10:38
M.S.
    Zbyt słabe obrażenia
Ocena:
0
W wyniku działania tego czaru, czarodziej może stracić do 16 punktów budowy. To bardzo dużo. Co prawda u czarodzieja zazwyczaj się dużo inwestuje w ten atrybut (aby zwiększyć punkty wytrzymałości, zwiększyć rzut obronny na wytrzymałość, zwiękrzyć rzut na koncentracje), ale przypominam sobie tylko jednego maga, który miał więcej niż 16 punktów budowy.

Tak więc użycie tego czaru jest bardzo ryzykowne (na peno skończy się obniżenie pw na czas walki oraz trwale obniży budowę). Dlatego może spełniać TYLKO rolę broni ostatecznej, jak pisał Marael w którymś z poprzednich komentarzy. Tyle, że raczej mi ono na nią nie wygląda. Na 20 poziomie jest zadać 20k6 obrażeń od zimna. Jest wiele czarów, które na tym pozimie zadają podobne obrażenia i ich użycie nie grozi utratą atrybutu, czy nawet życia. Może nie wszystkie są w stanie utrzymać wrogów na miejscu, ale cóż...

Podsumowyując, czar ten jest niepraktyczny. Gdyby jednak zwiękrzyć obrażenia od zimna do 1k8/poziom lub nawet 1k10/poziom, to czar w pełni spełniał by swoją rolę "broni ostatecznej".
09-02-2006 11:39
    ej nie jest to takie złe
Ocena:
0
Zastanówmy się czar zadaje 1k6/poziom + lodowa statua (10k6 w promieniu 6m od każdej ofiary) czyli taki potworek dostaje 10k6 od mrozu od siebie (nie jest w końcu odporny) plus jeśli jest dostatecznie blisko kolejne 10k6 od drugiej ofiary nie oddalonej więcej niż 6m....Jeżeli przeciwników jest więcej to sami sobie policzcie jaka masakra może być :) Dodajmy, że lodowa statua trwa 1 rundę/4 poziomy....
Poprawcie mnie jeśli coś pomyliłem...
22-01-2007 14:33
~noname

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie wiem czy to by nie zrobilo z czaru zbyt wielkiej kosy, ale...

Zakladajac ze obrazenia w budowe wynikaja z odmrozen wewnetrznych czy czegos takiego, to na potrzeby podatnosci i niewrazliwiosci na mroz mozna by potraktowa strate budowy podobnie do zwyklych obrazen czyli podwajac lub negowac, bo przyjumjac ze cos byloby juz stworzone z lodu, to ciezko zeby mu taki czar zaszkodzil. Choc przypuszczam ze takie sytuacje bylyby na tyle rzadkie ze MP moze sobie go dostosowac gdy taka sytuacja zajdzie ;]
07-08-2007 21:49
~Surag

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jak dla mnie czar ten jest bardzo dobry i oryginalny.
Dla tych którzy uważają że jest zbyt słaby/silny porównam go z innym 9-cio poziomowym czarem, rojem meteorów. Rój meteorów zabiera 24k6 obrażeń bez ro i max 24k6 z ro. Ten czar 18k6 w pierwszej rundzie bez ro i 40k6 z ro przez 4 kolejne rundy (obrażenia większe, ale dłużej trzeba czekać na nie). Na 20 poziomie czarującego obrażenia te wzrastają o kolejne 10k6, co jeszcze wzmacnia czar, jednakże wtedy trzeba jeszcze jedną rundę dłużej czekać. W dodatku Zemsta Mroza unieruchamia przeciwników bez rzutu obronnego, czego rekompensatą jest utrata budowy. Mówicie że te 4k4 budowy to dużo? Nie żartujcie, na 18lv to jest śmieszna liczba, nawet dla maga.
Generalnie, moim zdaniem, czar jest bardzo ładnie zbalansowany. Tak jak napisał autor, to czar ostatniego ratunku, kiedy nie masz już zbyt wielu innych zaklęć. Ja jako mag mrozu którego niedługo będę kreował z miłą chęcią będę go używał. Dziękuję autorowi i gratuluję solidnej roboty.
10-11-2008 23:23

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.