» LARPy, dramy » Zderzenie

Zderzenie


wersja do druku

Drama cykliczna

Autor: Redakcja: Joanna 'Ysabell' Filipczak
Ilustracje: Dorota Michalczyk

Zderzenie
Pod koniec października ruszył we Wrocławiu cykliczny LARP osadzony w nowym Świecie Mroku. Dwie społeczności – magów i wampirów – muszą sprostać ogromnemu zagrożeniu. Nowy Orlean, zniszczony huraganem Katrina, staje się ostatnim bastionem obrony przed Otchłanią – czymś czego nie powinno być. Tak, w skrócie, można by opisać wrocławską dramę. Jednak to zdecydowanie za mało.

W naszym LARPie cyklicznym postawiliśmy akcenty na osobiste wybory każdej z postaci. Czy ulegniesz Otchłani, czy będziesz z nią walczyć do końca? Co lub kogo poświęcisz by wygrać? Czy zamierzasz ratować Nowy Orlean? Czy wykorzystasz chaos by sięgnąć po władzę?

W grze jest 6 głównych wątków. Oprócz wszędobylskiej wampirzej i magicznej polityki jest też czysta akcja, poszukiwanie wiedzy, magicznych artefaktów i potęgi, walki rozlicznych wywiadów o zdobycie jak najwartościowszych informacji i zdemaskowanie przeciwników. Całości dopełniają wątki romantyczne – wbrew pozorom nie służące tylko czystej rozrywce – oraz religijny, który rezolutnym graczom pozwala na założenie własnego kultu.

Staramy się też uwypuklić konflikty rodzące się pomiędzy dwoma zupełnie różnymi społecznościami. Magowie i wampiry nie rozumieją się wzajemnie. Ich społeczności rządzą się kompletnie odmiennymi zasadami. Wampirom przewodzi książę i arystokracja, magom – rada najsilniejszych.

Wprowadzenie Otchłani do gry dało nam, Mistrzom Gry, wielkie pole do popisu. Otchłań sama w sobie może być pułapką, pokusą, możliwością, zagadką – wszystkim o czym zamarzy dana postać.

Każda odsłona jest – podobnie do jednorazowych LARPów – zupełnie odmienna. Do każdej oddzielnie opracowujemy scenografię, zasady gry, wydarzenia, muzykę i oświetlenie. Nie będzie dwóch takich samych odsłon.

Prócz prowadzenia i rozsądzania sporów, prowadzący są też konkretnymi postaciami. Tworzy to dodatkowo klimat i ułatwia zręczne stopniowanie napięcia na każdej z odsłon. Wyobraźmy sobie, że akcja rozgrywa się na posterunku policji. Niektórzy gracze są więźniami, inni po prostu schronili się na posterunku. Mistrzowie Gry z kolei odgrywają policjantów. Dzięki temu mają wpływ na rozgrywkę, ale są też łatwymi do manipulowania śmiertelnikami. Za każdą z takich niezależnych postaci może też kryć się nowa historia. Może policjanci zostali skażeni Otchłanią? Albo któryś z magów ma znajomego na komisariacie?

Pomiędzy odsłonami odbywają się czasami dodatkowe miniLARPy rozwijające całą historię i dorabiające poboczne wątki. Jesteśmy też otwarci na podobne inicjatywy graczy. Jeżeli potrzebują na spotkaniu swojego zakonu lub stronnictwa Mistrza Gry, zapewniamy im asystę pomiędzy dramami. Gra jednak toczy się nie tylko na żywo, ale też za pośrednictwem Internetu. Pomiędzy odsłonami wiele dzieje się w mieście i gracz o odpowiednich zasobach może wpływać na sytuację w Nowym Orleanie.

Staramy się też by każdy gracz miał równe szanse na dramie. Tworzenie postaci opiera się na doborze trzech kategorii. Nikt nie może być najlepszy we wszystkim. Albo jest się silnym, albo bogatym, albo ma dużo znajomości. Od gracza zależy, co będzie atutem jego postaci i w jaki sposób pomoże mu to w osiągnięciu celów. Zasady gry są łatwe do opanowania i przystępne dla laików. Bardziej doświadczeni gracze nie mają zdecydowanej przewagi nad nowymi. Liczy się przede wszystkim to, jak się odgrywa postać, no i dobra zabawa. Nie jest wymagana gruntowna wiedza o systemach nowego Świata Mroku. Mistrzowie Gry służą pomocą. Dysponujemy wszelkimi niezbędnymi materiałami.

Wrocławska drama "Zderzenie" jest ograniczona czasowo. To od jej uczestników zależy, czy uda im się odeprzeć atak Otchłani. Stosownie do ich działań, drama może się skończyć po 4. lub 6. odsłonach. Jaki będzie koniec? Wszystko w twoich rękach szanowny graczu. To, co dla jednych jest klęską, dla innych może być zwycięstwem.

Zespół Mistrzów Gry (czyli Ada, Fingrin, Ola i Zioło) z wrocławskiego stowarzyszenia Wielosfer zaprasza do udziału w dramie cyklicznej. Druga odsłona odbędzie się w sobotę, 22 listopada, w godzinach popołudniowo–wieczornych. Trzecia odsłona już 13 grudnia, także w sobotę, w godzinach popołudniowych. Więcej informacji można znaleźć w temacie na Poltergeiście lub bezpośrednio u mnie (gg 5219833).
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Śmierć w Breslau
Pierwsze spotkanie z Eberhardem Mockiem
- recenzja
Wywiad z Krzysztofem Chmielewskim
Nie każdy lubi rozgrywki polityczne w fantastyce
9/11 i Powrót do przyszłości
Polska LARPowa okiem skandynawskiego mistrza

Komentarze

string(15) ""

~Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Hej, Fingrin.

Napisz jakiś manual pod kątem prowadzenia dram mroczniackich, zamiast pustą reklamę serwować :D

- Tfuj Łoberon ;)

PS: Redakcjo, PolterEngine robi to samo co rok temu, znów wepchnął Wam link do działu w treść tworzonego linka na zewnątrz serwisu, psując ową linkę dokumentnie. Poprawcie proszę :)
20-11-2008 15:54
~Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
PPS: Pardon, wyszło niegrzecznie.

Bardzo fajnie, że coś się dzieje, że wreszcie rusza jakaś cykliczna drama ŚM. Cieszę się też, że zabrał się za to Wielosfer. Mogę być dzięki temu pewien jakości dramy i poszanowania graczy.

Mam kilka pytań taktycznych. Czy możesz opublikować zasady w/g których gracie? Mimo że drama jest cykliczna, czy gracz będący przejazdem we Wrocławiu, akurat w trakcie trwania dramy, może wpaść i zagrać "gościnnie"?
20-11-2008 16:01
Faviela
   
Ocena:
0
Poprawione. To nie PolterEngine tylko spacja znikąd ;)
20-11-2008 16:16
Ziolo
   
Ocena:
+3
@ Kastor

Dzieki za cieple slowa :)

Postaci tworzy sie latwo - tak jak napisal Fingrin w artykule. Masz 3 statystyki: kontakty, moc i status i okreslona ilosc punktow do rozdzielenia. Wyznaczasz tez sobie watki - ktore Cie bardziej interesuja, a ktore nie. Taka wskazowka dla MG co maja dla Twojej postaci przygotowywac.

Mechanika jest taka, jaka stosujemy na kazdym z naszych LARPow juz od jakiegos czasu. Kazdy test musi byc wykonywany przy obecnosci MG, ktory posiada ze soba 10 kart (2 - 10 plus As). W zaleznosci od mozliwosci postaci i zaistnialej sytuacji MG ustala stopien trudnosci danego testu, czyli jak wysoka karte musi gracz wyciagnac, aby mu sie udalo. Dodatkowo dwojka to zawsze porazka a as to zawsze sukces.

Oczywiscie kazdy moze u nas zagrac - zawsze mielismy takie nastawienie. W pierwszej odslonie bralo udzial wielu graczy, ktorzy nigdy wczesniej nie mieli nic wspolnego z RPG czy LARPami. I nie zamierzaja na tym poprzestac. Role goscinne sa tez jak najbardziej mozliwe - wykreowany przez nas swiat daje ku temu morze mozliwosci.

Slowem - jak chcesz to przyjezdzaj ;)
20-11-2008 21:09
~Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Świetnie, dzięki za odpowiedź. :)

Ciekaw byłem przede wszystkim schematu, w/g którego rozwiązujecie testy. U was jest to mimo wszystko test z elementem losowym i konieczną obecnością prowadzącego. Swego czasu opracowałem mechanikę LARPową pozbawioną losowości (opartą trzech stałych cechach liczbowych i ślepej licytacji posiadanymi przez graczy i odnawialnymi w określone sposoby sztonami), a także nie wymagającą obecności MG - gracze w zasadzie sami sobie radzili z dowolnymi testami i MG mogli zająć się fabułą. Całkiem wygodne, polecam. Jeśli będziecie zainteresowani, mogę podesłać konkrety na maila :)
20-11-2008 22:44
Ziolo
   
Ocena:
+2
A z checia, wyslij na [email protected] i tam przeniesmy dyskusje o mechanice LARPowej ewentualnie, bo to raczej nie miejsce na to. :)

Wracajac do samego "Zderzenia" - jesli ktos jest zainteresowany udzialem to zapraszamy serdecznie.
20-11-2008 23:06
Panthera
   
Ocena:
0
fajnie że coś Wodowego znowu ruszyło. Powodzenia :)
21-11-2008 06:40
Onslo
    Kurczę
Ocena:
0
Trzy godziny do Wrocka z Zielonej, a potem trzy godziny z powrotem... Kuszące, kuszące...
21-11-2008 08:15
Ziolo
   
Ocena:
0
@Onslo

Ostatnim razem przyjezdzali z Poznania czy z Krakowa. Wiec jak widac - da sie :)
21-11-2008 10:23
Lathea
    a jasne:)
Ocena:
0
Potwierdzam, przyjeżdżali na poprzednią dramę z Poznania:).

Kastor, jeśli byłbyś tak miły i podesłał też mi [email protected] , jestem ciekawa tejże mechaniki.

Skoro wspominamy Avangardę:
TytAnia :)
21-11-2008 11:20
~Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Pamiętam, pamiętam ;P

W porządku, podeślę wam obojgu jakoś niedługo. Założenia są prościutkie, powinno być trywialne w adaptacji.
21-11-2008 12:35
Fingrin
    mechanika
Ocena:
0
Już mi opisywałeś na blogu tę mechanikę. Można ją zastosować także za pomocą kart. No ale nieważne. Sztony są ciekawym rozwiązaniem.

aha i gracze przejazdem mogą zagrać na odsłonie. Tworzymy wtedy dla nich role jednostrzałowe, ale fajne :)
21-11-2008 13:28
~Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Faktycznie, już mi umknęło. Tak, czy inaczej, spisałem właśnie wersję odświeżoną pod nWoD i opublikowałem jej szkic na Oneirosie, poddając go pod dyskusję. Zapraszam więc wszystkich, a zwłaszcza waszą trójkę, na dalszą rozmowę na ten temat do siebie :)
21-11-2008 15:50
gervaz
   
Ocena:
+1
ech... ja też lubię stawiać Kastorowi minusy za samą tożsamość i dawne zasługi, ale tym razem mu się nie należą. Jego wypowiedzi pod tą wiadomością to wzór kultury.
Co nasuwa przypuszczenie, że ktoś się pod niego podszywa ;)
21-11-2008 20:00
~Bartosz 'Kastor Krieg' Chilicki

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Karramba! Wiedziałem, że nie powinienem zlecać Adirze pisania za mnie. Co teraz ludzie powiedzą?!

xD
21-11-2008 21:34
Faviela
   
Ocena:
+3
Co teraz ludzie powiedzą?!

"Bez offtopu, bo znowu przyjdzie taka jedna i będzie ciąć" :P
21-11-2008 22:04

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.