» Artykuły » Publicystyka » Zbrojownia Fallout 3

Zbrojownia Fallout 3


wersja do druku

część 2 – unikalna broń

Redakcja: Ania 'Amanea' Ługowska

Zbrojownia Fallout 3
Przedstawiamy drugą z trzech części Zbrojowni. W części pierwszej zaprezentowaliśmy broń typową. Za tydzień pancerze i pozostałe wyposażenie.


UNIKALNA BROŃ

Podczas wędrówek po pustkowiach można odnaleźć wiele takich przedmiotów. Zwykle są to silniejsze wersje zwykłej broni, posiadające unikalną nazwę. Większość z nich zadaje większe obrażenia i ma większą wytrzymałość. Część z nich ma większe magazynki, inne zyskują szansę na trafienie krytyczne bądź podnoszą ją. Niezależnie od tego są prawie zawsze lepsze od nieunikalnych, a do ich naprawy można zużyć te pospolite. Choć przedstawiona tutaj lista nie obejmuje wszystkich występujących w grze unikatów, jest tu ich całkiem sporo.
Jak je znajdować: Najczęściej posiadają je bohaterowie niezależni, więc nie mając skrupułów, można uzyskać ich całkiem sporo (ma go nawet Butch, wystarczy odwiedzić go po opuszczeniu krypty). Drugą drogą do ich zdobycia jest wykonywanie misji (np. przynoszenie sztabek do stalowni w dodatku Dzióra). Trzecią – przeszukiwanie niebezpiecznych i dziwnych miejsc (Sanktuarium szponów śmierci).


Broń lekka

Ultrapistolet 10 mm
Lepsza wersja zwykłego maszynowego pistoletu 10 mm. Zadający większe obrażenia Ultrapistolet, to dobra broń. Posiada wszystkie wady i zalety broni bazowej.
Rodzaj broni: Pistolet maszynowy.
Lokacja: Kapitol.
Jak zdobyć: Wewnątrz Kapitolu spotkamy bohaterkę niezależną – Sydney. Broni się w jednej z sal przed szturmem supermutantów. Zaproponuje nam wspólną wyprawę po artefakty. Jeśli Sydney zginie, możemy ograbić jej ciało z Ultrapistoletu. Niezależnie czy przyczyną jej śmierci będą nasi wrogowie, czy my sami.

Chiński pistolet zhu-rong v418
Lepsza wersja chińskiej zabawki omyłkowo nazywanej pistoletem. Oprócz drażnienia przeciwnika łaskoczącymi kulami, zadaje niewielkie obrażenia od ognia.
Rodzaj broni: Chiński pistolet.
Lokacja: Falls Church, wschód.
Jak zdobyć: Znajduje się w szafie pancernej wewnątrz wschodniego skrzydła L.O.B Enterprise. Wejście do budynku znajduje się na ulicy Falls Church. Przed wejściem do środka warto wyposażyć się w granaty EMP, wewnątrz znajduje się wiele niebezpiecznych robotów.

Usypiacz
To kolejna broń, której główną zaletą są większe obrażenia niż oryginału. Lepszy karabin myśliwski z jego wszystkimi wadami i zaletami. Dobra broń na początek.
Rodzaj broni: Karabin myśliwski.
Lokacja: Republika Dave'a.
Jak zdobyć: Usypiacz znajduje się w sejfie Dave'a, samozwańczego władcy części stołecznych pustkowi, nazywanej jego republiką. Najłatwiejszą metodą na zdobycie Usypiacza jest zniszczenie autorytarnego państwa i zagarnięcie broni jako łupu.

Straszliwa strzelba
Prawdziwy potwór jeśli chodzi o broń lekką. Główną zaletą straszliwej strzelby jest ogromna siła ognia, co w połączeniu z resztą zalet strzelby bojowej czyni z niej broń niemal idealną.
Rodzaj broni: Strzelba bojowa.
Lokacja: Evergreen Mills.
Jak zdobyć: Straszliwa strzelba jest własnością handlarza – Uśmiechniętego Jacka, zamieszkującego podziemia Evergreen. By ją zdobyć, trzeba najpierw pozbyć się sporej grupy bandytów, by ostatecznie odebrać broń z jego martwych palców (warto zrabować też jego szafkę z towarami).

Okulawiacz
Coś dla miłośników obrzynów. Broń zdecydowanie gorsza od straszliwej strzelby, lecz podobnie jak ona – niezastąpiona na bliskich dystansach.
Rodzaj broni: Obrzyn.
Lokacja: Girdershade.
Jak zdobyć: Właścicielem okulawiacza jest Ronald Laren. Najprostszą metodą zdobycia tej broni jest pozbycie się jej właściciela. Można to zrobić na dwa sposoby – mordując Ronalda lub wykorzystawszy profit Czarna wdowa, zwabić go do fabryki Nuka Coli, gdzie sam polegnie.

Karabin Rezerwisty
Dobry karabin snajperski o zwiększonej szansie na trafienie krytyczne, kosztem zmniejszenia magazynku do trzech naboi.
Rodzaj broni: Karabin snajperski.
Lokacja: Kaplica Dickerona Tabernacle.
Jak zdobyć: W kaplicy zostaniemy zaatakowani przez człowieka (w szacie druida) wyposażonego właśnie w ten karabin. Wystarczy go zabić, by karabin był nasz.

Karabin Victorii
Świetny karabin snajperski przewracający przeciwnika przy trafieniach krytycznych. Doskonała broń do likwidowania wroga w trybie skradania się (automatyczny krytyk).
Rodzaj broni: Karabin snajperski.
Lokacja: Opuszczony szałas obok Rockbraker Last Gas.
Jak zdobyć: Wewnątrz, w jednej ze skrzynek znajdziemy karabin.

Black Hawk
Ulepszona wersja jednego z lepszych pistoletów.
Rodzaj broni: Magnum.
Lokacja: Dom Agathy.
Jak zdobyć: Wykonując misje u Agathy należy (koniecznie, altruista go nie dostanie) żądać nagrody.

Karabin Lincolna
Bardzo dobry unikat, z wyglądu podobny do karabinu dźwigniowego, strzelający amunicją 4.4 cala i nie posiadający zwykłego odpowiednika.
Rodzaj broni: Karabin Lincolna 0.44 cala.
Lokacja: Muzeum Historii.
Jak zdobyć: Można go znaleźć na dolnych poziomach biur.

Karabin szturmowy Xuanlong
Świetna i uniwersalna broń o doskonałych parametrach. Zadaje poważniejsze obrażenia oraz posiada większy magazynek niż oryginalny chiński karabin szturmowy.
Rodzaj broni: Chiński karabin szturmowy.
Lokacja: Muzeum Technologii/ Stacja Jury Street.
Jak zdobyć: Pierwsze co należy zrobić, to wyruszyć do Muzeum Technologii, by w trzech z jego terminali wybrać odpowiedni kod. 001 – 19, 002 – 53, 003 – 113. Kiedy już się to uda, należy udać się do zniszczonej knajpki obok Jury Street, gdzie leży ciało człowieka nazwanego Wolność. Przy nim znajdziemy karabin, trochę dragów oraz 500 kapsli.

Perforator (dodatek Dzióra)
Ulepszona wersja Infiltratora. Zadaje podobne obrażenia, lecz ma zwiększoną szansę na trafienie krytyczne.
Rodzaj broni: Infiltrator.
Lokacja: Dzióra, stalownia.
Jak zdobyć: Jest to jedna z nagród za przynoszenie sztabek do stalowni.

Broń boczna Dzikiego Billa (dodatek Dzióra)
Silniejsza wersja słabego pistoletu. Dużo lepszy od oryginału, choć nadal słaby.
Rodzaj broni: Pistolet 0.32 cala.
Lokacja: Dzióra, stalownia.
Jak zdobyć: Można go znaleźć przy ciele Dzikiego Billa.

Karabin z Backwater (dodatek Point Lookout)
Silniejszy karabinek dźwigniowy, bez wybitnych zalet.
Rodzaj broni: Karabin dźwigniowy.
Lokacja: Point Lookout – misja Aksamitna kurtyna.
Jak zdobyć: Jest do znalezienia na samym końcu tego wątku.

Destabilizer (dodatek Mothership Zeta)
Destabilizer to zadający większe obrażenia i dysponujący większą szybkostrzelnością dezintegrator obcych. Znakomita i potężna broń, dysponująca ogromnym magazynkiem.
Rodzaj broni: Alien disintegrator.
Lokacja: Mothership Zeta.
Jak zdobyć: Można go znaleźć w laboratorium broni, podczas głównego wątku dodatku.

Paulsan's revolver (dodatek Mothership Zeta)
Potężny rewolwer magnum, bez celownika optycznego.
Rodzaj broni: Magnum.
Lokacja: Mothership Zeta.
Jak zdobyć: Jego właścicielem jest szeryf Paulsan. Jeśli rewolwerowiec zginie, możemy znaleźć broń przy jego zwłokach.


Broń energetyczna

Koniec przemytnika
Dwukrotnie silniejsza wersja zwykłego pistoletu laserowego. Nie jest to cudowna broń, ale zawsze unikat.
Rodzaj broni: Pistolet laserowy.
Lokacja: Cytadela, okręg B.
Jak zdobyć: Leży w sejfie (obok 300 kapsli i 50 ogniw) w jednym z pomieszczeń. Jednak by uzyskać dostęp do cytadeli, należy przejść sporą część głównego wątku fabularnego.

Pistolet laserowy płk. Autumna
Kolejna ulepszona wersja dość słabej broni jaką jest pistolet laserowy.
Rodzaj broni: Pistolet laserowy.
Lokacja: Wątek główny.
Jak zdobyć: Zabić płk. Autumna.

Wzrok protektora
Kolejny unikatowy pistolet laserowy.
Rodzaj broni: Pistolet laserowy.
Lokacja: Centrum Naprawy Robotów, koło Canterbury Commons.
Jak zdobyć: Należy podczas zadania Nadludzki gambit stanąć po stronie Mechanika, zabijając Entomologię i oddając mu jej zbroję. Pistolet to nagroda.

Kałabin łasełowy
Silniejszy i dysponujący większym magazynkiem karabin laserowy. Dobła błoń.
Rodzaj broni: Karabin laserowy.
Lokacja: Latarenka.
Jak zdobyć: Można go kupić (dość drogo) od dzieciaka Biwwiego (czerwona czapeczka, czarnoskóry).

Karabin plazmowy A3-21
Jedna z lepszych broni energetycznych, które można zdobyć niemal na początku gry.
Rodzaj broni: Karabin plazmowy.
Lokacja: Rivet City.
Jak zdobyć: Otrzymujemy go od androida, jeśli wydamy go w ręce doktora Zimmera podczas misji Replikant.

Ognista lanca
Silniejsza wersja pistoletu obcych, zadająca dodatkowe obrażenia rozłożone w czasie. Broń niemal doskonała.
Rodzaj broni: Pistolet obcych.
Lokacja: Losowa.
Jak zdobyć: Pojawienie się tego przedmiotu to zdarzenie losowe. Ma go jeden z bandytów, których spotkać można gdzieś na pustkowiach. Najczęściej spotykałem go obok Super Dupermarketu.

Mezmetron
Ten unikalny, ogłuszający pistolet energetyczny przeznaczony jest do łapania niewolników. Jako broń jest średnio skuteczny.
Rodzaj broni: Mezmetron.
Lokacja: Paradise Falls.
Jak zdobyć: Można go dostać od łowców niewolników lub zabrać go z ich martwych ciał.

Metalowy miotacz (dodatek Dzióra)
Potężny, zadający ogromne obrażenia i dysponujący większym magazynkiem karabin laserowy. Jego strzał wygląda jak trzy wiązki na raz, jednak zabiera jedynie jeden pocisk. Ze względu na rozszczepioną wiązkę trudniej nim skutecznie trafić na duże dystanse.
Rodzaj broni: Karabin laserowy.
Lokacja: Dzióra, stalownia.
Jak zdobyć: Jest to jedna z nagród za przynoszenie metalowych sztabek do stalowni.

Nadajnik mikrofal (dodatek Point Lookout)
Unikatowy pistolet wystrzeliwujący wiązkę mikrofal zamiast pocisku. Podobny w działaniu do pistoletu plazmowego.
Rodzaj broni: Nadajnik mikrofal.
Lokacja: Podziemia pod latarnią w Point Lookout.
Jak zdobyć: Dostępny na końcu zadania Spotkanie umysłów (rozpoczynane na statku zmierzającym do Point Lookout).

Pulverizer (dodatek Mothership Zeta)
Szybkostrzelny potwór, z którego w systemie V.A.T.S. da się wystrzelić nawet ponad dwanaście (!) razy. Jest to najbardziej szybkostrzelna broń w grze i dysponuje dość dużą siłą ognia. Broń niemal idealna.
Rodzaj broni: Alien atomizer.
Lokacja: Mothership Zeta.
Jak zdobyć: Można go znaleźć w laboratorium broni (Nauki ścisłe 75).

Captain Sidearm (dodatek Mothership Zeta)
Wygląda jak pistolet laserowy obcych, jednak amunicja i możliwość naprawy wskazują, że jest to tylko słabszy atomizer. Bez większych zalet.
Rodzaj broni: Alien atomizer.
Lokacja: Mothership Zeta.
Jak zdobyć: Posiada go kapitan.


Broń ciężka

Zemsta
Potężna silniejsza wersja znakomitej broni ciężkiej.
Rodzaj broni: Laser Gatlinga.
Lokacja: Sanktuarium szponów śmierci.
Jak zdobyć: Znajdziemy ją w sadzawce pełnej krwi. Zanim jednak się tam wyprawimy, warto uzbroić się solidnie bądź przygotować wiele stealth boyów, gdyż zamieszkujące te miejsce szpony śmierci to jedne z najpotężniejszych monstrów stołecznych pustkowi.

Gienek
Silniejsza wersja zwykłego działka obrotowego.
Rodzaj broni: Działko obrotowe.
Lokacja: Muzeum Historyczne.
Jak zdobyć: Aby go dostać trzeba sprawić, by nosząca go wojowniczka zginęła. Należy być jednak przy tym ostrożnym, ponieważ jeśli pozwolimy zginąć większości strażników, przepadnie nam następna bardzo intratna misja.

Panna wyrzutnia
Ta wyrzutnia rakiet to tak naprawdę granatnik. Wystrzelone rakiety opadają na ziemię, by eksplodować dopiero po chwili. Wbrew pozorom to dobra broń, pozwalająca walczyć nawet na bliskich dystansach bez obawy o samookaleczenie.
Rodzaj broni: Wyrzutnia rakiet.
Lokacja: Fort Independence.
Jak zdobyć: Wyrzutnia znajduje się na dolnych badawczych poziomach Fortu, najłatwiej się tam dostać, wchodząc przez przejście pod mostem naprzeciwko. Wewnątrz znajdziemy też ogniwa obcych oraz działko obrotowe w doskonałym stanie.

Spopielacz
Najsilniejszy miotacz ognia w grze.
Rodzaj broni: Miotacz ognia.
Lokacja: Falls Church Metro.
Jak zdobyć: Najpierw należy udać się do Falls Church Metro (bądź Hubris Comics), w tej lokacji znaleźć drzwi do Falls Church/Mason Dist., a wewnątrz drzwi prowadzące niżej, do Metro Franklin – pom. gospodarcze. W tym miejscu głęboko w napromieniowanych tunelach pełnych ghuli znajdziemy Spopielacza.

Eksperymentalny MIRV
Najpotężniejsza broń dostępna w grze, wystrzeliwuje osiem miniatomówek na raz. Absurdalna siła i marnotrawstwo drogiej amunicji sprawia, że jest to broń efektowna i zabójcza, choć mało przydatna.
Rodzaj broni: Grubas.
Lokacja: Skład Gwardii Narodowej (patrz: Figurka Vault-tec – Broń lekka)
Jak zdobyć: Można go znaleźć w piwnicach bunkra pod składnicą Gwardii Narodowej. Najpierw trzeba otworzyć drzwi z górnych poziomów. Jednak nawet wejście do bunkra nie gwarantuje nam dostępu do jego dalszych poziomów. Niezbędny jest kod, ukryty w pamiętnikach rodziny Keller (wszystkich poza nr 1).
Lokalizacja pamiętników 2-5: Cmentarz Halloweid Moors, obóz bandytów za Jadłodajnią Masakra, opuszczony szałas (patrz: Karabin Victorii), obóz mutantów na północ od Pomnika Poległych w Anchorage.

Szybkoopalacz/wolnoopalacz (dodatek Broken Steel)
To dwa znakomite miotacze ognia, jednak wolnoopalacz jet zdecydowanie silniejszy.
Rodzaj broni: Miotacz ognia.
Lokacja: Wątek główny, lotnisko.
Jak zdobyć: Oba pojawiają się w dodatkowych misjach walki z Enklawą.

Precyzyjny laser Gatlinga (dodatek Broken Steel)
Niezbyt potężny ulepszony Gatling, który prawdopodobnie ma większą szansę na trafienie krytyczne.
Rodzaj broni: Laser Gatling
Lokacja: Wątek główny, lotnisko.
Jak zdobyć: Można go zdobyć od zbrojmistrza w dodatkowych misjach walki z Enklawą.

Drone Cannon EX-B (dodatek Mothership Zeta)
Armatka dronów, której pociski wybuchają przy trafieniu, zamiast z opóźnieniem.
Rodzaj broni: Drone cannon.
Lokacja: Mothership Zeta.
Jak zdobyć: Można znaleźć dwa takie w misji głównej dodatku, w laboratorium broni. Posiadają je eksperymentalne drony bojowe.


Broń ręczna i broń do walki wręcz

Taser
Ta doskonała rękawica elektryczna zdaje się zadawać większe obrażenia robotom. Świetna broń, jeśli zdecydowaliśmy walczyć wręcz.
Rodzaj broni: Rękawica wspomagana.
Lokacja: Mason District – południe.
Jak zdobyć: Taser leży głęboko w podziemiach pełnych krabów.

Łamacz
Silniejszy kij do bilarda, niezbyt potężna broń.
Rodzaj broni: Kij do bilarda.
Lokacja: Paradise Falls.
Jak zdobyć: Leży na stole bilardowym obok ogniska. Jest to kryjówka łowców niewolników, więc lepiej być na nich przygotowanym.

Wampirzy miecz
Silniejszy miecz.
Rodzaj broni: Miecz chińskiego oficera.
Lokacja: Siedziba rodziny (najprostsza droga prowadzi przez Stacje Northwest Seneca).
Jak zdobyć: Można go znaleźć w szafce na miecze (Otwieranie zamków 75) na górnych poziomach siedziby.

Fisto!
Znakomita rękawica zadająca zdecydowanie większe obrażenia.
Rodzaj broni: Rękawica wspomagana.
Lokacja: MDPL 13 – opuszczona elektrownia.
Jak zdobyć: Leży w pomieszczeniu na górze elektrowni niedaleko MDPL 13. Lepiej przygotować się na walkę z ghulami, gdyż dolne poziomy są ich pełne.

Jack
Ten rozpruwacz, w przeciwieństwie do normalnego modelu, ma szansę na zadanie trafienia krytycznego. Poza tym niewiele się od niego różni.
Rodzaj broni: Rozpruwacz.
Lokacja: Sanktuarium szponów śmierci.
Jak zdobyć: Znajdziemy go przy trupie w sanktuarium. Poprzedni właściciel zginął nie bez powodu, to naprawdę niebezpieczne miejsce. Lepiej być przygotowanym na walkę z najsilniejszymi potworami podstawowej wersji Fallout 3.

Żądło mrówki
Jest to nóż zadający dodatkowe obrażenia od trucizny. Nic wielkiego.
Rodzaj broni: Nóż.
Lokacja: Kryjówka Entomologii Mrówkowskiej, obok Canterbury Commons.
Jak zdobyć: Należy podczas zadania Nadludzki Gambit stanąć po stronie Entomologii, zabijając (lub przekonując) Mechanika i oddając jej jego zbroję. Żądło to nagroda.

Punkty Plunketta
Silniejsza wersja zwykłych kastetów.
Rodzaj broni: Kastety.
Lokacja: Cmentarz Arlington.
Jak zdobyć: Na cmentarzu, na wzgórzu znajduje się Arlington Haus. Wewnątrz na górze znajdziemy bandytę Jundersa Plunketta. Po pozbyciu się przeciwnika, przy jego zwłokach znajdziemy kastety.

Młot Fawkesa
Jedna z najsilniejszych broni ręcznych w grze, doskonały młot.
Rodzaj broni: Młot energetyczny.
Lokacja: Wątek główny, krypta 87.
Jak zdobyć: W wątku głównym spotykamy super mutanta Fawkesa. Wystarczy odebrać mu młot. Wejście do Krypty 87 znajduje się w Latarence.

Otwieracz do ludzi i Masakrator (dodatek Dzióra)
Dwa – prawdopodobnie najlepsze w grze – egzemplarze broni białej. Przy czym Masakrator zadaje większe obrażenia.
Rodzaj broni: Motopiła.
Lokacja: Stalownia.
Jak zdobyć: Oba przedmioty są do zdobycia w Stalowni (dodatek Dzióra). Otwieracz leży w fabryce zaopatrzenia koło łóżka, natomiast Masakrator jest nagrodą za przynoszenie sztabek.

Ćwiartownica (dodatek Point Lookout)
Znakomita siekiera zadająca większe obrażenia.
Rodzaj broni: Siekiera.
Lokacja: Przybrzeżna grota w Point Lookout.
Jak zdobyć: Dostajemy ją od ghula organizującego safari, jeśli odbędziemy przynajmniej jedno polowanie.

Łopata do nawozu (dodatek Point Lookout)
Silniejsza wersja łopaty, zatruwająca przeciwnika.
Rodzaj broni: Łopata.
Lokacja: Katedra Arki i Gołębicy.
Jak zdobyć: Dostaniemy ją od jednego z hodujących pungę dzikusów, po zapytaniu jaki jest jego sekret uprawy.

Miecz energetyczny generała Jingwei (dodatek Operacja Anchorage)
Znakomity miecz zadający dodatkowe obrażenia od elektryczności.
Rodzaj broni: Miecz chińskiego oficera.
Lokacja: Misja Operacja Anchorage.
Jak zdobyć: Jeden ze znakomitych przedmiotów, które otrzymujemy w nagrodę za zakończenie misji Operacja Anchorage.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Zbrojownia Fallout 3
część 3 – pancerze i reszta
Zbrojownia Fallout 3
część 1 – broń
Poradnik Fallout 3, część 2
Koncepcje postaci

Komentarze


CE2AR
   
Ocena:
+1
Ultrapistolet 10 mm można też dostać od Sydney - wystarczy jej dać pewne nagranie, znalezione w jednym z pokoi Hotelu Statesman. Nie trzeba więc stosować żadnych krwiożerczych metod.
Jest to warte zachodu, bo rzeczywiście broń ma kopa, na drobnicę wszelkiej maści działa miodnie.

Karabin plazmowy A3-21 dostaniemy również, gdy nie wydamy androida.
01-05-2011 01:21
~Mors

Użytkownik niezarejestrowany
    Nie dostałem
Ocena:
0
Nie dostałem tego A3-21. Gdzie go znajdę? Muszę iśc gdzieś za tym androidem i doktorem czy co?
27-03-2013 18:40

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.