» Blog » Zaproszenie na kryminał
13-10-2011 23:28

Zaproszenie na kryminał

W działach: łerpegie | Odsłony: 3

Jeśli jesteś jurorem Quentina, to ten wpis nie jest dla Ciebie. Ułatwisz sobie zachowanie obiektywizmu.

 

Wspólnie z Ys tworzymy przygodę, być może na Quentina. Szukam chętnych na sesje testowe.

 

Tematyka scenariusza: Kryminał policyjny / śledztwo.

Konwencja: Realistyczna. Brak zjawisk nadnaturalnych, duży nacisk na odwzorowanie pracy policji, psychologię kryminalną i tło społeczne. Korzystam m.in. z książek Hołysta, Thorwalda i raportu rocznego BPD z 1968 roku.

Zarys fabuły: W 1964 roku w Bostonie ujęto Dusiciela z Bostonu- seryjnego mordercę młodych kobiet. Pomimo wątpliwości śledczych, został on skazany i odsiaduje on obecnie wyrok w więzieniu. W 1968 kilku rodziców odkrywa, że ich córki zaginęły gdzieś w środku kolorowego lata hipisów. Na kilka dni przed umorzeniem śledztwa, do gry wkracza nowe pokolenie detektywów BPD. Do arsenału BG należy tradycja (BPD to jedna z najstarszych policji w USA) i nowoczesność (już w 1968 roku miała do dyspozycji laboratorium kryminalistyczne). Przeciwko sobie mają irlandzką mafię, egzotyczną sektę i harvardzką klinikę porad prawnych.

Scenografia: Obozowisko hipisów w środku miasta. Irlandzkie knajpy portowe. Domy WASPów. Uczelnie i akademiki.

Muzyka: 1968 to piękny rok, w sam raz na: Simona&Garfunkela, Joan Baez i Boba Dylana. Sprawca słucha czegoś zupełnie innego. Ale BG też mają swoją tajną broń

Cechy szczególne: Mechanika i fabuła uwzględniają legalność dowodów, kwestię nakazów sądowych, możliwości nadużycia siły przez policję, życie rodzinne i poglądy polityczne BG. 

Lokalizacja: Łódź (bez ograniczeń), Warszawa (weekend do ustalenia), Falkon 2011 (prowadzę jedną lub dwie sesje).

Mechanika: Zmodyfikowane A Dirty World (całość mechaniki tłumaczę chętnym w jakieś 20 min., udostępniam mat. związane z modyfikacją).

Ilość graczy: Od 2. do 4. (dopuszczalne są postaci kobiece, bo w BPD kobiety mogą pracować w policji od 1921 roku)

Uwagi: Przygoda składa się z dwóch części. Na razie testujemy moduł związany z 1968 rokiem. Druga część będzie osadzona w 2004 roku i będzie dotyczyła niewyjaśnionych wątków z pierwszej części.

Kontakt: Mailem na marcin.zarod[zwierz]gmail.com

 

Jeśli nie masz możliwości zagrać, a fabułę Cię zainteresowała - daj znać emailem a podrzucę Ci materiały do przejrzenia. Jeśli nie masz pojęcia na temat pracy policji (szczególnie w czerwcu w Bostonie w 1968 roku w wydziale zabójstw) - nie przejmuj się, scenariusz nie wymaga szczegółowej wiedzy na temat ww. spraw.

Komentarze


earl
   
Ocena:
0
Zapowiada się nieźle. Czy opracowujecie to na podstawie prawdziwych zdarzeń, odpowiednio zmodyfikowanych do potrzeb fabuły, czy też cała treść jest od początku do końca fikcją, wymyśloną przez Was?
14-10-2011 00:48
Malaggar
   
Ocena:
0
Gdyby nie mechanika, to bym określił to mianem KAPITALNE. Tak jest tylko bardzo dobre.
14-10-2011 01:20
Repek
   
Ocena:
0
Skoro nie wolno czytać notki, to przynajmniej trzymam za słowo w kwestii Q. :)

Pozdro
14-10-2011 02:24
Ezechiel
   
Ocena:
+2
@ Earl

Prawdziwe są: Dusiciel z Bostonu, obozowisko hipisów w środku miasta (było w 1968), irlandzkie gangi (wzorowane na autentycznych), możliwości BG, uwarunkowania polityczne (Boston to mieszanka lewicowości akademickiej i anglo-irlandzkiej tradycjonalności).

Fikcyjne (wzorowane na faktach) są: sylwetka psychologiczna mordercy, sekta (trochę jak Jim Jones, trochę Radżinisz), sprawa zaginięć (chociaż kilka lat później BPD prowadziła dość podobną sprawę).

Fikcyjne (nagięte na potrzeby grywalności) jest układ czasowy śledztwa. BG wchodzą w ostatniej chwili i zajmują się tylko wybranym wątkiem (chcemy uniknąć setki przesłuchań).

@ Malaggar
Jeśli znasz lepszą chętnie się dowiemy (mówię bez ironii). ZC i WoD koncentrują się na innych aspektach. Gumshoe ssie grywalnościowo.
14-10-2011 08:22
~Aes z pracy

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Powodzenia, zapowiada się ciekawie. Jakbyście testowali przez skype, to ja po poniedziałku miał bym czas :)

Szkoda że w Q. tak trochę kiepsko wszystko sie aktualnie kręci ale dobrze ze jest zainteresowanie.
Może się coś ruszy

Pozdrawiam
Aes
14-10-2011 09:04
~ZviR

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ha! To jest taki rodzaj sesji, w którą chętnie bym zagrał, ale - nie moje miasto :D
14-10-2011 09:46
earl
   
Ocena:
0
@ Ezechiel

Jestem pod wrażeniem i życzę Wam powodzenia w realizacji tego przedsięwzięcia.
14-10-2011 14:06
Llewelyn_MT
   
Ocena:
0
Mój brat jeździ czasem do Łodzi. Gdy się będzie wybierał następnym razem to mogę się z nim zabrać. :)
14-10-2011 14:08
Zuhar
   
Ocena:
0
Dobrze, że nie mam teraz dość czasu, bo musiałbym bardzo żałować, że znam zarys scenariusza. (Chociaż nawet wtedy nalegałbym na obsadzenie tłustego szefa policji z cygarem w zębach, spoconym czołem i nieładem na biurku.)

Rozumiem, że plik z cyferkami dotarł?
14-10-2011 19:46
Ezechiel
   
Ocena:
0
@ Zuhar

Plik dotarł, właśnie wprowadzamy wnioski do mechanikę.

Tak będzie wyglądał porucznik BG.
14-10-2011 19:54

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.