string(15) ""
» Blog » Zapowiedź tłumaczenia: SpacePirates
04-08-2014 10:43

Zapowiedź tłumaczenia: SpacePirates

Odsłony: 307

Zapowiedź tłumaczenia: SpacePirates

Witam.

Po Dungeonslayers, NIP'AJIN i Kurai postanowiłem się zabrać za pewien dość masywny projekt. Jest to trochę luzacka space-opera z ciekawym światem i nieskomplikowaną mechaniką. Ot, taki mnie poważny Rogue Trader.

SpacePirates został wydany przez niemiecki jcgames, wersje fizyczne podręcznika są płatne (duh...) lecz PDF można ściągnąć za darmo i autor dał mi pozwolenie na przeniesienie go na nasz język. Podręcznik podstawowy ma 100+ stron, system otrzymał również jakieś gorylion dodatków. Poniżej znajduje się opis wraz z wycinkami z podręcznika.

 

Czym jest SpacePirates?

SpacePirates jest darmową i lekko pokręconą grą fabularną w klimacie space opery, opowiadającej o kosmicznych piratach w stylu seriali animowanych i komiksów z lat 1980. Gra jest przeznaczona do jednostrzałów i krótkich kampanii, dlatego setting jest zwarty a zasady łatwe do nauczenia, do tego gra zachęca samych graczy do rozbudowywania przygody o dodatkowe elementy.

Postacie graczy są piratami, którzy włóczą się po podejrzanych knajpach wszechświata, pakują się w bójki z innymi piratami i utrzymują kontakty z podejrzanymi handlarzami, nieoficjalnymi wysłannikami rządu i tajemniczymi stowarzyszeniami. W swoim ledwo trzymającym się kupy statku kosmicznym szukają bogactwa i sławy, wypełniają przy tym nielegalne zlecenia, rabują inne statki, prowadzą szalone bitwy w kosmosie i odkrywają nowe kosmiczne zjawiska oraz planety. Nie mogą nikomu ufać, jako że każdy pracodawca i partner jest tak samo pokręcony i chciwi jak oni. Jakby tego było mało, są jeszcze poszukiwani przez Radę Handlową oraz Rząd i innych piratów-konkurentów.

 

Gra Fabularna

SpacePirates jest grą RPG, która potrzebuje graczy i prowadzącego. Gracze odgrywają załogę statku pirackiego, prowadzący planuje przygodę i wciela się w rolę wrogów oraz kontaktów. Pomimo dość przeciwnych ról, ważna jest współpraca w czasie gry, ponieważ tylko w ten sposób można zbudować ciekawe przygody. Gracze powinni wykorzystać przygodę stworzoną przez prowadzącego a ten powinien wykorzystać pomysły graczy.

Umiejętności postaci są przedstawione za pomocą profili, które zawierają wartości liczbowe. Im wyższa wartość, tym lepsza jest postać. SpacePirates wykorzystuje pulę dziesięciośniennych kości. Każda kostka ma 50% szans na powodzenie, oznacza to, że im więcej kostek może wyrzucić gracz, tym lepsze szanse ma na powodzenie w ciężkich sytuacjach. Trudność sytuacji (w zależności od okoliczności) jest określana przez prowadzącego. Postacie również uczą się w czasie gry i polepszają swoje zdolności.

 

Sektory

Kosmos, ostateczna granica. Przynajmniej prawie, bo wciąż istnieje strefa wolnego handlu, tutaj nie można sobie wyobrazić ogromu przestrzeni, ponieważ środek strefy zatłoczony jest dziesięcioma układami słonecznymi. Dlatego strefa wolnego handlu jest centrum nie tylko handlu lecz również polityki i kultury wszechświata, nawet jeśli nie odpowiada to Federacji. Tutaj handlarze nadal są handlarzami, intrygi intrygami a piraci są wolni. Właśnie ta strefa jest centrum przygód w SpacePirates.

Znany kosmos jest podzielony na dziesięć sektorów, każdy sektor jest heksem (sześciokątem) o rozpiętości 100 lat świetlnych i wysokości 86 lat świetlnych. W centrum tych sektorów znajduje się strefa wolnego handlu, która jest rządzona przez galaktyczną Radę Handlową. Obok tej strefy znajdują się jeszcze "neutralne strefy" o wielkości dwóch heksów z którymi sąsiaduje imperium Glukoranów. Glukoranowie są absolutnie złą rasą, wszyscy inni kosmici (jak owocopodobne Kosmogruszki, seksowne Kosmiczne amazonki i włochaci Włóczkowie) oraz ludzie żyją w mniejszym lub większym spokoju. Centra dowodzenia każdej z ras znajdują się na planetach-stolicach i im dalej znajduje się planeta-kolonia od swojej stolicy, tym bardziej dzika i mniej cywilizowana się wydaje. Zasadniczo każdy statek może przelecieć do dowolnego sektora i wylądować na dowolnej planecie. Ale każda planeta może również zadecydować, kto może lądować a kto nie. Granice sektorów nie są tak naprawdę patrolowane, ale mogą się tam znajdować satelity szpiegowskie.

Autor: Jörn P. Meier

Odległości

Odległości w kosmosie są naprawdę spore, można rzec że wprost kosmicznie duże. Lecz dzięki nowoczesnym napędom grawitacyjno-nadświetlnym zwiedzanie galaktyki nie jest takim problemem. Odległości są nadal mierzone w metrach, lecz prefiksy przesunęły się nieco do góry.

Obok metrów, używa się również lat świetlnych do mierzenia odległości. Jeden rok świetlny odpowiada 9,5 Pm (Petametrów).

 

Link do systemu: https://jcgames.de/spacepirates/

Na tłumaczenie tego systemu (jak i dalszych) zbieram od chętnych osób dotacje. Celem jest nie tylko przyśpieszenie prac, ale i polepszenie jakości tekstu - opłacenie korektorów, "pożyczenie" ew. kolejnego tłumacza itp.

Kolejne strony z podręcznika będzie można czytać na moim blogu.

Obecnie tłumaczenie nie idzie źle (jedna strona na dzień?) ale jako że jestem one-man-dreamer team, to premiera nie odbędzie się zbyt szybko.

Komentarze


ram
   
Ocena:
+4

SpacePirates jest grą RPG, która potrzebuje graczy i prowadzącego.

Miła odmiana ;)

04-08-2014 12:25
Noobirus
   
Ocena:
0

Ta, też byłem zaskoczony, gdy to przeczytałem.

04-08-2014 12:29
Tyldodymomen
   
Ocena:
0

100 stron? Kto to przeczyta?

04-08-2014 13:10
synthetische
   
Ocena:
0

XXX fanów

04-08-2014 22:03
Headbanger
   
Ocena:
0

Całkiem duży indiacz no nie powiem xxxp

04-08-2014 23:50
synthetische
   
Ocena:
0

@Head: Dwa razy nominowany do Unabhängig Krug na Octoberfest.

05-08-2014 13:22

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.