» Blog » Zagraj w rycerską tragedię RPG!
17-03-2011 19:46

Zagraj w rycerską tragedię RPG!

W działach: RPG | Odsłony: 3

Zagraj w rycerską tragedię RPG!

Szukam 3 do 4 współgraczy do gry Polaris:Chivalric Tragedy at the Utmost North przez Skajpa. Język angielski nie jest wymagany do gry. Wszystko, co potrzebne do zabawy wytłumaczę przed pierwszą sesją. A nie jest tego dużo i nie jest to skomplikowane.

 

 Chętni?

 

Zagraj w Polaris…

 

…jeśli lubisz gry, w których mówisz, czego chcesz – i to się dzieje, jeśli tylko zapłacisz cenę za swoje działania,

 

…lubisz opowieści o tragicznych bohaterach, którzy walczą w imię swoich ideałów – ale na końcu muszą umrzeć lub zdradzić tych, których bronili,

 

…lubisz współpracować z innymi przy tworzeniu opowieści oraz negocjować.

 

Możesz nie polubić Polaris, jeśli…

 

…chcesz, by wszystko szło dokładnie po Twojej myśli i nie znosisz przegrywać,

 

… nie znosisz, gdy twoja postać umiera lub ponosi klęskę. W tej grze na końcu każdego to spotka.

 

…nie lubisz epickości. W Polaris władasz największymi siłami Kosmosu przeciwko największym i najpaskudniejszym siłom Zguby. Jesteś bohaterem o wielkich możliwościach.

 

…nie lubisz gier, w których umiejętność improwizacji daje przewagę.

 

Co to jest Polaris?

 

Polaris to opowieść o schyłku cywilizacji ludzi kochających gwieździste noce i lodowe domy. Opowieść o tym, jak jej najodważniejsi rycerze walczą w obronie Ludu ze Zgubą – jej demonami i słońcem, które je wspiera, przeganiając gwiazdy i topiąc lodowe miasta. To również opowieść o tragedii rycerzy broniących swego ludu – korupcja i zepsucie dotyka społeczeństwo tak głęboko, że często największym zagrożeniem są dla nas ci,  których chronimy.

 

W tej grze wcielamy się w Rycerzy Zakonu Gwiazd, którzy bronią ostatków lodowej cywilizacji przed hordą demonów maszerujących w promieniach morderczego słońca, by zetrzeć wszystko co dobre i piękne. Nie zawsze tak było. Kiedyś panowała wieczna noc rozświetlona gwiazdami, a ludzie byli piękni, mądrzy i szczęśliwi. Spędzali swe życie na zabawie, nie znając trosk ni zmartwień. Byli dziećmi Gwiazd, których pieśń kołysała ich do snu. Jednak ludzie dali się uwieść pięknu poranka, zaczęli wielbić przebłyski słońca, zbudowali nawet wielki, mechaniczny kalendarz. Legendarni mieszkańcy miasta Polaris, na czele ze swym królem, rozpoczęli w ten sposób trwający stan rozpadu i zagrożenia wszystkiego, co jest warte naszej lodowej miłości. Ale jest jeszcze nadzieja, ponieważ wciąż słyszymy pieśń Gwiazd i możemy walczyć o przywrócenie świat słodkiej nocy z gwiazdami zamiast zwodniczych świtów i morderczych promieni dnia.

 

 

Jak się gra w Polaris?

 

Wspólnie snujemy baśniową opowieść o naszych rycerzach. Nie ma MG, przed sesją nie robi się żadnych przygotowań. Każdy z grających „obsługuje” inną część świata dla współgraczy. Opowieść będzie skupiała się na każdym z rycerzy (jeden gracz = jeden rycerz) naprzemiennie. Gdy nasz rycerz jest w centrum uwagi, jeden z graczy stawia przed nami wyzwania, wrzuca nas w sytuacje pełne zagrożenia i niebezpieczeństwa oraz kieruje wszelkimi naszymi przeciwnikami czy demonami. Nazywamy go Zgubą. Drugi gracz prowadzi wszystkie postacie, które są związane z naszym rycerzem z racji urzędu czy obowiązków – np. podwładnych, przełożonych, odległych członków rodziny. Trzeci gracz odgrywa wszystkie postacie, z którymi nasz rycerz jest związany emocjonalnie – ukochanych czy ukochane, wybranych członków rodziny, przyjaciół.

 

Po rozegraniu szeregu wydarzeń z naszym rycerzem w roli głównej, który nazywamy sceną, opowieść zmienia bohatera. Teraz rycerz kolejnego gracza będzie w centrum uwagi i opowieść będzie tylko o nim. Podkreślmy to – przez 25% sesji wszyscy przy stole pracują na to, żeby opowieść o Twojej postaci była wyjątkowa i wciągająca!

 

Gdy mamy odmienne wizje tego, co powinno wydarzyć się w naszej opowieści, odwołujemy się do zasad konfliktu. Za pomocą kilku kluczowych fraz negocjujemy zmiany w fabule. Czasami rzucamy kostką – jedną. Działanie zasad konfliktu nie jest skomplikowane – przedstawię je już na sesji. Wystarczy teraz powiedzieć, że gra jest pełna współpracy w tworzeniu opowieści i negocjowaniu jej dokładnego kształtu za pomocą mechanizmów konfliktu.

 

 

 

Jeśli te informacje nie zaspakajają czyjejś ciekawości, odsyłam do jedynej recenzji po polsku: tutaj. 

 

Komentarze


Planetourist
   
Ocena:
+1
Brzmi bardzo fajnie :) Powiedz tylko - co ile i w jakich godzinach planowałbyś grę? Mi najbardziej pasują weekendowe wieczory.
17-03-2011 21:10
Senthe
   
Ocena:
+1
Ciekawe, mam nadzieję, że po sesji napiszesz coś więcej.
17-03-2011 21:14
Drejfus
   
Ocena:
+3
@Planetourist

Pasują mi wszystkie dni w tygodniu poza poniedziałkami i środami. Weekendowe wieczory? Brzmi okej. Mógłbym grać od dowolnej godziny do 1:00 w nocy.

Co ile? Ucieszyłbym się, gdybyśmy grali przynajmniej dwa razy w miesiącu po 4-5 godzin. Gdyby udało się grać częściej - byłoby świetnie. Nie robi mi różnicy, czy ustalimy jakiś stały dzień na grę czy będziemy grali w różne dni, umawiając się z jakimś małym wyprzedzeniem.

Oczywiście, weźmiemy jeszcze poprawkę na pozostałych chętnych. Jak się tylko pojawią ;) Potrzebujemy jeszcze dwóch chętnych osób.

@Senthe
Ciekawe gry warte są tego, by w nie zagrać ;) Tym bardziej, jeśli nie trzeba żadnych przygotowań i wszystko jest tłumaczone podczas rozgrywki.

Ogólnie rzecz biorąc, rzadko piszę raporty z sesji. Szkoda mi na to czasu - wolałbym już zagrać kolejną sesję albo poczytać podręcznik do nowego RPGa.
17-03-2011 21:54
Senthe
   
Ocena:
+1
Nie mam zbyt wiele czasu ani żadnej (srsly) możliwości gry przez Skype, dlatego wolałabym poczytać. Wiesz, na pierwszy rzut oka system wygląda interesująco, a skoro nie ma w internecie niczego po polsku, a Ty masz zamiar grać... :)
17-03-2011 22:20
Drejfus
   
Ocena:
0
Okej, zastanowię się nad jakąś relacją z sesji.
17-03-2011 22:33
nid
   
Ocena:
+3
Senthe: faktycznie, nie ma niczego po polsku. W szczególności nie tutaj: http://rpg.polter.pl/Polaris-Chivalric-Tragedy-at-the-Utmost-North-c14062 .
17-03-2011 23:29
Drejfus
   
Ocena:
0
Łał, odzew jest niesamowity. Pisało już do mnie 5 osób. To nawet odrobinkę za dużo, ale biorąc poprawkę na znalezienie wspólnych terminów do gry - to i tak zostanie z tego pewnie 3-4 graczy.

Dziękuję wszystkim chętnym i zapraszam tutaj http://po-prostu-graj.socjum.pl/forum/temat/46 w celu umówienia się na sesję. Link prowadzi do Po Prostu Graj! - społeczności graczy RPG, która mnie i znajomym ułatwia umawianie się na sesje. A że narazie rozmawiałem o Polaris w 3 różnych miejscach, to byłoby fajnie przenieść się do jednego tematu.
18-03-2011 20:09
karole2000
    nowy
Ocena:
0
Hciałbym rozpocząc przygode z RPG podoba mi się pomysł z graniem przez skype jerzeli ktoś zehciałby pomuc mi wkroczyc w niezwykłyświat RPG jestem hentny.

Proszę o kontakt przez skype pod:

karoleksiak


06-02-2013 20:19
KFC
   
Ocena:
0
Wejdz lepiej na forum poltera bo ten wpis ma 2 lata i raczej marne szanse że ktoś tu zajrzy.
06-02-2013 20:30

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.