string(15) ""
» Blog » Yes! Gem Craft 0!
24-04-2009 12:08

Yes! Gem Craft 0!

W działach: Inne, DDR, Techniki | Odsłony: 8

Yes! Gem Craft 0!

Wreszcie wyszła kolejna cześć (wiem, prequel), która pokazała, że pierwsza cześć nie była przypadkiem.

 

Gem Craft to dwu częściowa seria gier we flashu typu tower defense. Ten typ gier powstał dzięki fanom starcrafta, którzy w edytorze map stworzyli pierwsze tego typu gier. Później Warcraft rozwinął ten temat jeszcze bardziej (nawet dorzucono specjalny lvl w czasie normalnego przechodzenia kampanii singleplayer).

 

Technologie idą do przodu, dlatego od paru lat możemy się cieszyć TD tworzonych we flashu. Są darmowe, są różne, są robione w dużej ilości. Pożerają dowolną ilość czasu.

 

Ich filozofia w podstawowej wersji to:

  • Nie pozwól dotrzeć potworom do krańca mapy
za pomocą
  • Dobrze ustawionych wieżyczek
na
  • planszy z labiryntem.

 

Od pierwszych TD wiele się zmieniło, jednak większość gier pozostaje oparta na tym schemacie.

 

Gem Craft jest oparty na tym podstawowym schemacie, jednak jakościowo stoi moim zdaniem ponad wszystkimi innymi TD.

 

Pierwsza cześć wprowadziła nas w system wieżyczek, który pozwala na umieszczanie na nich klejnotów, które je zasilają. Podczas walki można tworzyć dowolne klejnoty z tych dostępnych na danej planszy, i umieszczać je bądź przesuwać miedzy wieżami.

Dalej, klejnoty miały poziomy. Jeżeli połączysz dwa klejnoty 1 poziomu, to otrzymasz klejnot poziomu 2.

Jeżeli zaś połączysz klejnoty różnych typów, otrzymasz klejnot z obiema mocami, ale każda moc ma tylko 70% bazowej mocy.

 

Aha, klejnotami można jeszcze rzucać.

 

Co wprowadziła druga część?

Wyższy poziom trudności. W pierwszej było zdecydowanie za łatwo. Po pierwszych 5 lvl łatwo było opracować już podstawowe taktyki, które były skutecznie do końca gry.

 

Tutaj jest ciężko. Nie ukrywa, że trzeba będzie powtarzać niektóre lvl po kilka razy.  Jednak kiedy znajdziesz skuteczną strategię na daną planszę, znajdziesz też uśmiech na swojej twarzy. Ten Dodano pułapi, do których też można wkładać klejnoty. Zmniejsza to ich obrażenia, jednak zwiększa ich moc specialną (zamrażanie, spowolniane, truciznę itp).

 

Dodano wieżyczki przeciwników. Dopóki ich nie zniszczysz nie możesz np.

  • Budować na pewnym obszarze wieżyczek bądź pułapek.
  • Potwory na danym obszarze są leczone. 

Dodano w niektórzych planszach więcej niż jeden budynek z którego wychodzą potwory (ale można zniszczyć te dodatkowe).

 

Zmieniono względem pierwszej cześci system umiejętności. Teraz nie ma sensu pakować tylko w najwyższe dostępne um (zresztą, nie ma już takich samych um. jak w cześci pierwszej).

Gra zmusza Cię do zmieniania strategii.

Np.

  • Na planszy masz praktycznie zablokowane budowanie wieżyczek? Wrzuć więcej w umiejętność tańszego budowania pułapek
  • Na planszy jest dużo słabych potworów, a nie masz dostępu do trujących klejnotów? Zwiększ umiejętność, która da Ci je na starcie!
  • Wiesz, że nie obędzie się bez banishowania potworów, wchodzących do twojej wieży? Rozwiń umiejętność banishowania, i rób to taniej niż normalnie.

Jest grubo, mówię wam. Każda plansza to wyzwanie, ale wyważone.

 

Swoją drogą, wrzuciłem nowy wpis o technikach na moim zewnętrznym blogu Droga do rewolucji.

Inna sprawa, że TSoY będzie na papierze w tym roku. Szykujcie się, szukajcie znaków.

Komentarze


996

Użytkownik niezarejestrowany
    Nie
Ocena:
0
po prostu każda mapa (poza tymi z guardianami i finałowym levelem) ma ustalone 3 tryby w których daje 3x XP.
20-07-2009 10:21

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.