» Blog » Yes! Gem Craft 0!
24-04-2009 12:08

Yes! Gem Craft 0!

W działach: Inne, DDR, Techniki | Odsłony: 7

Yes! Gem Craft 0!

Wreszcie wyszła kolejna cześć (wiem, prequel), która pokazała, że pierwsza cześć nie była przypadkiem.

 

Gem Craft to dwu częściowa seria gier we flashu typu tower defense. Ten typ gier powstał dzięki fanom starcrafta, którzy w edytorze map stworzyli pierwsze tego typu gier. Później Warcraft rozwinął ten temat jeszcze bardziej (nawet dorzucono specjalny lvl w czasie normalnego przechodzenia kampanii singleplayer).

 

Technologie idą do przodu, dlatego od paru lat możemy się cieszyć TD tworzonych we flashu. Są darmowe, są różne, są robione w dużej ilości. Pożerają dowolną ilość czasu.

 

Ich filozofia w podstawowej wersji to:

  • Nie pozwól dotrzeć potworom do krańca mapy
za pomocą
  • Dobrze ustawionych wieżyczek
na
  • planszy z labiryntem.

 

Od pierwszych TD wiele się zmieniło, jednak większość gier pozostaje oparta na tym schemacie.

 

Gem Craft jest oparty na tym podstawowym schemacie, jednak jakościowo stoi moim zdaniem ponad wszystkimi innymi TD.

 

Pierwsza cześć wprowadziła nas w system wieżyczek, który pozwala na umieszczanie na nich klejnotów, które je zasilają. Podczas walki można tworzyć dowolne klejnoty z tych dostępnych na danej planszy, i umieszczać je bądź przesuwać miedzy wieżami.

Dalej, klejnoty miały poziomy. Jeżeli połączysz dwa klejnoty 1 poziomu, to otrzymasz klejnot poziomu 2.

Jeżeli zaś połączysz klejnoty różnych typów, otrzymasz klejnot z obiema mocami, ale każda moc ma tylko 70% bazowej mocy.

 

Aha, klejnotami można jeszcze rzucać.

 

Co wprowadziła druga część?

Wyższy poziom trudności. W pierwszej było zdecydowanie za łatwo. Po pierwszych 5 lvl łatwo było opracować już podstawowe taktyki, które były skutecznie do końca gry.

 

Tutaj jest ciężko. Nie ukrywa, że trzeba będzie powtarzać niektóre lvl po kilka razy.  Jednak kiedy znajdziesz skuteczną strategię na daną planszę, znajdziesz też uśmiech na swojej twarzy. Ten Dodano pułapi, do których też można wkładać klejnoty. Zmniejsza to ich obrażenia, jednak zwiększa ich moc specialną (zamrażanie, spowolniane, truciznę itp).

 

Dodano wieżyczki przeciwników. Dopóki ich nie zniszczysz nie możesz np.

  • Budować na pewnym obszarze wieżyczek bądź pułapek.
  • Potwory na danym obszarze są leczone. 

Dodano w niektórzych planszach więcej niż jeden budynek z którego wychodzą potwory (ale można zniszczyć te dodatkowe).

 

Zmieniono względem pierwszej cześci system umiejętności. Teraz nie ma sensu pakować tylko w najwyższe dostępne um (zresztą, nie ma już takich samych um. jak w cześci pierwszej).

Gra zmusza Cię do zmieniania strategii.

Np.

  • Na planszy masz praktycznie zablokowane budowanie wieżyczek? Wrzuć więcej w umiejętność tańszego budowania pułapek
  • Na planszy jest dużo słabych potworów, a nie masz dostępu do trujących klejnotów? Zwiększ umiejętność, która da Ci je na starcie!
  • Wiesz, że nie obędzie się bez banishowania potworów, wchodzących do twojej wieży? Rozwiń umiejętność banishowania, i rób to taniej niż normalnie.

Jest grubo, mówię wam. Każda plansza to wyzwanie, ale wyważone.

 

Swoją drogą, wrzuciłem nowy wpis o technikach na moim zewnętrznym blogu Droga do rewolucji.

Inna sprawa, że TSoY będzie na papierze w tym roku. Szykujcie się, szukajcie znaków.

Komentarze


Darken
   
Ocena:
0
Stworzyłem nowego bloga o darmowych grach we flashu.

Quick Play
24-04-2009 20:34
996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Imponujące jak wiele rozszerzeń zapronowali w nowym GemCrafcie. Już poprzednia wersja była rozbudowana, ale tu jest pełen wypas. Pułapki, kapliczki, wrogie ustrojstwa, budynki, które da się niszczyć, "lost amulets"... Po prostu szał.

Nie mogę się zgodzić, że jest trudniejszy - leveli praktycznie nie powtarzałem, jest tylko trybów gry, że po samym przejściu dostępnych można przechodzić survival, sudden death, heroic itd i nabijać levele odblokowujące nowe tryby, przez co mam już teraz dostęp do "arcane" a ledwie ubiłem dwóch Arcane Guardianów...

Minusy:
- boję się, że zrobi się nudno.
- pułapki są IMO nieopłacalne, praktycznie się w nie nie bawię
- w sumie nie wiem czy to minus, czy moja strategia, ale 90% map przechodzę na wymaksowanym pomarańczowym kolorze. W poprzedniej części prym wiódł czerwony kolor, ale jak go nie było to dupa zbita. Tutaj nawet na mapach bez pomarańczowego mutuję sobie inne kolory na pomarańczowy zrzucając gembomba na dany wiersz kryształków... Pomarańczowy na bija mi migusiem manę więc jest luzik...
25-04-2009 19:18
Darken
   
Ocena:
0
Craven, przejrzałem opinię na necie (głównie w sumie na moim ulubionym blogu jayisgames), i ludzie hurtem wypowiadali się, że jest trudniejszy.

Co do pułapek.
Jest niezłe combo:
Pierwsza pułapka: Niebieski
Druga, zaraz obok:Pomarańczowy
Trzecia, zaraz obok: Zielony
Czwarty i kolejne, co 7 pól: Zielony.

Generalnie, pułapki są dobre na swarmy, bo często nie wyłapiesz całej drobnicy ze zwykłych wieżyczek.

Co do strategii. Pierwsze mapy były dla mnie męką, pokutowało przyzwyczajenie z pierwszej części. Do pierwszego Arcane Guardiana, miałem problem. Teraz jest stabilnie, ale czasem muszę powtórzyć lvl.
25-04-2009 22:00
996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Muszę założyć w takim razie, że jestem debeściak ;-)

Który masz lev.?
26-04-2009 15:39
Darken
   
Ocena:
0
34 lvl, jestem trochę po 2 arcane guardianie.
26-04-2009 18:41
996

Użytkownik niezarejestrowany
    Może dlatego...
Ocena:
0
Ja mam 66 level i po skopaniu drugiego guardiana nawet nie ruszyłem się dalej tylko nabijam dalej XPki na różnych trybach.
26-04-2009 18:50
Darken
   
Ocena:
0
No tak. Dla mnie motywacją przechodzenia bez pakowania był tekst jednego człowieka, że przeszedł pierwszego bossa na 17 lvl. Ja zrobiłem to na 20. :)
26-04-2009 19:24
996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No i w piździec poszło calusieńkie granie i 80 leveli postaci w Zero.

Aktualizacja Foxa = wcięło mi save.

EDIT:
katalog cache.armorgames.com uratował sprawę! uff...
28-04-2009 19:03
Darken
   
Ocena:
0
uff :)
28-04-2009 21:51
996

Użytkownik niezarejestrowany
    Raprocik ;-)
Ocena:
0
96 lev, 28/40 lost amuletów... chyba do północy zrobie 100 level i wbiję do ostatniego levela bo jestem ciekawy jak to będzie wyglądało :)
30-04-2009 20:50
996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
http://img528.imageshack.us/my.php ?image=gemcraft.jpg

Mój wypasiony gem tuż przed ukończeniem gry. Postarały się chłopaki - nowy tryb gry po ukończeniu standardu zapowiada się ciekawie...
01-05-2009 01:28
iron_master
   
Ocena:
0
Możecie mi coś powiedzieć o tych amuletach? Jak na razie żadnego nie znalazłem, a informacje o nich chyba przegapiłem:/
01-05-2009 17:57
996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Musiałeś przegapić bo na bank pisało o tym. Można je znaleźć w tych małych domkach, które da się rozwalić nawet najmniejszymi kryształkami. Dynks jest taki, że są ukryte nie tylko na danej mapie, ale też w danym trybie gry. Czyli mapa i domek ten sam, ale w Heroic będzie amulet, a w Sudden Death już nie.

Jestem tylko arcy ciekawy czy jest coś w nagrodę za znalezienie wszystkich... Brakuje mi jeszcze siedmiu.
01-05-2009 20:04
~qch

Użytkownik niezarejestrowany
    pułapki
Ocena:
0
Co do pułapek, to chyba nie wiecie o czym gadacie

NIC NIE PRZEBIJE 4+ pułapek z pomarańczowymi (mana steal) kamieniami... dzięki nim można dojść np. w trybie endurance do mobów z 200k hp. Bez pomarańczowych pułapek jest to raczej nie możliwe (bo jak inaczej zdobyć np 12 kamieni 9 poziomu?)
08-06-2009 17:36
996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
hmmm... Wieżyczkami z pomarańczowymi klejnotami? :D
08-06-2009 18:54
~LOL

Użytkownik niezarejestrowany
    Save
Ocena:
0
Jak odzyskać save?
24-06-2009 13:41
996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
giabGcChapter0SaveData.sol - poszukaj. jak nie masz takiego pliku, to masz problem.
24-06-2009 13:46
~LOL

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
No mam ten plik i co mam z nim zrobić? Skopiować gdzieś?
25-06-2009 13:32
996

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Hmm tzn jak straciłeś save?

Bo to jeśli np gra jest na innej stronie w necie to powinieneś mieć dwa takie pliki jak podałem nazwę - i ten starszy nadpisz na nowy i powinno być git. Jeśli natomiast nie masz starego i jest nadpisany nowy bez starych save to dupa zbita...
25-06-2009 13:57
~Tome

Użytkownik niezarejestrowany
    3x XP?
Ocena:
0
Od czego zalezy zdobycie 3x XP?
Np. w Sudden Death w 1 planszy mam 3x XP, natommiast w nastepnej juz nie. Jest to uzalezniopne od ilosci amuletow czy od czegos innego?
20-07-2009 02:55

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.