» Settingi » Forgotten Realms [NP] » Wyspa Ulgara

Wyspa Ulgara


wersja do druku

Kraina przedwiecznego wampira

Redakcja: Piotr 'Cahir' Wiankowski

Widzicie tamtą wyspę? O, tam daleko na zachodzie. Tak, tę. No to ją sobie odpuścimy... Dlaczego? Na Valkura, czy wy naprawdę udajecie głupich? Każdy kto choć raz pływał po tym morzu, wie że tę wyspę powinno się omijać z baaardzo daleka. Naprawdę nie słyszeliście o Wyspie Ulgara, Wyspie Umarłych, Wyspie Śmierci? Opowiedzieć mogę, ale nie liczcie, że zbliżę się do tej przeklętej wyspy. To miejsce jak z najgorszego koszmaru. Kiedyś nie znalazłbyś tam żywej duszy a dziś... dziś potępione dusze błąkają się po każdym jej zakątku. Tak, dobrze myślicie...

Spośród wszystkich wysp archipelagu, ta uchodzi za najbardziej przerażającą. W całości znajduje się ona w rękach nieumarłych, którym przewodzi starożytny wampir pochodzący z imperium Chessenty, Ulgar Nieumierający. Historia Ulgara rozpoczęła się dwa tysiące lat temu, kiedy Chessenta znajdowała się u szczytu potęgi. Przebywający wtedy w zachodnim Untherze Ulgar stał się wampirem, sprowadzając na siebie wieczne potępienie i stając się obiektem polowania. Chesseńczycy po złapaniu nieumarłego zdali sobie sprawę, że nie znają sposobu jego zniszczenia, dlatego też postanowili zapieczętować go w trumnie i wysłać na odległą, bezludną wyspę, by tam w samotności "żył" wiecznie, nikomu nie zagrażając. Przeszło dwadzieścia stuleci trumna wampira spoczywała nietknięta w jednej z jaskiń znajdujących się na wyspie, noszącej obecnie jego imię. Dopiero w czasach legendarnego korsarza Immurka Niewidzialnego, grupa piratów przybyła na nią, poszukując nowego miejsca na swą bazę. Traf chciał, że znaleźli trumnę, otworzyli ją... i sprowadzili na siebie zgubę. Spragniony krwi wampir dokonał straszliwej rzezi, wysysając z ich ciał całą krew!

W ciągu następnych lat, na wyspę przybywały nowe okręty, których załogi nieomal bez wyjątku padały ofiarami potężnego nieumarłego. Tylko jednemu okrętowi z żywą załogą udało się umknąć z zasadzki wampira, roznosząc wieści o tym, co zaszło w tym piekle na ziemi. Od tamtego dnia na całą okolicę padł blady strach, a samą wyspę zaczęto omijać szerokim łukiem. Jej zła sława nie na wszystkich jednak działała odstraszająco i od czasu do czasu znajdywali się śmiałkowie organizujący wyprawy mające na celu poznanie sekretów Ulgara. Gdyby tylko wiedzieli co czeka ich na wyspie, z pewnością zaniechali by swych planów... Ostatnimi czasy tym miejscem, a także wampirem, zaczęła interesować się Pokrętna Runa, która widzi w potworze potencjalnego, potężnego sojusznika. By zdobyć jego szacunek i "przyjaźń" organizacja co jakiś czas wysyła na wyspę statki pełne niewolników, którzy mają służyć Ulgarowi za posiłek.

Obecnie Ulgar ma na pod swoją komendą ponad pięćdziesiąt wampirów. Większość z nich spoczywa w specjalnie zapieczętowanych trumnach – dziełach samego Ulgara – czekając na głupców, którzy zaspokoją ich wieczny głód. Poza tym wyspa aż roi się od zombich i innych nieumarłych, stanowiących osobistą straż wampira, a także patrolujących wyspę w poszukiwaniu nowych ofiar dla swojego przerażającego Pana.

Bibliografia

  • Sea of Fallen Stars - Steven Schend - TSR, 1999
  • Pirates of Fallen Stars - Curtis Scott - TSR, 1992

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Jedna z największych wysp archipelagu
Dom mieszańców

Komentarze


~Obliv

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ciekawy tekst, drobna literówka - "rzyjaźń" zamiast "przyjaźń"
30-06-2008 23:52
Szarlih
   
Ocena:
+1
Niezła lokacja pod tło przygody, łatwo umiejscowić ją w każdej przygodzie w każdym świecie, bardzo elastyczna.

Zombie jest co prawda policzalne, ale nie ma liczby mnogiej (cała wyspa roi się od zombie)
01-07-2008 00:12
iron_master
   
Ocena:
0
Literówka poprawiona, dzięki.
01-07-2008 09:28
~

Użytkownik niezarejestrowany
    Świetna praca ale...
Ocena:
0
czemu ten wampir mie ucieknie z wyspy i nie rozpocznie łowów bo w końcu przyjdzie na tą wyspe jakaś inkwizycja bądź epicki BN!
02-07-2008 01:44
~Kaltre

Użytkownik niezarejestrowany
    Re: świetna praca
Ocena:
0
Wampir i woda niezbyt się lubią. Poza tym, jak ma pożywienie, to co mu to przeszkadza.
03-07-2008 12:12
~

Użytkownik niezarejestrowany
    Tylko że...
Ocena:
0
skąd ma to pozywienie,a z wyspy powinien uciec w postaci gazowej lub nietoperza a nie czekać aż ktoś potężny przypłynie na wyspe i wtedy będzie już za puźno.A poza tym świetnie wykonana praca.
04-07-2008 00:46
~yoshi

Użytkownik niezarejestrowany
    Super
Ocena:
0
świetna praca. Na pewno wykorzystam tę wyspę w kampanii.
06-07-2008 19:14
~

Użytkownik niezarejestrowany
    Przypomniało mi się...
Ocena:
0
Przecierz wampir ma trumne,więc niemógł by z nią polecieć,ale nasuwa mi się inne rozwiązanie bo w końcu może popłynąć statkiem bądź użyć zaklęcia teleportaci albo trumne włorzyć do torby przechowania!Prosze mnie poprawić jak źle myśle.Można też wprowadzić element ucieczki dopiero w kampani że poszukiwacze przygód dostali od kogoś misje pozbycia się wampira a go niema,wiem że to sztampowa przygoda ale to tylko przykład.Czekam na wyjaśnienia!
08-07-2008 13:55
amnezjusz
   
Ocena:
+2
Odpowiedź jakiś czas temu uzyskałem od Stevena Schenda i jest ona dość prosta. Untherscy magowie musieliby być zwykłymi kretynami, gdyby tylko i wyłącznie wysłali Ulgara na odległą wyspę. Dalej, przy pomocą magii 'związali' go z tą wyspą uniemożliwiając mu jej opuszczenie. Pokrętna Runa cały czas szuka sposobu na przełamanie zaklęcia i można przypuszczać, że w końcu im się to uda dzięki czemu Ulgar będzie mógł zemścić się na tych wszystkich którzy przyczynili się do jego wygnania :-)
08-07-2008 14:38
~

Użytkownik niezarejestrowany
    Dzięki...
Ocena:
0
rozwiązałeś mój problem,już o nic nie moge się poskarżyć w tej pracy.Naprawdę świetna!
09-07-2008 11:31
~

Użytkownik niezarejestrowany
    A tak wogóle...
Ocena:
0
Czy ktoś mógł by napisać jego prłne statystyki(Mam nadzieje że będą epickie bo w końcu jest on pewnie jednym z najstarszych wampirów i pewnie by mógł mieć moc zbliżoną nawet do Szass Tama).I mam pytanie:jaki jest najpotężniejszy i najstarszy wampir w Faerunie?
09-07-2008 16:15
amnezjusz
   
Ocena:
+1
Heh, nigdzie nie widziałem jego statystyk, ale z chęcią sam podjąłbym się zadania jego rozpisania - od razu powiem, że sam dałbym około 17-18 poziomów. A co do drugiego pytania to najpotężniejszymi oficjalnymi wampirami są Shyressa z Pokrętnego Runu (razem 23 poziomy w klasach czarujących) oraz dwóch gostków człowiek i krasnolud o 20 i 21 poziomach :-)

Pozdrówka
09-07-2008 16:27
~

Użytkownik niezarejestrowany
    Jestem...
Ocena:
0
ci wdzięczny ,że mi napisałeś,ale mam pytańe czy są jakieś większe kulty wampirów(nie nieumarłych i w tym liczy).Licze na szybką odpowiedź.
09-07-2008 18:17
~

Użytkownik niezarejestrowany
    Czy...
Ocena:
0
ktoś mi odpowie wreszcie na pytanie?!
01-08-2008 00:31
~

Użytkownik niezarejestrowany
    Zaczynam...
Ocena:
0
liczyć dni az ktoś mi odpowie:)!
29-08-2008 13:32
~

Użytkownik niezarejestrowany
    Kończę...
Ocena:
0
powiem ,że lekko zawiodłem się na osobach kture cy mogły by mi odpowiedziec na to pytańe (szczególnie na administratorach):-(
11-09-2008 14:24
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
jak ktoś jeszcze kiedyś wejdzie na ten temat niec mi odpisze:-)!
13-09-2008 11:12
~

Użytkownik niezarejestrowany
    Kończę...
Ocena:
0
Już koniec czekania mam to...(Przyjrzyjcie się nagłówką moich postów i przeczytajcie je po kolei - nagłówki [8-)
05-10-2008 17:27
~

Użytkownik niezarejestrowany
    Koniec!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ocena:
0
Chyba już nikt na forum nie czyta geografi Faerunu
20-11-2008 20:50
~

Użytkownik niezarejestrowany
    ROKU!!!!!!!!!!...
Ocena:
0
Rok się kończy a nikt mi jeszcze nie odpowiedział !

MMMMM YO ! OY
(____)
vvvvvv
vvvv
V
17-12-2008 17:41

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.