string(15) ""
» Blog » Wyraj RPG
17-12-2013 15:04

Wyraj RPG

W działach: rpg, fate core, fae, fantasy, gry fabularne, światotworzenie, systemy autorskie | Odsłony: 643

Wyraj RPG

Z mniejszym lub większym powodzeniem spisuję mój autorski system - Wyraj RPG.

Cała koncepcja jest już w głowie i na porozrzucanych notatkach (zamkniętych teraz w jednym pudle). Wyraj RPG to fantasy spod znaku płaszcza i szpady. Stylistycznie nawiązuje do XVIII wieku, wieku oświecenia, wieku rozumu.

Np. w świecie gry szaleje ogień rewolucji, posypały się głowy arystokratów z Wihari. Lecz piękne idee rewolucji - wolność, równość, braterstwo - przysłania obecnie cień terroru Dyrektoriatu, który pragnie ponieść rewolucję na bagnetach na cały Wyraj Sławi.

Oprócz nawiązań do historii, chciałbym aby Wyraj RPG był także systemem podejmującym dojrzałe tematy jak np. konflikt ateizmu z religią (kiedyś pisałem pod czyjąś* notką o Bezbożnikach). Współczesne nam problemy z surowcami i walka o nie (starcie potęg i walka o kolonie). Swoboda jednostki a dobro ogółu, czy ingerencja systemu w życie jednostki (Czarnobożanie). Także etyka w badaniach naukowych może być tematem przygód, albo tłem wydarzeń (np. Somancja - alchemiczna sztuka zaklinania ciała). Oraz wiele, wiele innych nękających nas współcześnie problemów i tematów.

Gracze będą mogli wcielić się w przedstawicieli czterech gatunków Mowian - rozumnych istot zamieszkujących Jawię, materialny świat. Oprócz ludzi, świat zamieszkują czorty, żarptaki i wodnicy.

A wszystko to na mechanice FATE Core lub FAE (w internecie można ściągnąć polskie tłumaczenie)

Część informacji znajdziecie na stronie społeczności Wyraju RPG

Dodatkowo można pobrać tam różne rodzaje kart postaci do Wyraju RPG, dostępny jest tam także pdf w którym jest spisanych dużo roboczych notatek w formie prawie podręcznika ;)

Zapraszam na stronę społeczności i do trzymania kciuki za mój projekt, który mam nadzieję okaże się atrakcyjnym.

 

aktualizacja

*- znalazłem notkę pod którą toczyła się debata, w której to wspomniałem o Bezbożnikach. Notkę popełnił Adeptus, i nosiła ona tytuł "Fantastyczne ideologie - część I (i zapewne ostatnia)"

 

Komentarze


Shakaras
   
Ocena:
0

@jakkubus

Pragnę stworzyć bogaty w różne zagadnienia otwarty świat, w którym będzie można rozegrać dowolny rodzaj przygody. Wyraj RPG...gra fabularna to nie ma być świat w stylu "Słowianie w kosmosie", a fantasy zainspirowane między innymi słowiańszczyzną.

Rewolucja w Wiharii to tylko jeden z wątków w grze. Fakt jeden z tych istotnych, ale w Wyraju dziać się będzie dużo więcej niż tylko odrąbywanie głów arystokracji ;)

Słowiańszczyzna i jej mitologia, kultura mają być dla mnie źródłem inspiracji, akcesoriów, scenografii itd. W większości światów fantasy mamy krasnoludy, elfy i wiele innych ras inspirowanych mitologią germańską. Ja chciałem aby bazą była mitologia słowiańska. Stąd gracz będzie mógł się wcielić w czorta, wodnika lub żarptaka. Religie, wierzenia także będą inspirowane religią słowiańską (ale nie tylko).

Nawiązuję do tych źródeł czasem bardzo luźno.

Imiona bohaterów pochodzących z prawie połowy państw Sławii to imiona słowiańskie; grać będzie się więc Mieczysławem, Siemidrogiem, Radomirem czy Mieczysławą, Dobromiłą.

Religie Wyraju to np. Rodinowiara, polegająca na czczeniu przodków i boga Roda. Kapłanami są Żercy, którzy przy pomocy żertwy potrafią nakłaniać duchy z Nawii do swojej woli. W opozycji do nich będą Szeptuni, którzy szeptą duchy odganiają.

Słowiańska kultura to nie jedyna inspiracja kulturowa dla mnie.

 

A co do nazwy somancja, można ją zawsze zmienić na inną, somorfia mi się bardzo podoba ;)

 

19-12-2013 02:44
Kumo
   
Ocena:
+1

"łączenie industrialnego, wielkomiejskiego świata szafotów z ludowością i tajemniczością naszych ancestorów jest raczej mało się komponuje."

Zależy, jak zdoła to połączyć autor. Połączenia, które z pozoru brzmią absurdalnie - np. cyberpunk + fantasy, space opera + ciemne średniowiecze - okazują się czasem podstawą bardzo interesujących i popularnych settingów.
 

Co do nazw... mnie z kolei "somorfia" w swoim brzmieniu od razu kojarzy się z "sodomią"... I tak nie ma wielkich szans na znalezienie nazwy, która wszystkim będzie pasować (podejrzewam, że gdyby "somancja" po prostu pojawiła się w podręczniku jako oficjalna nazwa, to wszyscy przyjęliby taki fakt dokonany bez większej dyskusji ;) )

19-12-2013 13:15
WekT
   
Ocena:
+1

a nie może mięsouroki

19-12-2013 14:38
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
@Kumo

Dzisiejsze spojrzenie na Słowian i ich kulturę powstało z punktu widzenia romantyzmu. Sam zaś romantyzm powstał jako w pewnym stopniu antyteza oświecenia czyli odstawienie postrzegania rzeczywistości '' mędrca szkiełkiem i okiem" i zwrócenie się ku uczuciom i tajemnicom. Nie pisałem, że nie da się tego interesująco połączyć, ale moim zdaniem powinno to wyglądać na zasadzie kontrastu.

Co do somorfii, może nie jest to nazwa doskonała, ale nie wprowadza czytelnika w błąd. Termin somancja powstał prawdopodobnie na drodze analogii do nekromancji. Ale gdyby rozłożyć to na wyrazy składowe, będziemy mieli soma (gr. ciało) i manteia (gr. wróżba, wróżenie). Czyli nazwa sugeruje przepowiadanie przyszłości z budowy ciała lub w bardziej ekstremalnym i krwawym przypadku z wnętrzności.
19-12-2013 15:06
Kumo
   
Ocena:
+1

Hm, w takim razie nie powinniśmy stosować słowa "nekromancja", bo oznacza to wróżenie z trupów...

Nie wydaje mi się, żeby przeciętny erpegowiec zastanawiał się nad szczegółami pochodzenia danego słowa. Zwłaszcza, że w w popularnej fantastyce końcówka -mancja, -manta już dawno zostały powiązane z różnymi formami magii. A nawet zaczęły ewoluować ("technomancer/technomanta" na określenie "internetowego czarodzieja" w systemach cyberpunkowych).

19-12-2013 15:40
Shakaras
   
Ocena:
0

Założyłem nowy wątek odnośnie nazw, proponuję tam przenieść dyskusję na temat tworzenia nazw.

http://polter.pl/Nazwy-i-imiona-czyli-neologizm-i-jezyk-przodkow-w-sluzbie-swiatotworzenia-Wyraju-RPG-b17372

19-12-2013 17:59
~

Użytkownik niezarejestrowany
AdamWaskiewicz
   
Ocena:
0

"Somorfia" faktycznie może kojarzyć się z sodomią, "korpomutacja" raczej z mutacją korporacji, niż z jakimś rodzajem magii - niestety, nawet jeżeli jakaś nazwa ma solidne podstawy semantyczne, to może zwyczajnie nie brzmieć, albo budzić skojarzenia dalekie od oczekiwanych przez autora.

19-12-2013 18:29

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.