» Blog » Wymiarowość walk w RPG
07-09-2012 09:06

Wymiarowość walk w RPG

W działach: Teoria RPG, Przydatnik | Odsłony: 10

Wymiarowość walk w RPG
Wymiarowość walk w RPG, czyli na temat jedno- i dwu- wymiarowości walk w RPG, plus parę wskazówek jak ciekawiej przedstawić walkę na sesji.

Zapraszam do komentowania na blogu właściwym. :)

Źródło: Allgemeine Festung

Komentarze

Autor tego bloga samodzielnie moderuje komentarze i administracja serwisu nie ingeruje w ich treść.

Krzemień
   
Ocena:
0
Gdy prowadzę na gridzie a ktoś chce poruszać się w 3 wymiarach to zwyczajnie określam jego wysokość przy pomocy kostki k20 lub k100 położonej obok jego znacznika i ustawionej na odpowiedniej liczbie metrów.

Grając w D&D można określać wielkość różnych rzeczy używając kategorii rozmiarów dla istot. Np średnia beczka zasłania istoty średnie ale ogr będzie musiał się chować za dużym wozem a gigant burzowy za wielką wieżą itd.
07-09-2012 09:22
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Laveris, przyznaj się - dorwałeś Descenta u Selekosa i się zakochałeś, tylko boisz się teraz przyznać? :)
Bo to już druga notka w ten deseń.
07-09-2012 09:35
von Mansfeld
   
Ocena:
0
Nie, dorwałem walkę w trybie zaawansowanym w Void Dancers u Selekosa. :)

Plus ostatnio miałem okazję zagrać na gridzie w Pathfindera.
07-09-2012 09:37
38850

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
To naciągnij Selekosa na partyjkę Descenta. Zapewne znajdziesz tam coś dla siebie. Mówię serie, no trolling this time.
07-09-2012 09:57
Indoctrine
   
Ocena:
0
Polecam zagrać w moją Głębie walkę kosmiczną w trybie SIM.
Grid plus 3D i wiele różnych elementów temu towarzyszących :)
07-09-2012 10:59
Albiorix
   
Ocena:
0
Jak w TFkach zaczynały walczyć pięciowymiarowe demony to gracze tylko jęczeli i walili łbami w stół. Muszę napisać programik który najpierw wyszkoli ludzi w kwestii pięciowymiarowej orientacji przestrzennej.

Miło mi czytać dobre rzeczy o mechanice walki z VD - w czasie wczesnych testów pamiętam że zatrzymaliśmy się na "może jednak coś tu poprawić" - więc cieszę się że poprawki się chyba udały :)
07-09-2012 11:30
Nuriel
   
Ocena:
+1
Fajne, wpis mi się podoba. Chociaż może dlatego, że ostatni raz z "mapki" podczas potyczki korzystałem na sesji Neuroshimy jakieś... 9 lat temu? ;)
07-09-2012 13:48
von Mansfeld
   
Ocena:
0
@Albiorix
Jak w TFkach zaczynały walczyć pięciowymiarowe demony to gracze tylko jęczeli i walili łbami w stół. Muszę napisać programik który najpierw wyszkoli ludzi w kwestii pięciowymiarowej orientacji przestrzennej.

Czy przyjąłeś, że ten czwarty i piąty wymiar są równie przestrzenne (spatial) co trzy nam znane, czy "czasowe" (temporal)? Ciekawie to musiało wyglądać, niezależnie pod przedstawienia tych dodatkowych wymiarów. :-)
07-09-2012 16:00
Albiorix
   
Ocena:
+2
Na 5 wymiarów, 3 to odpowiednik normalnej przestrzeni, 4 ty to czas a znaczenie piątego zmienia się zależnie od wyboru parametru.

Pomijając na chwilę piąty, opcjonalny, wymiar, wszystkie są w miarę możliwości przestrzennie równoprawne. To znaczy że możesz obrócić głowę tak żeby mieć przed sobą przeszłość a możesz odwrócić się pod kątem 45 stopni i oś czasu przebiega dla ciebie jakby w lewo i wgłąb a a rzeczy które normalnie widziałbyś od prawej-zza-pleców do lewej-wgłąb widzisz częściowo jakby się ruszały - wcześniej istnieje stolik a potem przesełko. Możesz pomaszerować w przeszłość (albo przeszłość-górę czy pod dowolnym innym kątem) a przyszłość możesz oglądać na tyle na ile uda się ją przewidzieć przez proste ekstrapolacje (czyli zwykle widzisz niedaleką przyszłość - sekundy wyliczone na podstawie domniemanego pędu obserwowanych w teraźniejszości przedmiotów).
07-09-2012 16:16

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.