» World of Warcraft TCG » Artykuły » World of Warcraft TCG - wprowadzenie

World of Warcraft TCG - wprowadzenie

World of Warcraft TCG - wprowadzenie
Witam wszystkich czytelników!

Nazywam się Gregory 'Grezul' Szymanski i z przyjemnością informuję, że zostałem członkiem redakcji Poltera i od teraz będę zamieszczał tutaj artykuły. Moim zadaniem jest wprowadzić was w świat karcianki World of Warcraft Trading Card Game, w skrócie WoW TCG.

Jestem wielkim fanem całego uniwersum WoWa, natomiast moja przygoda z karcianką trwa od samego początku jej istnienia. Po wielu latach nadal ją lubię i zamierzam was zarazić tym zainteresowaniem, a przynajmniej przybliżyć trochę bardziej to środowisko karciane. Jestem jednym z tych, którym zależy na rozwoju tej gry i pragnę dołożyć swoją cegiełkę do muru. Zdaje sobie sprawę, że World of Warcraft nie gościł tutaj nigdy wcześniej, a przez te parę lat nazbierało się sporo informacji na jego temat i nie jest to coś, co można łatwo przyswoić bez wskazówek, w związku z czym przygotowałem całą serię artykułów, które pozwolą wam krok po kroku poznawać WoW TCG. Zaczniemy od podstaw, aby potem móc patrzeć na tę grę trochę szerzej. Do opowiedzenia jest wiele, więc bez dalszej zwłoki przechodzę do tematu głównego tego tekstu.


Na samym początku musimy zadać sobie pytanie...


Czym jest World of Warcraft TCG?


Otóż, zaskoczenie - jest grą karcianą. Jej producentem jest Cryptozoic, który został utworzony przez znaną w środowisku graczy z całego świata firmę Blizzard. Jednym z powodów, dlaczego Blizzard stał się bardzo popularnym producentem gier komputerowych jest sukces gry MMORPG o nazwie World of Warcraft. Rozgrywka w niej toczy się w wyimaginowanym świecie o nazwie Azeroth, gdzie trwa wieczna walka między dwoma frakcjami - Horde i Alliance.

Azeroth jest pełny różnych ras i stworów. To również miejsce przepełnione konfliktami (trzeba dodać, że często nie można określić, kto jest za niego odpowiedzialny - wina tak naprawdę leży po obu stronach). Bohaterowie obu frakcji zmagają się w ciągłych potyczkach i bitwach, a więc to świat pełen przemocy, nienawiści, żądzy krwi i władzy. Może to brzmieć dziwnie, ale całą tę masę walk i spisków okrywa otoczka humoru i atmosfery bajki (to spostrzeżenie wyjaśnię jednak dopiero w następnych tekstach).

Na podstawie takiego właśnie świata stworzono World of Warcraft TCG. Gra toczy się wokół bohaterów wzorowanych na tych z oryginału. Każdy z nich przynależy do jednej z licznych ras zamieszkujących Azeroth i danej klasy, która daje dostęp do unikalnych umiejętności. Bohaterów wspomagają liczni sojusznicy, którzy walczą w imieniu bohatera, jak i osłaniają go przed zagrożeniami.


Główne trzy cechy WoW TCG


Bohaterowie

Wspomniałem wcześniej, że WoW TCG opiera się na grze komputerowej. Jak to jednak wygląda w rzeczywistości? Tak jak w w grze online, w WoW TCG rozgrywka toczy się wokół naszego bohatera, którego reprezentuje jedna karta. Są oni podzieleni między różne rasy i klasy, o których wspomnę później. Ważną informacją jest także to, że posiadają oni punkty życia. Celem gry jest pokonanie bohatera przeciwnika, na przykład poprzez zadanie mu krytycznej ilości obrażeń, które równają się liczbie punktów życia danego bohatera. Każda karta posiada też wyjątkową umiejętność, którą możemy zazwyczaj wykorzystać raz w trakcie jednej partii. Swojego bohatera możemy również wyposażyć w karty ekwipunku czy zagrywać karty sojuszników, które wspierają go w walce.


System zasobów

Inną ciekawą cechą WoW TCG jest system zasobów. Dzięki nim jesteśmy w stanie zagrywać karty ze swojej ręki. Kartą zasobu, które w języku angielskim noszą nazwę rescources, może się stać jakakolwiek karta z naszej ręki. Wystarczy, że położymy taką górą do dołu i do końca rozgrywki będzie ona nam służyć jako resource. Pewne karty, które noszą nazwę quest lub location, są typem zasobu, który posiada dodatkowe moce.


Frakcje, klasy, rasy

Kolejna rzecz, która została odwzorowana z wersji online World of Warcraft jest podział na frakcje, klasy i rasy. Każdy gracz przy tworzeniu talii musi dokonać pewnego wyboru, który wpłynie później na całą jego talię. Wybór jednej z frakcji lub klas powoduje, że zamyka się przed nami możliwość gry niektórymi kartami. Plus takiego wyboru jest taki, że mamy często dostęp do kart, z których nie moglibyśmy korzystać jeśli wybralibyśmy inną kombinację. Według mnie, dzięki temu, że jesteśmy zmuszeni do takich wyborów, gra staje się o wiele bardziej wymagająca i ciekawa.

Te trzy cechy WoW TCG uważam za kluczowe przy decyzji, czy warto zacząć grać w tę karciankę. Nauka WoW TCG nie jest skomplikowana, natomiast wymaga ona odrobinę czasu i dobrych źródeł, z których możemy korzystać. Osoby, które nie władają popularnymi językami obcymi mają jeden problem - dokładna instrukcja, która nazywa się WoW TCG Comprehensive Rules, opisująca całą rozgrywkę, nie ma polskiej wersji językowej.

Fakt ten powoduje, że dla takich osób poznawanie zasad może sprawić duży problem. Nawet jeśli znamy język angielski, przeczytanie Comprehensive Rules może być nużące. Na szczęście Rules'y posiadają dobry spis treści i z łatwością możemy odnaleźć potrzebny nam rozdział. Zalecane jest zapoznawanie się z tą instrukcją krok po kroku, ponieważ jest ona najlepszym źródłem zasad dotyczących WoW TCG.

Innym sposobem nauki gry jest przejście się do lokalnego sklepu z kartami i sprawdzenie, czy nie ma osób, które byłyby w stanie wyjaśnić nam zasady WoW TCG. Ta forma jest najbardziej lubiana przez graczy, ponieważ czasem trudno jest pisemnie opowiedzieć o zasadach tak, by czytający zrozumiał je w 100%. Nauka na żywo jest o wiele skuteczniejsza.

To tyle na teraz - ten artykuł miał za zadanie przyciągnąć waszą uwagę i mam nadzieję, że w pewnym stopniu się udało.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


XLs
   
Ocena:
+2
No właśnie nie wiem czemu mam zainteresować się wowem brakuje tego klucza który powoduje że gra jest wyjątkowa. Z tekstu wynika: mamy postacie, maja frakcje, z niektórych kart nie mogą korzystać, ale mogą z takich którymi nie może grać reszta.

Wybacz ale jako osoba wstępnie zainteresowana liczyłem chociaż na przybliżenie typów kart i odrobinę mechaniki. Mam nadzieje że zostanie to nadrobione

No i opis od czego zacząć, co kupić i jak połapać sie co jest w sezonie itd też chyba warty jest wspomnienia:) Bo jak patrze na boosterki i talie itd to szczerze nie wiem co za różnica i o co chodzi
10-01-2012 08:55
Grezul
   
Ocena:
+1
Wszystko zostanie opisane XLs. Jak juz wspomniano jest to dopiero początek całej serii artykułów wprowadzających krok po kroku w świat wow tcg. Zdaje sobie sprawe, że jest wiele do opisania. :)
10-01-2012 16:46
XLs
   
Ocena:
0
Ale będę wdzięczny o jakieś wskazówki dlaczego wow a nie coś innego:D mocno tego brakuje:)
10-01-2012 17:39
~Eroth

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
moim zdaniem blizzard stal sie bardziej znany z gier jak warcraft, diablo czy starcraft a wow to tylko dodatek ;)
10-01-2012 23:28
Repek
   
Ocena:
0
@Eroth
Blizzard może i stał się znany dzięki tym grom, ale teraz [może poza SC jako sportem] to one są dodatkiem do WoWa. :)

Pozdro
11-01-2012 17:30

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.