» Witchcraft

Witchcraft

Dodał: Marcin 'Ezechiel' Zaród

Witchcraft
7.92
Ocena użytkowników
Średnia z 12 głosów
-
Twoja ocena
Tytuł: Witchcraft
Typ gry: strategiczna
Projektant: Michał Oracz, Ignacy Trzewiczek
Ilustracje: Sławomir Maniak
Data wydania oryginału: 2008
Wydawca polski: Portal
Liczba graczy: dla 2 osób
Wiek graczy: od 8 lat
Czas rozgrywki: ok. 30-60 minut
Cena: 59,90 zł

Ruiny starożytnej kaplicy stają się areną dramatycznego starcia pomiedzy magami dwóch wrogich sobie gildii czarodziejów. Powoli zapada zmrok, gdy kolejni z nich przekraczają próg antycznej budowli i ustawiają się w głównej nawie, uważnie patrząc na swych przeciwników. Za kilka chwil rozpocznie się bezlitosna bitwa, w której zwycięzca może być tylko jeden...

Witchcraft to gra taktyczna przeznaczona dla dwóch graczy. Wykorzystując znaną z Neuroshimy Hex mechanikę kierowania żetonów w określonym kierunku (ang. unit facing mechanic).

Przebieg gry w Witchcrafcie znacząco różni się od tego, jaki gracze znają z Neuroshimy Hex. Przede wszystkim rozgrywka podzielona jest na dwie fazy, fazę rozstawienia oraz fazę starcia. W pierwszej z nich gracze wprowadzają na planszę swoich magów. Wystawiają ich na planszy na przemian, wpierw jeden gracz wystawia czarodzieja, po nim drugi gracz, następnie znowu pierwszy z graczy. W ten sposób obaj przygotowują się do bitwy, próbują przewidzieć plan przeciwnika, przeciwdziałać mu i zarazem ustawić swoich magów zgodnie z własnym pomysłem i taktyką. Ten fragmenty gry trwa około dziesięciu minut i jest wprowadzeniem do drugiej fazy - starcia.

W fazie starcia gracze na przemian wybierają jeden ze swoich żetonów i korzystają z jego mocy. Nie ma tu inicjatywy determinującej kolejność działań, nie ma żetonów bitwy, które decydują o walce - w Witchcrafcie gracze mają pełną kontrolę nad polem bitwy i sytuacją w kaplicy - każdy z nich może wybrać dowolnego ze swoich aktywnych magów i użyć jego mocy. Starcie będzie toczyło się tak długo, jak długo gracze będą mieli aktywnych magów. Jeśli w swojej turze gracz nie posiada żadnego maga zdolnego do rzucenia zaklęcia, przegrywa grę.

W Witchcrafcie trafiony magicznym zaklęciem czarodziej nie zostaje zabity, nie usuwa się go z planszy jak ma to miejsce w każdej grze wojennej. Trafiony mag zostaje zdjęty z planszy, obraca się go na drugą stronę (rewers) i ponownie umieszcza na planszy - tym razem służy nam. Został opętany magiczną mocą i zmienił swoją przynależność. Od tej chwili jego dotychczasowi przyjaciele stają się jego najzajadlejszymi wrogami.

Galeria

Znaczniki
Żetony magów
Żetony mocy i ołtarzy
Żeton maga
Zobacz wszystkie »
Tagi: Michał Oracz | Ignacy Trzewiczek | Witchcraft | Portal


Czytaj również

Neuroshima Tactics
Przyczajony Posterunek, ukryty Moloch
- recenzja
Witchcraft
Neuroshima Fantasy
- recenzja
Prêt-à-Porter (trzecia edycja)
Przepraszam, czy tu dziergają?
- recenzja
Artefakty Obcych
4X w więzach karcianej eurogry
- recenzja
Neuroshima Hex! 3.0
Legenda wciąż żywa
- recenzja

Komentarze


~Fake Watches

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Solve not mission yourself to opportune unrivaled again contract your incubus outing inhuman instance you are purchasing these Rolex Replica. You contract speak for make headway sunny that these watches entrust hype you over crowded elderliness to be present again that they leave never hire you homeless.
26-10-2012 13:18
~gaga

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Do not be fooled, high quality replica handbags uk are just that - high quality. In fact, many people cannot distinguish between an authentic designer handbag and a replica. Many cheap louis vuitton arrive with original packaging and price tags intact.
15-12-2012 04:34

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.