» Artykuły » Inne artykuły » Wieści z warsztatu #3

Wieści z warsztatu #3


wersja do druku
Autor: Redakcja: Marcin 'malakh' Zwierzchowski

Wieści z warsztatu #3
Jak być może niektórzy wiedzą, IV część sagi o gamedeku, czyli Gamedec: Zabaweczki. Sztorm jest drugą księgą powieści Zabaweczki, i została ukończona razem z księgą pierwszą (Błyskami). Przypomnę, że Błyski zostały opublikowane we wrześniu 2008 roku. To, co ostatnio robię, nazywa się czekaniem, a czekanie jest udręką. Czekam, aż SuperNOWA wypuści Sztorm, żebym mógł z czytelnikami podyskutować o domkniętej pierwszej Opowieści (czyli o tomach I, II, III i IV).

Aby sobie czas umilić, piszę część V (pierwszą odsłonę drugiej Opowieści), dziejącą się sto cykli po wydarzeniach z tomu IV. To inny świat, rządzą w nim inne prawa, Torkil też jest charakterologicznie trochę odmieniony, w końcu ma około stu pięćdziesięciu ziemskich lat (wirtualnie jest starszy, ale nie zdradzę, o ile). Chciałbym napisać więcej, jaka to rzeczywistość, ale że nikt nie czytał tomu IV, niemal wszystko, co powiem, będzie spoilerem. Może kilka ogólników: popracowałem nad stroną technologiczną, socjologiczną, psychologiczną, filozoficzną i duchową. Bardzo dużą wagę przywiązałem, jak zwykle, do intrygi, którą rozpisałem na wielkich płachtach papieru. Rozrysowałem na nich wiele urządzeń, schematów, rozwiązań.

Staram się połączyć w tomie V elementy bardzo dynamicznej akcji, odkrywczych przemyśleń, niestandardowych pomysłów, a wszystko to w interesującym kontekście psychologicznym i fizycznym. Zwracam uwagę na język: chcę żeby był maksymalnie świeży i osobisty. Historia powinna być porywająca: na tyle wciągająca, żeby zainteresować samego autora, bardzo wybrednego człowieka.

Ukończyłem drugą część Antyporadnika, pod roboczym tytułem Wywrotnik. Mam nadzieję, że któreś wydawnictwo zdecyduje się opublikować tę, nomen omen, wywrotową książkę. Gotowy jest duży materiał Grao Story. Szczerze mówiąc, nie bardzo wiem, którą oficynę zainteresować tymi anegdotami.

Na publikację w oficynie Powergraph czekają dwa opowiadania. Jedno to w miarę typowe hard SF, charakter zaś drugiego niech pozostanie na razie tajemnicą.

W Nowej Fantastyce moje felietony (cykl Rzeczy Oczy Wiste) będą się ukazywać co drugi numer, na przemian z artykułami Jacka Soboty.

Myślę o kilku jeszcze projektach, niektóre są wdrożone, ale na razie wolę się o nich publicznie nie wypowiadać.



Czytaj również

Komentarze


bukins
   
Ocena:
0
Gotowy jest duży materiał Grao Story

O jaaaaa!!! Nie wiem kto, ale ktoś musi to wydać :D Aż zaraz przejrzę stare roczniki ŚGK i sobie poczytam te historyjki :)
02-12-2009 23:09
~Antavos

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Fakt, te powiastki filozoficzne były świetnym przerywnikiem między recenzjami, ale nie sądzę, by gdzieś się ukazały drukiem, chociaż ze względu na to, że cholerne pismo zaraziło mnie miłością do gier, z czystej nostalgii chętnie bym poczytał Grao Story w wersji książkowej. Kurczę, do tej pory, mimo że ledwo psa z kulawą nogą bym wyżywił z mojej pensyjki, lubię pograć sobie jakiegoś dobrego RTS-a. Ktoś wie, co się stało z ekipą Świata Gier Komputerowych?
03-12-2009 16:57
~Marcin Przybyłek

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wybrane teksty Grao Story poszły do Wydawnictwa Literackiego. Zobaczymy, czy się zecydują. Gdyby tak się stało, byłaby z tego wcale pokaźna książka, bo światło dzienne ujrzała mniej niż 1/3 anegdot...

Co do ekipy ŚGK, gdy istniało pismo Play, pracowali tam Michał J. Adamczak i Elektryczny. Piotr Pieńkowski pracuje nad grą komputerową Helion.

Pozdrawiam :).
03-12-2009 17:32
~Michał J. Adamczak

Użytkownik niezarejestrowany
    Play nadal istnieje...
Ocena:
0
Gratulacje i pozdrowienia, Marcinie, Play wciąż istnieje i współpracuję z nim, a także z pismem Komputer Świat Gry; Elektryczny z kolei pracuje w CD Projekcie - a więc zostaliśmy w branży :)

Miło, że o nas pamiętasz, a jeszcze fajniej, że się rozkręciłeś z Gamedekiem - nie mieliśmy przez długie lata kontaktu, więc nie miałem okazji pogratulować, więc czynie to niniejszym!

ManJAk
01-01-2010 22:17

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.