
Wideo RPG jest opowiadaną grą nowej szkoły na otwartej licencji, napisaną z myślą o rozgrywaniu filmowych sesji, przy współudziale Graczy w narracji, z uwzględnieniem zniszczeń w świecie przedstawionym. Promuje sytuacyjne podejście do rozwiązywania problemów, definiowane przez kontekst.
Najlepiej sprawdza się do grania jednostrzałowych historii, posiadających początek, rozwinięcie i zakończenie, a także do sesji konwentowych. Za proponowanymi rozwiązaniami stoi elastyczność i opcjonalność, więc istnieje możliwość dopasowania mechaniki do aktualnych potrzeb lub dopisania jej nowych funkcji. Ponadto zapewnia plastyczność w relacjach bohaterowie – świat, świat – bohaterowie.
System umożliwia rozegranie wyobrażonego filmu.
Pobierz plik (PDF, 18,7 MB)
Wideo RPG to:
- almanachowe treści;
- szybkie i intuicyjne rozwiązania oparte na pulach kości sześciościennych;
- zróżnicowanie konwencji;
- budowanie fabuły w oparciu o Punkty Budżetu;
- wprowadzanie zmian w fikcji za sukcesy;
- suwak krwawości scen;
- mechanika ikon (elementów ikonicznych);
- bohaterowie opisani na wzorcu anatomicznym.
W podręczniku znajdziecie:
- założenia teoretyczne;
- podejście i zestaw narzędzi do rozgrywania filmowych sesji;
- ścieżki tworzenia wyrazistych postaci;
- wbudowane mechanizmy z poziomu metagry aktywizujące do kreowania fikcyjnej rzeczywistości;
- prostą i plastyczną mechanikę z możliwością zmiany ustawień;
- sprawdzone rozwiązania do grania jednostrzałów i sesji konwentowych;
- zagadnienia omówione na licznych przykładach;
- 5 szkicowych scenariuszy "Keczup ronin", "Szable trzech króli", "Uśmiech wendety", "Pozdrowienia z czerwonego kraju", "Przebudzenie boga czasu";
- setting "Beczka czerwonej kapusty";
- playset "Cybernoir";
- kartę postaci.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę