» Blog » Wiatyk - logo i okładka
20-05-2014 23:21

Wiatyk - logo i okładka

Odsłony: 526

Wiatyk - logo i okładka

Większość z was pewnie już o tym wie z Wiatykowego Facebooka, ale sam też chciałem pochwalić się faktem, że przygotowałem dla systemu logo i pełną okładkę. Nie wiem czy Aure nie będzie chciał jeszcze czegoś majstrować przy tekście i ewentualnym grzbiecie, ale co tam. On już opublikował, więc ja też mogę. Ędżoj.

Komentarze

Autor tego bloga samodzielnie moderuje komentarze i administracja serwisu nie ingeruje w ich treść.

Malaggar
   
Ocena:
+1

Logo wygląda trochę jak znak jakiegoś zakonu SMów z Młotka (Czar przyzywający Jakkubusa rzucony!) lub, bez pryzbliżenia, jak różne dziwne symbole na sztandarach krasnoludzkich.

"Intuicyjny świat" brzmi strasznie koślawo.

21-05-2014 02:02
Headbanger
   
Ocena:
0

wygląda jak okładka współczesna stylizowana na lata 90-te. Zamierzony efekt czy tak jakoś wyszło? Bardzo dobrze dobrane kolory btw!

21-05-2014 02:33
nerv0
   
Ocena:
0

Logo wygląda trochę jak znak jakiegoś zakonu SMów z Młotka

Hah, Aure powiedział to samo! :D Co do samego tekstu to przypuszczam, że trzeba Aureusa pocisnąć żeby go bardziej przyszlifował, bo nie ty pierwszy wytykasz ten intuicyjny świat.

A ta okładka stylizowana na lata 90-te? Raczej jakoś tak wyszło, bo wiele się nad tym nie zastanawiałem i jestem pewien, że nie mam pojęcia czym różnią się okładki współczesne od tych starszych. Chciałem po prostu wykonać takie coś stylizowane na oprawioną księgę i już. :]

21-05-2014 02:45
Malaggar
   
Ocena:
0

Logo, chociaż samo w sobie jest bardzo ok, to jakoś nic "nie obiecuje" i nie niesie w sobie dla mnie "przekazu". Patrzę na stare logo Forgotten Realmsów i widzę jakąś obietnicę egzotyki w czcionce, tajemnicze runy itp dyrdymały, patrzę na logo Deadlands i widzę dziwną czachę, gnata i napis jak na saloonie.
Patrząc na nie nie wiem zupełnie o co chodzić będzie.

PS. co to znaczy "hoiatyk"? ;) (Trochę tak mi się skojarzyło "w" na początku:P)

Ale ogólnie spoko robota, hasło "Nowe przygody w starym stylu" też brzmi bardzo ok.

21-05-2014 02:59
nerv0
   
Ocena:
0

Wiesz, ja tu żadnego przesłania płynącego z loga nie będę bronić, bo... bo go po prostu nie ma. :P To pierwsze logo jakie wykonałem w życiu i broniłem się przed tym ręcyma i nogami. Mówiłem Aureusowi, że się do tego nie nadaję i w ogóle. Ostatecznie jakoś wyszło, aczkolwiek bez żadnej wielkiej głębi. Chciałem po prostu wykonać coś co nie będzie szpeciło okładki i głównie to zmotywowało mnie do pracy. Nie chciałem męczyć się nad ładną okładką po to żeby ktoś miał ją zepsuć kompletnie niepasującym logiem. ;)

Ale jeśli wierzyć Aureusowi uskrzydlona klepsydra to jakiś mocny symbol z judaizmu, czy czegoś tam... Pisał coś o tym na facebooku.

21-05-2014 03:09
Malaggar
   
Ocena:
0

Nie śledzę jego pejsbuka.

Klepsydra ze skrzydłami, jako symbol przemijania, jest i kaplicy Wazów, choć oni pejsaci nie byli:P

21-05-2014 04:05
Xolotl
   
Ocena:
0

Logo fajne, ale popieram opinię Malaggara. Logo o czymś mówić musi, mi się zapowiada na rpg o aniołach (i to smutnych) i umieraniu.

21-05-2014 11:07
Headbanger
   
Ocena:
0

teraz widzę, że to klepsydra... wydawało mi się, że to kolumna. Może faktycznie można by coś tam poprawić?

Okładki z lat 90-tych miały takie tabelki jak tutaj oraz dziwne wypełnienie dookoła ilustracji, najczęściej wyglądające jak tani marmur :P

21-05-2014 11:20
jakkubus
   
Ocena:
0

Logo fajne, nieco mroczne i bez młotków. Polecam.

21-05-2014 11:23
nerv0
   
Ocena:
+1

Loga już na bank zmieniać nie będę. Nie chciałbym go popsuć jakimiś dziwnymi pomysłami. Podstawowe zadanie (nie szpecić) zostało wykonane i tego będę się trzymał. :] Ale wasze spostrzeżenia na bank w pamięci zachowam, bo nigdy nie wiadomo czy kiedyś znów nie będę musiał zrobić czegoś podobnego.

Dzięki za feedback. :]

21-05-2014 13:36
~RPG Reanimator

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Już załatwiłem. Sakwen napisze, a Baniak poopowiada. Będzie fajna promocja.
21-05-2014 13:48
WekT
   
Ocena:
0

w jaki programie robiles logo?

21-05-2014 13:51
Malaggar
   
Ocena:
+1

Petra napisze przygodę-demo.

21-05-2014 13:51
nerv0
   
Ocena:
+3

@Wekt

Robiłem w PSie. Stosowałem bardzo prymitywne metody z wykorzystaniem tekstur na licencji "no rules". Miałem niby zrobić jakieś własne, ale akurat wtedy padało i nie miałem ochoty wychodzić na dwór żeby robić zdjęcia. :P

BTW, nie miałem jeszcze okazji podziękować ci za bezcenny komentarz o kondomie ze skrzydłami. To on motywował mnie do dalszej pracy! :D

21-05-2014 14:35
WekT
   
Ocena:
+1

zawsze do usług :)

i gratuluje dobrej roboty

21-05-2014 14:45
Aure_Canis
   
Ocena:
+1

oh shit ludzie piszą

To odpowiadam. ; )

Kiedy mówicie, że logo ma opowiadać jakąś historię, to zgadzam się, choć nie do końca.

Logo Wiatyku jest sprzężone z settingiem - gra wielokrotnie podkreśla zagrożenia oraz przemijanie starej rzeczywistości. Toczy się sporo konfliktów, śmierć czycha na każdym kroku, dużym (choć nie prymarnym) elementem gry są nieumarli. Gra dość mocno nawiązuje do etyki i moralności chrześcijańskiej, a symbol uskrzydlonej klepsydry - choć na polskim przedmurzu Europy (czyli w miejscu, gdzie wylewa się szambo) przyjął się słabo - posiada powszechną symbolikę śmierci i przemijania w kulturach europejskich i judaizmie. Podkreśla to też rdzewiejąca, niszczejąca stal.

Spotykałem się również z niewiedzą, że "wiatyk" jest funkcjonującym w języku polskim słowem - powiązanym zresztą również ze śmiercią, podróżą, wojną i religią. Tytuł i logo są więc z tej samej beczki, choć oba, tu muszę przyznać, wymagają wpisania hasła do googli i zorientowania się, what's up. ; )

Sugestie, że to może być gra o aniołach albo że symbolika loga z niczym się nie wiąże, bardziej mi pokazuje, że polskie szkolnictwo ssie, niż że dobrałem "znaki bez znaczeń".

Podobnie jak loga Warhammera (którego?), Świata Mroku (którego?) czy D&D (którego?) logo zrobione przez Nerv0 miało się przede wszystkim kojarzyć z tematami przewodnimi świata gry. Właściwie to w zestawieniu z wymienionymi grami opowiada o wiele więcej. ; )

---

Totalnie też powiedziałem, że logo take spacemarinesowate jest. : D

---

Do Wiatyku nie będzie scenariuszy.

---

W ogóle to nerv0 robi co może, by się chronić przed biciem za to, że odważył się zrobić pierwsze logo w życiu i nie wie, czy być z niego zadowolony. Weź go ktoś trzaśnij. ; )

21-05-2014 15:09
Senthe
   
Ocena:
+1

@nerv0

Ogarnij się, jesteś zajebisty. : P

21-05-2014 15:17
Wlodi
   
Ocena:
0

@Aure

~~Totalnie też powiedziałem, że logo take spacemarinesowate jest. : D

Brak czaszki, już nie jest space'owe. ;) Im więcej czaszek tym lepsze. ;)

Logo jest fajne, mamy skrzydełka, mamy klepsydrę, mamy niszczejący marmuro-kamień.

Choć mi osobiście pierwsza myśl przyszła do głowy ... Logo nawiązujące do posłańców śmierci, ew. system o walce ze śmiercią. Innymi słowy typowe dark fantasy, gdzie walczymy by przeżyć... ;)

 

21-05-2014 15:20
Malaggar
   
Ocena:
+1

Sugestie, że to może być gra o aniołach albo że symbolika loga z niczym się nie wiąże, bardziej mi pokazuje, że polskie szkolnictwo ssie, niż że dobrałem "znaki bez znaczeń".

Aure, sorry, ale to tekst na poziomie Baśki Białowąs i jej wynurzeń, że krytycy i widzowie się nie znają, bo nie łapią jej och-ach-uch głębokich nawiązań. Pierdolamento i tyle.

I nie zrozum mnie źle, nie jojczę dla jojczenia, tylko staram się pokazać, że coś, co dla Ciebie jest jasne, dla potencjalnych odbiorców już niekoniecznie.

A co do słowa "wiatyk" - widzisz, mi skojarzyło się z viaticum jako nagrodą dla legionistów za ochotniczy zaciąg, nie z komunią.
To też dowód na to, że edukacja ssie?

21-05-2014 15:28
nerv0
   
Ocena:
0

Aure pisał coś na fejsie, że to całe viaticum również jest skojarzeniem poprawnym.

Tak tylko mówię.

21-05-2014 15:34

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.