» Magic: the Gathering » Talie » White Weenie - 'Przed Mistrzostwami Polski 2005' #3

White Weenie - 'Przed Mistrzostwami Polski 2005' #3


wersja do druku

White Winnie. Jest to jedna z propozycji na tegoroczne Mistrzostwa Polski. Deck odniósł już pewne sukcesy podczas mistrzostw Włoch, USA czy Anglii. W prezentowanej poniżej konstrukcji zrezygnowaliśmy trochę z aggro na rzecz większej kontroli (Hokori, Matrix) co zwiększa nasze szanse w grze z takimi deckami jak Tooth and Nail czy Mono Blue Tron, które będą dość częstym wyborem na MP. Ze względu na obecność Auriok Champion'ów w main decku doskonale radzimy sobie także z Mono Redem. Te wszystkie cechy sprawiają, ze White Wiennie jest świetnym wyborem na Mistrzostwa Polski. Zapraszam do lektury.


Main Deck:

4 Leonin Skyhunter
4 Auriok Champion
4 Hokori, Dust Drinker
4 Glorious Anthem
4 Savannah Lions
4 Raise the Alarm
3 Isamaru, Hound of Konda
4 Damping Matrix
3 Jinxed Choker
4 Suntail Hawk
1 Warship
3 Chrome Mox
17 Plains
3 Blinkmoth Nexus

Sideboard:

3 Circle of Protection: Red
3 Opal-Eye, Konda's Yojimbo
3 Terashi's Grasp
4 Wrath of God
2 Charge Across the Araba



Metchupy:

Tooth and Nail

Tutaj wszystko zależy od dwóch kart: Hokoriego i Damping Matrixa. Ten pierwszy zagrany w odpowiednim momencie po prostu wygrywa grę, natomiast Matrix chroni nas przed combem Triskelion + Wampir lub Triskelion + Kiki-Jiki oraz przed Oblivian Stonem. Pierwsza gra zależy także od konstrukcji talii przeciwnika. Jeżeli nie ma w main decku Triskeliona i Wampira to nawet po Toothie mamy szansę wygrać, ponieważ większość naszych stworów posiada evasion ability jakim jest flying. Po pierwszej grze dostajemy Wrath of God, który pozwala zneutralizować stwory wyjęte przez przeciwnika z Tooth and Naila (w tym Platinum Angela, na którego nie mamy innych odpowiedzi).

Side in:
4 Wrath of God
Side out:
4 Auriok Champion


Mono Red

Zdecydowanie korzystny metchup. Mamy całą gamę kart, które pomagają nam wygrać. Przede wszystkim Glorius Anthem, które wyłącza cały removal przeciwnika zmuszając go do wymian 2 za 1. Auriok Champion zadba o wysoki poziom naszych punktów życia, a Damping Matrix zniweluje takie zagrożenia jak Arc-Slogger, Vulshok Sorcerer, Umezawa's Jitte czy Genju of the Spires. W drugiej i trzeciej grze jest jeszcze lepiej, a to za sprawą CoP'ow i Opal-Eye'ow. Dodatkowo można pokusić się o sidowanie Wrathów jeżeli przeciwnik pokazał nam wyjątkowo dużo stworów w pierwszej grze. Sidowy Terashi's Grasp pozwala nam zniszczyć Jitte oraz sidowane na nas Phiting Needle.

Side in:
3 Circle of Protection: Red
3 Opal-Eye, Konda's Yojimbo
3 Terashi's Grasp
Side out:
4 Hokori, Dust Drinker
3 Jinxed Choker
1 Damping Matrix
1 Savannah Lions


Mono Green Aggro

Matchup dość wyrównany. Bardzo istotne jest kto zaczyna ponieważ tempo ma tu ogromne znaczenie. Mamy osiem stworów z lataniem co daje nam przewagę, zwłaszcza jak dostawimy Glorious Anthem. Jeżeli uda nam się zagrać Hokoriego mając wcześniej przewagę na stole to prawdopodobnie wygramy, ponieważ przeciwnik nie dysponuje żadnym removalem. Po sidzie jest dużo łatwiej dzięki Wrath of God'om i Charge Across the Araba. Oczywiście sidowanie Wrathów zmienia naszą strategię na bardziej kontrolną. Nie należy wystawiać wszystkich stworów z ręki, lecz starać się by przeciwnik zagrał jak najwięcej swoich. Charge pozwala wykonać Alpha Strike nawet gdy mamy tylko parę stworów na stole. Sidowy Grasp pozwala nam niszczyć Sword of Fire and Ice oraz Umezawa's Jitte, jedyny removal przeciwnika.


Side in:
4 Wrath of God
2 Charge Across the Araba
3 Terashi's Grasp
Side out:
4 Hokori Dust Drinker
3 Jinxed Choker
2 Damping Matrix


Mono Blue Tron

Kolejny metchup, w którym Damping Matrix jest nieoceniony. Wszystkie zagrożenia ze strony przeciwnika posiadają activated abilities: Oblivion Stony, Triskeliony, Mindslavery i Memnarch. Matrix wyłączy nawet Sensei's Divining Top dzięki czemu opóźnimy skompletowanie Urza's Tronu. Podobnie jak w metchupie z Tooth and Nailem zagranie Hokoriego kiedy przeciwnik jest wytapowany oznacza koniec gry. Ponieważ nasz Mono Blue Tron dysponuje dużą ilością kontr należy jak najlepiej wykorzystać początkowe tury kiedy jego zasoby mana są dość małe. Na szczęście dysponujemy pewną ilością nie kontrowalnych lub prawie nie kontrowalnych stworów. Mam tu na myśli Blinkmoth Nexusy i Raise the Alarm. Te drugie wystarczy zagrywać np. w odpowiedzi na jakiś czar przeciwnika zagrywany z końcem naszej tury. Podczas drugiej i trzeciej gry do naszej dyspozycji dochodzi removal, jakim jest Terashi's Grasp, oraz Charge Across the Araba. Grasp pozwala nam pozbyć się Triskeliona, sidowych Masticore przeciwnika, a czasami nawet Oblivion Stone'a. Tak drogi czar jak Charge Across the Araba może wydawać się słaby w metchupie, gdzie przeciwnik posiada dużo kontr aczkolwiek gdy zresolvuje to napewno wygramy. Należy pamiętać, że Sweep używamy dopiero podczas resolvu czaru, oznacza to tyle, ze przeciwnik musi skontrować Charge'e zanim wrócimy Plainsy na rękę.

Side in:
3 Terashi's Grasp
2 Charge Across the Araba
Side out:
4 Auriok Champion
1 Warship


White Winnie

Mirror jak to mirror. Dużo zależy od rozdań obu graczy, ale także od konstrukcji decku przeciwnika. Zdecydowanie wolimy gdy przeciwnik posiada equipmenty ponieważ wtedy Damping Matrix nie będzie martwą karta podczas pierwszej gry. Niezależnie od buildu istotną kartą będzie Glorious Anthem. Mając większe stwory jesteśmy wstanie blokować i atakować ponosząc dużo mniejsze straty niż przeciwnik. Podczas podejmowania decyzji w fazie ataku należy pamiętać, że przeciwnik może grać Shining Shoalem, który to często robi wymianę 2 za 1 lub nawet 3 za 1. Po sidzie nasza talia przechodzi gruntowną przemianę. Dostajemy Graspy na ewentualne equipy i na Warshipa, dostajemy Charge'e, która pozwala nam wygrać grę nawet w czwartej turze. No i w końcu dostajemy Opal-Eye'a, który świetnie powstrzymuje ataki przeciwnika. Jeżeli ktoś lubi bardziej kontrolny styl gry może wsidować Wrath of God.

Side in:
3 Terashi's Grasp
2 Charge Across the Araba
3 Opal-Eye, Konda's Yojimbo
Side out:
4 Damping Matrix
4 Hokori, Dust Drinker



Zarówno opisane przeze mnie matchupy, jak i sposoby sidowania są dość subiektywne i wynikają z konkretnego stylu gry. Sidowanie się na poszczególne matchupy to kwestia indywidualna i zależy w dużej mierze od sposobu gry przeciwnika. Doskonałym przykładem jest tu kwestia Wrath of God w matchupach z aggro. Jeżeli przeciwnik beztrosko zagrywa wszystkie swoje stwory w pierwszej grze to wsidowanie ich będzie dobrym pomysłem. Jeżeli gra bardziej kontrolnie to może się okazać, że Wrath nie da nam oczekiwanego card advantage i będzie martwą kartą na ręku.

To by było na tyle. Mam nadzieję, że ktoś dobrnął do końca, a co ważniejsze wyniósł coś z tego artykułu. Powodzenia na Mistrzostwach Polski!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~Stobek

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Moim prywatnym zdaniem trochę to wszsytko za ogólnikowo i za krótko opisane, ale to chyba kwestia gustu.
W spisie main decku znalazłem fajną karte: 1 Warship
Co to opisu matchupu z Mono R:\"..Damping Matrix zniweluje takie zagrożenia jak Arc-Slogger, Vulshok Sorcerer, Umezawa\'s Jitte czy genju of the spires\" Chciałbym zwrócić tu uwage na to iż pierwszy raz widze, żeby Jitte było grane w tym decku(może na modo). O wiele częściej spotykanym equpmentem jest Sword of F&I.

\"Sidowy Terashi\'s Grasp pozwala nam zniszczyć Jitte oraz sidowane na nas Phiting Needle. \" Na tą wersję WW sidowanie needli chyba mija się z celem:P.
01-01-1970 01:00
~uHo

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Skoro jest tylko jeden \"Flying Man\" to chyba lepszym pomyslem od Hawka jest Lantern Kami. Przynajmniej z Rend Flesha nie dostanie.
01-01-1970 01:00
~macoson

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
heh, damping matrix jakos tak slabo zniweluje zagrozenie takie jak genju of the spires, pozatym czemu nie grasz na 2xlatern kami i 2x suntail hawk? wydaje mi sie ze palladin en vec jest o niebo lepszy od auriok championa. ogolnie wydaje mi sie ze ten build ww to wersja strasznie kontrolna, zagralem pare gier z roznymi deckami tym spisem i czesto nie mialem czym zabic przeciwnika.
01-01-1970 01:00
~Sumczas

Użytkownik niezarejestrowany
    trzeba sie obronic :P
Ocena:
0
Stobek: to naprawde zalezy od wersji ale masz racje powinno byc takze SoFI. Nie zgodze sie za to w kwestii Needli. Mysle, ze w metchu pomiedzy dwoma aggron Mono Red nie moze sobie pozwolic na brak odpowiedzi na CoPy. Dodatkowo nie moze miec pewnosci czy ja tez nie gram na Jitte.

Kwestia Hawk/Kami. To jest naprawde szczegol. Nie widze ich jako celu dla Extrakcji czy nawet dla Rend Flesha poniewaz nie uzywam equipmentow. W skrocie: wybor indywidualny.

Palladin/Auriok. Nie potrafie sie tutaj wypowiedziec w 100%. Za Palladynem przemawia fakt, ze jest wiekszy i sam w sobie stanowi wieksze zagrozenie niz Champion. Jednak jezeli popatrzymy na mana curve Palladyn wypada tu bardzo slabo. W trzecim slocie mamy juz Antheny Matrixy i Chokery, dodatkowe zapychanie go moze strasznie zmniejszyc tempo, ktore jest tu bardzo istotne. W drugim slocie jest Skyhunter i Alarm a 8 czarow to troszke za malo dlatego pozostaje przy Championie,
01-01-1970 01:00
~pędzisz

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Coraz wieksza liczba decku viridian Rats (patrz np.Kanadyjskie Nationalsy) przemawia jednak zdecydowanie za Paladinem.
01-01-1970 01:00
~luckyluke

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
akurat na viridian ratsy champion sprawdza się równie znakomicie jak na mono reda. Viridian rats posiadają nexusy i shamanki które nie są zielone one wpadną z jitte na sobie to już i tak jest słabo. Jeśli będziemy mieli paladyna to może się okazać jak napisal sumczas ze drugą turę pauzujemy a w 3 mamy wybor: choker antena czy ziom. Ja osobiście gram i na championów i paladynów op 3 sztuki ale każdy build jest inny. Aha sumczas z tym tronem to jednak jest kiepawo bo rzpeforsowanie hokoriego jeszcze nie oznacza wygranej poza tym posiada ten deck do denerwującego posiadania echoing trutha w jak najmniej odpowiednim momencie. pozdro
01-01-1970 01:00
~macoson

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
kwestia Hawk/Kami to rzeczywiscie szczegol ktory daje bardzo niewielka przewage, ale to wystarczy zeby grac rozlozyc ilosc tych \"flying manow\" na kami i na hawki. Wyobraz sobie ze przeciwnik ma jedno zycie a ty atakujesz go 3 swoimi hawkami, przeciwnik rzuca echoin trutha i go nie zabijasz, a teraz wyobraz sobie ze atakujesz 2 hawkami i jednym kami, czy truth go uratuje? Taka i podobne sytuacje zdarzaja sie niezwykle zadko ale wystarczy zeby grac i kami i hawkami. Druga sprawa to ze kami nie moze byc celem dla rend flesha ktory jest teraz grany. Fetchlandy tez daja niewielka przewage a mimo to sa grane i kosztuja tyle ile kosztuja
01-01-1970 01:00
~Baz

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Fetche dają duzo więcej. Zmniejszają znacząco problemy z mana.
01-01-1970 01:00
~lechu2k

Użytkownik niezarejestrowany
    lol
Ocena:
0
sory sumczas nie wiem o co chodzi z tym spisem ale to jakies nieporozumienie, kupa siana. 4 Hokori bez sensu, przydaja sie tylko na trona ( tootha i blue tron ) na reszte meczapow to niezly syf. Worship w mainie jest zbedny tak samo chokery ktore jednak sa dobre na sb a nie w mainie. Brak hand of honor to zla opcja bo teraz sa ratpacki , a bushido na prawde pomaga, tak samo dobre na monoR jak i na szczury. Co do Palladyn vs. Aurion to dla mnie jakis zart, auriok jest zdecydowanie lepszy i bez porownania ( tanszy, daje mase zycia ). W decku za duzo Lionsow, za malo lataczy za 1 mane ( powinno byc po 3 kazdego), i ten opal-eye na side?? o co chodzi to nie blok, tak samo charge. Ja gram 3 mainowymi matrixami, a vs monoR wrzucam czwartego do maina nie wiem czemu zachwalasz go , a pozniej w sideboardowaniu wywalasz. Na sb wrzucilbym chokery, worshipy i to by bylo na tyle. Dzien bez karcenia jest dniem straconym. pozdro
01-01-1970 01:00
~Sumczas

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Decklista jest autorstwa Figara aczkolwiek uwazam, ze jest ciekawa i orginalna. Na Mistrzostwach Polski spodziewamy sie przede wszystkim kontroli dlatego w tym spisie widzisz 4 Hokori i 3 Chokery.
01-01-1970 01:00
~NotAGosu

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Suma, pamietaj, ze wisisz mi lizaka na MP albo zdradze Twoj sekret...
01-01-1970 01:00
~Sprzedawca lizaków

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
dam ci 2 przed mp, zdradz sekret...
01-01-1970 01:00
~majster777

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
przydaly by sie w maine 8 i pół ogona i Zrezygnowałbym z tych chokerów karta niezła ale moim zdaniem wyłącznie w mono redzie.Do tych lwów choć sam nimi w moim ww gram mam mieszane uczucia niestyty nawet sakura go pcha w ciacho.Ogólnie jeszcze wrecz przeraża mnie brak dzid no i wywaliłbym te hawki i dał kami.ale po co ja tu moje techy produkuje...
01-01-1970 01:00
~Figar

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Jezeli chodzi o te rat packi, to staly sie one popularne po natsach w kanadzie, a decklista powstala dlugo przed tym turniejem.

jezeli chodzi o matrixy to po jakisms tam testingu wyjalbym 1 chokera i worshipa dorzucajac 2 handy.

Osobiscie wole championa ktory jest kluczowy nie tylko vs red/black ale s[rawdzqa sie w mirrorze, wole go od palladyna.

Fakt powino sie grac na 2kami/2hawk ale to roznica niewielka.

Dalbym do Sb otherwordly journeye i shinning sholae / worshipy. Tyle
Broniac Sumki podkresle jeszcze raz to, ze art sporzadzony zostal dawno temu i jak wszystkie pozostale pojawil sie dlugo po oddanu go adminowi.
01-01-1970 01:00
~Bazyl

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Bzdura. Dostałem artykuł \"całe\" 4 dni temu. I już prawie 24 godziny jest online. Kto Ci naopowiadał takich rzeczy Tomku? :>
01-01-1970 01:00
~Kiel

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
ej a co to jest ten Warship ???
01-01-1970 01:00
~normalny4

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Wojenna owca, to akurat powinieneś wiedzieć. Co ,teraz nie uczą angielskiego w szkole?
01-01-1970 01:00
~penetrator

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
Normalny normalnie nie wiedział ze warship to co innego niż warsheep a warship to statek wojenny co najwyżej :P
01-01-1970 01:00
~Domasz

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
hokori jest wymienity na trona ale chyba pod moxa
01-01-1970 01:00
~normalny4

Użytkownik niezarejestrowany
    [brak tematu]
Ocena:
0
To był akurat dowcip, myślałem że czaisz.
01-01-1970 01:00

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.