» Blog » Wewnętrzny Krąg
26-03-2014 23:11

Wewnętrzny Krąg

W działach: rpg | Odsłony: 343

Wewnętrzny Krąg
Poniżej znajduje się Power 19 do mojego nowego projektu przygotowanego specjalnie na RNI3, co ma być też spełnieniem wymogu opublikowania szkicu pracy do 1 kwietnia. Power 19 jest bardziej pomocą dla tworzącego grę, a na tym etapie prac właśnie to mi się przyda. Jeżeli jednak ktoś ma jakieś uwagi, to chętnie odpowiem.

1) O czym jest Twoja gra?

Wewnętrzny Kręg jest grą o potężnej magii, tajnych organizacjach, niezwykłych światach i wpływaniu na ich historię. Jest też także zabawą w szpiegowanie i sprawdzanie jak bardzo można sabotować misję, aby jednak się udała.

2) Co robią w niej postacie?

Postacie graczy to członkowie Wewnętrznego Kręgu, czyli magowie należący do tajemnej organizacji, których jedynym zadaniem jest powiększanie swojej wiedzy i mocy, bez względu na koszty. Aby to osiągnąć wpływają oni na historię niezliczonych światów, dla tylko sobie wiadomych powodów. Wysyłani członkowie mają oni nie tylko zadania zlecone przez mocodawcę, lecz także zlecenia od innych tajnych organizacji, oraz starają się ugrać jak najwięcej dla siebie.

3) Co robią w niej gracze (w tym prowadzący)?

Gracze sterują swoimi magami, którzy wykonują zadania zlecone przez Wewnętrzny Krąg. Dodatkowo jednak spełniają zadania innych tajnych organizacji, oraz starają się zwiększyć swoją własną moc. Mechanika stawia przed nimi różne wyzwania, w trakcie których zawsze jawnie współpracują, lecz mechanicznie mają też możliwość egoistycznie wykorzystać sytuację, lub wręcz sabotować wysiłki grupy.

MG prowadzi tak jak w innych grach fabularnych, lecz dodatkowo musi nadzorować knowania magów między sobą.

4) W jaki sposób fakt istnienia settingu (lub jego brak) wspiera to ‘o czym jest Twoja gra’?

W Wewnętrznym Kręgu nie ma settingu jako takiego, magowie mogą przenieść się do dowolnego świata znanego z gier, powieści lub wymyślonego przez MG. Daje to możliwość zabawy w gdybanie co by było gdyby.

Np: co by było gdyby w świecie Warhammera Sigmar nie połączył sił z krasnoludami, lub też nie wybuchła wojna o brodę? Co by się stało gdyby drużyna pierścienia w Śródziemiu straciła Jedyny Pierścień, a zyskał go Saruman? Jak potoczyły by się wydarzenia gdyby wszystkie reinkarnacje Voldemora nie zostały zniszczone, a sam Harry Potter nigdy nie został czarodziejem?

W całym tym gdybaniu nie tylko ważne jest co się stanie, lecz też co gracze wymyślą, aby tak pokierować historią.

5) W jaki sposób proces Kreacji Postaci wspiera to o ‘czym jest Twoja gra’?

Tworzenie postaci jest bardzo proste i sprowadza się do rozdzielenia punktów między parę współczynników, wyboru paru dyscyplin magii, oraz kilku atutów.

Tak proste podejście do kreacji bohatera ma umożliwić graczom skoncentrowanie się na możliwościach, jakie daje im gra, a nie na ograniczeniach na nich założonych.

6) Jakie typy zachowań/style gry nagradza Twoja gra (a jakie karze)?

Gra stawia przed określone zadanie przed graczami, lecz dodatkowo tworzy indywidualne zadania, oraz nagradza jeszcze bardziej egoistyczne postępki. To czy graczom uda się wykonać wszystkie zadania, czy też poświęcą jedne dla innych, okaże się w przygodzie.

7) W jaki sposób w/w typy zachowań/style gry są w Twojej grze nagradzane/karane?

Mechanika gry nagradza oddzielnie i w równym stopniu dowolne podejście od przeciwności stojących przed graczami. Jednak aby osiągnąć którekolwiek z nich, gracze muszą wykazać się kreatywnością w grze.

8) Jak wygląda rozgrywka w Twojej grze?

Mistrz gry tworzy świat i wprowadza do niego graczy, tak jak w większości gier fabularnych. Jednak stopień zmian, jakie wprowadzają gracze jest nieporównywalnie większy niż w innych grach, gdyż zawsze powinien dotyczyć rzeczy zmieniających historię świata. Postacie są magami na skalę Teclisa lub Sarumana, lecz są bardziej wyspecjalizowani w określonej dziedzinie magii, oraz mają przykazane nie ujawniać swojej obecności (a przynajmniej nie zostawiać żywych świadków).

9) Co robi Twoja gra aby podtrzymywać aktywność graczy, angażować ich w rozgrywkę, sprawiać by czynnie w niej uczestniczyli? (np. co robi Twoja gra by gracze przywiązywali do rozgrywki większą uwagę?)

Gra ma za zadanie ciągle stawiać przed graczami wyzwania, których pokonanie jest tylko jednym z elementów gry. Równie ważne jest patrzenie kolegom przez palce.

10) Jakie rozwiązania mechaniczne zamierzasz wykorzystać w swojej grze?

Mechanika gry opiera się o prosty test przeciwstawny, w którym porównuje się sumę wybranych przez graczy kart, z sumą wylosowaną przez MG na kostkach, uwzględniając w obydwu przypadkach możliwe modyfikatory. Karty dawane do testu są tajne i tylko MG wie, na czym naprawdę graczom zależało.

11) Jak w/w rozwiązania mechaniczne wspierają to ‘o czym jest Twoja gra’?

W grze nie ma pojedynczych testów, lecz zawsze wspólny. Podobnie jak to ma miejsce w grze planszowej Battle Star Galactica. Nikt nie wie co kto rzucił, lecz wszyscy dowiedzą się jakie będą tego konsekwencje.

12) Czy postacie graczy w Twojej grze się rozwijają? Jeśli tak – w jaki sposób?

Postacie nie rozwijają się jak w większości gier, gdzie zwiększa się cechy na kacie postaci. W Wewnętrznym Kręgu postacie dostają dodatkowe atuty i karty, które będą mogli użyć w przyszłych przygodach.

13) W jaki sposób fakt rozwoju postaci graczy (lub jego brak) wspiera to ‘o czym jest Twoja gra’?

Atuty otrzymuje się za osiągnięcia, które dzieli się na cztery rodzaje: za pracę dla Kręgu, za pracę dla Organizacji, za zbieranie informacji i za zbieranie artefaktów. Na cokolwiek zdecyduje się gracz będzie miał zysk, jasno określony zasadami, pod warunkiem oczywiście sukcesów na danym polu.

14) Jakie emocje chciałbyś wywołać w uczestnikach gry?

Dobrej zabawy graniem przepakowanymi bohaterami, gdybanie co by było gdyby, oraz małą paranoję.

15) Które elementy Twojej gry zostały potraktowane priorytetowo i dopracowane z większą starannością? Dlaczego akurat te?

Najbardziej dopracowana jest mechanika testów, oraz komunikacji między MG i graczami.

16) Które elementy Twojej gry uważasz za najbardziej interesujące i warte poznania przez potencjalnych odbiorców? Dlaczego akurat te?

W tej grze można mieszać w nieskończonej ilości światów, tych znanych i tych wymyślonych, w dowolnym okresie. Może to przypominać serial Sliders lub Stargate, choć tutaj ma się nieporównywalnie większą moc, niż bohaterowie wymienionego serialu.

17) Co oferuje Twoja gra potencjalnym odbiorcom, czego inne gry nie mogą / nie mają / nie chcą im zaoferować?

W Wewnętrznym Kręgu najważniejsza jest mechanika uwzględniająca knowania między magami, nie pozwalająca jednak na otwartą wrogość lub jakąkolwiek bratobójczą walkę.Jak wyżej.

18) W jaki sposób planujesz wydać swoją grę i co chcesz zyskać przez jej publikację?

Całość umieszczę w sieci, i będę zadowolony, jeżeli usłyszę o paru rozegranych sesjach.

19) Do jakiej grupy odbiorców kierujesz swój produkt?

Głównie do doświadczonych graczy, którzy nie przesadzą z konsekwencjami ciągłego knucie między sobą.

 

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.