» World of Warcraft TCG » Relacje » Warrior w Aftermath Draft

Warrior w Aftermath Draft

Warrior w Aftermath Draft
Kilka najbliższych tygodni chciałbym poświęcić przeglądowi nowych kart oraz ich wpływowi na draft dla poszczególnych klas. Draft jako format jest bardzo wymagający, ale również bardzo przyjemny do grania, zwłaszcza w obecnym bloku Throne of the Tides-Crown of the Heavens-Tombs of the Forgotten. Talie są bardzo dynamiczne, a dzięki mechanice empower każdy stwór ma podwójne znaczenie – jest zarówno źródłem obrażeń, jak również daje możliwość aktywacji takiej zdolności u innych stworów. Na pierwszy ogień wezmę warriora. Dostał on nienajgorsze karty: Champion's Shout - jest według mnie bardzo mocny w drafcie. Wszelkiego rodzaju butelki czy Blessing of the Old Gods zawsze bardzo szybko schodzą i należy je brać jak najwcześniej. Są to karty, które mogą dobrze działać z Champion's Shout. Istnieje ponadto kilka commonowych ekwipunkow, takich jak Belt of Absolute Zero czy Dirk's Command, które są bardzo dobre same z siebie. Dzięki Shoutowi każdy z naszych stworów staje się znacznie większy, niż jest normalnie, co na dłuższą metę powoduje, że sprzymierzeńcy przeciwnika nie będą w stanie walczyć jak równy z równym bez własnych wzmocnień. Dodatkowo wzmacnia on wszystkie nasze stwory w odróżnieniu od Grand Crusader czy Aspect of the Wild. Do wad karty Champion's Shout można zaliczyć:
  • jest wolny, nie jest to ani Grand Crusader, ani Aspect of the Wild, które pasuja idealnie do rushowych strategii, może być więc za późno, aby Champion's Shout miał większy wpływ na grę, jeśli przeciwnik uzyska przewagę przed 6 turą;
  • jest warunkowy - musimy mieć ekwipunki na stole, co z butelkami typu Bottled Rage wiąże się z rezygnacji z ich dodatkowego efektu.
Ogólnie uważam, że jest to karta dobra na first pick, jeśli planujemy być wojownikiem, natomiast jeśli nie, to jest to dobry hate pick, ale tylko jeśli nie będziemy mieli żadnej innej pożądnej karty w boosterku. Concussion Blow - można mieć mieszane uczucia do tej karty. Z jednej strony umożliwia ona nam, by nasze stwory mogły efektywnie eliminować przeciwne, jak również pozwala narzucić bardzo duże tempo naporu na wrogiego herosa. Z drugiej strony wymaga ona tapniętej postaci. Istnieje co prawda kilka sposobów aby stapować, takie jak Bulwark of the Primordial czy Paralyzing Strike, ale jedyne efektywne zastosowanie dla tej karty widziałbym raczej jako uderzenie w obronie, gdyż z jej efektu można korzystać w dowolnym momencie. Ogólnie jest to dla mnie karta o umiarkowanej wartości w formacie draft, wymaga kombinacji, aby była efektowna, a na drafcie szukamy raczej kart dobrych samych z siebie. Fearless Strike - nie wydaje mi się dobrą kartą, wojownik nie ma możliwości posiadania dual wield, co podniosłoby znacząco notowania tej karty. Jej efekt trwa tylko jedną turę, najsensowniejszym zastosowaniem według mnie jest połączenie jej z flipem Jak the Bilgewater Bruiser, aby zmaksymaliwować obrażenia na herosie przeciwnika lub zniszczyć sojusznika z dużą liczbą punktów życia. Podstawową wadą tej karty jest uzależnienie od broni, które mogą zostać zniszczone w najmniej oczekiwanym momencie. Guardian's Endurance - wydaje się być solidną kartą. Protector pozwala nam na ochronę własnych stworów, a efekt dodający życie kumuluje się, jeśli zagramy więcej takich kart. Poza tym nie powinno być problemu z posiadaniem ekwipunku. Ceniłbym tę kartę dość wysoko, gdyż w drafcie chodzi o wzajemne eliminowanie stworów, a obrona bohaterem skutecznie to utrudnia. Terrifying Shout - na pierwszy rzut oka wydaje się być przyzwoita kartą. Jest to bardziej uniwersalna wersjaShockwave. Nie dość, że jest commonem, to jeszcze nie ogranicza nas co do talentu. Najskuteczniejsza jest przy zagraniu na stwora o koszcie powyżej 5, zyskujemy wtedy znaczącą przewagę tempa oraz blokujemy draw przeciwnika, nie mówiąc już o tym, że spowalniamy znacząco przyszłe ataki. Warto brać wcześnie i dużo. W Tombs of the Forgotten wojownik otrzymał zatem średnio grywalne w drafcie karty, najsensowniejszą jest Terrifying Shout, który potrafi mocno pogorszyć tempo przeciwnika. Jak więc przedstawia się warrior jako całokształt? Z talentów (Bladestorm, Bloodsurge i Concussion Blow) najpraktyczniejsza wydaje się być pierwsza karta, zamieniająca każdą broń w potenjalne win condition dodatkowo potrafiące posprzątać stół przeciwnika. Z pozostałych kart rzadkich dobrą jest również Boundless Rage, która wydaje się być stworzona do mechaniki sentinel. Mocną stroną warriora są jego bardzo solidne commony i uncommony:
  • Brutal Strike jest bardzo dobrą odpowiedzią na postacie z elusive, jak również nadaje się do eliminacji silnych stworów. Dla mnie jest to wystarcające, aby cenić tę kartę wysoko, zwłaszcza że Execute zawsze był dobry, a to jest jego inna wersja, pozbawiona opcji instant.
  • Infectious Brutality: karta ta pozwala nam skracać mniejsze stwory z większymi u przeciwnika, świetnie nadaje się przeciwko ally z sentinel. Co prawda kosztuje aż trzy zasoby, co może spowodować u nas zbyt dużą stratę tempa, jednak jej efekt może nam to szybko spłacić. Biorąc ją, powinniśmy zwrócić uwagę na stwory z większym zdrowiem niż atakiem, gdyż będą nam one służyć do bezstratnych wymian ze sprzymierzeńcami przeciwnika. Nie jest to co prawda wysoki pick, niemniej jednak warto ją mieć.
  • Furious Strike jest dla mnie bardzo mocną kartą, która pozwala nam na wczesną obronę przed wrażymi stworami, jednocześnie poprawiając nasz draw. Jeśli chodzi o moją opinię, to zawsze bym ją brał, chyba że w paczce jest oczywista bomba lub nie ma lepszej karty dla innej klasy.
  • Monstrous Cleave potrafi zmienić grę, jednak jeśli nie gramy herosem-potworem, jest dość ciężko spełnić warunek uderzenia w dwa cele. Nawet jeśli nie ma na to szans, to jednak ability zadające tyle obrażeń, ile samo kosztuje, zawsze jest sensowne, więc warto je szybko brać.
  • Armsman: przydaje się tylko wtedy, gdy mamy około pięciu ekwipunków w talii. Warto według mnie postarać się, aby obrócić i wziąć, jeśli do tego momentu obłowimy się butelkami.
Tyle, jeśli chodzi o karty ability, z ekwipunku można nadmienić:
  • Belt of Absolute Zero sprawia, że nasze bronie stają się dużo lepsze, jednocześnie blokując obrażenia, warto wcześnie brać.
  • Bulwark of the Primordial jest bardzo dobrą tarczą - nie dość, że tapuje jednego stwora, to jeszcze pochłania obrażenia zadane nam przez drugiego.
  • Dirk's Command należy do najlepszych broni w dodatku, jest doskonała z flipem czerwonego warriora. Należy ją szybko brać i mieć przynajmniej dwie sztuki w talii.
  • Zoid's Firelit Greatsword: nie widziałem go jeszcze w akcji, ale wydaje mi się, że ma moc. Możemy dostać counterka za każdego stwora, który nie ma ferocity, dodatkowo niektóre karty produkują tokeny, co sprawia, że można go szybciej naładować. Wtedy miecz ma 6 punktów ataku, co jest już bardzo dobrą wartością.
  • Sorrow's End jest od dawna znana jako bardzo dobra karta w formacie draft. Przy odpowiednio złożonej talii broń ta może szybko dać zwycięstwo. W tym przyadku należy wybierać jak najwięcej kart z kosztem 3, ponieważ wtedy Sorrow's End będzie posiadać oba efekty.
  • Skullstealer Greataxe znajdzie miejsce w talii z wieloma monsterami, gdzie będzie mieć ciągłe +1 do ataku za herosa. Poza tym powinno nam się udać utrzymać jednego potwora na stole, wtedy broń będzie miała sensowne statystyki.
Spośród innych aspektów rozgrywki warto również zwrócić uwagę na stwory z empower, w tym wypadku mamy do dyspozycji: Kromdar, Herald of War, Vandos, Herald of War oraz Zores, Herald of War. Z całej trójki najsilniejszy jest Kromdar, łączy w sobie dużego stwora i niszczenie rannego, dając prawdziwego potwora, który powienien być brany jak najszybciej. Vandos jest według mnie mało użyteczny, jego statystyki są poniżej kosztu zagrania i wprowadzenie go ma sens jedynie wtedy, gdy planujemy stworzyć talię napakowaną dużą ilością ekwipunku, co oczywiście jest czasem możliwe, ale generalnie nie jest to pewna opcja. Zores ma statystyki na zwyczajnym poziomie, a jego efekt jest dobry przy użyciu commonowych broni, ogólnie uważam go za solidny pick. Podsumowując: w drafcie wojownik jest bardzo solidnym wyborem, mając dostęp do dobrych broni i pancerzy, potrafi przechylić szale zwycięstwa na swoją stronę. Dobre karty ekwipunku są bardzo cenione w drafcie, ponieważ zyskują na wartości z każdą kolejną turą, w której leżą na stole. Talie draftowe nie mają zbyt wielu sposobów na niszczenie ekwipunku, co oznacza, że zagranie ich może szybko się zwrócić, ponieważ ryzyko ich szybkiego zejścia do grobu jest małe. Łatwo zauważyć, że wiele kart warriora jest uzależnionych od obecności ekwipunku w grze. W drafcie może być to zarówno zaletą jak i przekleństwem. Nie jest łatwo uzbierać w tym formacie znaczącą liczbę ekwipunku i dlatego często umiejętności warriora mogą okazać się mniej efektywne niż w innego rodzaju rozgrywce. Z drugiej strony, jeśli tylko uda się uzbierać odpowiednią dużo przedmiotów, warriorowe umiejętności mogą stać się idealnym dodatkiem do talii. Wszystko zależy od tego, jakie decyzje zostaną podjęte przez nas i naszych przeciwników w trakcie draftowania.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.