» Artykuły » Raporty bitewne » [Warhammer Fantasy Battle] W pogoni za zdrajcami Imperium

[Warhammer Fantasy Battle] W pogoni za zdrajcami Imperium

[Warhammer Fantasy Battle] W pogoni za zdrajcami Imperium
Od jakiegoś czasu stosunki pomiędzy szlacheckimi rodami, walczącymi w Imperium o pieniądze i władzę, były bardzo napięte. Wybuch wojny domowej wisiał na włosku. Szczególnie niebezpieczną rozgrywkę toczył samozwańczy Książe Dario Dunea z Wolfenburga, który planował w podstępny sposób przejąć władzę w Talabheim, obsadzając tam własnego człowieka, za pomocą którego mógłby władać miastem. Taki człowiek już istniał, posiadał w radzie miasta kilku przekupionych posłów wyższego urzędu protektoratu Księcia Elektora. Na szczęście William Wolfes z Talabheim nie był bezmyślny, posiadał sieć własnych kontaktów. Wiedział, że w tych niespokojnych i brutalnych czasach zdrada jest na porządku dziennym. W tajemnicy powołał szpiegów, zwanych Obroną Interesów Miasta, umieszczonych na rozmaitych stanowiskach i odpowiedzialnych za wykrycie zdrajców. Inwigilacja dała przerażające wyniki - wśród ludzi odpowiadających za bezpieczeństwo miasta nawet najbardziej zaufani sprzedali się za worki złota, posiadłości czy tytuły. Po wykryciu próby przejęcia władzy reakcja była szybka. Zdrajcy stracili głowy a przywódcy spisku postanowiono odpowiedzieć siłą zbrojną. Poinformowano sprzymierzone miasta i nałożono embargo, zaś wojska wysłano w kierunku Wolfenburga. Rozwścieczony William Wolfes postanowił własnoręcznie zabić Dario Dunea.

- Kapitanie nadchodzą! – zwiadowca krzyknął w kierunku dowódcy batalionu z Wolfenburga. - Przygotować się, strzelcy na stanowiska, moździerz załadować! – Dario wydając rozkazy zdawał sobie sprawę, że wygranie tej bitwy nie będzie łatwe, bo z wściekłym przeciwnikiem trudno się walczy. Jest po prostu nieprzewidywalny, a jego zaciętość napawa przerażeniem.

-Williamie uspokój się, brak opanowania może prowadzić do zguby. – Teofil rzekł do swego Księcia rozkładając na niewielkim wzniesieniu swoje lunety i materiały do pisania. Dobrze ukryty, osobisty skryba Williama, miał za zadanie dokładnie udokumentować te wielkie zwycięstwo nad zdrajcą Imperium. -Jestem niezwykle spokojny, jak zawsze, gdy krew mnie zalewa! – rzekł William z niezwykle przerażającym uśmiechem na ustach. Wyciągnął miecz, uniósł go i przeglądał się jak światło słoneczne odbija się na wypolerowanej klindze, wśród połyskujących na błękitno krasnoludzkich runów.
-To będzie piękna krwawa łaźnia Teofilu, kolejna wspaniała bitwa w imię Sigmara! W imię naszego Imperatora!
Gdy tylko jednostki strzelców i artyleria zostały rozstawione William wydał rozkaz do ataku. - Za Imperium! Za Sigmara! Za Imperatora! – z krzykiem na ustach ruszył w powietrze na swym pegazie. - Śmierć zdrajcom! – żołnierze z Talabheim ruszyli biegiem na Wolfenburczyków.


W pogoni za zdrajcą

Scenariusz: Przeciwnicy spotykają się w bratobójczej walce, w której jedna ze stron zdradziła krajan. Celem jest wyeliminowanie wszystkich jednostek (regimentów) wroga bądź wszystkich bohaterów. Jeśli żadna ze stron tego nie osiągnie, uznaje się wynik bitwy za remisowy. Bitwa trwa pięć tur.

Armie: Obydwie armie mogą być wybrane z list armii oficjalnie wydanych, fanowskich czy alternatywnych (wydanych, np. w White Dwarfie). Armie musza być złożone na minimum 1000 pkt. Najlepiej gdyby to były takie same armie (polecam Imperium lub Bretonię).

Pole bitwy: Może zostać ułożone według gustu graczy, lecz założeniem jest, by pole bitwy było dosyć pagórkowate, za co każdemu z graczy przysługuje minimum jedna dwu-poziomowa górka.

Rozstawienie: Armie rozstawiają się 24 cale od siebie, reszta zasad rozstawiania według podręcznika zasad do Warhammera Fantasy Battle.


Grafika zaczerpnięta z księgi zasad do Warhammera Fantasy Battle



Wolfenburski Batalion Dario Dunea

Imperium Ludzi - armia na 1,049 punktów


Dario (Kapitan - Capitan) 105 pkt.
Generał posiadający broń jednoręczną, pełną zbroje płytową, tarcze oraz magiczny Miecz Zygmunta (Sword of Sigismund). Dosiada pegaza, który może latać.

Morgan Holdenberg (Chorąży armii – Battle Standard Bearer) 125 pkt.
Chorąży armii, który posiada Zbroje z Meteorytowego Metalu (Armour of Meteoric Iron, 1+Sv), Miecz Siły (Sword of Power, +1S) oraz dosiada konia bojowego.

Lucius Brief (Kapłan Bojowy Sigmara – Warrior Priest of Sigmar) 139 pkt.
Kapłan posiada ciężką zbroję (5+Sv), Magiczną Tarczę (Enhanted Shield, 5+Sv), Bitewny Miecz (Sword of Battle, +1A), Pieczęć Sigmara (Seal of Sigmar, +1 kość rozproszenia/ jednostkę).

Rycerze Białego Wilka (Knights of the White Wolf) 155 pkt.
5 Rycerzy Białego Wilka posiadających broń jednoręczną, wielkie młoty, pełne zbroje płytowe(4+Sv), pancerz na wierzchowce. Każdy z rycerzy dosiada bojowego konia. Odział posiada muzyka, chorążego i jest dowodzony przez Mentora.

Strzelcy (Handgunners) 110 pkt.
10 strzelców posiadających broń jednoręczną i broń palną (rusznice). Oddział posiada muzyka i jest dowodzony przez Strzelca Wyborowego, który posiada Długą Rusznicę z Hochlandu.

Milicja (Militia) 70 pkt.
10 Milicjantów posiadających dwie bronie do walki wręcz. Oddział posiada muzyka, chorążego i jest dowodzony przez Sierżanta.

Włócznicy (Spearmen) 70 pkt.
10 Włóczników posiadających broń jednoręczną, włócznie oraz lekkie zbroje(6+Sv). Oddział posiada muzyka, chorązego i jest dowodzony przez Sierżanta.

Halabardnicy (Halberdiers) 70 pkt.
10 Halabardników posiadających broń jednoręczną, halabardy oraz lekkie zbroje(6+Sv). Oddział posiada muzyka, chorążego i jest dowodzony przez Sierżanta.

Wielkie Miecze (Greatswords) 80 pkt.
5 Wielkich Mieczy, każdy posiada broń jednoręczną, wielki miecz (+2S), pełną zbroję płytową (4+Sv). Oddział posiada muzyka, chorążego i jest dowodzony przez Obrońcę Księcia.

Biczownicy (Flagellants) 50 pkt.
5 Biczowników posiadających korbacze (+2S w pierwszej turze walki wręcz).

Moździerz (Mortar) 75 pkt.
Moździerz wraz z załogą, która posiada broń ręczną.

Kości Mocy: 2
Kości rozproszenia: 3
Modeli w armii: 62

Talabheimski Batalion Williama Wolfesa

Imperium Ludzi - armia na 1,038 punktów


William Wolfes (Kapitan - Capitan) 144 pkt.
Generał posiadający broń jednoręczną, lancę, Miecz Siły (Sword of Power,+1S), Zbroję z Meteorytowego Metalu(Armour of Meteoric Iron, 1+Sv). Dosiada pegaza, który może latać.

Death is Above (Czarodziej Bitewny – Battle Wizard) 160 pkt.
Czarodziej ma drugi poziom magiczny i specjalizuje się w magii śmierci. Posiada Kamień Mocy (Power Stone) i Wziernik Van Horstmana (Van Horstman’s Speculum). Dosiada konia bojowego.
Posiadane czary to: Wiatr Śmierci (Wind of Death) oraz Chodząca Śmierć (Walking Death).

Fridrich Ognisty (Czarodziej Bitewny – Battle Wizard) 150 pkt.
Czarodziej ma drugi poziom magiczny i specjalizuje się w magii ognia. Posiada Kamień Mocy (Power Stone) oraz Pierścień Ognia Zagłady (Doomfire Ring).
Posiadane czary to: Ognisty Podmuch (Fire Blast) oraz Ściana Ognia (Wall of Fire).

Kusznicy (Crossbowmen) 85 pkt.
10 kuszników posiadających broń jednoręczną i kusze. Oddział dowodzony jest przez Strzelca Wyborowego.

Strzelcy (Handgunners) 100 pkt.
10 strzelców posiadających broń jednoręczną i broń palną (rusznice). Oddział dowodzony jest przez Strzelca Wyborowego, który posiada powtarzalną rusznice.

Włócznicy (Spearmen) 58 pkt.
10 Włóczników posiadających broń jednoręczną, włócznie oraz lekkie zbroje. Oddział dowodzony jest przez Sierżanta.

Halabardnicy (Halberdiers) 58 pkt.
10 Halabardników posiadających broń jednoręczną, halabardy oraz lekkie zbroje. Oddział dowodzony jest przez Sierżanta.

Czarna Gwardia Morra (Black Guard of Morr, Knights of Inner Circle) 146 pkt.
5 Rycerzy Wewnętrznego Kręgu posiadających broń jednoręczną, lance, tarcze, pełne zbroje płytowe, pancerz na wierzchowca. Każdy z rycerzy dosiada bojowego konia. Odział dowodzony jest przez Mentora.

Wielkie Miecze (Greatswords) 62 pkt.
5 Wielkich Mieczy z bronią jednoręczną, wielkimi mieczami (+2S) i w pełnych zbrojach płytowych. Oddział dowodzony jest przez Obrońcę Księcia.

Moździerz (Mortar) 75 pkt.
Moździerz wraz z załogą, która posiada broń ręczną.

Kości Mocy: 6
Kości rozproszenia: 4
Modeli w armii: 58


Porównanie

Batalion Williama Wolfesa z Talabheim


Przewagi batalionu Williama
• Posiadanie jednego regimentu strzelającego więcej od przeciwnika może go zmusić do ataku. Również większy zasięg kuszników, jeżeli zostanie dobrze wykorzystany, może być wielka przewagą.
• Bardzo silna, ofensywna magia Śmierci i Ognia, Kamienie Mocy oraz Pierścień Ognia Zagłady.
• Generał batalionu na pegazie. Dzięki 20” zasięgowi szarży może łatwo niszczyć maszyny wojenne oraz zagrozić strzelcom.

Słabości batalionu Williama
• Niska wytrzymałość całej armii (tylko na 3, prócz Generała batalionu), może być pietą Achillesową.
• Batalion Williama ma o jeden regiment mniej niż batalion Dario

Rafał planuje wykorzystać zasięg kuszników oraz przewagę w magach. Będzie starał się zmiękczyć ostrzałem i magią jednostki Kasi unikając jednocześnie związania swoich walką wręcz z silniejszym przeciwnikiem.

Batalion Dario Dunea z Wolfenburga


Przewagi batalionu Dario
• Pieszy Generał batalionu i Kapłan Sigmara dobrze będą wspomagać jednostki, co może być kluczowe w wygraniu walki wręcz.
• Konny chorąży batalionu z łatwością będzie wspomagał większość oddziałów przez całą bitwę.
• Trzech bohaterów wprawnych w walce, daje dużą przewagę w momencie, kiedy strony się do siebie zbliżą.
• Nienawiść do przeciwnika otrzymywana wraz z przyłączeniem Kapłana Sigmara do jednostki - przerzuty na trafienie w pierwszej turze każdej walki wręcz są dużą premią.
• Przewaga liczebna jednego regimentu daje możliwości łatwiejszego ataku na flankę przeciwnika.

Słabości batalionu Dario
• Niska wytrzymałość całej armii, częściowo jednak niwelowana posiadaniem trzech wytrzymałych bohaterów.
• Mniejsza liczba oraz krótszy zasięg jednostek strzeleckich.
• Brak własnych magów – samotny kapłan będzie miał problemy zarówno z powstrzymaniem obu magów przeciwnika, jak i użyciem swoich modlitw.

Kasia będzie starała się unikać jednostek strzelających Rafała, co spowoduje najprawdopodobniej ruchy na obrzeżach stołu, jeżeli jednostki strzelające zostaną rozstawione w środku pola. Planuje również jak najszybciej doprowadzić do zwarcia, aby wykorzystać przewagę liczebności armii oraz silnych bohaterów. Jej priorytetem jest eliminacja czarodziejów przeciwnika.

Raport z bitwy
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

[WFB] Odwet
Scenariusz i raport bitewny do Warhammer Fantasy Battle
Taktyka ofensywna na piechocie
[FoW] Achtung! Panzer!
raport bitewny do systemu Flames of War
Katalogi Games Workshop na 2009r.
Bitzy i Kolekcjonerski

Komentarze


~Wiewiór

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nice. Raporty z bitew to to, co lubimy :>
26-06-2007 14:54
Fingor
   
Ocena:
0
Bardzo fajny raporcik. Lucky ya, kobieta, która gra w WFB ;) Osobiście znam tylko jedną.
26-06-2007 15:15
~The czart

Użytkownik niezarejestrowany
    Eh..William
Ocena:
0
Twa Autopromocja jest w tym tekście momentami trochę "nachalna" ;). No ale reszta jest na tyle fajna, ze można ten "uszczerbek" wybaczyć - ogólnie naprawdę niezły artykuł, chcemy takich wiecej :) .
26-06-2007 15:32
WilliamWolfes
    "Twa Autopromocja"...
Ocena:
0
...o co dokładnie chodzi? Nie pisałem niczego żeby sie przechwalać czy wywyższać - pisałem po prostu rzetelnie.
26-06-2007 15:34
Skavenblight
   
Ocena:
0
O, baba, baba, baba, babaaaa!
:D
Tylko patrzeć jak zacznie grać lepiej od Ciebie :P
26-06-2007 15:41
~The czart

Użytkownik niezarejestrowany
    Chodzi mi o to...
Ocena:
0
ze nazwałeś dowódcę swojej armii swoim nickiem :) . A reszta jest bardzo fajna, poza tym drobnym zgrzytem czyta sie bardzo dobrze, i nie mam się do czego więcej przyczepić :)
26-06-2007 15:44
WilliamWolfes
    ...a to co innego...
Ocena:
0
...heh myślałem, że chodzi o cos innego.... co, do nicku to ja mam całą historię to Williama, to bohater, którego stworzyłem dawno temu, korzystam jedynie z nicku. Powinieneś rozumieć to na odwrót. To ja zporzyczyłem nick jako użytkownik, z bohatera do WFB, który istniał wiele lat wcześniej, zanim się tu zarejestrowałem. Więc to tylko tak wygląda powierzchownie, w rzeczywistości to mój ulubiony bohater, a dodam jeszcze, że to on prowadzi większość moich wojsk w bitwach. Więc radze się przyzwyczaić do takiego widoku :P (no może trochę przesadzam).
26-06-2007 15:50
WilliamWolfes
    Raczej aki stan rzeczy nie nastąpi...
Ocena:
0
... co do grania Kasi, ponieważ lada chwila urodzi sie dzidziuś i już nie będzie miała czasu na zabawę ze mną :P
26-06-2007 15:52
Skavenblight
   
Ocena:
0
Dzidziuś nie zawsze będzie mały :) a w ogóle to gratuluję - coś się bitewniakowy wysyp dzieciaków szykuje, mój kolega też się spodziewa :)

EDIT: Znaczy jego żona oczywiście :D
26-06-2007 15:56
Aki
   
Ocena:
0
Raczej aki stan rzeczy nie nastąpi...

Mnie proszę do tego nie mieszać :P
26-06-2007 16:06
Fingor
   
Ocena:
0
Skavenblight, kolega spodziewa się dzidziusia? xD

Jedyne, co trochę mi bruździ to scenariusz. Remisy będą bardzo częste, moje krasie na przykład doszłyby w okolice strefy przeciwnika po 4 turach :) Ale przy sugerowanych armiach problemu nie ma, bo jest konnica.
26-06-2007 16:20
Aki
   
Ocena:
0
Skavenblight, kolega spodziewa się dzidziusia? xD

Są rzeczy na niebie i na ziemi, o których się nie śniło waszym filozofom.
26-06-2007 17:26
Lord_Bartek
   
Ocena:
0
Ad Fingor: problemu nie będzie bo celem tego scenariusza jest całkowite zniszczenie jak największej liczby oddziałów lub bohaterów wroga - krasie mają niezłą artylerię, rangerów, minerów, itd = szarża kawalerii to nie jedyny sposób na wygranie tego scenariusza.

At William: twój bohater musi miec chyba albo lepszą wersję Heart of Avelorn (nosi ją Tyrion) albo mieć regenerację, tyle razy ginął z rąk mych orków :P

Przy okazji wszystkiego NAJ dla nowego gracza w WFB :D = ludzie bierzcie przykład z Williama i starajcie się by było nas graczy jak najwiecej :P
26-06-2007 23:55
WilliamWolfes
    ..o...
Ocena:
0
..i słusznie kolega Bartek zauważył, musimy powiększać nasz ród! :D
27-06-2007 00:31
~The czart

Użytkownik niezarejestrowany
    No taak, co racja to racja...
Ocena:
0
Nawet becikowe dostaniesz :p

Ogólnie - więcej takich artykółów ;) ( wiem, sam się deklarowałem, ze coś napiszę - dzisiaj miałem zacząć, a tu zonk - na moim kompie nie ma worlda :(

Nowemu członkowi rodziny też zresztą życzę wszystkiego najlepszego :))

A bohater williama ma pewnie "we"ll be back" jak nekroni ;)
28-06-2007 22:27
WilliamWolfes
    Dokładnie...
Ocena:
0
...ale nie "we'll be back", tylko"Bather fight for Emperor than live for your self"...
...i jeszce "We get you all..."
29-06-2007 08:21

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.