» Blog » Walka żetonikowa
06-01-2013 06:26

Walka żetonikowa

W działach: RPG, głupoty, mechanika | Odsłony: 14

Jest w Google docu.

Wymyśliłem ją po przeczytaniu o szermierce. Zapewne wymaga dopieszczenia :)

Komentarze


kbender
   
Ocena:
+2
Wygląda fajnie, ale wymaga doczytania i przetestowania ;)
06-01-2013 20:50
raduciou
   
Ocena:
+1
rzeczywiście pomysł ciekawy, choć może być nieco trudny do ogarnięcia. ale przede wszystkim obawiam się, że gra sprowadziła by się do czystej taktyki a nie do fabuły, gdzie postacie poza laniem się po 'buziach', używają przedmiotów, próbują zastraszać przeciwnika, oszukiwać go itp itd. skończyło by się to 10 różnymi znacznikami i stertą różnych zasad :)
ed: plus za ładne i czytelne opracowanie docsa
09-01-2013 09:34
Albiorix
   
Ocena:
0
O fabułę i poboczne akcję się nie martwię, to zależy bardziej od MG i graczy niż mechaniki a jeśli samo starcie będzie na tyle ciekawe że ludzie nie będzie kusiło do bujania się na żyrandolach - tym lepiej dla samego starcia. I żyrandoli. Podejrzewam że jak uda mi się to przetestować to wejdą jakieś poprawki żeby przyspieszyć i uprościć. Z problemów mechanicznych martwię się dwoma sytuacjami: Wycofywaniem się w nieskończoność - ponieważ w tej mechanice nie określamy strony w którą postać jest zwrócona a zamiast tego - stronę na której postać koncentruje atak i obronę - istnieje możliwość że ktoś będzie w nieskończoność w szybkim tempie iść tyłem jednocześnie ostro odcinając się ścigającym. Ścigający powinien mieć przewagę nad ściganym, tj - albo odsłaniasz plecy albo zapomnij o bieganiu sprintem! Drugi problem polega na tym że stanięcie we wnęce w ścianie i ciachanie całą mocą do przodu jest całkiem skuteczną taktyką a powinno być beznadziejną. Problemy na które już wymyśliłem rozwiązania to: Brak różnicy między różnymi rodzajami broni. Zbyt wolne poruszanie się osób nie zaangażowanych w starcie. Blokowanie ruchu. Za to fajne rzeczy które udało mi się chyba uzyskać to:
  • Szyk hoplitów tudzież rzymskiego żółwia, sprawdza się bardzo dobrze i opiera na podobnej broni (coś krótkiego, coś długiego, tarcza).
Heroiczno-dramatyczny szyk grupy twardzieli w kręgu otoczonym przez wrogów też ma sens ;)
  • Banda chłopów dookoła jest bardzo niebezpieczna dla każdego, ale mocna zbroja pomaga przeżyć dłużej, warto też manewrować.
10-01-2013 19:31

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.