Nekromancja
Poziom: Cza/Zak 3, Kap 3
Komponenty: W, S, M
Czas rzucania: 1 akcja
Czas trwania: 1 runda
Zasięg: Średni (30 m + 3 m/poziom)
Efekt: Chmura pyłu o promieniu 6 m
Rzut obronny: Wytrwałość częściowo neguje
Odporność na czary: Tak
Czar tworzy chmurę pyłu o promieniu 6 m unoszącą się przez 1 rundę nisko nad ziemią. Pył działa niszczycielsko na wszystkie ożywione magicznie kości (w tym kościanych nieumarłych) o KW 8 lub mniej. Muszą one wykonać udany rzut obronny na Wytrwałość lub zostaną natychmiast zniszczone. Nawet jeżeli rzut sie powiedzie, kości otrzymują 5k4 obrażeń.
Dodatkowo pył ogranicza widoczność, zapewniając wszystkim istotom na obszarze działania zaklęcia osłonę 1/4 - nie jest on jednak w pełni materialny, a więc nie powoduje np. krztuszenia się.
Komponent materialny: Garść pyłu (np. drobnego piasku).